REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Turysta, Usługi hotelarskie

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Gość hotelowy, czyli strona umowy

Umowa hotelowa jest umową odpłatną, zawsze ma charakter umowy wzajemnej, niezależnie od zasad płatności. Umowa ta ma z natury rzeczy charakter konsensualny. Może być zawarta w dowolniej formie przez podmiot nazywany zwykle hotelarzem.

Czy umowa hotelowa zawsze jest hotelowa?

Hotele oraz innego rodzaju zakłady hotelarskie zobowiązują się świadczyć za odpłatnością usługi hotelarskie na podstawie umowy, którą zwykle określa się mianem umowa hotelowa. Zawierana umowa ma kompleksowy charakter i nie da się zakwalifikować ją jako jeden z typów umów unormowanych przez prawo cywilne.

Czy hotelarz może przetrzymać dowód osobisty gościa?

Właściciele hoteli i pensjonatów nie mają prawa zatrzymywać dowodu osobistego gościa. Takie uprawnienie nie przysługuje im nawet wtedy, gdyby dowód miał stanowić formę gwarancji uregulowania za pobyt.

Jakie rzeczy trzeba zostawić w luku bagażowym

Nie wszystkie rzeczy, które można zabrać w rejs samolotem można wnieść w bagażu podręczny. Część będziemy musieli zostawić w luku bagażowym.

REKLAMA

Czy można zabrać leki na pokład samolotu

Na pokład samolotu można zabrać jedynie niezbędne leki. Do kabiny pasażerskiej nie wejdziesz z sokiem, wodą, czy innym napojem o pojemności 100 ml, który został zakupiony przez kontrolą bezpieczeństwa

Kiedy hotel jest hotelem

Wybierając kwaterunek na wakacje warto zwrócić uwagę, czy właściciel prawidłowo określa rodzaj swojego obiektu, tak żeby zamiast do hotelu nie trafić do motelu.

Twoje prawa w hotelu

Wybierając się na wakacje należy pamiętać, że także właściciele hoteli i pensjonatów mają w stosunku do nas określone obowiązki. Sprawdź jakie.

Odpowiedzialność przewoźników lotniczych za utratę bagażu

W maju Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej orzekł, iż całkowita odpowiedzialność przewoźników lotniczych za utratę bagażu ograniczona jest do wartości około 1134,71 Euro. ETS podkreślił przy tym, że z uwagi na interpretację pojęcia „szkoda” w konwencji o ujednoliceniu niektórych zasad dotyczących międzynarodowego przewozu lotniczego, zawartej w Montrealu w dniu 28 maja 1999 r., w kwocie tej mieści się zarówno szkoda, jak i krzywda poniesiona przez pasażera z tytułu utraty bagażu.

REKLAMA

Poradnik na majówkę: sprawdź jakie masz prawa

Opóźnienie pociągu, odwołanie autokaru, zmiana ceny wycieczki, czy też gorszy standard pokoju – to tylko część nieprzyjemności, jakie mogą nas spotkać podczas majówki. Sprawdź jakie są twoje prawa.

Sejm uchwalił zmiany w usługach turystycznych

19 marca Sejm przegłosował zmiany w ustawie o usługach turystycznych. Nowelizacja ma na celu zwiększenie poziomu ochrony turystów oraz zliberalizowania zasad działania biur podróży.

UOKiK przypomina: turysto pamiętaj o swoich prawach

Powoli zbliża się sezon wakacyjny, a w ofercie biur podróży zaczynają królować letnie oferty first minute. Decydując się już teraz na wykup letniej wycieczki pamiętajmy o swoich prawach – przypomina Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Gdy wyrządzimy szkodę na stoku?

Miłośnicy białego szaleństwa często zapominają o podstawowych zasadach bezpieczeństwa na stoku. Nagminne łamanie obowiązujących reguł w postaci chociażby zbaczania z wyznaczonych tras, nieumiejętność właściwej oceny swoich umiejętności czy brawura, to tylko niektóre z przyczyn poważnych wypadków.

Podwyższenie ceny imprezy turystycznej

Wzrastająca z roku na rok liczba osób korzystających z usług organizatorów turystyki i pośredników turystycznych spowodowały wzrost zainteresowania wszelkiego rodzaju zagadnieniami związanymi ze specyfiką „umowy o imprezę turystyczną”. Jednym z takich zagadnień jest możliwość dokonywania zmiany ceny imprezy po zawarciu umowy.

Szykują się zmiany w usługach turystycznych

W Sejmie toczą się pracę nad zmianą ustawy o usługach turystycznych. Jeżeli ustawa wejdzie w życie w obecnym kształcie, turyści nie będą mieli pełnej gwarancji pokrycia kosztów powrotu do kraju w sytuacji bankructwa biura.

Twoje prawa podczas ferii

Jeżeli ferie zamierzasz spędzić aktywnie i myślisz nad wykupieniem wycieczki powinieneś wcześniej dowiedzieć się jakie przysługują ci prawa, a jakie obowiązki względem klientów ma biuro podróży.

Dlaczego warto przeczytać umowę o usługi turystyczne

Jeżeli jadąc na wycieczkę korzystasz z usług biura podróży, najpierw przeczytaj umowę. W niej mogą się znaleźć zapisy dotyczące obowiązków, które musisz wypełnić, by później móc domagać się odszkodowania.

Wyłudzenie usługi hotelowej

W praktyce działalności hotelarskiej zdarzają się przypadki, że gość hotelowy nie dokonuje zapłaty za pokój, za zjedzone w tym czasie posiłki i wykonane rozmowy telefoniczne. W takich sytuacjach, zwykle hotel pozywa taką osobę o zapłatę. Jaka jest jednak kwalifikacja tego czynu, czy jest on jeszcze wykroczeniem, czy już przestępstwem?

Odpowiedzialność hotelarza za rzeczy wniesione do hotelu

Korzystając z usług hotelowych sprawdźmy, jaki to rodzaj obiektu i jaką ma kategorię oraz w jakim zakresie świadczy usługi.

Gdzie się kąpać tego lata - czyli jak sprawdzić czystość kąpielisk w Polsce i w Europie

Lubisz popływać sobie latem w morzu czy jeziorze? Podpowiadamy jak przed wyjazdem sprawdzić czystość kąpielisk w Polsce i w całej Europie. Inspektorzy PIS badają polskie kąpieliska co tydzień.

Hotelowa kradzież

Podczas ostatniego urlopu zdarzyła mi się niemiła sytuacja. Z pokoju hotelowego skradziono mi biżuterię. Do kogo powinnam skierować roszczenie: do biura podróży czy właściciela hotelu? W recepcji zauważyłam tabliczkę z napisem informującym, iż hotel nie odpowiada za rzeczy wniesione do hotelu.

Kontrola usług hotelarskich

Inspekcja Handlowa po raz kolejny skontrolowała przedsiębiorców świadczących usługi hotelarskie. Oceniano czy usługi te są świadczone w sposób zgodny z prawem oraz czy nie naruszają praw konsumentów.

Co przysługuje turyście w ramach ubezpieczenia

Czy ubezpieczenia turystyczne są regulowane w przepisach, czy są jakieś sztywne normy, które opisują, co w ramach ubezpieczeń turystycznych przysługuje turyście, który z nich korzysta?

Czy ubezpieczenie turystyczne jest potrzebne

Wykupiłam zagraniczną wycieczkę sylwestrową. Znajoma bardzo się zdziwiła, gdy jej powiedział, że nie zawarłam przy tej okazji umowy ubezpieczenia. Po co ubezpieczać się przed wyjazdem turystycznym, czy warto korzystać z ubezpieczeń turystycznych?

Co powinno znajdować się w umowie o świadczenie usług turystycznych

Zanim podejmiemy decyzję o zawarciu umowy z konkretnym biurem podróży należy dokładnie przeczytać umowę. Trzeba pamiętać, że powinny się w niej znajdować szczegółowe dane odnośnie organizatora turystyki oraz programu wycieczki.

Organizacje konsumenckie

 

Co przysługuje konsumentowi za niezgodną z umową wycieczkę

Niekiedy wyobrażenia o pięknej plaży i cudownym hotelu pozostają tylko marzeniami. W szczególności jeśli jadąc na wycieczkę jesteśmy przekonani, że wszystko będzie w odpowiedni sposób wykonane. Problemy zaczynają się gdy w miejscu basenu są krzaki, plaża jest oddalona od hotelu 2 km , a nie 200 m, a w pokoju nie ma klimatyzacji.

Umowa o usługę turystyczną - treść

Umową o świadczenie usług turystycznych jest umowa z biurem podróży dotycząca wykupienia wycieczki, wczasów, kolonii czy obozu. Konsument powinien zwrócić uwagę czy jest ona sporządzona w formie pisemnej.

Jak napisać zgłoszenie reklamacji

Warto domagać się, aby przedstawiciel biura podróży potwierdził przyjęcie reklamacji poprzez złożenie podpisu wraz z datą na egzemplarzu, który zachowamy dla siebie (obowiązek potwierdzenia ma zawsze pilot wycieczki – gdy składamy reklamację w czasie trwania imprezy). Nie będzie wówczas wątpliwości, kiedy złożyliśmy reklamację i jakie były nasze zarzuty i żądania.

Zgłoszenie reklamacji imprezy turystycznej

Zmiana programu zwiedzania czy miejsca zakwaterowania, opóźniony wyjazd lub powrót do kraju, mniejsza, niż przewidziana w umowie, ilość posiłków to często zdarzające się w praktyce sytuacje. Aby uzyskać odszkodowanie trzeba zgłosić reklamację imprezy turystycznej.

Jak wspomagać gminę w promocji turystyki

Co i jak należy promować? Czy sama informacja wystarczy, by przyjeżdżali turyści? Jak wykorzystać historię i legendę do stworzenia produktu turystycznego? Czy do promocji potrzebny jest program i koncepcja przestrzenna?

REKLAMA