REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Reklamacja, Sprzedaż

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Prawa pasażera samolotu – nowa perspektywa

Nad zagwarantowaniem praw pasażerów samolotów pracuje Komisja Europejska. Nowa perspektywa w prawach pasażera samolotu zakłada m.in. wprowadzenie zautomatyzowanych odpraw granicznych, stref relaksu na lotniskach oraz laserów molekularnych do skanowania bagażu.

Rekordowa sprzedaż Infiniti - 30% wzrost!

Samochody Infiniti cieszą się dużym zainteresowaniem na całym świecie. Odświeżenie gamy modelowej przynosi pozytywne rezultaty.

Wygląd sklepu jako znak towarowy

Wygląd sklepu może być znakiem towarowym - takie stwierdzenie wynika z oceny Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej dokonanej w wyroku o sygn. akt C-421/13. Zdaniem TS UE odróżniający wystrój i układ sklepu detalicznego może być zastrzeżony jako znak towarowy.

BMW rządzi w Polsce! 43% wzrost sprzedaży!

Samochody BMW świetnie sprzedają się w Polsce. W pierwszej połowie tego roku sprzedano ich aż o 43% więcej niż analogicznym okresie w zeszłym roku.

REKLAMA

Polacy kupują więcej nowych samochodów!

Ulgi podatkowe na zakup nowych aut spowodowały, że Polacy chętnie decydowali się na zakup samochodu.

Rośnie liczba samochodów, spada sprzedaż olejów silnikowych

Polski rynek olejów silnikowych dotyka pewien paradoks. Mimo że liczba samochodów osobowych w Polsce rośnie, to sprzedaż olejów silnikowych wyraźnie spada. Winna może być tzw. szara strefa, która sukcesywnie się rozrasta.

Wzrost sprzedaży detalicznej - maj 2014

Wzrost sprzedaży detalicznej w maju 2014 roku wynosił - zgodnie z danymi podanymi przez Główny Urząd Statystyczny - 3,8 proc. Sprzedaż detaliczna, czyli konsumpcja gospodarstw domowych, rośnie stosunkowo wolno.

Nowe prawa dla kupujacych przez internet z półrocznym opóźnieniem

Z półrocznym opóźnieniem zaczną w Polsce obowiązywać nowe przepisy o prawach konsumenta kupującego m.in. w sieci. Zgodnie z dyrektywą powinny one wejść w życie w połowie czerwca, jednak odpowiednią ustawę dopiero podpisał prezydent. Nowe przepisy w ocenie ekspertów mają przyczynić się do rozwoju handlu w internecie. Zyskają przede wszystkim klienci, którzy będą mieli większą jasność, co i po jakiej cenie zamawiają, będą też mogli łatwiej reklamować towar. Dla przedsiębiorców początkowo będzie to oznaczało konieczność przystosowania się do nowych wymogów, ale w konsekwencji wzajemne relacje sklepów i klientów będą łatwiejsze.

REKLAMA

Zwrot opłaty za korzystanie z zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych

Czy istnieje podstawa prawna umożliwiająca zwrot części wniesionej opłaty za korzystanie z zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych przedsiębiorcy, którego zezwolenie straciło ważność przed upływem okresu, na który zostało udzielone wskutek wygaszenia (bez względu na przesłanki tej czynności) bądź cofnięcia? Odpowiedzi na to pytanie udzieliła RIO w Opolu.

Reklamacja usług telekomunikacyjnych na nowych zasadach

Nowe zasady wnoszenia reklamacji usług telekomunikacyjnych wprowadza rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 24 lutego 2014 r. w sprawie inwentaryzacji infrastruktury i usług telekomunikacyjnych. Jak złożyć reklamację usług telekomunikacyjnych na nowych zasadach?

Obowiązują nowe zasady reklamacji usług telekomunikacyjnych

8 czerwca weszło w życie rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji dotyczące zasad składania reklamacji usług telekomunikacyjnych. Od teraz będzie możliwy wybór formy, w jakiej będzie składana reklamacja.

"Wymienimy sprzęt elektroniczny jak koszulki?" - darmowa wymiana towaru, czyli nowa ustawa o prawach konsumenta

Nowa ustawa o prawach konsumenta (uchwalona na posiedzeniu sejmu nr 68 dnia 30.05.2014 r., obecnie przekazana Prezydentowi do podpisu) to efekt wdrożenia Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady nr 2011/83/UE oraz próba ujednolicenia i doprecyzowania przepisów dotyczących umów konsumenckich zawieranych w lokalu przedsiębiorstwa, w zakresie obowiązków informacyjnych, jak również przepisów dotyczących umów konsumenckich zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa oraz na odległość.

Wzrost sprzedaży detalicznej w kwietniu 2014 r.

Zgodnie z danymi Głównego Urzędu Statystycznego (GUS) sprzedaż detaliczna w kwietniu 2014 roku wzrosła w ujęciu rocznym o 8, 4 proc.

Jak napisać odwołanie od reklamacji?

„Jak napisać odwołanie od reklamacji?” to pytanie, które bardzo często pojawia się na licznych forach internetowych. Dobrze napisane odwołanie od reklamacji może uratować sytuację, gdy otrzymamy odmowną odpowiedź sklepu na reklamację. Poniżej krótki poradnik krok po kroku, jak poprawnie napisać i skutecznie wnieść odwołanie od reklamacji?

Kondycja Opla coraz lepsza! Rośnie sprzedaż!

Kondycja niemieckiego koncernu samochodowego Opel jest coraz lepsza. Wzrósł zarówno udział aut tej marki na europejskim rynku jak i ich sprzedaż.

Korygowanie ksiąg z powodu zwrotów i reklamacji

Korygowanie ksiąg z powodu zwrotów i reklamacji przysparza wiele problemów dla przedsiębiorców. Każde takie zdarzenie musi zostać odnotowane w księgach rachunkowych. Jak prawidłowo skorygować księgi z powodu

Wyprodukowano już 1 milion Dacii Duster

Fabryki na całym świecie wyprodukowały już 1 milion Dacii Duster. Ten tani przedstawiciel klasy kompaktowych SUV-ów czyli Crossoverów cieszy się dużym zainteresowaniem nawet w bogatych, europejskich państwach.

Eksponowanie cen towarów

W Sejmie trwają prace nad rządowym projektem ustawy o informowaniu o cenach towarów i usług. Projekt m.in. wprowadza pojęcie "eksponowania cen", znosi obowiązek tzw. metkowania, czyli oznaczania ceną każdej sztuki towaru oraz zobowiązuje do informowania o przyczynie przeceny towaru.

Opel Mokka - rekordowe wyniki sprzedaży

Opel Mokka cieszy się nadspodziewanie wysokim zainteresowaniem klientów. W ciągu 18-stu miesięcy sprzedano już 200 000 egzemplarzy tego modelu.

Zasady rozpatrywania reklamacji przez instytucje finansowe

Konsument ma prawo do składania reklamacji w związku z niewłaściwie świadczonymi usługami przez instytucje finansowe. Proces rozpatrywania reklamacji powinien zostać przeprowadzony bezzwłocznie, a także powinien cechować się rzetelnością, wnikliwością, obiektywizmem oraz poszanowaniem powszechnie obowiązujących przepisów prawa i dobrych obyczajów.

Zakaz handlu w niedziele – konieczność czy zbędny luksus?

Do sejmu trafił obywatelski projekt ustawy zakazującej handlu w niedziele. Za słusznością wprowadzenia zakazu handlu w niedziele przemawia aspekt religijny i społeczny, jednak nie gospodarczy. Jakie skutki dla gospodarki wywrze wprowadzenie zakazu handlu w niedziele?

Polski rynek motoryzacyjny: analiza SWOT

Mocne i słabe strony polskiej motoryzacji przedstawione jako analiza SWOT nakreślają obraz obecnej sytuacji naszego kraju. Czy jest szansa na nowych inwestycje w Polsce motoryzacyjnych gigantów? Jakie są największe problemy, z którymi trzeba się uporać?

Reklamacja produktów spożywczych

Reklamacja produktów spożywczych uregulowana jest na mocy ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (DzU z 2002 r. nr 141, poz. 1176 ze zm.). Reklamacji produktów spożywczych dokonujemy bezpośrednio u sprzedawcy, u którego kupiliśmy towar. Składamy ją w ciągu trzech dni od daty sprzedaży, otrzymania towaru bądź otwarcia opakowania.

Akcja „weź paragon”

Akcja „weź paragon” to inicjatywa Ministerstwa Finansów. W związku z feriami zimowymi akcja „weź paragon” potrwa od 20 stycznia do 2 marca 2014 roku. Urzędy skarbowe zamierzają przeprowadzić szeroką kampanię kontrolną. Za brak wydania paragonu mogą nałożyć w drodze mandatu kary w wysokości do 3360 zł.

Kiedy sprzedaż powinna być opodatkowana?

W sytuacji gdy podatnik sprzedaje ruchomość o znacznej wartości w okresie do pół roku od jej nabycia, powinien zachować dowody zakupu i sprzedaży tej ruchomości i rozliczyć ją w formularzu PIT. Zachowanie dowodów zakupu i sprzedaży nieruchomości jest o tyle istotne, że wówczas łatwo możemy udowodnić prawdziwość zeznania podatkowego.

BMW serii 5 autem biznesmana!

Wyniki sprzedaży za 2013 rok pokazały, że w klasie średniej wyższej BMW serii 5 było najchętniej wybieranym autem na świecie.

Sprzedaż aut klasy Premium w 2013 roku – Audi, BMW i Mercedes-Benz

BMW sprzedało w 2013 roku najwięcej aut z pośród wszystkich koncernów z klasy Premium. Jak poszło to zadanie Audi i Mercedesowi?

Rusza kolejna edycja akcji "Weź paragon"

Ministerstwo Finansów uruchamia kolejną, zimową edycję ogólnopolskiej akcji informacyjnej "Weź paragon". Akcja ma na celu zmianę zwiększenie świadomości obywateli w stosunku do korzyści płynących z pobierania paragonów. Akcja będzie prowadzona w okresie od 20 stycznia do 2 marca 2014 r.

Sprzedaż nowych samochodów w Polsce i Europie w 2013 roku - podsumowanie

Wzrost sprzedaży nowych aut w Polsce, znacznie mniejsze spadki w Europie. Tak można w skrócie podsumować 2013 rok pod względem rynku samochodowego.

Można reklamować produkty kupione na wyprzedaży

W czasie trwania zimowych wyprzedaży warto pamiętać, że jeżeli produkt zakupiony na wyprzedaży okaże się wadliwy, klient ma takie same prawa do jego zwrotu, jak gdyby go kupił po regularnej cenie.

O czym należy pamiętać podczas zimowych wyprzedaży?

Okres wyprzedaży to czas zarówno dla sprzedawców, jak i konsumentów. W tym okresie należy zwracać szczególną uwagę na ceny na metkach produktów oraz przy kasie. O czym jeszcze należy pamiętać podczas zimowych wyprzedaży?

Reklamacja towarów promocyjnych i gratisów

Towary kupowane po promocyjnej cenie oraz gratisy to najczęstsze sposoby naciągania klientów. Sklepy często nie przyjmują zwrotów zakupionych towarów, ale – jak przypomina UOKiK – to zależy wyłącznie od dobrej woli sprzedawcy. Kiedy można reklamować towary promocyjne oraz gratisy?

Zwroty i reklamacje świątecznych zakupów

Grudzień to miesiąc świątecznych zakupów i wielu promocji. Coraz częściej konsumenci dokonują zakupów w sklepach internetowych. Czy taki towar można zwrócić? Kiedy złożyć reklamację?

Data ujęcia zakupu towarów w KPiR

Przedsiębiorcy rozpoczynający prowadzenie działalności mają problem z określeniem momentu ujęcia dokonanych zakupów w prowadzonej księdze przychodów i rozchodów. Na fakturze widnieją zwykle data wystawienia, data sprzedaży (dostawy towarów), a także termin płatności. Która z tych dat ma znaczenie dla celów ujęcia wydatku w kosztach? Czy należy mieć również na uwadze datę faktycznego uregulowania zapłaty lub moment rzeczywistego otrzymania towarów?

Sprzedaż samochodów w Polsce i UE

W porównaniu do ubiegłego roku sprzedaż samochodów w Europie zmalała. Jednak według najnowszych danych ACEA, Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów, wynika, że w październiku bieżącego roku europejski rynek motoryzacyjny kontynuował wrześniowy trend wzrostowy i zamknął sprzedaż na plus 4,7%.W Polsce zarejestrowano około 19,3% więcej aut osobowych niż rok temu.

Zmiany w e – sklepach od 2014 r.

Od 25 grudnia 2014 r. na zwrot zakupionego towaru w sieci konsument będzie miał czternaście dni zamiast dziesięciu. Wprowadzone zostaną również ułatwienia w reklamacji wadliwego towaru. Właściciele e-sklepów będą zobowiązani do wprowadzenia zmian w systemie informacyjnym, regulaminach i procedurach sprzedaży.

Reklamacja usług wykonanych na podstawie umowy zlecenia

Reklamacja usług na podstawie umowy zlecenia nie znajduje bezpośredniego uregulowania w przepisach prawa. W przypadku wadliwości wykonanej usługi konsument może skorzystać z regulacji kodeksu cywilnego i żądać od usługodawcy naprawienia szkody.

Reklamacje po powrocie z wycieczki

Jak napisać reklamacje po powrocie z wycieczki? Czego może ona dotyczyć? Europejskie Centrum Konsumenckie radzi niezadowolonym klientom.

W jaki sposób reklamować artykuły spożywcze?

Kupujący ma prawo zareklamować towar żywnościowy, który jest niezgodny z umową sprzedaży w terminie 3 dni od dnia otwarcia lub dnia sprzedaży. Konsument powinien zawiadomić sprzedawcę przed upływem terminu przydatności lub daty minimalnej trwałości.

Jaki termin ma konsument na zawiadomienie o wadzie towaru?

Zawiadomienie profesjonalnego sprzedawcy o wadzie towaru powinno nastąpić przed upływem dwóch miesięcy od dnia dostrzeżenia wady. Jeżeli konsument nabył towar od innej osoby fizycznej, wówczas termin z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy wynosi miesiąc od dnia jej wykrycia.

Jak uzyskać odszkodowanie za zniszczony bagaż podczas lotu?

Pasażer, którego bagaż został zniszczony podczas lotu może domagać się odszkodowania z tego tytułu od przewoźnika. Kiedy przewoźnik odpowiada za zniszczony bagaż? Czy może uchylić się od odpowiedzialności?

Sprzedaż nowych samochodów w UE w maju 2013 r.

Maj 2013 r. to kolejny miesiąc, w którym Unia Europejska odnotowuje spadek sprzedaży (o 5,9%) nowych samochodów w stosunku do analogicznego okresu w zeszłym roku.

Kasy fiskalne - nowa ewidencja korekt

Kasy fiskalne. Sprzedaż towarów i usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej powinna być - z pewnymi wyjątkami - ewidencjonowana przy wykorzystaniu kasy fiskalnej. Jak ewidencjonować korekty? 

Kupno części przez Internet- kiedy przysługuje nam prawo do jej zwrotu?

Kupując części do samochodu czasem okazuje się, że nie pasują one do naszego egzemplarza albo są uszkodzone. Kiedy możemy zwrócić towar sprzedawcy? Czy sprzedawca ma obowiązek przyjąć jego zwrot?

5 sposobów na sprawdzenie autentyczności książki serwisowej

Ogromna popularność aut używanych w naszym kraju przyciąga oszustów i kombinatorów, którzy fałszują książki serwisowe sprzedawanych aut. Jak sprawdzić autentyczność książki serwisowej?

Auto od handlarza - jakie zabiegi stosuje się w celu odmłodzenia samochodu?

Szukając używanego samochodu kupujący kieruje się najczęściej przebiegiem auta oraz zużyciem poszczególnych jego elementów, zwłaszcza we wnętrzu. Jakie fortele stosują handlarze w walce o klienta?

O czym należy pamiętać zawierając umowę z komisem?

Rynek aut używanych przyciąga nieuczciwych handlarzy, którzy liczą na naiwność klientów, a także na ich niewiedzę. Podpowiadamy, o czym należy pamiętać zawierając umowę kupna-sprzedaży z komisem samochodowym.

Auto z cofniętym licznikiem kupione w komisie. Co robić?

Jeśli po zakupie auta w komisie okazało się, że licznik przebiegu został przestawiony wstecz, należy bezzwłocznie zebrać i zabezpieczyć wszystkie dowodu oszustwa. W poniższej poradzie wyjaśniamy, co należy zrobić jeśli okaże się, że auto kupione w komisie miało cofnięty licznik.

Co zrobić po zakupie auta z przekręconym licznikiem przebiegu?

Przekręcanie liczników w autach przed sprzedażą to bardzo popularna praktyka stosowana nie tylko w komisach samochodowych, ale także wśród prywatnych sprzedawców. Co zrobić po zakupie auta z przekręconym licznikiem przebiegu?

Jak kupić używany samochód z Niemiec?

Przed zakupem używanego samochodu z Niemiec upewnijmy się, że sprzedawca jest wiarygodny, a przed sporządzeniem umowy dokonajmy tłumaczenia otrzymanych dokumentów.

REKLAMA