Jak przygotować firmę na wzrost zamówień?
24.11.2021
Rozpoczyna się najgorętszy czas sprzedażowy – okres przedświąteczny i Święta Bożego Narodzenia. To także wysoki sezon na rynku pracy tymczasowej. Wzrost zamówień w listopadzie i grudniu to z jednej strony duże zyski, a z drugiej problem wielu film produkcyjnych i usługowych. Okazuje się jednak, że w tym roku brak pracowników sezonowych doskwiera szczególnie. Jak sobie z nim poradzić? Przedstawiamy kilka wskazówek.
Jak zmienić sprzedawcę gazu?
15.11.2021
Prawo do zmiany sprzedawcy jest jednym z podstawowych praw konsumenta. Urząd Regulacji Energetyki informuje, iż blisko 281 tys. odbiorców w Polsce kupuje gaz od wybranego przez siebie sprzedawcy.
Rękojmia za wady towarów. 1 stycznia 2022 r. mija termin implementacji przez państwa członkowskie UE dyrektywy 2019/771 z 20 maja 2019 r. w sprawie niektórych aspektów umów sprzedaży towarów. Dyrektywa ma głównie eliminować bariery prawne na rynku wewnętrznym Unii oraz wzmocnić ochronę konsumentów w odniesieniu do umów sprzedaży. Jej przepisy zostały utrzymane w ramach harmonizacji maksymalnej. Jest to istotne, ponieważ państwa członkowskie nie mają obecnie co do zasady swobody we wprowadzaniu surowszych lub łagodniejszych norm prawnych w celu zapewnienia innego poziomu ochrony konsumentów. Dyrektywa przewiduje m.in.: rozszerzenie ochrony przewidzianej w dyrektywie na podmioty ją nieobjęte lub ustanowienie dodatkowych środków prawnych pozwalających na podwyższenie ochrony konsumentów. Dyrektywa wprowadza szereg nowych rozwiązań, na które warto się przygotować.
Pracownik fizyczny jest na tę chwilę bardziej poszukiwanym pracownikiem niż lekarz. W jakich zawodach są braki kadrowe? Jak postrzegane są te profesje?
Jednym z obowiązków sprzedawcy jest wydanie towaru klientowi, ale czy zawsze i w każdej sytuacji? Niestety na tak postawione pytanie trudno na chwilę obecną udzielić jednoznacznej i stuprocentowo pewnej odpowiedzi.
Jakie zagrożenia dla zdrowia niesie ze sobą praca sprzedawcy, inżyniera, kierowcy? Jak pracodawca może minimalizować ryzyko powstania problemów ze zdrowiem swoich pracowników?
Okres wyprzedaży to czas zarówno dla sprzedawców, jak i konsumentów. W tym okresie należy zwracać szczególną uwagę na ceny na metkach produktów oraz przy kasie. O czym jeszcze należy pamiętać podczas zimowych wyprzedaży?
Co odpowiedzieć sprzedawcy?
11.10.2011
Sprzedawca przy reklamacji wylicza powody, które sprawiają że nie może przyjąć naszego pisma do rozpatrzenia. Co mu wtedy odpowiedzieć? Przeczytaj poniższy tekst.
Kiedy sprzedawca może odmówić reklamacji
03.11.2011
Sprzedawca ponosi odpowiedzialność względem konsumenta za niezgodność towaru. W jakich sytuacjach sprzedawca może reklamację, a w jakich nie?
Pułapki prawne w umowie sprzedaży – cz. 3
02.08.2011
Zawierając umowę sprzedaży możemy ją w znaczny sposób zmodyfikować. Trzeba jednak wykazać się znajomością podstawowych pojęć. Warto wiedzieć czym różni się zadatek od zaliczki.
Senior w sklepie: Reklamacje żywności
26.08.2011
Zdarza się także, że towar żywnościowy jest po prostu zepsuty. Nawet, jeśli nie jest to bezpośrednio winą sprzedawcy, ale wynika np. z błędów w transporcie, to sprzedawca odpowiada przed konsumentem, bo tylko z nim konsument zawierał umowę.
Senior w sklepie: Cena i inne informacje
26.08.2011
Dla wielu konsumentów cena jest jednym z najważniejszych, jeśli nie najważniejszym kryterium podjęcia decyzji o zakupie. Sprzedawca ma obowiązek udzielenia kupującemu jasnych, zrozumiałych i nie wprowadzających w błąd informacji o towarze konsumpcyjnym.
Obowiązki sprzedawcy
14.12.2011
W przypadku sprzedaży konsumenckiej sprzedawca ma szereg obowiązków względem
kupującego. Wśród nich należy przede wszystkim wyróżnić obowiązek przyjęcia i
rozpatrzenia reklamacji.
Rękojmia za wady
14.12.2011
Rękojmia za wady, to odpowiedzialność sprzedawcy względem kupującego za wady fizyczne i prawne rzeczy sprzedanej. Kodeksowych przepisów o rękojmi nie stosuje się przy obrocie konsumenckim.
Sprzedawca ma obowiązek prawidłowego wykonania umowy sprzedaży, co oznacza, że w przypadku wystąpienia wad sprzedanej rzeczy, może zostać on pociągnięty przez kupującego do odpowiedzialności. Dotyczy to zarówno sprzedawców – przedsiębiorców jak i osób prywatnych.
Jakie są obowiązki sprzedawcy?
18.10.2011
W polskim prawie konsument został uprzywilejowany w stosunku do sprzedawcy. Właściciele sklepów powinni pamiętać o dopełnieniu obowiązków, które ciąża na nich w związku ze sprzedażą konsumencką.
Jakie są skutki odstąpienia od umowy?
01.08.2011
Odstąpienie od umowy oznacza, że traktuje się ją, jakby nie była zawarta. Konsekwencją tego jest konieczność zwrotu przez strony tego, co sobie wzajemnie świadczyły. Co jednak z rzeczami, których zwrócić nie sposób?
Dzień Darmowej Dostawy w Polsce
01.09.2011
1 grudnia prawie 900 sklepów internetowych oferuje bezpłatną dostawę zamówionych u nich towarów. Inicjatywa ma na celu zachęcenie klientów do robienia zakupów w Internecie.
To jakie postanowienia znajdą się w umowie sprzedaży zależy głównie od sprzedawcy i kupującego. Jeżeli masz sprecyzowane oczekiwania, zadbaj o umieszczenie ich w postanowieniach umowy.
Co można zawrzeć w umowie sprzedaży?
03.08.2011
To jakie postanowienia znajdą się w umowie sprzedaży zależy głównie od sprzedawcy i kupującego. Jeżeli masz sprecyzowane oczekiwania, zadbaj o umieszczenie ich w umowie.
Jak prawidłowo oznaczyć produkt ceną?
18.10.2011
Wywieszki na których znajduje się cena za określony produkt powinny zawierać również niebudzącą wątpliwości informację umożliwiającą identyfikację produktu i ceny. Jest to jednak często zaniedbywane przez sprzedawców.
Militaria nie nadające się do użytku takie jak broń, czołgi, armaty czy pojazdy wojskowe nie będą wymagały uzyskania koncesji do ich sprzedaży.
Oświadczenie o skorzystaniu z prawa odkupu
03.08.2011
Skorzystanie z prawa odkupu wymaga złożenia stosownego oświadczenia. Złożenie takiego oświadczenia oznacza wykonanie prawa odkupu oraz oznacza powstanie obowiązku kupującego powrotnego przeniesienia własności rzeczy na sprzedawcę.
Sprzedawca auta pod kontrolą kupującego
30.05.2011
Dzięki nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym, każdy nabywca używanego samochodu będzie miał możliwość jego weryfikacji. Umożliwi to dostęp do Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców.
Gdy kupujący nie odbierze towaru
03.08.2011
Odebranie towaru jest obowiązkiem kupującego przy umowie sprzedaży. Sprzedawca może nieodebraną rzecz oddać na przechowanie na koszt kupującego.
Kto udziela odpowiedzi na reklamacje
17.10.2011
Jakiś czas temu kupiłam torebkę ze skóry naturalnej. Po miesiącu użytkowania torebka miała znaczne otarcia, czego nigdy wcześniej nie widziałam na produktach tego typu. Gdy złożyłam reklamacje, właściciel sklepu odpisał mi, że to otarcie jest naturalnym wynikiem użytkowania i nie jest możliwa wymiana. Czy powinnam dostać odpowiedź od producenta na piśmie czy ze sklepu, w którym zakupiłam towar?
Kupiłem kolekcję płyt DVD. Po rozpakowaniu ich w domu okazało się, że część z nich jest pusta. Złożyłem więc reklamację u sprzedawcy domagając się w niej wymiany wadliwych płyt na nowe. Sprzedawca poinformował mnie, że w ciągu dwóch tygodni otrzymam odpowiedź. Minął już prawie miesiąc i nadal nie mam żadnej informacji od sprzedawcy. Czy brak odpowiedzi oznacza, że moja reklamacja została uwzględniona? 
Reklamacja u sprzedawcy
03.11.2011
Zakupiłeś jakąś rzecz i po kilku miesiącach przestała nadawać się do użycia? Jeśli nie masz gwarancji i tak możesz reklamować produkt u sprzedawcy z tytulu ustawy. Zobacz czego możesz od niego żądać.
Czy można reklamować artykuły żywnościowe
17.10.2011
Artykuły żywnościowe podlegają takiej samej ochronie jak wszystkie inne produkty zakupione przez konsumenta. Sprzedawca natomiast odpowiada za ich niezgodność z umową.