REKLAMA
REKLAMA
Kategorie
Prawo
Sprawy rodzinne
Spadki
Darowizny
Rozwody
Alimenty
Małżeństwo
Prawa seniora
Pomoc społeczna
500 plus 800 plus
Sprawy karne
Prawo karne
Kodeks karny
Wykroczenia
Więziennictwo
Konsument i umowy
Umowy
Prawa konsumenta
Reklamacje
W sądzie
Ubezpieczenia
Sprawy urzędowe
Pozwy
Notariusz
Gmina
Powiat
Konstytucja
Wybory
Pisma i druki
Pomoc prawna
Egzekucja komornicza
Służby mundurowe
Wojsko
Policja
Straż Pożarna
Leśnictwo
Straż Graniczna
Straż miejska
Twoje pieniądze
Zarobki
Świadczenia
Oszczędności
Podatki
Koszty utrzymania
Zakupy
Wypoczynek
Księgowość firm
Podatki
PIT
Program do rozliczenia PIT 2022
VAT
CIT
Ryczałt
Akcyza
Koszty
Urząd Skarbowy
Karta podatkowa
zobacz więcej »
Rachunkowość
Zasady ogólne
Księgi rachunkowe
Ewidencja księgowa
Sprawozdawczość
Amortyzacja
Rachunkowość rolnicza
Inwentaryzacja
Rachunkowość budżetowa
Rachunkowość organizacji non-profit
Obrót gospodarczy
Działalność gospodarcza
Spółki
Cło
Finanse i inwestycje
Zamówienia publiczne
Windykacja
Fundacje, stowarzyszenia
Inne zagadnienia
ZUS i kadry
Składki
Urlopy
Wynagrodzenia
Zatrudnianie i zwalnianie
Umowy zlecenia
Inne zagadnienia
Księgowość firm - aktualności
Aktualności z Ministerstwa Finansów
Kadry
Indywidualne prawo pracy
Czas pracy
Ochrona danych osobowych
Odpowiedzialność, prawa i obowiązki
Uprawnienia rodzicielskie
Zatrudnianie i zwalnianie
Zakaz konkurencji
Mobbing
Sygnalista
Wynagrodzenia
Dokumentacja płacowa
Działalność socjalna
Ochrona wynagrodzenia
Podróże służbowe
Rozliczanie wynagrodzeń
Składniki wynagrodzenia
Wynagrodzenie minimalne
Podatki
Ubezpieczenia
Emerytury i renty
Pracownicze Plany Kapitałowe
Składki na ubezpieczenie społeczne
Świadczenie przedemerytalne
Ubezpieczenie zdrowotne
Zasady podlegania
Zasiłki i inne świadczenia
Urlopy
Macierzyński
Urlop rodzicielski
Urlop na żądanie
Urlopy okolicznościowe
Wychowawczy
Wypoczynkowy
Zwolnienia od pracy
Urlop bezpłatny
Urlop ojcowski
Sektor publiczny
Księgowość budżetowa
Rachunkowość budżetowa
Sprawozdawczość
Podatki
Kadry i płace
ZUS
Zamówienia publiczne
Organizacja
Prawo administracyjne
Postępowanie administracyjne
Ustrój i jednostki
Pracownicy
Klienci
Spółka komunalna
RODO
Compliance
Prawo wodne
Orzeczenia
Finanse
Rachunkowość budżetowa
Podatki i opłaty
Zamówienia publiczne
Audyt i kontrola
Dobre praktyki
Budżet
Zadania
Bezpieczeństwo
Oświata
Kultura
Pomoc społeczna
Zdrowie
Sport i turystyka
Środowisko
Gospodarka komunalna
Gospodarka przestrzenna
Zarządzanie nieruchomościami
Rozwój i promocja
Fundusze unijne
Współpraca
Partnerstwo publiczno-prywatne
Marketing
Dobre praktyki
Edukacja
Rodzice i Uczniowie
Studenci
Nauczyciele
Egzamin ósmoklasisty
Matura
Księgowość budżetowa
Rachunkowość budżetowa
Ewidencja
Klasyfikacja
Wydatki strukturalne
Nieprawidłowości
Sprawozdawczość
Sprawozdawczość budżetowa
Sprawozdawczość w zakresie operacji finansowych
Sprawozdawczość finansowa
Inwentaryzacja
Pozostałe
Podatki
Procedury podatkowe
Podatki dochodowe
VAT
Podatki i opłaty lokalne
Pozostałe podatki i opłaty
Centralizacja Vat
Kadry i płace
Zatrudnianie i zwalnianie
Wynagrodzenia
Urlopy
Podnoszenie kwalifikacji i awanse
Działalność socjalna (ZFŚS)
Podróże służbowe
Pracownicy oświaty
Pracownicy służby zdrowia
ZUS
Ubezpieczenia społeczne
Ubezpieczenia zdrowotne
Ubezpieczenia majątkowe i osobowe
Zamówienia publiczne
Strony umowy
Tryby udzielania zamówienia
Środki ochrony prawnej
Moja Firma
Biznes i finanse
Wiadomości
Firma
Finanse
Prawo
Zarządzanie
Poradniki
Cykle tematyczne
Finanse
Notowania
Kredyty
Inwestycje
Karty kredytowe
Lokaty
Budżet domowy
Kursy walut
Zarządzanie
Szkolenia
Manager
Personel
Outsourcing
Sekretariat
Korespondencja w biznesie
Etykieta w biznesie
Zakładam firmę
Podejmowanie działalności
Opodatkowanie
Zatrudnianie
ZUS
Oprogramowanie
Moto
Motonews
Moto porady
Testy aut
Auto i prawo
Logistyka
Jednoślad
Galerie
Alkotest on-line
Nieruchomości
Wiadomości
Zakup kawalerki w 2023 roku. Sprawdzamy, czy warto
Koszty utrzymania mieszkania 2023
Kredyt hipoteczny a wynajem. Co się bardziej opłaca?
Bezpieczny Kredyt 2% - symulacja korzyści
zobacz więcej »
Prawo
Wynajem pokoju - przepisy. Na co trzeba uważać?
Czy wykreślenie hipoteki bez zgody banku jest możliwe?
Jak mały deweloper może obniżyć podatki?
Jak się zabezpieczyć przed problemami z lokatorem?
zobacz więcej »
Nieruchomości
Jakich błędów unikać przy inwestowaniu w mieszkania?
Najem instytucjonalny – alternatywna wersja najmu
Rola inicjatyw ekologicznych w firmach deweloperskich
Jak oszczędzać na ogrzewaniu, energii elektrycznej i innych opłatach?
zobacz więcej »
Finanse
Jak obniżyć ratę kredytu hipotecznego?
Jak długo Polacy mieszkają z rodzicami?
Ceny prądu w Polsce na przestrzeni 20 lat
Co zrobić z zaległościami opłat za mieszkanie?
zobacz więcej »
Biura rachunkowe
Zakładam biuro rachunkowe
Obowiązkowe ubezpieczenie OC biura rachunkowego
Wybór lokalu i urządzenie biura
Czy biuro rachunkowe może być prowadzone w formie działalności nierejestrowanej?
W jakiej formie założyć biuro rachunkowe: jednoosobowej działalności czy spółki
Jak założyć biuro rachunkowe?
zobacz więcej »
Prowadzę biuro rachunkowe
Świadczenie usług księgowych na podstawie umowy ustnej
Nowoczesne biuro rachunkowe - czyli jakie?
Zmiana biura rachunkowego a księgi rachunkowe
Nowy jednolity plik kontrolny a odpowiedzialność biura rachunkowego
Czy biuro rachunkowe musi udzielić komornikowi informacji o klientach?
zobacz więcej »
Korzystam z biura rachunkowego
3 argumenty za wyborem nowoczesnego biura
Odpowiedzialność biura rachunkowego - orzecznictwo
E-dokumentacja pracownicza prowadzona w biurze rachunkowym
Odpowiedzialność za rachunkowość, gdy prowadzenie ksiąg rachunkowych powierzono biuru rachunkowemu
zobacz więcej »
INFORLEX
INFORLEX Biuro Rachunkowe
INFORLEX Księgowość
INFORLEX Księgowość i Kadry
INFORLEX Biznes
e-Wydania czasopism
AML
Podatki
Interpretacje podatkowe
Orzeczenia
Interpretacje
VAT
CIT
PIT
Ryczałt
PCC
Akcyza
Podatek od spadków i darowizn
Ordynacja podatkowa
Inne
Sztuczna inteligencja AI
Sztuczna inteligencja
ChatGPT
Rozmowy z ChatGPT
QUIZY
Edukacja
Szkoła podstawowa klasy 1-3
Biologia
Geografia
Historia
Polski
Kultura
Ekonomia
Sport
Nauka
Sztuczna inteligencja (AI)
Prawo
Kadry
Księgowość
Bezpieczeństwo i higiena pracy
Zdrowie
Motoryzacja
KSeF
PODCASTY
Media
Internet
Telewizja
Prasa
Szukaj
Sklep
Kalkulatory
Szkolenia
Załóż konto
Zaloguj się
Zaloguj
Nie pamiętam hasła
Zaloguj się
Zarejestruj się
Proszę podać poprawny adres e-mail
Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Załóż konto
Załóż konto
Zaloguj się
Przypomnij hasło
Przypomnij hasło
Witaj
Zmień dane
Usuń konto
Twoje dane
Aktualizacja danych
Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Zmień dane
Konto
Rejestracja
Zaloguj się
Serwisy
Zaloguj się
Zarejestruj się
Wiadomości
Certyfikaty
Quizy Testy
Obserwowane
Historia
Ulubione
Kalkulatory
Wskaźniki i stawki
Sklep
Interpretacje
Kursy walut
Monitor Polski
Terminarz
Dziennik Ustaw
Dzienniki Urzędowe
Dzienniki Unii Europejskiej
Akty ujednolicone
Eksperci
Firmy
Forum
Newsletter
Druki
Wzory umów
Inforlex
InforAkademia
Encyklopedia prawa
Słownik
Paremie łacińskie
Aktualności z MF
Szkolenia
Księgowość
Kadry
Biznes
Sektor publiczny
Prawo
Twoje pieniądze
AML
Nieruchomości
Księgowość budżetowa
PODCASTY
REKLAMA
Strona główna
»
Tematy
»
Odstąpienie od umowy
»
Reklamacja
Odstąpienie od umowy, Reklamacja
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Co musisz wiedzieć o reklamacji towarów? - cz. 1
15 mar 2011
Prawo do reklamacji to jedno z podstawowych uprawnień konsumentów. Co należy wiedzieć, by w pełni korzystać ze swoich uprawnień? Jakie błędy najczęściej popełniają konsumenci? Przeczytaj.
WieszJak radzi: Co musisz wiedzieć o reklamacji towarów?
15 mar 2011
Prawo do reklamacji to jedno z podstawowych uprawnień konsumentów. Co należy wiedzieć, by w pełni korzystać ze swoich uprawnień? Jakie błędy najczęściej popełniają konsumenci? Wszystko znajdziesz w najnowszym cyklu Wieszjaka.
Jakie są podstawy do reklamacji w umowie o dzieło?
14 mar 2011
Umowa o dzieło jest umową rezultatu, w której wykonawca zobowiązuje się, że dany rezultat nastąpi. W sytuacji nieprawidłowego wykonania umowy zamawiający może skorzystać z określonych uprawnień.
Czy można składać reklamację w innym sklepie?
11 mar 2011
Kupując rzecz w sklepie zawieramy umowę z przedsiębiorcą, który ten sklep prowadzi. Stwierdzenie to może być istotne z punktu widzenia sytuacji, kiedy to chcemy wnieść reklamację do innego sklepu, niż ten w którym rzecz kupiliśmy.
REKLAMA
Operator odpowiada za przerwy w dostępie do internetu
08 mar 2011
Dostarczanie internetu odbywa się na podstawie umowy o świadczeniu usług. Dostawca internetu odpowiada więc względem swojego klienta za straty spowodowane przerwą w dostępie do sieci. Odpowiedzialność ta nie może być całkowicie wyłączona.
Zmiany w gwarancji konsumenckiej – sprawdź co się zmieniło
08 mar 2011
Konsumenci nie będą musieli obawiać się, że udzielona im gwarancja z powodów jakichkolwiek braków formalnych może zostać uznana za nieważną. Korzystne dla konsumenta zmiany w gwarancji konsumenckiej weszły w życie 3 marca 2011 r.
Reklamacja
07 mar 2011
Reklamacja jest żądaniem kupującego, wynikającym z zawartej ze sprzedawcą lub usługodawcą umowy. Jest to uprawnienie przysługujące z racji nieprawidłowego wykonania umowy przez drugą stronę.
Gdzie reklamować zepsutą komórkę?
01 mar 2011
Domaganie się od abonenta, reklamującego zepsutą komórkę, gwarancji jest niezgodne z prawem. Konsumenci mogą skorzystać także z uprawnień, jakie dają im przepisy konsumenckie.
REKLAMA
Umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych
24 lut 2011
Świadczenie usług telekomunikacyjnych odbywa się na podstawie umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych.
Jak czytać odpowiedź sprzedawcy na reklamację?
17 lut 2011
Podstawą reklamacji towaru przez konsumenta jest niezgodność towaru z umową, istniejąca już w chwili wydania towaru. Zrozumienie tego, pozwoli nam odczytać odpowiedź sprzedawcy oraz to, co kryje się pod częstym stwierdzeniem „uszkodzenie mechaniczne w toku użytkowania”.
Vademecum konsumenta: kiedy sprzedawca nie ma racji?
26 sty 2011
„Reklamacji nie przyjmujemy”, „Szatnia nie ponosi odpowiedzialności za pozostawione rzeczy”, „Reklamacja tylko z paragonem” – taki świat dla konsumentów budują niekiedy sprzedawcy. Bardzo często nie ma to jednak nic wspólnego z przepisami prawa. Sprawdź mity, jakie najczęściej wmawiają konsumentom sprzedawcy.
Jak rozwiązać umowę z serwisem internetowym?
25 sty 2011
Rejestracja w serwisie internetowym to zawarcie umowy. Jest to umowa zawierana na odległość, co oznacza, że można od niej odstąpić w terminie 10 dni od daty zawarcia. Jeżeli przedsiębiorca nie przekaże nam określonych informacji, okres ten może się wydłużyć nawet do 3 miesięcy.
Jak producenci oszukują na żywności?
20 sty 2011
Deser czekoladowy bez czekolady, mięso wieprzowe zamiast wołowego. To tylko niektóre uchybienia, które znajdują inspektorzy z Inspekcji Handlowej. Przeczytaj jakimi sposobami producenci oszukują na żywności.
Czy prywatny sprzedawca odpowiada za sprzedaną rzecz?
19 sty 2011
Sprzedawca ma obowiązek prawidłowego wykonania umowy sprzedaży, co oznacza, że w przypadku wystąpienia wad sprzedanej rzeczy, może zostać on pociągnięty przez kupującego do odpowiedzialności. Dotyczy to zarówno sprzedawców – przedsiębiorców jak i osób prywatnych.
Kto ponosi koszty transportu przy reklamacji?
17 sty 2011
Kupione przeze mnie meble zostały dostarczone w fatalnym stanie - są krzywe i niedokładnie wykonane. Przy zgłoszeniu reklamacji sprzedawca poinformował mnie, że to ja mam obowiązek pokrycia kosztów odesłania towaru. Czy sprzedawca ma rację?
Wyprzedaże: jakie prawa mają konsumenci?
12 sty 2011
Kupiłam telefon na wyprzedaży. Po kilku dniach wyszły na jaw usterki, które uniemożliwiają mi korzystanie z aparatu. Zgłosiłam się do sprzedawcy, ten twierdzi jednak, że zaznaczył przy sprzedaży, iż towar objęty promocją nie podlega reklamacji.
Co zrobić z nietrafionymi prezentami?
12 sty 2011
Zły rozmiar, czy źle dobrany kolor nie są przyczynami, które uprawniają konsumentów do reklamacji. Zwrot towar w określonym terminie od daty zakupu jest możliwy tylko wtedy, gdy takie uprawnienia przewiduje sam sprzedawca. Przeczytaj co możesz zrobić z nietrafionym prezentem.
Czego możesz wymagać na wycieczce?
03 sty 2011
Zimne posiłki, brak własnej łazienki, obskurny hotelik czy też brak obiecanego widoku na morze. Zanim pojedziesz na urlop przeczytaj za co ponosi odpowiedzialność organizator i co zrobić, by nie przegapić odszkodowania.
Kupno rzeczy na prezentacji w domu – jakie uprawnienia?
29 gru 2010
Kupując rzecz od akwizytora, który zawitał do naszego domu zawieramy tzw. umowę poza lokalem przedsiębiorstwa. To oznacza, że jako kupujący możemy skorzystać ze specjalnych uprawnień. Jakich?
Reklamacja: zwrot pieniędzy a obniżenie ceny
21 gru 2010
Zwrot zapłaconej ceny to dodatkowe uprawnienia konsumenta przy reklamacji, które jest możliwe tylko w wyjątkowych sytuacjach. W pewnych przypadkach można jednak żądać wyłącznie obniżenia ceny.
Reklamacja: kiedy zwrot pieniędzy
21 gru 2010
Wbrew częstym opiniom, jakiem panują wśród konsumentów, żądanie zwrotu pieniędzy nie jest głównym uprawnieniem przy
reklamacji
. Zwrot pieniędzy będzie możliwy jedynie w określonych sytuacjach. Sprawdź w jakich.
Poradnik na święta: zakupy na kredyt
16 gru 2010
Święta to czas kiedy jesteśmy bardziej skorzy do zakupów na kredyt. Aby jednak uniknąć problemów warto najpierw dowiedzieć się kilku rzeczy o tzw. kredytach konsumenckich.
Jakie problemy mogą wyniknąć z odstąpienia od umowy?
10 gru 2010
Porada omawia podstawowe problemy pojawiające się w związku z odstąpieniem od umowy, wskazuje również warunki, po spełnieniu których z prawa odstąpienia można skorzystać.
Jakie są skutki odstąpienia od umowy?
08 gru 2010
Odstąpienie od umowy oznacza, że traktuje się ją, jakby nie była zawarta. Konsekwencją tego jest konieczność zwrotu przez strony tego, co sobie wzajemnie świadczyły. Co jednak z rzeczami, których zwrócić nie sposób?
Niedozwolone klauzule w umowach ze sklepami internetowymi
06 gru 2010
Przedsiębiorcy prowadzący sprzedaż elektroniczną mają obowiązek posługiwania się regulaminami przy zawieraniu umów. Te muszą być zgodne z wymogami kodeksu cywilnego i z ustawą o warunkach sprzedaży konsumenckiej.
Czy można odstąpić od umowy z akwizytorem?
06 gru 2010
Moja babcia została zaproszona na prezentację kołder w siedzibie lokalnej szkoły. Zachęcona przez akwizytora, kupiła kołdrę, która moim zdaniem kosztowała zbyt dużo. Kiedy następnego dnia, za moją namową, babcia próbowała zwrócić towar, akwizytor odmówił przyjęcia zwrotu, powołując się na zastrzeżenie w umowie. Czy jest to zgodne z prawem?
Reklamacja bez paragonu
02 gru 2010
Kilka miesięcy temu kupiłem buty, które teraz się popsuły. Niestety sprzedawca reklamacji nie chce przyjąć dopóki nie przedstawię paragonu, który mi się zagubił. Co zrobić?
Dlaczego warto zatrzymać paragon?
02 gru 2010
Robiąc zakupy powinniśmy upomnieć się o paragon. Może on stać się pomocny przy reklamacji. Z drugiej strony brak paragonu nie może być powodem odrzucenia reklamacji.
E-zakupy: konsument nie ponosi kosztów wysyłki
01 gru 2010
Przy odstąpieniu od umowy zawartej przez Internet sprzedawca nie może żądać zwrotu poniesionych przez niego kosztów wysyłki. Jednak za odesłanie towaru musi zapłacić konsument.
Poradnik na zimę: reklamacja butów
30 lis 2010
Za nami pierwszy atak zimy. Większość z nas czekała chwila prawdy: czy nasze buty wytrzymają zimowe warunki? Tym, którzy srodze się zawiedli polecamy zapoznać się z garścią praktycznych porad dotyczących reklamacji.
Rękojmia a gwarancja - uprawnienia konsumenta przy umowie sprzedaży
26 lis 2010
Umowa sprzedaży to jedna z częściej zawieranych umów w życiu codziennym konsumenta. Niestety równie często przychodzi nam korzystać z uprawnień, przysługujących w przypadku wad sprzedanej rzeczy. Jakie mamy wtedy prawa?
Jak reklamować powszechne usługi pocztowe?
24 lis 2010
W razie nieprawidłowego wykonania powszechnej usługi pocztowej, konsument ma prawo wnieść reklamację. Do sądu może się udać dopiero po wyczerpaniu postępowania reklamacyjnego.
Poradnik na święta: zakupy w internecie
22 lis 2010
E-handel to coraz powszechniejsza forma zakupów. W sklepie wirtualnym konsumenci mają o wiele większe prawa, niż przy tradycyjnej sprzedaży. Czy jednak chronią one nas dostatecznie?
Poradnik na święta. Reklamacja krok po kroku.
18 lis 2010
Reklamacja to ostatnia rzecz o jakiej myślimy przy zakupie produktu. Wszak nie ma potrzeby, by reklamować nowy, ładnie opakowany i sprawny towar. Problem pojawia się wtedy, gdy okazuje się to nieprawdą. Tylko jak sporządzić reklamację?
Konsumencie! Po co ci ta gwarancja?
17 lis 2010
Kupno prezentu świątecznego to często niełatwe zajęcie. Zbyt duży wybór sprawia, że czasami decydują detale, jak np. gwarancja producenta. Ale czy słusznie?
Zwrot towaru, czyli o czym wiedzieć zanim kupisz prezent?
16 lis 2010
Okres przygotowań do Świąt to także czas, kiedy gorączkowo poszukujemy prezentów dla bliskich. Nie zawsze jednak nasz wybór może przypaść do gustu obdarowanemu. Wtedy pojawia się podstawowe pytanie. Jak zwrócić towar?
Do działalności turystycznej wykształcenie niepotrzebne
16 lis 2010
Niedawna nowelizacja ustawy o usługach turystycznych zniosła wymóg zapewnienia kierowania przedsiębiorstwem lub jego oddziałem przez osobę spełniającą określone wymagania co do wykształcenia, praktyki i niekaralności. To oznacza, że do świadczenia usług nie jest potrzebne wykształcenie.
Kiedy można odstąpić od umowy o dzieło?
12 lis 2010
Przepisy kodeksu cywilnego przewidują sytuację kiedy zarówno zamawiający jak i przyjmujący zamówienie może odstąpić od umowy.
Zwrot towaru. Czy można oddać zbyt ciasny garnitur?
03 lis 2010
Niedawno w jednym ze sklepów kupiłem garnitur. Niestety podczas mierzenia w domu okazało się, że jest zbyt ciasny. Sprzedawca nie chce jednak przyjąć zwrotu. Czy mogę zażądać zwrotu pieniędzy?
Timesharing: czy to dobry pomysł na urlop?
27 paź 2010
Jeżeli po powrocie z udanego urlopu stwierdzisz, że w takie miejsce chciałbyś jeździć co roku, to zastanów się nad timesharingiem.
Zakupy w sieci: dlaczego opcja "kup teraz" jest lepsza niż licytacja?
18 paź 2010
Przy dokonaniu zakupów na licytacji konsument nie będzie miał prawa do odstąpienia od umowy. Jeżeli jednak zawrze umowę za pomocą opcji „kup teraz” takie prawo zachowa. Dlaczego?
Jak bezpiecznie kupować w internecie?
14 paź 2010
Sprzedaż towarów w sklepach internetowych rośnie z każdym rokiem. Taka forma zakupów jest bardzo atrakcyjna ze względu na wygodę i oszczędność czasu. Wiąże się jednak z pewnym ryzykiem, dlatego warto pamiętać o prawach jakie przysługują nam jako konsumentom.
Zwrot towaru – jak i kiedy?
11 paź 2010
Zwrot towaru to nie to samo, co reklamacja. Jest możliwy jedynie wtedy, gdy taką możliwość oferuje swoim klientom sprzedawca. Dobór złego rozmiaru nie stanowi niezgodności towaru z umową i nie uprawnia do reklamacji.
Zakupy grupowe, czyli jak kupować taniej
11 paź 2010
Coraz większą popularnością w Polsce zaczyna się cieszyć idea zakupów grupowych. Takie zakupy dają duże oszczędności. a wszystko zgodnie z zasadą duży może więcej.
Co zrobić, gdy reklamacja butów się przedłuża?
08 paź 2010
Oddałem buty do reklamacji, która została uwzględniona. Niestety od tej chwili minął już miesiąc, a buty nadal nie zostały naprawione. Ile czasu ma sprzedawca na załatwienie reklamacji?
Za wysoki rachunek telefoniczny – co mam zrobić?
05 paź 2010
Podstawowym krokiem każdego abonenta, któremu, jego zdaniem, operator telekomunikacyjny naliczył zawyżony rachunek powinno być żądanie przesłania bilingu.
„Nie rozpatrujemy reklamacji” – czyli jak nie dać się oszukać sprzedawcy?
05 paź 2010
Reklamacji nie podlegają produkty na gwarancji, importowane, używane oraz te z wyprzedaży. Tak uprawnienia konsumentów widzą sprzedawcy. Nijak ma się to jednak do przepisów prawa.
Czy telefon komórkowy można reklamować w salonie sprzedaży?
05 paź 2010
Chciałem dokonać reklamacji telefonu komórkowego w salonie, w którym go kupiłem. Sprzedawca powiedział mi jednak, że reklamacja jest możliwa jedynie z gwarancją. Czy to prawda?
Co zrobić, gdy sprzedawca nie chce przyjąć reklamacji?
04 paź 2010
„Nasz sklep nie ma obowiązku przyjęcia reklamacji. Proszę udać się do producenta”. Bardzo często konsumenci mogą usłyszeć takie słowa z ust sprzedawcy. A jak jest naprawdę?
Czy gwarancja rzeczywiście opłaca się konsumentowi? – cz. 2
28 wrz 2010
Gwarancja konsumencka wcale nie musi być korzystnym rozwiązanie dla konsumenta. Sprzedawca nie ma przy tym obowiązku udzielenia konsumentowi gwarancji.
251 - 300
z 521 artykułów
1
...
4
5
6
7
8
...
11
pokaż więcej
REKLAMA