REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Reklamacja, Dane osobowe

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Gdzie warto wybrać się na narty?

Szeroki wybór cen i udogodnień: Europejskie Centra Konsumenckie przedstawiają raport poświęcony ośrodkom narciarskim „Ski Resorts in Europe 2012/2013”.

O czym warto pamiętać, kupując prezent w internecie?

Jakie prawa przysługują kupującym poprzez internet? Czy jest możliwość zwrotu towaru zakupionego przez internet? Co należy wiedzieć o internetowych zakupach?

Czy kadrowa powinna podpisać oświadczenie o ochronie danych osobowych

Zatrudniam kadrową. Czy osoba prowadząca sprawy kadrowe powinna podpisać oświadczenie o przestrzeganiu przepisów ustawy o ochronie danych osobowych?

Reklamacje i zwroty prezentów

Czym się różni reklamacja od zwrotu towaru? Poznaj swoje prawa i wynikające z nich możliwości przed zakupem świątecznych prezentów.

REKLAMA

Tajemnica wynagrodzenia za pracę

Tajemnica wynagrodzenia za pracę jest instrumentem ochrony danych osobowych pracownika. Jej niedochowanie przez pracodawcę może być traktowane jako naruszenie dóbr osobistych pracownika. Choć instytucja ta jest kierowana do pracodawców, coraz częściej w umowach o pracę spotyka się klauzule zabraniające pracownikom zdradzania wysokości swoich wynagrodzeń.

Bądź świadomym konsumentem

Świadomy konsument zna swoje prawa i obowiązki. Jak powinien z nich korzystać, żeby zakupy, których dokonuje były satysfakcjonujące?

Zwrot towaru zakupionego przez Internet

Zakupy przez Internet z dnia na dzień zyskują coraz więcej zwolenników. W jaki sposób można zwrócić towar nabyty w ten sposób? Co zrobić gdy okaże się on wadliwy lub niezgodny z opisem?

Czy pracodawca ma obowiązek podać komornikowi numer rachunku bankowego pracownika

Otrzymaliśmy od komornika wezwanie do dokonywania potrąceń z wynagrodzenia pracownika. Jednocześnie komornik zwrócił się do nas z żądaniem wskazania rachunku bankowego tej osoby. Czy mamy obowiązek udzielić mu takiej informacji?

REKLAMA

Kiedy pracodawca może spytać pracownika o karalność

Pracodawca, decydując się na zatrudnienie nowego pracownika, ma prawo żądać od niego udostępnienia tych danych osobowych, które wynikają wprost z treści art. 221 k.p. Katalog danych, których może domagać się pracodawca od kandydata do pracy, przedstawia się następująco: imię (imiona) i nazwisko, imiona rodziców, data urodzenia, miejsce zamieszkania (adres do korespondencji), wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia.

Nieuczciwe praktyki kolejowych przewoźników

We wzorcach stosowanych przez przewoźników znalazły się postanowienia, które wyłączały ich odpowiedzialność w razie wystąpienia tzw. ograniczenia w ruchu pociągów lub innych bliżej niesprecyzowanych okoliczności. Prezes UOKiK miała także wątpliwości do postanowienia, które mogło wydłużyć czas na rozpatrzenie reklamacji.

Jak zabezpieczyć zbiór danych osobowych

Pracodawca ma dostęp do licznych dokumentów zawierających dane osobowe. Część z nich jest przechowywana w teczkach osobowych pracowników, jednak znaczna większość jest przetwarzana w postaci elektronicznej, np. w programach kadrowych lub płacowych.

Informacja o karalności pracownika

Pracodawca ma prawo uzyskania informacji o pracowniku, którego dane zostały zgromadzone w Krajowym Rejestrze Karnym, jeżeli uprawnienie to wynika z przepisów. W przeciwnym razie takie działanie pracodawcy można uznać za niezgodne z prawem.

Bezpieczeństwo przesyłania danych osobowych za granicę

Zasady przetwarzania i transferu transgranicznego danych osobowych zostały uregulowane w dyrektywie 95/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z 24 października 1995 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zakresie przetwarzania danych osobowych i swobodnego przepływu tych danych (zwanej dalej dyrektywą) oraz w implementującej przepisy dyrektywy do krajowego porządku prawnego ustawie z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (zwanej dalej ustawą).

Prawa konsumenta podczas szkolnych zakupów

Konsumentom przysługuje prawo do reklamacji szkolnych artykułów także wtedy, gdy są one zakupione podczas obniżek czy wyprzedaży. Decydując się na zakup szkolnej wyprawki w Internecie, pamiętajmy o przysługującym nam prawie do odstąpienia od umowy.

Reklamacja wycieczki jako rodzaju imprezy turystycznej

Coraz częściej planując i organizując urlop decydujemy się na skorzystanie z usług polskich biur podróży. Niestety, naruszenia praw klientów nie należą do rzadkości. Najczęstsze zastrzeżenia konsumentów dotyczą zakwaterowania, wyżywienia, transportu i programu zwiedzania.

Bezpłatna pomoc dla konsumentów

W 2011 roku rzecznicy konsumentów udzielili ponad 413 tysięcy porad. Blisko 20 tys. dotyczyło usług finansowych, które obok telekomunikacji, usług budowlano-remontowych oraz zakupów odzieży i obuwia należą do najczęściej zgłaszanych problemów.

Transfer danych osobowych za granicę

Wzrastająca liczba międzynarodowych korporacji powoduje, że dane pracowników często są transferowane do krajów trzecich. Taka sytuacja wymaga od pracodawców posiadania niezbędnych informacji dotyczących bezpiecznego przesyłania danych osobowych.

HFPC: dane telekomunikacyjne niewystarczająco chronione

Według Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka projektowane zmiany przepisów regulujących dostęp organów ścigania do danych osobowych nie zapewniają obywatelom niezbędnej ochrony. Fundacja szczególną uwagę zwróciła na dostęp do danych objętych tajemnicą zawodową.

Reklamacja wynajętego samochodu

Konsument ma prawo do złożenia reklamacji w przypadku jakichkolwiek uchybień ze strony wypożyczalni, dotyczących wynajętego samochodu. W przypadku nie uwzględnienia reklamacji wynajmujący ma prawo dochodzenia swoich roszczeń na drodze sądowej.

Prawa konsumenta podczas wyprzedaży

Prawo chroni konsumentów także podczas wyprzedaży. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina o naszych uprawnieniach podczas zakupowego szaleństwa.

Reklamacja do biura podróży za nieudane wakacje

Każdy ma możliwość złożenia reklamacji do biura podróży w przypadku nieudanych wakacji, w terminie nie dłuższym niż 30 dni od powrotu z wycieczki.

Prawa turysty za granicą

Turysta ma prawo złożyć reklamację do organizatora wyjazdu, jeśli pokój hotelowy nie odpowiada standardowi, jaki gwarantowano w umowie. Gdy lot zostanie odwołany, konsument może domagać się odszkodowania od linii lotniczych.

Czy można zwrócić niewadliwy produkt?

Przepisy konsumenckie dają możliwość skorzystania z uprawnień reklamacyjnych w przypadku zaistnienia wad kupionego towaru. Co w sytuacji, gdy chcemy zwrócić towar niewadliwy?

Jakie ustawy powinien znać konsument? (cz. 3)

Uprawnienia konsumenta określa szereg ustaw. Do istotnych przepisów należy zaliczyć ustawy regulujące uprawnienia konsumenta w sytuacji usług finansowych oraz turystycznych.

Jakie ustawy powinien znać konsument? (cz. 2)

Uprawnienia konsumenta określa szereg ustaw. Wiele z nich zawiera istotne uprawnienia konsumenckiej, które mogą nam pomóc w rozwiązaniu sporu z przedsiębiorcą.

Jakie ustawy powinien znać konsument? (cz. 1)

Każdy z nas ogrywa rolę konsumenta w życiu gospodarczym. Uprawnienia konsumenckie reguluje wiele ustaw, z których wyłania się ogół uprawnień, jakie przysługują konsumentowi.

Jak sporządzić reklamację? – vademecum

Reklamacja powinna zawierać kilka niezbędnych elementów, aby przyniosła pożądany skutek. Jakie to elementy?

15 marca – Światowy Dzień Konsumenta

15 marca obchodzony jest światowy dzień konsumenta. Z tego okazji Wieszjak.pl przypomina o najważniejszych uprawnieniach, które przysługują każdemu konsumentowi.

Reklamacja zepsutego telefonu u operatora

Bardzo wielu konsumentów korzysta z możliwości tanie zakupu telefonu przy okazji zawierania umowy abonamentowej z operatorem komórkowym. Co jednak zrobić, gdy telefon się zepsuje? I co najważniejsze: jak go reklamować?

Reklamacja towaru kupionego przez internet (cz. 2)

Towary zakupione przez internet podlegają takiej samej reklamacji, jak te kupione w tradycyjnym sklepie. Sprzedawcą musi być jednak przedsiębiorca.

Usługi szewskie – jakie masz prawa?

Oddając buty do szewca zawieramy z nim umowę o dzieło. Treść umowy będzie decydować o naszych uprawnieniach m.in. w sytuacji złego wykonania usługi.

Reklamacja mebli – kiedy zgłosić się do sprzedawcy?

Jeżeli konsument nie zgłosi wady w odpowiednim czasie, sprzedawca będzie mógł odrzucić jego reklamację nawet bez rozpatrzenia jej zasadności.

Dane biometryczne

Dane biometryczne to między innymi wizerunek twarzy czy odciski palców. Są one coraz częściej wykorzystywane w nowoczesnych dokumentach paszportowych i dowodach osobistych.

Ujawnienie danych osobowych oskarżonego

Za oskarżonego uważa się m.in. osobę, przeciwko której wniesiono oskarżenie do sądu. Kiedy możliwe jest ujawnienie danych osobowych oskarżonego.

Polityka prywatności na Facebooku po polsku

Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych chce, by Facebook w języku polskim publikował zasady wykorzystywania danych osobowych użytkowników. Do dnia dzisiejszego użytkownicy sieci nie doczekali się polskiej wersji tego dokumentu.

UOKiK: Reader’s Digest łamał prawa konsumentów

Przedsiębiorcy nie mogą żądać od konsumentów zapłaty za dostarczone, acz niezamówione towary. Naruszających prawa konsumenta przedsiębiorców czeka kara finansowa ze strony UOKiKu, o czym przekonało wydawnictwo Reader’s Digest Przegląd.

Arbiter Bankowy przy Związku Banków Polskich

Postępowanie toczone przed arbitrem może się zakończyć ugodą lub też wygraną jednej ze stron. Jeżeli bank przegra, nie ma on możliwości odwołania się od decyzji arbitra.

Ochrona danych osobowych w serwisach społecznościowych

Rejestrując się na różnego rodzaju portalach społecznościowych decydujemy się na udostępnianie swoich danych osobowych. Akceptując regulamin danego serwisu, wyrażamy zgodę na przetwarzanie tych danych. Warto jednak zwrócić uwagę na politykę prywatności i kwestie bezpieczeństwa (ochrona danych osobowych), aby nasze dane nie zostały wykorzystane w złym celu.

Konsument na wyprzedaży – cz. 2

Prawo do reklamacji przysługuje tak samo do towaru przecenionego, jak i towaru sprzedawanego po zwykłej cenie. Każdy konsument może zatem reklamować przeceniony produkt.

Konsument na wyprzedaży

Okres poświąteczny to czas najlepszych promocji. Kupujemy taniej sprzęty agd, rtv, ubrania oraz meble. Wraz z obniżką cen redukcji nie ulegają jednak nasze prawa. Warto więc je poznać.

Jak biura łamią prawa turystów?

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdził nieprawidłowości u 55 spośród 87 skontrolowanych w 2011 r. przedsiębiorców świadczących usługi turystyczne. Najlepszą obroną nadal jest zatem znajomość własnych praw.

Pamiętaj o tym wykupując imprezę sylwestrową

Już wkrótce przywitamy nowy rok. Na balach, zabawach oraz imprezach turystycznych przygotowanych przez biura podróży. Pamiętajmy, że kupując bilety na bal, czy wycieczkę sylwestrową mamy prawo domagać się jej prawidłowego wykonania.

Reklamacja - odpowiedzialność przedsiębiorcy wobec konsumenta

W momencie zawarcia z konsumentem umowy, przedsiębiorca przyjmuje odpowiedzialność za towar bądź usługę. Konsument ma prawo reklamować każdą rzecz ruchomą, którą przedsiębiorca mu sprzedał (w ramach sprzedaży konsumenckiej) bądź wykonał (w ramach umowy o dzieło) – o ile jest ona niezgodna z umową.

Jak sprawdzać referencje i jak ich udzielać?

Wolontariat a ochrona danych osobowych

Dane osobowe to wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej. Wolontariusz w swojej pracy często ma dostęp do danych osobowych gromadzonych przez korzystającego np. klientów ośrodka pomocy społecznej.

Jakie błędy popełniamy przy składaniu reklamacji? – cz. 2

Składając reklamację do sprzedawcy powinniśmy pamiętać o kilku niezbędnych czynnościach. Wskazanie żądania, a także podstawy prawnej może nam oszczędzić pewnych niedogodności.

Jakie błędy popełniamy przy składaniu reklamacji?

Składając reklamację do sprzedawcy powinniśmy pamiętać o kilku niezbędnych czynnościach. Wskazanie żądania, a także podstawy prawnej może nam oszczędzić pewnych niedogodności.

Reklamacja zawyżonego rachunku – czy trzeba go zapłacić?

W przypadku błędnego naliczenia rachunku telefonicznego abonent powinien zgłosić reklamację? Co dzieje się wtedy z rachunkiem? Czy trzeba mimo wszystko go zapłacić?

Gwarancja, reklamacja i gwarancja europejska

Konsumenci powinni mieć świadomość jakie prawa i w jakich okolicznościach im przysługują. Znajomość tych uprawnień wymaga rozróżnienia uprawnień z gwarancji i reklamacji. Czym z kolei jest gwarancja europejska?

Czy obowiązkiem pracodawcy jest usunięcie z firmowej strony internetowej danych byłego pracownika

Po 5 latach od rozwiązania stosunku pracy z byłym pracodawcą zauważyłam, że na ich stronie internetowej zamieszczono moje imię i nazwisko, dodatkowo nieaktualne. Zażądałam usunięcia moich danych, ale pracodawca uzasadniał odmowę tym, że firma prowadzi na stronie internetowej kalendarium pracowników. Czy firma mogła odmówić usunięcia lub przynajmniej uaktualnienia moich danych oraz czy mogłam skutecznie przeciwstawić się takiemu działaniu?

REKLAMA