| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama

Temat: administracja

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu administracja. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące administracja.

Kto może być pracownikiem służby cywilnej

Aktualizacja: 19.01.2011

Przepisy Ustawy o służbie cywilnej określają wymagania jakie należy spełnić aby zostać pracownikiem służby cywilnej. Należy do nich między innymi: polskie obywatelstwo oraz odpowiednie kwalifikacje zawodowe. »

Na jaki okres czasu zatrudniana jest osoba podejmującej po raz pierwszy pracę w służbie cywilnej ?

Aktualizacja: 19.01.2011

Stosunek pracy pracownika służby cywilnej nawiązuje się na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony lub na czas określony. Umowa o pracę na czas nieokreślony może być zawarta z osobą, która otrzymała pozytywną ocenę, albo była zatrudniona w służbie cywilnej na podstawie umowy na czas nieokreślony lub na podstawie mianowania zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych, a także osobą zatrudnianą w służbie cywilnej na podstawie art. 34 ust. 1.Ustawy o służbie cywilnej »

Kto może być urzędnikiem sądowym?

Aktualizacja: 19.01.2011

Rozporządzenie Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 18 września 2003 r. w sprawie stanowisk i wymaganych kwalifikacji urzędników i innych pracowników sądowych oraz szczegółowych zasad wynagradzania referendarzy sądowych, innych urzędników i pracowników sądowych wojewódzkich sądów administracyjnych określa jakie kwalifikacje należy posiadać, aby pracować na stanowisku urzędnika sądowego. »

Jak ubiegać się o pracę w korpusie służby cywilnej

Aktualizacja: 19.01.2011

Dyrektor generalny urzędu ma obowiązek upowszechniać informacje o wolnych stanowiskach pracy przez umieszczenie ogłoszenia o naborze w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie urzędu, w Biuletynie Informacji Publicznej urzędu, oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Należy przy tym zaznaczyć, że Prezes Rady Ministrów, zgodnie z odrębnymi przepisami, wskazuje absolwentom kolejnych roczników Krajowej Szkoły Administracji Publicznej pierwsze stanowiska pracy przedstawione przez Szefa Służby Cywilnej. »

Kto może ubiegać się o uzyskanie mianowania w służbie cywilnej

Aktualizacja: 19.01.2011

O uzyskanie mianowania w służbie cywilnej może ubiegać się osoba, która jest pracownikiem służby cywilnej oraz posiada co najmniej trzyletni staż pracy w służbie cywilnej. »

Kto może zajmować wyższe stanowiska w służbie cywilnej ?

Aktualizacja: 19.01.2011

Informację o naborze na wyższe stanowisko w służbie cywilnej ogłasza się przez umieszczenie ogłoszenia w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie urzędu, w Biuletynie urzędu oraz w Biuletynie Kancelarii. »

Najważniejsze zmiany przepisów obowiązujące od 2011 roku

Aktualizacja: 13.01.2011

Od stycznia 2011 r. weszły w życie nowe przepisy z prawa pracy, prawa podatkowego, a także zmiany związane bezpośrednio z wdrożeniem dyrektyw Unii Europejskiej. Ustawodawca przygotował też zmiany związane z obowiązkiem meldunkowym, które wejdą w życie w II połowie 2011 r. »

Warto dobrze przygotować się do pracy urzędnika

Aktualizacja: 21.12.2010

Służba przygotowawcza jest integralnym elementem kultury organizacyjnej i systemu rozwoju zawodowego pracowników administracji publicznej. Doświadczenia z funkcjonowania tej zasady doskonale sprawdzają się w administracji samorządowej. »

Kto ponosi odpowiedzialność za nieodśnieżony chodnik?

Aktualizacja: 01.08.2011

Złamałeś nogę na nieodśnieżonym chodniku, spadł Ci na głowę sopel, a w wyniku wypadku uległa zniszczeniu wartościowa rzecz? Możesz się domagać odszkodowania od odpowiedzialnego za utrzymanie chodnika zarządcy. »

Jak sprawdzić, czy masz poprawny PESEL?

Aktualizacja: 01.08.2011

PESEL to system przeznaczony do ewidencji ludności. Każdy obywatel otrzymuje taki numer. Nie są to jednak przypadkowe liczby. Sprawdź jak obliczyć, czy masz poprawny numer PESEL. »

Co można wyczytać z numeru PESEL?

Aktualizacja: 28.11.2014

PESEL to system przeznaczony do ewidencji ludności. Każdy obywatel otrzymuje taki numer. Nie są to jednak przypadkowe liczby. Można z nich wyczytać określone informacje. Jakie? »

Zmiany w egzekucji administracyjnej

Aktualizacja: 31.05.2011

Rada Ministrów zajmie się projektem zmiany w egzekucji administracyjnej. Nowelizacja ma skrócić procedurę dochodzenia wierzytelności pieniężnych zabezpieczonych zastawem skarbowym albo hipoteką przymusową. »

Dodatkowa praca urzędnika tylko za jego zgodą

Aktualizacja: 31.05.2011

Dotychczas urzędnicy opiekujący się dzieckiem lub osobą chorą nie mogli „zostawać po godzinach”. Zgodnie z nowymi przepisami będą mogli sami decydować o tym czy chcą pracować dłużej. »

Elektroniczne dowody osobiste

Aktualizacja: 01.08.2011

Projekt ustawy o dowodach osobistych zakłada wprowadzenie elektronicznych dowodów osobistych, które mają zapewnić bezpieczniejszą identyfikację osób i transakcji zawieranych drogą elektroniczną. Nowe przepisy wejdą w życie 1 lipca 2011 r. Na dokumencie nie będzie informacji o grupie krwi właściciela, jak to wcześniej zakładano. Dowód elektroniczny będzie miał taki sam status prawny jak tradycyjny dowód osobisty. »

Regulamin wynagradzania pracowników administracyjnych szkoły

Aktualizacja: 07.09.2010

Czy zasady wynagradzania pracowników administracyjnych szkoły (niebędących nauczycielami) mogą być określone w regulaminie wynagradzania nauczycieli? »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

FakturaXL.pl

FakturaXL.pl jest producentem oprogramowania w zakresie fakturowania online dla firm i biur rachunkowych. Od ponad 12 lat tworzymy z pasją rozwiązania IT.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »