| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Gwarancja

Gwarancja konsumencka – kompendium

Aktualizacja: 03.10.2011

Gwarancja to bardzo ważny dla konsumentów dodatek do kupowanych produktów. Czy jednak tak powinno być naprawdę? Co warto wiedzieć o gwarancji? »

Zgubiona gwarancja – co zrobić?

Aktualizacja: 03.10.2011

Gwarancja jest tylko jednym ze źródeł uprawnień konsumenta. Jej zgubienie nie oznacza, że utracimy prawo do reklamacji. Co można zrobić, gdy zgubimy gwarancję? »

„Reklamacja tylko na podstawie gwarancji”

Aktualizacja: 03.10.2011

Reklamację przyjmujemy tylko na podstawi gwarancji – takie slogany dość często można znaleźć w sklepach. Jest to jednak nieprawda a posługujący się nimi przedsiębiorcy narażają się na dotkliwe kary finansowe. »

Przedłużająca się naprawa gwarancyjna – co zrobić?

Aktualizacja: 03.10.2011

Reklamacja na podstawie gwarancji może powodować wiele kłopotów. Co zrobić w sytuacji, gdy naprawa gwarancyjna jest nieskuteczna albo się przedłuża? »

Gwarancja czy reklamacja?

Aktualizacja: 03.10.2011

Reklamowanie wadliwego towaru na podstawie gwarancji może być kłopotliwe. W takiej sytuacji konsument musi stosować się do zapisów gwarancji. A te nie zawsze są korzystne dla konsumentów. »

Prawa konsumentów. Gwarancja – cz. 2

Aktualizacja: 03.10.2011

Gwarancja jest jedynie dodatkowym uprawnieniem dla konsumentów i nie wpływ na zakres ich ustawowych uprawnień. Czy gwarancja jest rzeczywiście tak korzystna jak sądzą konsumenci? »

Prawa konsumentów. Gwarancja – cz. 1

Aktualizacja: 03.11.2011

Gwarancja producenta jest jednym z istotnych czynników, branych pod uwagę przez konsumenta przy wyborze danego produktu. Czym tak naprawdę jest gwarancja i czy jest ona nam potrzebna? »

Co zrobić, gdy skończy się gwarancja?

Aktualizacja: 03.11.2011

Produkt na gwarancji popsuł się tuż po tym jak ta wygasła? Nie oznacza to jednak, że nie mamy szans. Trzeba sprawdzić, czy upłynął już czas na reklamację z ustawy. »

Czy gwarancja rzeczywiście opłaca się konsumentowi? - cz. 1

Aktualizacja: 03.10.2011

Gwarancja konsumencka wcale nie musi być korzystnym rozwiązanie dla konsumenta. Sprzedawca nie ma przy tym obowiązku udzielenia konsumentowi gwarancji. »

Czy gwarancja rzeczywiście opłaca się konsumentowi? – cz. 2

Aktualizacja: 03.10.2011

Gwarancja konsumencka wcale nie musi być korzystnym rozwiązanie dla konsumenta. Sprzedawca nie ma przy tym obowiązku udzielenia konsumentowi gwarancji. »

Czy sprzedawca musi wydać gwarancję?

Aktualizacja: 03.10.2011

Niedawno kupiłem telewizor. W domu okazało się, że wraz z dokumentami nie dostałem gwarancji. Sprzedawca wyjaśnił, że nie udziela gwarancji. Czy to oznacza, że nie mam prawa do reklamacji? »

Gwarancja a odpowiedzialność ustawowa sprzedawcy

Aktualizacja: 03.10.2011

Uprawnienia wynikające z ustawowej odpowiedzialności sprzedawcy mogą być inne od tych wynikających z gwarancji. »

Czy gwarancja wyłącza reklamację?

Aktualizacja: 03.10.2011

Masz problem z popsutą rzeczą, a skończyła ci się gwarancja? Sprzedawca upiera się, że nie może przyjąć reklamacji? Sprawdź, czy ma rację. »

Rękojmia, niezgodność towaru z umową a gwarancja jakości

Aktualizacja: 03.10.2011

Reklamacja, rękojmia, niezgodność towaru z umową, czy gwarancja. To pojęcia, z którym najczęściej spotykają się konsumenci. Co one jednak tak naprawdę oznaczają? »

Gwarancja a uprawnienia z tytułu niezgodności towaru z umową

Aktualizacja: 03.10.2011

Gwarancja, jako źródło uprawnień konsumenta, nie zamyka drogi do dochodzenia roszczeń wynikających z ustawy na podstawie niezgodności towaru z umową. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Chałas i Wspólnicy

Kancelaria Prawna

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »