REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Reklamacja konsumencka zakupionego towaru to ważna kwestia dla każdego sprzedawcy. Ma obowiązek odpowiedzieć na reklamację konsumenta w terminie 14 dni, a brak reakcji może być dla niego bardzo bolesny. A zatem jak sprzedawca powinien zareagować?
Pojęcie reklamacji dotyczy nie tylko butów, które konsument odnosi do sklepu. To również kwestia związana z usługami, w tym transportowymi. Kiedy można złożyć przewoźnikowi reklamację? I jak ona powinna wyglądać?
Kupowanie na promocjach weszło nam w krew – tak chyba najprościej można wytłumaczyć fakt, iż rekordowo duża Polaków szykuje się na duże promocje w czasie Black Friday i następujących po nim kolejnych przedświątecznych wyprzedażach. Bijemy pod tym względem nie tylko powściągliwych w zakupach Szwajcarów, ale i rozmiłowanych w takich cenowych akcjach obywateli USA.
Od dawna Black Friday trwa dłużej niż jeden dzień, podobnie jak Cyber Monday. Teraz mamy do czynienia z Black Week, a nawet Black Weeks – bo okres promocji, wyprzedaży, okazji zakupowych i specjalnych ofert rozciąga się wyprzedająco od połowy listopada i ciągnie co najmniej do Wigilii. Czasu na okazyjne zakupy jest więc dużo i wcale nie jest pewne, że właśnie 24 listopada będą najlepsze okazje.
REKLAMA
Jesteśmy spółką z o.o. W maju 2023 r. sprzedaliśmy klientowi towar. Sprzedaż została udokumentowana fakturą. Na początku sierpnia klient zareklamował sprzedany mu towar i odesłał go do nas. Zamierzamy uznać reklamację i wysłać klientowi nowy towar. Czy w tej sytuacji powinniśmy wystawić fakturę korygującą "zerującą" oraz fakturę dokumentującą nową sprzedaż?
Kasy rejestrujące zostały skonstruowane w sposób, który uniemożliwia jakąkolwiek ingerencję w ich pamięć fiskalną. To oznacza, że danych wprowadzonych przez podatnika do kasy nie można zmodyfikować. W trakcie prowadzania działalności u podatników pojawia się natomiast często potrzeba skorygowania sprzedaży zarówno z powodu dokonania oczywistych pomyłek popełnionych w trakcie rejestrowania czy też uznania zwrotów i reklamacji. W tym celu konieczne jest prowadzenie odrębnych ewidencji zwrotów i reklamacji oraz oczywistych pomyłek.
REKLAMA
REKLAMA