REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Konsument, Internet

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Patostreaming. Co czeka patostreamerów

Osiem lat więzienia ma grozić za patostreaming, a dziesięć – jeśli patostreamer będzie działał w celu osiągnięcia korzyści majątkowej. To założenia projektu nowelizacji Kodeksu karnego, który złożyła do Sejmu Suwerenna Polska.

Sposób na oszczędności: czym jest smart shopping

Polacy coraz chętniej korzystają z narzędzi, które pomagają dokonywać zakupów w bardziej świadomy i oszczędny sposób. Nasze zakupy w sieci coraz mocniej wpisują się w trend smart shoppingu. Czym on jest i co warto o nim wiedzieć?

Pornografia w Internecie. Ustawa zablokuje dostęp

Dostęp do narzędzi kontroli rodzicielskiej, dla rodziców małoletnich użytkowników w Internecie to cel projektu ustawy przyjętego przez rząd. Po jej wejściu w życiu funkcjonować będzie bezpłatny, skuteczny i prosty w obsłudze mechanizm dobrowolnego blokowania dostępu do treści pornograficznych.

Deflacja - co to jest i jakie są jej skutki dla gospodarki?

Deflacja jest sytuacją, w której poziom ogólnego poziomu cen w gospodarce spada. Oznacza to, że towary i usługi stają się tańsze w porównaniu z poprzednim okresem, a siła nabywcza pieniądza wzrasta. Deflacja jest często przeciwieństwem inflacji, czyli sytuacji, w której poziom ogólnego poziomu cen rośnie. Jednakże, deflacja może mieć negatywne skutki dla gospodarki, w tym spadek cen towarów i usług, wzrost realnych stóp procentowych, spadek produkcji i wzrost bezrobocia, spadek wartości aktywów oraz trudności dla polityki monetarnej. W tym artykule omówimy, czym jest deflacja i jakie są jej skutki dla różnych grup społecznych i gospodarczych.

REKLAMA

Kupowanie samochodów online - nowy trend na rynku wtórnym

Kupowanie samochodów przez internet stało się popularne. Utrwaliły się zmiany w sposobie sprzedaży samochodów osobowych na rynku wtórnym, które wywołała pandemia.

Dzień Europy. Jak działa ECC-Net?

Z okazji Dnia Europy przypadającego 9 maja, Eurpejskie Centrum Konsumenckie Polska informuje o działalności sieci i podsumowuje miniony rok. 

Jak sprzedawca powinien informować o obniżce ceny? Prezes UOKiK wydał wyjaśnienia

Prezes Urzędu Ochrony i Konsumentów wyjaśnił jak obliczać i prezentować obniżki cen. Z kontroli przeprowadzonych przez urząd wynika, że sprzedawcy często popełniają błędy przy oznaczaniu obniżek.

Oszuści mają nowe sposoby na wyłudzanie pieniędzy. Jak bezpiecznie korzystać z sieci?

W ostatnim czasie wśród oszustów „modne” stały się dwie metody: „na fałszywe e-recepty” i „na rezerwowe rachunek bankowy”. Na czym polegają takie działania i jak z nimi walczyć?

REKLAMA

Reforma unijnego rynku cyfrowego. Jak się dostosować do nowych przepisów?

Reforma unijnego rynku cyfrowego coraz bliżej. Największe platformy internetowe mają cztery miesiące na dostosowanie się do zmian.

Blokady stron internetowych. RPO pyta o wolność słowa – rząd odpowiada, że działa zgodnie z prawem

Blokady stron internetowych przez organy publiczne to temat wystąpienia Rzecznika Praw Obywatelskich do premiera. RPO poprosił o wyjaśnienia i rozważenie zmian legislacyjnych. W odpowiedzi otrzymał informację, że wszystko odbywa się zgodnie z prawem.

Ochrona dzieci w internecie. Będą nowe przepisy

Przyjęty przez rząd projekt ma m.in. ułatwić dostęp do narzędzi kontroli rodzicielskiej. Na dostawców usług zostaną nałożone nowe obowiązki.

Pornografia w Internecie. Będzie blokada dostępu

Blokowanie dostępu do treści pornograficznych w sieci będzie obowiązkiem dostawców Internetu. To jedno z założeń projektu ustawy o ochronie małoletnich przed dostępem do treści nieodpowiednich w Internecie,  na którym pracuje rząd.

Sprzedaż samochodów używanych: Jak korzystać z hybrydowego modelu sprzedaży?

Szukasz używanego samochodu? Sprawdź, dlaczego niemal 100% kupujących rozpoczyna swoje poszukiwania w Internecie! Dzięki hybrydowemu modelowi sprzedaży możesz dokonać transakcji online lub na miejscu u dealera. Co więcej, dogodne pole do negocjacji cenowych sprawia, że zakup wymarzonego pojazdu może być bardziej opłacalny, niż Ci się wydaje. Dowiedz się, jak funkcjonuje rynek samochodów używanych i jak dealerzy muszą dostosować swoje strategie sprzedaży do wymagań klientów.

Sztuczna inteligencja. Co z prawem autorskim?

Czy „dzieło” stworzone przez sztuczną inteligencję (AI), jest utworem podlegającym ochronie na podstawie przepisów prawa autorskiego? A jeżeli tak, komu przysługują osobiste i majątkowe prawa autorskie? Czy można swobodnie kopiować, rozpowszechniać lub przerabiać „dzieła” stworzone przez AI?

Czym jest upadłość konsumencka układowa?

Upadłość konsumencka układowa, nazywana też układem konsumenckim, w swojej formie przypomina restrukturyzację przedsiębiorstw, jednak dłużnikiem jest w tym przypadku osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej. Główną, choć nie jedyną, zaletą tego typu postępowania jest możliwość zachowania majątku przez dłużnika. Jak dokładnie wygląda i kto może skorzystać z tego rozwiązania?

Rynek badań internetowych się rozrasta

W dobie wysokiej inflacji, cięć budżetowych i zmieniających się trendów konsumenckich metoda CAWI (badanie internetowe) staje się mocno konkurencyjna wśród innych technik badawczych. W praktyce może okazać się 4-krotnie tańsza od wywiadów telefonicznych i 8-krotnie mniej kosztowna od badania face to face. Do tego pozwala szybko pozyskać informacje od tysięcy osób w naprawdę krótkim czasie. 

„Dzień bez płacenia gotówką”. Jak płacić świadomie?

Ponad 80% zgłoszeń, jakie ECK Polska otrzymało w 2022 r., dotyczyło zakupów internetowych. Konsumenci często zgłaszali do ECK problemy związane z subskrypcjami  i zwrotem pieniędzy, gdy sklep nie dostarczył zamówienia. Poznaj sposoby na radzenie sobie z podobnymi sytuacjami i płać świadomie! 

Wielkanocny koszyk zakupowy – jak szukamy oszczędności?

Święta Wielkanocne będą droższe dla Polaków. Za nasze pensje możemy kupić mniej niż w zeszłym roku, dlatego uważniej przyglądamy się temu, co wkładamy do koszyka. Rezygnujemy z zakupu rzeczy, które nie są dla nas niezbędne. Nadal jednak na świątecznym stole chcemy postawić tradycyjne potrawy: żurek, jajka faszerowane czy sałatkę jarzynową. Nie zrezygnujemy więc z konkretnych produktów potrzebnych do ich przygotowania. W takim razie będziemy musieli przygotować się na większe wydatki. Ile będzie kosztować nas Wielkanoc w 2023 roku?

Greenwashing ("zielone kłamstwa") - jak nie dać się oszukać? Uwaga na ekościemę

Czym jest greenwashing? Jak rozpoznać i nie dać się nabrać się na "zielone kłamstwa"? Unia Europejska szykuje nowe przepisy zwalczające praktyki greenwashing-u. Co się zmieni i od kiedy?

Gdzie Polacy kupują mięso i na co zwracają uwagę

Gdzie Polacy kupują mięso? Jak wynika z najnowszego raportu branżowego, 3 na 4 osoby kupują mięso w dyskontach. Natomiast blisko co trzeci respondent wybiera małe niezależne sklepy, np. osiedlowe. Nieznacznie mniej wskazań mają placówki wielkopowierzchniowe, w tym hipermarkety. Z kolei do rezygnacji z zakupu skłania ankietowanych głównie zły wygląd. On może sugerować, że produkt jest przeterminowany lub przechowywany w nieodpowiedni sposób. Ponadto zniechęca też cena. Według sondażu, Polacy zwracają również uwagę na to, w jakim opakowaniu kupują mięso.

Analiza: Jakie trendy sprzedaży konsumenckiej w 2023 roku?

Pomimo słabych perspektyw ekonomicznych, branża retail i e-commerce gwałtownie inwestuje w narzędzia Customer Experience (CX), aby zapewnić bardziej interaktywną oraz ujednoliconą obsługę klientów i dzięki temu zwiększyć przychody wynikające z posiadania lojalnych klientów. Ta strategia ma zapewnić firmom handlowym przewagę na konkurencją w coraz bardziej wymagających czasach.

Jak zatrzymać klienta w czasach recesji?

Ostatnie informacje GUS-u nt. sprzedaży detalicznej potwierdzają pogłębienie recesji konsumenckiej. Odnotowano kolejne spadki zarówno rok do roku (5%), jak i w stosunku do poprzedniego miesiąca (3,6%). Szczególnie więc teraz – gdy zmagamy się z rosnącym kosztem utrzymania biznesu i spadkiem popytu na niektóre towary i usługi – marki potrzebują przemyślanych rozwiązań, które pomogą przyciągnąć konsumenta. Czego natomiast on oczekuje od firm i z jakim typem klienta mamy obecnie do czynienia?

Czy dziecko może samo robić zakupy? Kiedy możliwy zwrot?

Osoba przed osiągnięciem pełnoletności nie ma zdolności do czynności prawnych, co wyklucza swobodę w zakupach. Prawo zakłada jednak wyjątki. W pewnych przypadkach można prawnie podważyć zakup dokonany przez niepełnoletniego.

Polacy kupują coraz mniej

Sprzedaż detaliczna w cenach stałych w lutym 2023 r. była niższa niż przed rokiem o 5%. W porównaniu ze styczniem br. spadła o 3,6% - podał GUS.

Zakup samochodu przez internet? Trochę tak. Od sieci zaczynają się poszukiwania

Zakup samochodu przez internet? 80 proc. nabywców nowych aut i prawie 100 proc nabywców używanych poszukiwania zaczyna w internecie.

UOKiK przypomina o prawach konsumenta

Ostatnie zmiany przepisów dotyczą m.in. reklamacji. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina jakie mamy prawa. Warto o nich pamiętać nie tylko z okazji Światowego Dnia Konsumenta.

Konsumencie, znaj swoje prawa! Czy sprzedawca może odmówić zwrotu towaru?

Światowy Dzień Konsumenta jest świetną okazją, by pochylić się nad jednym z najważniejszych praw, którym dysponuje. To prawo do zwrotu zakupionego towaru i bycia nieprowadzanym w błąd przez sprzedawcę. Jednak, czy zwrot zawsze wchodzi w grę? Jak wygląda ten mechanizm, kiedy kupujemy w sklepach stacjonarnych? Jak oddać towar zakupiony online? 

Konsumencie, znasz swoje prawa? QUIZ

Prawa konsumenta. Ma je każdy z nas, bo i każdy z nas niemal codziennie dokonuje mnóstwa transakcji i wyborów konsumenckich. Od zakupów spożywczych, przez wybór spodni po rezerwację wycieczki wakacyjnej czy nabycie nowego sprzętu elektronicznego. Właśnie dlatego dobrze jest zapoznać się z prawami konsumenta i wiedzieć, kiedy są łamane, gdzie się zgłosić i co można z tym zrobić. 15 marca obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta i właśnie z tej okazji mamy dla Was quiz. Sprawdźcie, jak dobrze znacie swoje prawa.

2022 r. – powrót opóźnionych lotów i uszkodzonych bagaży

Przed Światowym Dniem Praw Konsumenta Europejskie Centrum Konsumenckie podsumowuje rok 2022.

Reklama wyrobów medycznych. Czego nie wolno po zmianach?

Reklama wyrobów medycznych. Od 1 stycznia 2023 roku obowiązują zmiany zakazujące lekarzom, farmaceutom i innym osobom, które na potrzeby promocyjne stwarzają pozory wykonywania zawodu medycznego – reklamowania wyrobów medycznych. Jak te przepisy stosować w praktyce?

Jak centra outletowe przyciągają klientów w dobie kryzysu

Ostatnie lata to czas bezprecedensowych zawirowań dla obiektów handlowych: pandemia, wojna, inflacja czy rosnące znaczenie zakupów internetowych na długo zmieniły zachowania polskiego konsumenta.

TikTok wdroży nowe zasady ochrony danych osobowych w Europie w latach 2023-2024. Projekt "Clover"

TikTok wdroży projekt "Clover", który zapewni użytkownikom w Europie nowe rozwiązania w zakresie ochrony danych osobowych - poinformowali przedstawiciele spółki na konferencji. Firma planuje również wybudowanie w 2023 roku trzech centrów danych - dwóch w Irlandii oraz jednego w Norwegii - o szacunkowej wartości 1,2 mld euro.

Wynagrodzenie rośnie, ale Polska klasa średnia ubożeje

Wzrost wynagrodzenia a inflacja. Choć zarobki w Polsce rosną: łączna podwyżka minimalnego wynagrodzenia w 2023 r. wyniesie 19,6% rdr, a średnie wynagrodzenie w styczniu wzrosło nieco ponad 13,5% rdr, to jednak ze względu na rosnące ceny i koszty życia realnie zarabiamy mniej. Wzrost inflacji w styczniu 2023 r. w wysokości 17,2% rdr oznacza, że zarobki na poziomie średniego wynagrodzenia, to dla pracownika wypłata realnie niższa o 223,27 zł brutto miesięcznie niż przed rokiem, pomimo że na konto wpłynie większa kwota. 

Kup teraz, zapłać później - co warto wiedzieć o płatnościach odroczonych?

Dzięki usłudze „kup teraz, zapłać później” możemy bezpłatnie przesunąć termin płatności o kilkadziesiąt, średnio 
o 30 dni (lub rzadziej – podzielić ją na kilka rat). Jak korzystać z zalet tego i nie wpaść w problemy finansowe?

Proste zęby, to nie zawsze proste warunki umowy!

Niewidoczne nakładki prostujące mają zmienić uśmiech w kilka miesięcy. Ich reklamy zachęcają do zakupu - cena i wygoda wydają się być atrakcyjne w porównaniu do standardowego leczenia, co wzbudza duże zainteresowanie konsumentów. Europejskie Centrum Konsumenckie (ECC-Net) radzi, na co zwrócić uwagę podczas podejmowania decyzji o zwarciu umowy.

Portal dla przedsiębiorców z sektora obronnego już działa

Portal dla przedsiębiorców z sektora obronnego już działa. Na stronie www.polishdefenceindustry.gov.pl firmy mogą znaleźć informacje o targach przemysłowych, czy zgłosić swoją wizytówkę. 

Nowe obowiązki platform cyfrowych

To będzie trudny rok dla operatorów platform cyfrowych, na których nakłada się nowe obowiązki sprawozdawcze. Przedsiębiorców niepokoją szeroki zakres nowych obowiązków oraz wysokie kary za ich nieprzestrzeganie – uważa Konfederacja Lewiatan.

Osadzeni muszą mieć dostęp do stron instytucji unijnych. RPO interweniuje

Osadzeni w zakładach karnych powinni mieć zapewniony dostęp do stron internetowych instytucji unijnych. Służba Więzienna zapewniała kiedyś skazanym szerszy dostęp do stron internetowych niż obecnie. Obejmował on nie tylko strony BIP poszczególnych polskich instytucji, ale istotne dla osób pozbawionych wolności strony Europejskiego Trybunału Praw Człowieka czy instytucji Unii Europejskiej. Rzecznik Praw Obywatelskich apeluje w tej sprawie do Służby Więziennej.

Gigabit Infrastructure Act - co zakłada projekt nowego rozporządzenia KE?

Redukcja kosztów i przyspieszenie budowy gigabajtowych sieci szerokopasmowych to główny cel Gigabit Infrastructure Act, czyli rozporządzenia Komisji Europejskiej o infrastrukturze gigabitowej. Projekt rozporządzenia został właśnie ogłoszony.

Dla konsumentów liczy się głównie cena i szybkość zakupu

Wyniki badania pracowni KANTAR Polska pokazują, jak w ostatnim roku zmieniła się struktura konsumencka. Wciąż największy udział mają rozważni i pragmatyczni shopperzy, którzy starają się jak najtaniej kupować markowe produkty. Ale ta grupa zmalała. Za to przybyło klientów z przymusu i cenoholików. I tylko te dwa segmenty, skupione na szybkim procesie zakupowym oraz cenie, zanotowały wzrosty. Oba mają ex aequo drugie miejsce w rankingu. Dalej są kolejno entuzjaści i ekocentryczni konsumenci. Zarówno klienci kupujący dla zabawy, jak i szukający ekologicznych towarów stracili na znaczeniu. Ubyło też świadomych koneserów, dla których cena nie gra roli. Zajęli przedostatnią pozycję w zestawieniu. Za nimi są domatorzy. 

Okres przydatności do spożycia - ważny wyrok

Na rynku są produkty, które po otwarciu opakowania zachowują przydatność do spożycia przez okres krótszy niż wynikający ze wskazanego w oznakowaniu terminu przydatności do spożycia. Dotyczy to najczęściej żywności, której opakowanie zapewnia specjalną atmosferę ochronną poprzez zastosowanie przez producenta odpowiedniej mieszaniny gazów.

Jak sprawić aby szkolenia rozwijały umiejętności w handlu detalicznym?

Jak wynika z raportu “Najbardziej pożądany pracodawca” polscy pracownicy chcą podnosić własne kompetencje poprzez udział w szkoleniach, a aż 98% firm daje im możliwość korzystania z benefitów pozapłacowych.

Co drożeje w sklepach? Liderami są m.in. ręczniki papierowe, margaryna i papier toaletowy

Co drożeje w sklepach? W styczniu br. zdecydowana większość najczęściej kupowanych przez Polaków produktów zdrożała rok do roku dwucyfrowo. Największy wzrost sięgnął blisko 60% i dotyczył ręczników papierowych. O prawie 50% poszły w górę ceny margaryny do pieczenia i papieru toaletowego. Do tego o ponad 45% podrożały banany, a o przeszło 40% – jaja. Niewiele poniżej tego poziomu wyniosły podwyżki cen proszku do prania i mydła w kostce. Pierwszą dziesiątkę drożyzny zamykają tak popularne art. spożywcze, jak kasza jęczmienna, majonez i płatki kukurydziane, z ponad 30-procentowymi podwyżkami.

Jak budować lojalność konsumentów w czasach kryzysu? Nie tylko niska cena

Cena odgrywa dużą rolę w procesie zakupowym, jednak nie zapewnia przywiązania do marki. Czas kryzysu jest wyjątkowo istotny w budowaniu lojalności względem swojej marki. Najbliższe miesiące będą więc prawdziwym sprawdzianem tego, czy markom uda się zatrzymać przy sobie dotychczasowych klientów. Jak tego dokonać?

Zaniedbania w obsłudze klienta kosztują miliardy

Wysoki poziom obsługi klienta jest równie ważny jak atrakcyjne ceny. Negatywne internetowe recenzje firm sprzedaży detalicznej w USA przekładają się na ponad 200 miliardów dolarów rocznie utraconych zysków.

Google musi usunąć nieprawdziwe informacje o firmie. Tak uznał TSUE

Negatywne opinie o firmie w Google. Panuje przekonanie, że w Internecie nic nie ginie. Jak ma się to do przewidzianego w RODO prawa do bycia zapomnianym? O tym przekonał się Google, który musi usunąć z listy wyszukiwania po nazwisku szkodzące reputacji, nieprawdziwe informacje o członkach zarządu jednej ze spółek.

Marki własne sieci handlowych zyskują rynek detaliczny

W czasach, gdy dla konsumentów głównie liczy się cena, wybieramy marki własne sieci handlowych. Po takie produkty aktualnie sięga praktycznie każdy z nas. Udział „private labels” w całościowym koszyku zakupowym systematycznie rośnie. To już ponad 20% sprzedaży.

Dzień Bezpiecznego Internetu 2023. Lista wskazówek dla rodziców

Dzień Bezpiecznego Internetu 2023 obchodzony jest pod hasłem "Działajmy razem" i promuje działania zwiększające bezpieczeństwo w sieci. Dzieci i młodzież to grupy szczególnie narażone na niezliczone zagrożenia online, takie jak nieodpowiednie treści, czy fałszywe aplikacje. Z tej okazji G DATA przygotowała dla rodziców listę wskazówek pomocnych w uświadomieniu dzieci na temat bezpieczeństwa online wraz z informacją, gdzie potrzebne są ograniczenia.

Dzień Bezpiecznego Internetu 2023

Dzień Bezpiecznego Internetu obchodzony jest 7 lutego. Do końca marca szkoły w całej Polsce zaangażują się w działania na rzecz bezpieczeństwa dzieci w Internecie. 

Jak zbudować lojalność konsumenta i zgrany zespół jednocześnie

Customer Experience to doświadczenie jakie konsumenci mają z marką oraz trwałe wrażenie, jakie wywiera się na nich w trakcie całej podróży kupującego - od poznania marki do dokonania zakupu. To zapewnienie pozytywnych wrażeń klientom w każdym punkcie styczności z brandem. 

REKLAMA