REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowoczesne strony kancelarii prawnych – jak projektować markę i doświadczenie

Katarzyna Buczkiewicz
Ekspert w zakresie PR i marketingu prawnego
Jak zaprojektować nowoczesną stronę kancelarii?
Jak zaprojektować nowoczesną stronę kancelarii?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Podróż zwana stroną internetową kancelarii nie zaczyna się wraz z koncepcją wizualną, nie zaczyna się nawet z zakupem domeny. Punkt startowy to strategia kancelarii, w tym strategia marketingowa. Do czego ma służyć ta strona? Jaka ma być? Wizerunkowa, informacyjna, edukacyjna, sprzedażowa? A może mieszanka wszystkiego powyżej. Przygotowanie strony internetowej może zakończyć się porażką. Niejednokrotnie spotkałam się z sytuacją, że kancelarie były zmuszone do kosztownych i czasochłonnych przeróbek zaraz po utworzeniu strony. Dlaczego? Przeczytaj, jakich błędów unikać po Twojej stronie i czego wymagać od dostawców - grafików, deweloperów, twórców contentu, agencji reklamowych.

rozwiń >

W niektórych przypadkach podaję angielskie zamienniki z uwagi na stosowanie takiej nomenklatury w marketingu.

REKLAMA

REKLAMA

Brief, czyli określenie celów i kluczowych informacji

Nie zaczynaj projektu nowej strony od liczby podstron czy kolorów, mimo, że istnieje taka pokusa. Strona internetowa powinna być odzwierciedleniem strategii. Twórca strony musi zrozumieć, jaki profil ma Twoja kancelaria, jakie ma cele biznesowe, kto jest klientem kancelarii (personą zakupową), w czym kancelaria się specjalizuje, jakimi wartościami się kieruje i na czym polega jej przewaga konkurencyjna. Bez odpowiedniego i szczegółowego briefu, powstanie strona przeciętna, niczym nie wyróżniająca się lub co gorsze zupełnie niedopasowana do biznesu, który prowadzisz. Miałam do czynienia z agencjami, które świetnie się sprawdziły przy tworzeniu stron wielkich marek handlowych - sektor samochodowy, spożywczy, technologiczny, ale nie miały pojęcia o branży usług profesjonalnych, która ma inne wymagania. Dlatego warto poświęcić czas na zdefiniowanie założeń i głównego przesłania Twojej nowej strony.

Design, czyli coś więcej niż plastyka

Wygląd strony powinien być dostosowany do całości wizerunku kancelarii. Nieważne, czy posiadasz brand book, czy też przechodzisz rebranding lub dopiero zaczynasz przygodę z identyfikacją wizualną.

REKLAMA

Ważne

Strona nie może „żyć” w oderwaniu od pozostałych materiałów wizerunkowych. Marka to marka.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowoczesne strony charakteryzują się prostym designem i profesjonalnym wizerunkiem w odniesieniu do typografii, kolorów, zdjęć i pozostałych elementów graficznych. Nie używaj tanich motywów stockowych w postaci prymitywnej symboliki: waga, kodeks, zielona lampka, złote pióro i nie wklejaj na każdej podstronie znaczków rankingowych, ponieważ wygląda to przestarzale. Do przeszłości należą także zdjęcia Warszawy i biurowców, tak uwielbiane jeszcze 10-15 lat temu. Warto zainwestować we własne, profesjonalne zdjęcia zamiast stockowych, chyba, że wybierzemy coś ciekawego z płatnego portfolio. Liczy się pomysł, kreatywność i spójność z profilem kancelarii. I ważne: nie paćkaj na stronie – zauważyłam, że niektórzy mają tendencję do dokładania coraz to nowszych elementów, np. banerów, co nie wygląda dobrze i sprawia wrażenie chaosu.

User Experience (UX), czyli komfort użytkowania

Jeśli mówimy o stronach internetowych, to chyba nie ma nic gorszego niż długo ładująca się strona na desktopie, tablecie czy telefonie. Źle się także ogląda strony, które są mało użyteczne i niedostosowane w wersji mobilnej, np. niezoptymalizowane obrazki, wielokrotna liczba żądań etc. Dlatego postaw na czytelną nawigację: główne sekcje dostępne w kilku kliknięciach, menu z jasno opisanymi kategoriami praktyk oraz intuicyjne ścieżki użytkownika: łatwy kontakt i szybkie wyszukiwanie kluczowych informacji, np. prawników wg nazwisk, stanowisk.

Responsywność i integracja

Poprzez stronę nie tylko budujesz markę, ale także porozumiewasz się ze swoimi potencjalnymi klientami. Istnieje tutaj wiele narzędzi CTA (call to action), które pomogą Ci w komunikacji (pamiętaj o polityce RODO), np.:

• formularze kontaktowe zawierające tylko niezbędne dane (imię, nazwisko, stanowisko, nazwę firmy),

• kalendarze umożliwiające umówienie spotkania on-line, rejestrację na konsultację, zapisy na webinaria,

• live chat z ekspertem kancelarii (nie polecam chatbotów, chyba, że ktoś lubi),

• newslettery, alerty prawne, e-booki i inne materiały przygotowane przez prawników do pobrania poprzez rejestrację (zbieramy dane tzw. leady i tworzymy bazę danych lub konwertujemy je do systemu CRM w celu późniejszego wykorzystania, np. do zaproszeń na szkolenia organizowane przez kancelarię),

• portal klienta lub sekcja dla stałych klientów (logowanie, pobieranie dokumentów, status sprawy) z odpowiednimi zabezpieczeniami.

Content, czyli wartościowe treści

Zauważyłeś zapewne, że istnieją na stronach kancelarii elementy, które Cię denerwują lub wyglądają śmiesznie. Czy zamieszczenie angielskiego motta (claim) na stronie polskiej kancelarii nie wygląda sztucznie? Szczególnie takiej, która nie obsługuje zagranicznych klientów. Czy pisanie, że obsługujesz klientów w języku angielskim stanowi przewagę konkurencyjną w obecnych czasach? Czy wymienianie dwudziestu różnych specjalizacji w kontekście małej lub średniej kancelarii jest wiarygodne?

Lepiej mniej niż więcej, dlatego zastanów się, jakie treści odzwierciedlają Twoje wartości i odpowiadają na potrzeby klienta (value proposition). Poniżej kluczowe elementy strony:

O nas – uważaj na przegadane, nudne, niewnoszące żadnej wartości opisy, postaraj się napisać ciekawie o sobie, o unikatowych cechach Twojego zespołu, o organizacjach branżowych, do których należysz (np. izby handlowe, związki). Unikaj banałów w stylu: mówimy po angielsku, mamy doświadczenie lokalne i międzynarodowe, obsługujemy biznes, jesteśmy profesjonalni i responsywni, stawiamy na legaltech, czyli mamy podpisy elektroniczne 😊

Specjalizacje – zwane również praktykami, obszarami praktyk, ofertą - stanowią często „zatłoczoną” część strony z przewagą terminologii prawniczej. Tutaj z pomocą przychodzi legal design – postaraj się tak przedstawić to, czym się zajmujesz, aby było zrozumiałe także dla laików, co nie znaczy infantylne.

Zespół – to najczęściej odwiedzana zakładka na stronach kancelarii. Kluczowym wskaźnikiem sukcesu są profesjonalne zdjęcia. A zatem czego unikać: zdjęć legitymacyjnych, sztywnych, sprzed 20 lat, bardzo wyretuszowanych, zrobionych „jakby telefonem”, niespójnych. Czasami spotykam witryny, gdzie każdy członek zespołu ma inne zdjęcie i wygląda to niechlujnie. Na co postawić: zdjęcia przyjazne, casualowe (pozowane, ale bez usztywnienia), z pomysłem. Tutaj z pomocą przyjdzie Ci profesjonalny fotograf specjalizujący się w fotografii biznesowej (zanim poprosisz o ofertę, zapoznaj się z portfolio). Nieodłącznym elementem podstrony są biosy prawników. Ważne, aby były one ujednolicone wg jednego klucza, np. specjalizacja, doświadczenie, projekty (case studies), wyróżnienia w rankingach, publikacje, wystąpienia publiczne, wykształcenie. Poszczególne biogramy można podlinkować do podstrony ze specjalizacjami, artykułami etc. W przypadku większych zespołów sprawdza się wyszukiwarka (np. wg nazwisk, stanowisk).

Case studies – to moim zdaniem wciąż niedoceniony element strony kancelaryjnej, a mający duży wpływ na wiarygodność i prestiż kancelarii. Chcesz, aby klient zobaczył Twoje doświadczenie w danym obszarze? Pokaż sprawy, którymi się zajmujesz (skonsultuj z klientami, czy możesz podać nazwę ich firmy, jeśli nie, pozostań przy faktach, zanonimizuj opis bez naruszania poufności).

Referencje (testimonials) – jeśli masz klientów, którzy chętnie udzielą rekomendacji Twojej kancelarii, możesz to wykorzystać na stronie. Dodatkowym atutem mogą być cytaty z rankingów międzynarodowych (nie podlegają tłumaczeniu) jako independent view, czyli niezależne źródło, które potwierdza Twoją wiarygodność i eksperckość. Uważaj natomiast na bardzo popularne „zaufali nam”, jeśli nie możesz pochwalić się rozpoznawalnymi klientami o pewnej renomie.

Blogi i aktualności – nie należą do podstawowych podstron, aczkolwiek nadają witrynie urozmaicenie i potwierdzają profesjonalizm zespołu. Mogą to być artykuły prasowe, wystąpienia publiczne, webinaria, warsztaty, szkolenia, newslettery, książki, publikacje naukowe, e-booki. Te materiały powinny stanowić zorganizowaną bibliotekę (bazę wiedzy), więc zwróć uwagę na oznaczenie autora, datę, tytuł, link do informacji źródłowej. Bądź ostrożny z blogami – jeśli nie dysponujesz czasem i wiesz, że nie będziesz w stanie aktualizować wpisów systematycznie, odpuść to narzędzie. Nie każdy musi prowadzić bloga czy podcast.

Kariera – na tej stronie warto okazać życzliwość i otwartość. Przedstaw, jak wygląda ścieżka kariery i proces rekrutacji w Twojej kancelarii, postaw na transparentność komunikacji. To jest miejsce, gdzie możesz także publikować ogłoszenia o pracę z możliwością automatycznego przesyłania CV. Employer branding to bardzo szerokie pojęcie, w którym liczy się autentyczność, więc jeśli prowadzisz programy dla studentów, praktyki, politykę DEI (diversity equity inclusion), akcje dla pracowników (np. sportowe), pochwal się tym.

Pro bono i CSR – niby nic, a jednak. Kancelarie często opisują projekty, w których uczestniczą charytatywnie na rzecz NGOs czy osób indywidualnych. Takie doświadczenie buduje markę kancelarii i sprawia, że nie jesteś postrzegany tylko przez pryzmat projektów komercyjnych. Kancelarie są dumne ze swojej działalności społecznej i zdarza się, że koncentrują swoje wysiłki na wybranym obszarze, np. dofinansowaniu odbudowy zabytków, wsparciu artystów, domów dziecka, fundacji dla kobiet, start-upów technologicznych, pomocy na rzecz zwierząt.

Kontakt – na tej stronie możesz zamieścić wspomniany już wcześniej formularz kontaktowy, dane adresowe i telefoniczne, godziny otwarcia, mapkę z lokalizacją kancelarii, ewentualnie wskazówki co do parkingu, dotarcia do biura. Niektóre kancelarie zamieszczają także przydatne informacje jak: bank, numer konta, NIP, Regon, KRS.

Niezbędne informacje – pamiętaj, aby Twoja strona była zgodna z przepisami i bezpieczeństwem. Dlatego konieczne będzie zamieszczenie informacji na temat polityki cookies, informacji o przetwarzaniu danych, wyrażeniu zgody na przesyłanie materiałów drogą elektroniczną, np. newslettera, możliwości wycofania zgody. Dodatkowo, możesz także zamieścić OWU (ogólne warunki współpracy) oraz FAQ (najczęściej pojawiające się pytania odnośnie działalności kancelarii).

SEO, widoczność i analityka

Narzędzia techniczne takie jak SEO umożliwią lepszą widoczność Twojej strony w wyszukiwarkach, natomiast narzędzia analityczne pozwolą Ci na śledzenie konwersji i trendów, np. odwiedzin na stronie. Zwróć uwagę na:

• konwersję z CTA (np. liczbę umówionych konsultacji, liczbę wypełnionych formularzy, zakupionych e-booków, logowań do strefy klienta), analizę ruchu na stronie oraz źródeł odwiedzin (np. strony obce, media społecznościowe, wyszukiwarki),

• regularną aktualizację treści, dynamikę stron i cykliczną analitykę słów kluczowych,

• A/B testy nagłówków, układ strony,

• strukturę strony z semantycznym (czystym, przyjaznym) URL, nagłówkami H1, H2, H3 i skorelowaną treścią,

• meta tagi (meta title, meta description, meta robots, meta viewport), schema.org i breadcrumbs,

• szybkość i wydajność (Lighthouse/Core Web Vitals): zoptymalizowane obrazy, minifikacja CSS/JS, cachowanie,

• zabezpieczenia: SSL/TLS, ochrona przed spamem i botami, bezpieczne przetwarzanie danych,

• dostępność (WCAG 2.1 AA): kontrasty, alternatywy tekstowe dla obrazów, obsługa klawiatury, opisane elementy interfejsu.

Przykłady ciekawych stron kancelarii – mój subiektywny wybór

Aby nie być posądzoną o kryptoreklamę, pokażę tylko zagraniczne platformy, które zrobiły na mnie wrażenie i powiem, dlaczego. Nie mam jednak pewności, czy polska branża jest gotowa na tak innowacyjne pomysły.

1. Beer Attorney: https://www.beerattorney.com

Witryna przemyślana i zrealizowana z niesamowitą wizją – prawnicy od piwa. Liczy się każdy szczegół – od oryginalnych haseł po autorskie, kolorowe i często zabawne rysunki. Inspirująca jest np. podstrona Contact z kafelkami zachęcającymi do nawiązania relacji, np. „I really need an awesome attorney” lub „I don’t know what I want”. Mottem strony jest przekorny cytat z Shakespeare’a: „The first thing we do, let’s kill all the lawyers”.

Ta strona pokazuje, że nawet w branży prawniczej, uchodzącej za dość konserwatywną, można w ciekawy, z przymrużeniem oka sposób, zaprezentować się światu.

2. Bick Law: https://www.bicklawllp.com

Moja ulubiona strona kancelarii prawnej specjalizującej się w ochronie środowiska, wymagająca niewątpliwie dużej odwagi. Tutaj liczy się niezwykły pomysł - zamiast klasycznych grafik związanych z prawem postawiono na autorskie zdjęcia zwierząt wkomponowanych w nietypowe miejsca, np. słoń w pokoju, nosorożec na linie czy krokodyl przy kominku, którym towarzyszą oryginalne hasła, np. „knowledge that reaches the height” (przy żyrafie), „we know it’s complicated” (przy zebrze) etc. Całość jest wykonana z ogromną precyzją i dbałością o jakość – zdjęć, przekazu, architektury strony.

3. Quinn Emanuel: https://www.quinnemanuel.com/

Pierwszy rzuca się w oczy claim: “A global force in business litigation” – wchodzisz na stronę i od razu wiesz, czym zajmuje się kancelaria i jaka jest jej główna specjalizacja. Bardzo podoba mi się nowoczesna czcionka oraz przejrzystość tej strony (dużo światła między poszczególnymi elementami, nie ma wrażenia chaosu). Podświetlane kafelki z newsami są na samej górze. Ciekawie pokazane są także statystyki, które robią wrażenie efektu skali – liczba procesów i postępowań arbitrażowych, w jakich kancelaria brała udział, suma odzyskanych należności, procent wygranych spraw, liczba biur/oddziałów na świecie.

4. Ogilvie Law: https://www.ogilvielaw.com

Niezwykle jasna, przejrzysta strona, intuicyjna w poszukiwaniu informacji. Bardzo proste menu hamburgerowe z ruchomymi kafelkami sprawia wrażenie dynamiki. Na stronie głównej – kilka kluczowych specjalizacji podanych „jak na tacy” – w sposób przyjazny, z bezpośrednim zwrotem do klientów.

Więcej na temat stron www, w tym dobrego Briefu, SEO i blogów będziemy pisać w kolejnych artykułach w serwisie Marketing kancelarii.

O Autorze

Autorka: Katarzyna Buczkiewicz – ekspert ds. marketingu i PR prawniczego

Posiada 20-letnie doświadczenie w marketingu prawniczym. Pełniła funkcję szefa marketingu w kancelariach polskich i międzynarodowych. Wcześniej była koordynatorem ds. kluczowych klientów w Deloitte. Od 9 lat doradza kancelariom jako ekspert zewnętrzny. Autorka wielu publikacji prasowych.

oprac. Wioleta Matela-Marszałek
Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Prawo
Od stycznia 2026 roku już 600 plus na dentystę. Dla każdego, kto opłaca składkę zdrowotną. Ale czy wiesz, jak skorzystać?

W listopadzie 2025 r. wskaźnik inflacji rok do roku wyniósł 2,5%. Jednak czy domowe budżety to odczuwają? Warto pamiętać o tym, że można dbać o nie na różne sposoby. Jednym z nich jest korzystanie z usług oferowanych przez NFZ w ramach opłacanej składki zdrowotnej.

Skarga do WSA przez e-Doręczenia jest skuteczna – przełomowe orzeczenie NSA

Naczelny Sąd Administracyjny rozwiał wątpliwości dotyczące wnoszenia skarg do wojewódzkich sądów administracyjnych za pośrednictwem systemu e-Doręczeń. W serii postanowień z października i listopada 2025 r. NSA potwierdził, że taka forma jest w pełni skuteczna, mimo że przepisy p.p.s.a. nie wskazują wprost tego kanału komunikacji.

Niespodzianka dla kierowców przed świętami – obligatoryjna konfiskata pojazdu, która ma poprawić bezpieczeństwo na drogach. Prezydent podpisał ustawę

W dniu 22 grudnia 2025 r. Prezydent Karol Nawrocki złożył swój podpis pod ustawą, która ma poprawić bezpieczeństwo na polskich drogach. Ustawa wprowadza m.in. nowe rozwiązania w zakresie przepadku pojazdów mechanicznych, w tym reguluje zupełnie nowe okoliczności, w których policja dokona konfiskaty samochodu (a w dalszej kolejności – sąd będzie mógł, a w określonych przypadkach – musiał orzec przepadek pojazdu).

Niedobrze u niepełnosprawnych. Źle z Wytycznymi, świadczeniem wspierającym, kwotami świadczeń [List]

Do redakcji Infor.pl stale wpływają listy od osób niepełnosprawnych rozczarowanych praktyką przyznawania świadczeń dla nich w ostatnich latach. Główny zarzut dotyczy wysłania w grudniu 2024 r. przez przedstawicieli rządu Wytycznych do WZON, które zmodyfikowały (kwotowo w dół) zasady przyznawania świadczenia wspierającego. W opinii osób niepełnosprawnych ci z nich, którzy są w wieku 75+, niewidomi, niesłyszące oraz poruszający się na aktywnych wózkach mają limity punktów poziomu potrzeby wsparcia, co zmniejsza wartość świadczenia wspierającego (albo pozbawia go). Hipotezę tą potwierdza wprost dokument Wytycznych ujawniony przez Infor.pl w odniesieniu do osób niepełnosprawnych w wieku 75+. Obecnie czekamy na wynik interwencji RPO w odniesieniu do pozostałych grup wskazywanych jako pokrzywdzone Wytycznymi. W artykule kolejny list osoby niepełnosprawnej w tej sprawie.

REKLAMA

Te sklepy mogą być otwarte w Wigilię w 2025 roku. W jakich zawodach poza handlem praca jest dozwolona w Wigilię i inne święta? Jakie kary grożą pracodawcom?

W 2025 roku Wigilia po raz pierwszy będzie dniem wolnym od pracy. Kodeks pracy przewiduje jednak sytuacje, w których praca w niedziele i święta, w tym w Wigilię, jest dozwolona. Które sklepy będą otwarte w Wigilię?

Koniec taniego wykupu mieszkań komunalnych? W Sejmie praca wre nad nowymi przepisami, wejdą w 2027 r.

Miliony Polaków przez lata wykupywały mieszkania komunalne za ułamek ich wartości. Teraz to się skończy. Sejm pracuje nad ustawą, która zakaże gminom udzielania wysokich zniżek przy sprzedaży lokali. Zmiany mają wejść w życie latem 2027 roku. Sprawdź, co to oznacza dla najemców, seniorów i samorządów – oraz dlaczego politycy chcą zatrzymać wyprzedaż publicznego zasobu mieszkaniowego.

Wyjaśniamy dlaczego PZON i WZON usuwają punkt 7 wskazań w orzeczeniu o niepełnosprawności. To przez przepisy

Przepisy nakazują sprawdzić lekarzowi, czy osoba niepełnosprawna umie się ubrać, umyć oraz czy może wyjść na zewnątrz mieszkania. Jeżeli tak, to lekarz musi ją uznać za samodzielną i niepotrzebującą stałej opieki. Wyklucza to możliwość przyznania pkt 7 we wskazaniach do orzeczenia o niepełnosprawności (stopień znaczny). Sprawdzenie dotyczy zdolności faktycznej, a nie stanu zdrowia. Ta procedura wynika z rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z 15 lipca 2003 r. w sprawie orzekania o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności. Do redakcji Infor.pl docierają informacje z całej Polski o nagminnym odbieraniu przez WZON i PZON pkt 7. Nie wynika to w naszej ocenie ze zmian w prawie w ostatnich kilkunastu miesiącach. To prawdopodobnie efekt przyjęcia przez PZON-y restrykcyjnej wykładni i skrajnie niekorzystnej dla osób niepełnosprawnych przepisów obowiązujących od dekad. Odebranie pkt 7 oznacza, że osoba niepełnosprawna nie wymaga ciągłej opieki, a jej opiekun nie otrzyma świadczenia pielęgnacyjnego (w 2026 r. 3386 zł miesięcznie - podwyżka o 99 zł do 2025 roku (3287 zł). Problem dotyczy przede wszystkim dzieci autystycznych, które w wieku 4-6 lat otrzymywały czasowo pkt 7, a przy ponownym stanięciu na komisji PZON w wieku np. 8 lat są pozbawiane pkt 7 - rodzice nie rozumieją jak to możliwe przy niezmienionym stanie zdrowia ich dziecka. Odpowiedź jest bardzo prosta - Wasze dzieci umieją się w wieku 8 lat samodzielnie ubrać i wykąpać, a kiedy miały 4 lata orzecznicy przyjmowali, że wymagają Waszej pomocy.

Aplikacja "Schrony" pokazuje gdzie się ukryć. Czy będzie rozbudowana?

Aplikacja "Schrony" uruchomiona w poprzednim roku pokazuje gdzie się ukryć. Można w niej sprawdzić rozmieszenie miejsc schronienia dla ludności. Najwięcej schronów i ukryć znajduje się na Śląsku i Mazowszu. Czy aplikacja będzie rozbudowana?

REKLAMA

Wigilia wolna od pracy w praktyce nie dla wszystkich pracowników. Oto dlaczego szef-pracoholik jest groźny dla całej firmy

Zgodnie z przepisami od 2025 roku 24 grudnia jest w Polsce dniem ustawowo wolnym od pracy. Wolna Wigilia przez wielu jest oceniana jako gest troski o pracowników, ukłon w stronę work-life balance i odpowiedź na realne potrzeby ludzi. W publicznej debacie jednak rzadko mówi się to tym, jak ta decyzja wpływa na liderów. Bo choć zespoły szybciej myślą o barszczu i choince, dla kadry zarządzającej święta to często jeden z najbardziej intensywnych i obciążających momentów w roku. To właśnie liderzy wykonują w tym czasie ogromną, niewidzialną pracę.

Jawność płac - początek zmian 24 grudnia 2025 r. Co naprawdę się zmienia teraz, co za pół roku a co jeszcze później?

W Wigilię 24 grudnia 2025 r. wchodzą w życie pierwsze zmiany kodeksu pracy dotyczące przejrzystości wynagrodzeń w procesie rekrutacyjnym. Pracodawcy będą musieli przekazywać kandydatom informację o proponowanym wynagrodzeniu (kwocie lub przedziale) oraz stosować neutralny język w ofertach pracy. Kolejne rozwiązania wynikające z unijnej dyrektywy o równości wynagrodzeń mają zostać wdrożone w prawie krajowym do 7 czerwca 2026 r., przy czym część obowiązków (np. raportowanie) będzie uruchamiana etapami w kolejnych latach.

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA