REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Grupa robocza ds. ochrony małoletnich w internecie rozpoczęła działalność. Posiedzenie inauguracyjne odbyło się w Ministerstwie Cyfryzacji. Grupa robocza ma wypracować rozwiązania zwiększające ochronę małoletnich przed szkodliwymi treściami powszechnie dostępnymi w internecie.
Na początek w Wielkiej Brytanii, ale warto śledzić doświadczenia Brytyjczyków, bo otyłość staje się problemem w skali chorobowej także w Polsce.
Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.
Otyłość to problem coraz większej liczby nastolatków. Głównie z tego powodu lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii pro-zdrowotnej.
REKLAMA
Ministerstwo Cyfryzacji podało w komunikacie, że zakończyły się konsultacje projektu ustawy implementującej unijny akt o usługach cyfrowych (Digital Services Act) do krajowego porządku prawnego. Nowe przepisy mają poprawić bezpieczeństwo użytkowników w sieci, wspierać walkę z nielegalnymi treściami w internecie, a także doprecyzować kwestie dotyczących moderowania treści.
MSWiA pracuje nad projektem nowelizacji ustawy o działaniach antyterrorystycznych. Będzie spójny mechanizm usuwania z sieci oraz blokowania treści o charakterze terrorystycznym i kary pieniężne za rozpowszechnianie.
Komunikacja miejska wróciła do łask i korzysta z niej na co dzień zdecydowana większość Polaków, a młodzi niemal w komplecie. Częściej niż oglądamy telewizję, słuchamy radia i niemal równie często jako sięgamy po Internet.
Krajowa Informacja Skarbowa (KIS) uznała, że wydatki na zarządzanie kontami mediów społecznościowych mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, nawet jeżeli konta były własnością osobistą byłego prezesa, pod warunkiem, że były one wykorzystywane wyłącznie na potrzeby spółki i służyły do generowania jej przychodów.
REKLAMA
Związek Autorów i Producentów Audiowizualnych Stowarzyszenia Filmowców Polskich odniósł się do artykułu "Tantiemy od internetu - nadchodzi nowy parapodatek! Przedsiębiorcy są zaniepokojeni", wskazując m.in., że "nazywanie tantiem z internetu dla twórców filmowych nowym parapodatkiem jest zabiegiem absolutnie nieuprawnionym".
Tantiemy od internetu to nowe rozwiązanie, które zostało zaproponowane w projekcie implementacji dyrektywy o prawie autorskim na jednolitym rynku cyfrowym do polskiego systemu prawnego. Nowe przepisy budzą obawy wśród przedsiębiorców.
Krajowa Informacja Skarbowa (KIS) wydała interpretację, w której potwierdziła, że środki pieniężne, które wpływają na rachunek bankowy sprzedawcy, na opłacenie w imieniu kupującego kosztów przesyłki nabytego towaru, nie stanowią dla niego przychodu podlegającego opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Ministerstwo Cyfryzacji ogłasza konsultacje planowanych założeń konkursu na budowę sieci dostępu do szybkiego internetu w ramach KPO.
Krajowa Informacja Skarbowa (KIS) w swojej interpretacji potwierdziła, że paragony mogą stanowić dowód kosztów poniesionych w ramach działalności nierejestrowanej.
Żeby nie było wątpliwości – choć to głównie smartfony, to jednak nie media społecznościowe. Prawie po równo ten czas spędzony w sieci dzielimy za śledzenie wiadomości z kraju i ze świata, rozrywkę oraz bankowość i załatwianie spraw online. Dopiero na końcu są social media.
Dzisiejszy świat jest hybrydowy, ani w pełni realny, ani całkiem wirtualny. Dlatego bardzo ważne jest, by dorośli mieli świadomość tego, co w internecie robią ich dzieci. Jak i dlaczego warto, w kontekście korzystania z technologii, budować zrozumienie między pokoleniami, mówi dr Karol Jachymek, kulturoznawca i medioznawca z Uniwersytetu SWPS.
Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.
Krajowa Informacja Skarbowa (KIS) uznała że wydatki na zakup towarów za pośrednictwem portali aukcyjnych mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, pod warunkiem należytego udokumentowania transakcji.
Krajowa Informacja Skarbowa (KIS) uznała, że wydatki na broń, amunicję, sprzęt taktyczny i akcesoria mogą być rozliczane jako koszty uzyskania przychodów przez prowadzącego zajęcia rekreacyjne na strzelnicy.
Zmiany w wyszukiwarce Google od 5 maja. Lider rynku ogłosił nowy pakiet aktualizacji. Ma być dużo mniej spamu, więcej pomocnych treści i wyszukiwarka ma być bardziej wyczulona na te materiały, stworzone przez AI, które zawierają nieprawdziwe dane.
eIDAS to jednolite dla całej Unii Europejskiej regulacje dotyczące świadczenia usług zaufania, których zadaniem jest zapewnienie bezpieczeństwa transakcji elektronicznych.
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (Akt o usługach cyfrowych; DSA – Digital Service Act) jest pierwszą na świecie regulacją cyfrową, która nakłada na branżę cyfrową w Unii Europejskiej odpowiedzialność za treści zamieszczane na platformach internetowych. Regulacja ta wzmacnia pozycję użytkowników wobec dostawców usług.
Czujemy się bezpiecznie używając haseł i dwuskładnikowego logowania do banków i urzędów i mniej niż połowa z nas weryfikuje nadawcę wiadomości czy wiarygodność strony internetowej. Niemal co piąty Polak nie wie, czy był ofiarą internetowego oszustwa.
Jedną z preferencji podatkowych, z których nadal można skorzystać w rozliczeniu podatkowym za 2023 r., dokonywanym do końca kwietnia 2024 r., jest rozliczenie ulgi internetowej. Jednak pułapka w postaci pakietów usług może pozbawić Cię tego prawa.
Połowa Polek i Polaków podjęła postanowienia noworoczne 2024, ale połowa z tej połowy zrezygnuje z nich w ciągu trzech miesięcy. Nie będą mogli jednak tak łatwo o nich zapomnieć, bo reklamy w Google wciąż będą ich zachęcać do fitness, diety albo suplementów.
Połowa Polek i Polaków podjęła postanowienia noworoczne 2024, ale połowa z tej połowy zrezygnuje z nich w ciągu trzech miesięcy. Nie będą mogli jednak tak łatwo o nich zapomnieć, bo reklamy w Google wciąż będą ich zachęcać do fitness, diety albo suplementów.
Bezpieczeństwo w Internecie to w dzisiejszych czasach podstawa. W Unii Europejskiej obowiązuje nowy akt o usługach cyfrowych (Digital Services Act, DSA). Również w Polsce będą obowiązywały nowe przepisy. To bardzo ważne, ponieważ wiele osób zastanawia się: jak zachowywać się bezpiecznie w Internecie? Jak chronić swoje bezpieczeństwo w sieci? Jakie są zagrożenia w Internecie? Jak chronić się przed zagrożeniami w Internecie? Przepisy będą dotyczyły przedsiębiorców jak i osób fizycznych. Nowe przepisy mają poprawić bezpieczeństwo użytkowników w sieci, wspierać walkę z nielegalnymi treściami w Internecie, uregulować zagadnienia dot. moderowania treści. Nie będzie już tak łatwo manipulować użytkownikami, "śledzić ich" działań w sieci, profilować, wysyłać tzw. ciasteczek (pliki cookie). Będzie większa ochrona przed pedofilią. To będzie prawdziwa rewolucja dla przedsiębiorców działających w Internecie. Akt o usługach cyfrowych stosuje się od dnia 17 lutego 2024 r.
Firmy w Europie będą musiały zadbać o większe bezpieczeństwo swoich platform – zaczyna obowiązywać Akt o Usługach Cyfrowych. Nowe przepisy mają eliminować nielegalne treści i na przykład zapanować nad żywiołowym rozwojem reklam w mediach społecznościowych.
Czym jest Akt o Usługach Cyfrowych i kogo dotyczy? W jaki sposób firmy działające w Europie będą musiały zadbać o większe bezpieczeństwo swoich platform? Prezentujemy najważniejsze informacje.
Pig butchering to działalność cyberprzestępców polegająca na namawianiu postronnych użytkowników sieci, często pod przykrywką internetowego romansu, na inwestycje w kryptowaluty, a następnie pozbawieniu ofiar wpłaconych pieniędzy.
Wszystko już jasne. Kansas City Chiefs okazali się lepsi od San Francisco 49ers (25:22) i po drugiej w historii Super Bowl dogrywce obronili tytuł sprzed roku. Prawie dwie dekady trzeba było czekać by zeszłoroczny czempion dokonał tego drugi raz z rzędu. Ale jak Super Bowl to od razu wszyscy rozmawiają o milionach, celebrytach i inwestycjach.
W dzisiejszych czasach w większości miejsc w Polsce dostęp do sieci jest czymś powszechnym i zwyczajnym. Coraz bardziej przesuwa się również granica pierwszego zetknięcia się z telefonem czy Internetem. To z jednej strony stały kontakt rodzica z dzieckiem, z drugiej – szereg zagrożeń. Jak chronić dziecko w sieci?
Krajowa Informacja Skarbowa (KIS) uznała, że wydatki związane z wynagrodzeniem ambasadora z tytułu umowy o współpracę nie mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów, ponieważ nie zostało wykazane bezpośrednie powiązanie wydatków z uzyskiwaniem przychodów przez spółkę.
Jakich trendów w marketingu można się spodziewać w 2024 roku? Rok temu bardzo znacząca okazała się sztuczna inteligencja, z pewnością wciąż będzie obecna. A co jeszcze nas czeka?
Na tradycyjne reklamy jesteśmy już uodpornieni. Niechętnie oglądamy je w telewizji, szybko przewijamy na stronach internetowych. Teraz więc wystarczy, że podjedziemy na sklepowy parking, by otrzymać spersonalizowaną porcję informacji i zachęt do zakupu. Nawet powinno nas dziwić, że przekaz dotyczy dokładnie tych produktów, po które przyjechaliśmy.
Zwierzę to nie prezent na święta. Stowarzyszenie opieki nad zwierzętami "Nadzieja na dom" w najnowszej kampanii billboardowej przestrzega przed kupowaniem zwierząt w prezencie. Po świętach psy, koty i króliki często są porzucane i trafiają do schronisk.
Politycy zapewnili polskiej branży reklamowej w 2023 roku owocne jesienne zbiory. W przypadku reklamy outdoor przychody wzrosły o 25% w porównaniu z anabolicznym okresem minionego roku. To dla tego segmentu rynku dobry znak, choćby dlatego, że niebawem czekają nas dwie kampanie wyborcze. Jednak najważniejsze dla branży reklamy jest to, że nie musi ona “wisieć” na pasku polityków. Nadal tę formę reklamy najczęściej wybierają firmy z sektora handlowego. To on stoi za najbardziej kreatywnymi rozwiązaniami i inwestycjami w cyfrową część reklamy zewnętrznej.
Według Krajowej Informacji Skarbowej (KIS mężczyzna zamieszczający ogłoszenie online dotyczące sprzedaży komputerów może skorzystać ze zwolnienia z VAT, ponieważ nie przekroczył limitu sprzedaży oraz zawierał umowy przy fizycznej obecności stron.
Dobrowolne wpłaty internautów będą podlegały opodatkowaniu podatkiem od spadków i darowizn w zależności od przyporządkowania darczyńcy (internauty) do odpowiedniej grupy podatkowej oraz od wysokości darowanej kwoty. Jakie są dokładne zasady postępowania w przypadku takich darowizn?
Każda reklama generuje ślad węglowy, bez względu na to w jakiej jest formie. Konsumenci coraz częściej oczekują ekologicznych rozwiązań. Firmy starają się wychodzić temu naprzeciw i tworzą billboardy z materiałów pochodzących z recyklingu a nawet inwestują w reklamy na panelach solarnych. Muszą jednak uważać, bo klienci są wyczuleni na greenwashing.
Internet to już naturalne środowisko pokolenia Z i młodszych. Na pytanie, kim chciałyby zostać w przyszłości, dzisiejsze dzieciaki odpowiadają, że influencerami.
Krajowa Informacja Skarbowa (KIS) potwierdziła, że osiągane przez podatnika przychody otrzymywane za pośrednictwem portalu internetowego za umożliwienie pobrania gry i korzystania z gry podlegają opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych według stawki 8,5% w myśl art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Krajowa Informacja Skarbowa (KIS) w swojej interpretacji wyjaśniła, że wydatki poniesione na organizację eventu promującego usługi ESG mogą stanowić koszty uzyskania przychodu.
Reklama w telewizji wywołuje zbyt duże emocje? Reklama w internecie zamykana jest zanim jeszcze zdąży na dobre się rozpocząć? Wciąż poszukiwane są nowe sposoby na przyciągnięcie uwagi odbiorcy. A co jeśli użyć “chodzących billboardów”? Czy wkrótce będziemy zamiast ubrań nosić billboardy?
Scrollowanie może mieć negatywne skutki dla psychiki, zwłaszcza ludzie młodych, zwłaszcza, że internetowe platformy mogą podrzucać treści niskiej jakości, żerując na emocjach. Czy nowe unijne prawo Digital Services Act, które do 25 sierpnia br. zobowiązało platformy do wdrożenia zmian umożliwiających użytkownikom korzystanie z lepszych feedów działa?
Po kampaniach politycznych w całej Polsce są tysiące, a może nawet miliony banerów wyborczych, które wiszą na płotach, siatkach czy budynkach. Zgodnie z przepisami należy je usunąć maksymalnie w ciągu 30 dni od daty przeprowadzenia wyborów. Ale co zrobić z niepotrzebnymi materiałami? W jaki sposób je wykorzystać, by nie zmarnowały się? Ekspert z branży reklamowej podpowiada.
Reklama społeczna to forma komunikacji mająca na celu przekazanie ważnych informacji społeczeństwu i wpłynięcie na postawy oraz zachowania ludzi w kwestiach społecznych. Jest to rodzaj komunikacji, który nie ma na celu promocji produktu czy usługi w celu zysku, ale skupia się na podniesieniu świadomości na temat pewnych kwestii lub zachęceniu do zmiany postaw czy zachowań.
Reklama wprowadzająca w błąd to taka forma promocji, która zawiera nieprawdziwe, mylące lub wprowadzające w błąd informacje na temat produktu, usługi lub firmy. Może ona polegać na przedstawieniu fałszywych danych, pominięciu istotnych informacji lub przedstawieniu produktu w sposób sugerujący cechy, których w rzeczywistości nie posiada.
Lokowanie produktu, znane także jako "product placement", to technika promocyjna polegająca na umieszczaniu produktów, usług, logo lub marki w treściach rozrywkowych, takich jak filmy, seriale telewizyjne, teledyski, gry komputerowe czy programy telewizyjne. Celem tej techniki jest promowanie produktu w sposób subtelny i niereklamowy, tak aby stał się on naturalnym elementem przedstawionej historii.
Reklama podprogowa (lub komunikacja podprogowa) odnosi się do techniki komunikacji, która ma na celu przekazywanie informacji do podświadomości odbiorcy w taki sposób, że nie jest on tego świadomy. Innymi słowy, jest to próba wpłynięcia na zachowanie ludzi poprzez przekazy, które są poniżej progu świadomego postrzegania.
Copywriting to proces tworzenia tekstów reklamowych, promocyjnych oraz innych materiałów pisanych, które mają na celu przekonanie odbiorcy do podjęcia określonej akcji, takiej jak zakup produktu, skorzystanie z oferty, zapisanie się do newslettera czy podjęcie innej decyzji zgodnej z celem komunikatu.
REKLAMA