REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Reklamacja, Gwarancja

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Reklamacja żywności ma być łatwiejsza

Reklamacja żywności wciąż należy do rzadkości. Czy nowe przepisy ułatwią konsumentom dochodzenie swoich praw?

Jak zwrócić towar w Allegro Smart?

Usługa Allegro Smart od jakieś czasu funkcjonuje na rynku i zdobywa coraz większą popularność. Zakupy w kwocie min. 40 zł można bezpłatnie odebrać w placówkach pocztowych, sklepach Żabka, stacjach Orlen i kioskach oraz salonikach Ruchu. Z Allegro Smart klienci mają również możliwość bezpłatnego zwrotu zakupów - jak to zrobić?

Reklamacja wadliwego towaru między przedsiębiorcami

Transakcje pomiędzy przedsiębiorcami, których przedmiotem jest zakup towaru, są codziennością w obrocie gospodarczym. Każdy przedsiębiorca ma w związku z tym także prawo do reklamacji wadliwego towaru. Jedną z najistotniejszych kwestii jest terminowe zgłoszenie wady towaru.

Black Friday a reklamacja towaru i inne prawa konsumenta

Black Friday i Cyber Monday to święta dla konsumentów, którzy w bardzo korzystnych cenach mogą zrobić zakupy w sklepach stacjonarnych i internetowych, zarówno w kraju jak i za granicą. W zakupowym szale należy jednak pamiętać o prawach jakie przysługują kupującemu, w tym prawie do reklamacji produktu. UOKiK oraz EKC Polska przypominają, jakie prawa przysługują konsumentom w związku z wyprzedażami.

REKLAMA

Odwołany lot, uszkodzony bagaż - procedura reklamacyjna krok po kroku

W przypadku odwołania lotu pasażerowie mogą domagać się odszkodowania. Linie lotnicze ponoszą również odpowiedzialność za uszkodzony bagaż. Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada jak wygląda procedura reklamacyjna krok po kroku.

Problemy pasażerów linii lotniczych - jak pomaga Europejskie Centrum Konsumenckie?

Pasażerom linii lotniczych przysługuje wiele praw m. in. odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot. W takich sprawach bezpłatnie pomaga sieć Europejskich Centrów Konsumenckich.

Reklamacja nieudanej wycieczki - ułatwienia dla konsumentów od połowy 2018 r.

Od początku lipca 2018 r. obowiązują nowe przepisy dotyczące imprez turystycznych. Ułatwiają one m.in. złożenie reklamacji nieudanej wycieczki. Pomimo korzystniejszych przepisów przy wyborze biura podróży zawsze warto zachować rozsądek.

Zmiany w zasadach reklamacji imprez turystycznych od 1 lipca 2018 r.

1 lipca 2018 r. wchodzą w życie nowe przepisy dotyczące imprez turystycznych i usług powiązanych (do umów podpisanych przed tą datą stosuje się dotychczasowe zasady). Co się zmieni?

REKLAMA

Zaginiona przesyłka – co robić?

Zdarza się, że przesyłki – te małe i te trochę większe, a zwłaszcza te nadawane za pośrednictwem Poczty Polskiej, giną w drodze do adresata. Co więc można na to poradzić? Czy jest jakiś sposób aby uzyskać zadośćuczynienie? Odpowiedź jest jedna: należy wnieść reklamację do operatora pocztowego, u którego przesyłka została nadana. Ile czasu ma operator na odpowiedź na reklamację i jakie odszkodowanie możesz uzyskać?

Gwarancje popularnych samochodów – Fiat Tipo

W tym cyklu będziemy się przyglądać warunkom gwarancyjnym popularnych modeli aut w naszym kraju. Zaczynamy od bestselleru włoskiego producenta, kompaktowego Fiata Tipo.

Reklamacja u przewoźnika - kiedy trzeba iść do sądu?

Przewoźnicy nie zawsze uznają reklamacje pasażerów. Może się zdarzyć, że mimo Twojego odwołania przewoźnik podtrzyma swoje stanowisko. Nie przekreśla to jednak definitywnie szansy na odzyskanie należności czy uzyskanie odszkodowania. Masz jeszcze dwie inne drogi – sądową oraz polubowną. Urząd Transportu Kolejowego podpowiada jak z nich skorzystać.

Opłata za udzielenie gwarancji nie stanowi kosztu finansowania dłużnego

W związku z tym, że wynagrodzenie stanowiące opłatę za udzielenie gwarancji nie wiąże się z przekazaniem spółce żadnych środków finansowych, z których mogłaby ona korzystać, koszty te, jako niezwiązane z uzyskaniem lub korzystaniem z finansowania dłużnego, nie będą stanowiły dla podatnika kosztów finansowania dłużnego.

Reklamacja usługi pocztowej - uprawnieni, terminy

Reklamacja usługi pocztowej to jedno z uprawnień przysługujących konsumentom. Kto może wnieść reklamację i w jakim terminie? Kiedy zwrócić się o pomoc do Urzędu Komunikacji Elektronicznej?

Gwarancja, rękojmia - reklamacja konsumenta, obowiązki sprzedawcy i gwaranta

Uprawnienia reklamacyjne konsumentów oraz obowiązki sprzedawców towarów i usług wynikające rękojmi i obowiązki gwarantów wynikające z udzielonych gwarancji wyjaśniają eksperci z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wyjaśnienia dotyczą m.in. problemów z reklamacją rzeczy kupionych w internecie od osoby fizycznej niebędącej przedsiębiorcą, towarów używanych, czy zakupów nabytych za granicą. Warto też wiedzieć jakiej pomocy może udzielić rzecznik konsumentów lub organizacja konsumencka, a także co zrobić jeżeli konsument zawarł umowę wskutek wprowadzenia w błąd przez pracownika przedsiębiorcy.

Wydatki związane z reklamacjami a koszty uzyskania przychodów

W indywidualnej interpretacji podatkowej z 10 kwietnia 2018 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej uznał, że nie może być kosztem uzyskania przychodów kwota zapłacona przez podatnika (producenta) na rzecz odbiorcy towarów, celem pokrycia kosztów usunięcia wady towarów (nieprzyjemnego zapachu). Interpretację komentuje Wojciech Safian, doradca podatkowy z Instytutu Studiów Podatkowych.

Odszkodowanie za opóźniony pociąg

W przypadku gdy pociąg twój pociąg opóźnił się masz prawo dochodzić odszkodowania. Urząd Transportu Kolejowego wskazuje kiedy odszkodowanie nam przysługuje oraz kiedy przewoźnik może nie udzielić odszkodowania lub ograniczyć jego wysokość.

Reklamacja biletu PKP za pomocą skanu biletu

Reklamacji biletu dokonasz teraz przez internet przy pomocy skanu biletu - to efekt nowelizacji rozporządzenia regulującego zasady wnoszenia i rozpatrywania reklamacji w transporcie drogowo-kolejowym. Nowelizacja znacznie upraszcza procedurę reklamacji biletu PKP.

Milczące uznanie reklamacji przez instytucję finansową

"Nieudzielenie przed podmiot rynku finansowego odpowiedzi na reklamację skutkuje jej milczącym uznaniem, to jest rozpatrzeniem zgodnie z wolą klienta" - mówi Tomasz Młynarski, radca prawny w biurze Rzecznika Finansowego. Zdaniem rzecznika w takiej sytuacji bank czy ubezpieczyciel tylko w wyjątkowych sytuacjach może kwestionować zasadność naszych roszczeń.

Polubowne rozwiązywanie sporów konsumenckich

Co raz więcej Polaków korzysta z możliwości polubownego rozwiązywania sporów konsumenckich. Postępowanie polubowne stanowi bardzo szybką i tanią formę rozwiązania sporów konsumenckich. Warunkiem przystąpienia do tego rodzaju postępowania jest zgoda obu stron na jego przeprowadzenie.

Ustawa o nowym systemie wsparcia małych i średnich firm z podpisem prezydenta

Dzięki podpisanej przez prezydenta ustawie firmy będą mogły otrzymywać gwarancje i poręczenia na ok. 9 mld. zł rocznie. Utworzony zostanie Państwowy Fundusz Gwarancyjny.

Reklamacja w 2018 roku

Jakie uprawnienia uzyska konsument od 1 stycznia 2018 roku? Jak zmieni się odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi?

Czy można zareklamować towar kupiony na promocji?

Black Friday już minął, jednak towar zakupiony podczas ogromnych wyprzedaży pozostał. Czy towar zakupiony w promocji można zareklamować? Odpowiedź brzmi: tak, konsumentowi w trakcie wyprzedaży przysługują takie same prawa jak w zwykle, co oznacza, że przeceniony towar można reklamować, chyba że przyczyną obniżki była wada, o której został poinformowany.  

Black Friday - poradnik UOKiK dla konsumentów

W piątek 24 listopada sklepy będą kusić wyprzedażami. Zanim ulegniesz szałowi zakupów, sprawdź, czy okazja naprawdę jest okazją. Towar kupiony w atrakcyjnej cenie także możesz reklamować.

Jak się odwołać od opłaty dodatkowej ZTM?

Każda z osób korzystających z usług Zarządu Transportu Miejskiego ma świadomość tego, że jazda autobusem, tramwajem, metrem itd. bez biletu może skończyć się wezwaniem pasażera do uiszczenia opłaty dodatkowej. W pewnych przypadkach pasażer może skutecznie odwołać się od nałożonej na niego opłaty.

W jaki sposób dochodzić swych praw, gdy nowo zakupiony towar psuje się albo ma wady

Po raz trzeci ruszyła kampania „Masz prawo”. Tym razem miejski rzecznik konsumentów w Warszawie podpowiada co można zrobić gdy odkryliśmy wady nowo zakupionego towaru, których w chwili zakupu nie było widać. Można wybrać między gwarancją a rękojmią.

Czy można zareklamować usługę fryzjerską?

Korzystając z usługi fryzjerskiej zawieramy określonej treści umowę. Umowa ta może obejmować wykonanie różnych zabiegów fryzjerskich poczynając od zwykłego strzyżenia, na farbowaniu czy modelowaniu kończąc. Nierzadko zdarza się, że efekt końcowy nie jest taki, jakiego oczekiwaliśmy. Czy jest więc możliwość abyśmy mogli skutecznie żądać wyrównania szkody z powodu nienależytego wykonania usługi fryzjerskiej?

Reklamacja imprezy turystycznej

Biura podróży, szczególnie w okresie urlopowym, przedstawiają w swoich katalogach szerokie oferty wyjazdów. Planując wycieczki, czy to ze znacznym wyprzedzeniem czy last minute, zawsze należy pamiętać, by przed wyruszeniem sporządzić umowę o ściśle sprecyzowanej treści, tak by w razie niedogodności zastanych na miejscu - mieć podstawę do wystosowania roszczeń odszkodowawczych i żądania zwrotu kosztów od organizatora.

Reklamacja obuwia

Obuwie można zareklamować na podstawie niezgodności towaru z umową u sprzedawcy lub u producenta. Taka niezgodność może się pojawić np. gdy okaże się, że but jest uszkodzony. Reklamację można złożyć na dwóch podstawach: gwarancji producenta lub rękojmi za wady towar

Gwarancje de minimis uzyskasz także w 2017 r.

Ministerstwo Finansów poinformowało o przedłużeniu o 1 rok programu gwarancji de minimis. Po nowelizacji rozporządzenia w sprawie udzielania przez Bank Gospodarstwa Krajowego pomocy de minimis w formie gwarancji spłaty kredytów program ten wygaśnie 31 grudnia 2017 r.

Uzyskanie nieodpłatnej gwarancji zabezpieczającej wykonanie zobowiązań jest przychodem podatkowym

Czy w przypadku skorzystania przez podatnika z nieodpłatnej gwarancji uzyskuje on nieodpłatne świadczenie, a jeżeli tak, to czy wtedy podatnik uzyskuje opodatkowany przychód?

Jak dotrzeć do klienta reklamą mobilną?

Czy wiesz, że wyszukiwania mobilne stanowią ponad połowę wyszukań w wyszukiwarce Google? Urządzenia mobilne – smartfony, tablety, są naszymi nieodłącznymi towarzyszami prawie tak, jak laptopy czy tradycyjne komputery. Ciężko wyobrazić sobie dziś człowieka, który z nich nie korzysta.

Reklamy wideo i mobile z największym wzrostem

Według raportu PwC w 2016 roku wydatki na reklamę internetową po raz pierwszy przekroczą wielkość rynku reklamy telewizyjnej. W Polsce dojdzie do tego dopiero w 2020 roku, a wartość reklamy internetowej osiągnie wtedy wartość 1,17 mld dolarów.

Gwarancje kredytowe na wdrażanie innowacji dla małych firm

Do 31 grudnia 2016 r. mikro-, małe i średnie firmy mogą się ubiegać o gwarancje kredytowe na wdrażanie innowacji. Budżet programu wynosi 250 mln zł, co pozwoli na uruchomienie kredytów w wysokości blisko 420 mln zł. Tego typu instrumenty będą się cieszyć coraz większym zainteresowaniem przedsiębiorstw. W Europie Zachodniej około 15 kredytów na 100 jest udzielanych z poręczeniem czy gwarancją. W Polsce ich udział jest znacznie niższy.

Zobowiązania gwarancyjne w orzecznictwie SN

W obrocie gospodarczym bardzo często sięga się po konstrukcję świadczenia przez osobę trzecią (art. 391 k.c.), jako swoistą gwarancję uzyskania efektu w postaci określonego zachowania się osoby trzeciej, nie będącej stroną umowy (np. małżonków lub dzieci składającego oświadczenie).

Za co można stracić gwarancję na samochód?

Za co można stracić gwarancję na samochód? Przyczyn cofnięcia gwarancji przez producenta pojazdu może być wiele. Firmy motoryzacyjne kształtują jej warunki dowolnie. I mają do tego prawo.

Rękojmia czy gwarancja?

Rękojmia czy gwarancja - czym różnią się te instytucje prawne? Z jakich uprawnień rzeczywiście korzystamy, gdy coś się zepsuje?

Niewykorzystana rezerwa na naprawy gwarancyjne w księgach rachunkowych

Spółka z o.o. produkuje wyroby gotowe. W 2014 r. utworzyła rezerwę na naprawy gwarancyjne. Na dzień bilansowy 31 grudnia 2015 r. okazało się, że wartość wszystkich napraw była mniejsza niż utworzona rezerwa. Czy niewykorzystaną rezerwę należy odpisać w ciężar pozostałych przychodów operacyjnych?

Przedłuż sobie gwarancję na instalację LPG marki STAG!

Właściciele aut z instalacją LPG marki STAG mogą wydłużyć jej gwarancję. Jeśli spełnia ona określone warunki to nawet jeśli jest używana będzie mogła zostać objęta opieką gwaranta nawet o 5 lat dłużej.

Nowy obowiązek informacyjny sklepów internetowych 2016

W 2016 r. w polskim prawie pojawią się dwie znaczące zmiany mające na celu propagowanie alternatywnych metod rozwiązywania sporów w tym mediacji. Prócz obowiązku sklepów internetowych i ODR od 1 stycznia 2016 r. zmianie uległo również postępowanie cywilne.

Rola tabeli frankfurckiej przy szkodach za zmarnowany urlop

Tabela frankfurcka może pełnić istotną rolę w określeniu wysokości odszkodowania należnego turyście od biura podróżny w przypadku niezgodności oferty wakacyjnej z rzeczywiście świadczonymi usługami.

Podsumowanie zmian w prawie w październiku 2015 r.

Przedstawiamy podsumowanie najważniejszych zmian w polskich przepisach prawnych, które miały miejsce w październiku br. Zmiany dotyczą zakresu regulacji dotyczących kontroli niektórych inwestycji, nadzoru nad rynkiem finansowym, rozpatrywania reklamacji przez podmioty rynku finansowego, instytucji Rzecznika Finansowego, gospodarki nieruchomościami oraz prawa cywilnego.

Zmiany prawne dotyczące reklamacji m.in. usług ubezpieczeniowych

Sejm przyjął ustawę o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym. Nowe przepisy regulują m.in. sposoby reklamacji składanych przez osoby fizyczne w zakresie usług ubezpieczeniowych czy bankowych.

Nowe obowiązki dla firm w ustawie o reklamacjach

Nowa ustawa o reklamacjach i rzeczniku finansowym wprowadza szereg obowiązków dla firm, które powinny szybko zapoznawać się z tymi przepisami, bowiem dostosowanie dotychczasowych rozwiązań korporacyjnych do nowych przepisów wynosić będzie tylko 30 dni - podkreślają eksperci z Konfederacji Lewiatan.

Firmy muszą przygotować się na nowe przepisy o reklamacjach

Sejm przyjął prokonsumencką ustawę o reklamacjach i rzeczniku finansowym. Nowe przepisy wprowadzają szereg obowiązków, które mogą wymagać zmiany dotychczasowych rozwiązań korporacyjnych.

Jak dokonać reklamacji imprezy turystycznej

Okres wakacji to dobry moment do dokładniejszego przyjrzenia się tematyce reklamacji imprezy turystycznej. Imprezy tego typu cieszą się coraz większą popularność, jednak świadomość praw korzystającego z takiej formy wypoczynku jest wciąż dość niska. Niezależnie od ceny wycieczki i trybu jej zakupienia biuro podróży zobowiązuje się dostarczyć nam pełnowartościową usługę. W przypadku gdy organizator nie wywiąże się z umowy i nie zapewni warunków, jakie obiecał w umowie, mamy możliwość złożenia reklamacji takiej imprezy.

O czym należy pamiętać przed urlopem?

Żeby zapewnić sobie udany wypoczynek, powinniśmy zadbać o bezpieczeństwo i dobrze zaplanować wyjazd. Noclegi, transport, wizy, ubezpieczenie, szczepienia, leki – to tylko część spraw, które musimy załatwić zanim wyruszymy na wakacje.

Jak rozliczyć koszty gwarancji w podatku VAT

Nasza Spółka nabyła wysoko-wyspecjalizowane maszyny budowlane. Na każdą z maszyn została udzielona gwarancja. W umowie zawarto zapis, że sprzedawca zobowiązany jest do pokrycia niezbędnych i udokumentowanych kosztów poniesionych przez naszą Spółkę (jako nabywcę) związanych z usunięciem wad dotyczących ww. maszyn (objętych gwarancją). Nie będziemy zwracać maszyn do naprawy. Usuwanie ewentualnych usterek będzie po naszej stronie jako nabywcy. Sprzedawca zwróci nam natomiast koszty napraw.

Polski a europejski konsument - gwarancja i reklamacja

Czy polski konsument rożni się od tego zagranicznego swoimi prawami w obszarze gwarancji i reklamacji? Informacje na ten temat można znaleźć w raporcie Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) „Warranty are they worth money?”.

Nie każda reklamacja daje prawo do obniżenia akcyzy

Naczelny Sąd Administracyjny w dwóch wyrokach z 10 kwietnia 2015 r. orzekł w kwestii prawa do obniżenia akcyzy w związku z reklamacją wyrobów akcyzowych znajdujących się poza procedurą zawieszenia akcyzy. Jeżeli przyczyną reklamacji jest upływ terminu przydatności do spożycia bądź krótki okres do upływu terminu przydatności wyrobu znajdującego się poza procedurą zawieszenia akcyzy, podatnik nie może obniżyć akcyzy do zapłaty o podatek akcyzowy zapłacony od reklamowanych wyrobów.

Gwarancja komercyjna, niezgodność towaru z umową w UE

Każdemu konsumentowi w Unii Europejskiej przysługuje prawo do dochodzenia swoich praw od sprzedawcy. Co w przypadku, gdy sprzedawca zaproponuje gwarancję za opłatą lub gdy towar jest niezgodny z umową?

REKLAMA