reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Infor.pl > Prawo > Konsument i umowy > Umowy > Inne > Czy przeceniony towar podlega reklamacji?

Czy przeceniony towar podlega reklamacji?

Przepisy prawa przyznają konsumentowi prawo do reklamacji zakupionego towaru, nawet wówczas gdy jest on przeceniony.

Rozpoczął się czas zimowych wyprzedaży. Raj dla konsumentów. Przed pójściem na zakupy warto jednak zapoznać się z kilkoma radami, które pozwolą nam uniknąć rozczarowania. Podejrzewam, że większość z nas ulega sugestiom niskich, okazyjnych cen. Ale nic w tym dziwnego, taka jest natura człowieka. W zakupowym szaleństwie należy jednak pamiętać o zdrowym rozsądku, gdyż nierzadko skuszeni ceną, zapominamy zapytać sprzedawcę o powód obniżki. A właśnie ta informacja może okazać się istotna, gdy zakupiony towar nie spełni swojej funkcji bądź posiada wady.

Cel wyprzedaży

Głównym celem posezonowych wyprzedaży jest jak najszybsze zbycie towaru, który ze względu na zmieniające się sezony i kanony mody mają coraz mniejsze szanse na znalezienie nabywcy. Zabieg tego typu jest nie tylko idealnym, ale jednocześnie koniecznym zabiegiem marketingowym, przynoszącym pożądane skutki. Ponadto służy obu stronom. Klient jest zadowolony z zakupów dokonanych na atrakcyjnych warunkach, z kolei sprzedawca ze zwiększenia popytu.

Zobacz: Jak kupować zabawki-12 rad

Prawo do reklamacji

Szczególnym prawem klienta jest złożenie reklamacji zakupionego towaru w przypadku ujawnienia się wady. Uprawnienie zachowane jest także w sytuacji, gdy rzeczy zostały zakupione w warunkach wyprzedaży lub obniżki cen. Nie są dopuszczalne żadnego rodzaju zabiegi sprzedawcy mające na celu zniesienie prawa do reklamacji w przypadku produktów przecenionych.

Umieszczenie informacji tego typu przy kasach bądź na towarach nie wywołuje negatywnych skutków dla klienta.  Podczas zakupów warto zainteresować się jaka jest przyczyna okazyjnej ceny towaru. Nie zawsze bowiem posiada ona charakter wyprzedaży posezonowej. Niską cenę może determinować równie niska jakość towaru. Sprzedawcy często decydują się na obniżkę ceny towaru z powodu jego niepełnowartościowości bądź wady, obniżającej jego wartość. Wiedza, świadomość klienta na temat wady zakupionego towaru ma kluczowe znaczenie dla ewentualnego procesu reklamacyjnego. 

Kiedy można zażądać reklamacji towaru przecenionego?

Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej kodeksem cywilnym reklamacji nie można dokonać w przypadku, gdy wada zakupionego towaru była znana klientowi podczas zakupu. Uznaje się, że konsument posiadał wiedzę na temat wady, jeśli został poinformowany przez sprzedawcę lub towar zawierał informację o wadzie.

reklama

Czytaj także

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia


Zatrudnianie i zwalnianie pracowników. Obowiązki pracodawców51.75 zł
reklama

Narzędzia

reklama
reklama

POLECANE

reklama

KORONAWIRUS TWOJE PRAWA

reklama

Ostatnio na forum

reklama
reklama

Eksperci portalu infor.pl

Witold Chomiczewski

Radca prawny, wspólnik w Lubasz i Wspólnicy - Kancelaria Radców Prawnych sp.k. Specjalizuje się w prawie IT i nowych technologii, ma bogate doświadczenie w obsłudze prawnej przedsiębiorców związanych z e-commerce, doradza m.in. spółkom zajmującym się marketingiem internetowym, przygotowuje umowy dotyczące SEO/SEM, reklamy RTB, prawa autorskiego w Internecie. Wspiera przedsiębiorców internetowych, a zwłaszcza portale w sprawach związanych z odpowiedzialnością za cudze treści. Ma wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu postępowań sądowych dotyczących problematyki prawa autorskiego, Internetu oraz prawa gospodarczego. Brał udział w projekcie na zlecenie Komisji Europejskiej, Study on Liability of Internet Intermediaries, który dotyczył dyrektywy o handlu elektronicznym. Pełnomocnik ds. Legislacji Izby Gospodarki Elektronicznej.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama