reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Infor.pl > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Twoje prawa > Wykorzystywanie danych osobowych w celach marketingowych

Wykorzystywanie danych osobowych w celach marketingowych

Jakiś czas temu zakupiłem jeden produkt w firmie wysyłkowej. Był to zakup jednorazowy. Od tej pory systematycznie otrzymuje foldery reklamowe od tej firmy. Nie chcę mieć z nią nic wspólnego i nie życzę sobie przysyłania na mój adres ulotek i katalogów. Czy można zastrzec, aby dane osobowe nie były w ten sposób wykorzystywane?

Tak

Można nie wyrazić zgody na przetwarzanie swoich danych osobowych w celach marketingowych. Należy w tym celu złożyć sprzeciw do administratora danych, którym w tym przypadku jest firma wysyłkowa. Nie jest potrzebne podawanie przyczyny

Przetwarzanie danych po złożeniu sprzeciwu jest niedopuszczalne. Administrator danych może jednak pozostawić w zbiorze imię lub imiona i nazwisko osoby oraz numer PESEL lub adres wyłącznie w celu uniknięcia ponownego wykorzystania danych tej osoby w celach objętych sprzeciwem.

Zobacz też: Co może rzecznik konsumentów

Warto jest wspomnieć również o tzw. liście Robinsona. Jest ona prowadzona przez Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego. W zbiorze tym znajdują się dane ludzi, którzy nie chcą otrzymywać reklam pod różnymi postaciami.

Podstawa prawna:

art. 32 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.

Zobacz serwis: Prawa konsumenta

reklama

Przydatne formularze online

Czytaj także

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Wykorzystywanie danych osobowych można zastrzec.
Wykorzystywanie danych osobowych można zastrzec.

Czas pracy 2020. Planowanie, rozliczanie i ewidencja44.25 zł
reklama

Narzędzia

reklama
reklama

POLECANE

reklama

KORONAWIRUS TWOJE PRAWA

reklama

Ostatnio na forum

reklama
reklama

Eksperci portalu infor.pl

NGL Legal (NGL Wiater sp.k)

Nowoczesne doradztwo prawno-podatkowe dla biznesu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama