reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Infor.pl > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument - telekomunikacja > Prawa konsumenta w usługach telekomunikacyjnych - vademecum

Prawa konsumenta w usługach telekomunikacyjnych - vademecum

Co zrobić w sytuacji, gdy mamy prawny problem z operatorem? Gdzie szukać pomocy? Co konsument powinien wiedzieć o usługach telekomunikacyjnych? Przeczytaj bezpłatną poradę prawną.

Rozmowy z konsultantami

Operatorzy telekomunikacyjny mają możliwość oferowania swoim klientom przeróżne promocje, przedłużenie umowy, czy nowe usługi. Zgodnie z art. 56 ust. 6 Prawa telekomunikacyjnego dostawca usług może bowiem umożliwić abonentowi zmianę warunków umowy za pomocą środków porozumiewania się na odległość, w szczególności telefonicznie. W praktyce oznacza to, że abonenci będą mogli zawrzeć umowę dotyczącą np. nowej promocji bez konieczności udania się do salonu operatora.

Co jednak wynika z tego i jakie niebezpieczeństwa się z tym wiążą? Co może zrobić konsument, jeżeli operator wysyła rachunki za usługi na świadczenie których się nie zgodziliśmy?

Zobacz: Zawarcie umowy przez telefon z konsultantem

Zobacz: Co warto wiedzieć o umowie zawieranej z konsultantem?

Zobacz: Jak udowodnić, że nie zawieraliśmy umowy z konsultantem?

Przeniesienie numeru

Jeszcze kilka lat temu rezygnacja z usług jednego operatora telefonicznego na rzecz drugiego wiązała się z kłopotliwą koniecznością zmiany numeru. Od jakiegoś czasu możliwe jest przeniesienie do innego operatora z zachowaniem obecnego numeru. Jak wygląda procedura? Co trzeba zrobić, by przenieść numer telefonu?

Zobacz: Jak przenieść numer do innego operatora?

Jakie klauzul umownych się wystrzegać?

Umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych to częste „siedlisko” niedozwolonych klauzul umownych, które są systematycznie likwidowane przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Jakich klauzule są niedozwolone? Czy operator może stosować postanowienia, które prowadzą do automatycznego przedłużenia naszej umowy? Czy może się uwolnić od odpowiedzialności za brak połączenia z Internetem?

Zobacz: Automatyczne przedłużenie umowy z operatorem

Zobacz: Operator odpowiada za przerwy w dostępie do internetu

Zobacz: Mobilny Internet: czy można zrezygnować gdy brak zasięgu w domu?

Zobacz: Czy za ponowne przyłączenie do sieci trzeba płacić?

Spór z operatorem

Nie we wszystkich aspektach jakość oferowanych w Polsce usług telekomunikacyjnych jest zadawalająca. Jakie zatem prawa mamy w przypadku sporu z operatorem? Co zrobić w sytuacji, gdy dostaniem zbyt duży rachunek za telefon?

Zobacz: Za wysoki rachunek telefoniczny: co można zrobić?

Zobacz: Niewykonanie umowy przez operatora telekomunikacyjnego

Czy operator ma obowiązek zawrzeć z nami umowę? Kiedy i jaki operator ma taki obowiązek? Jakich umów to dotyczy? Czego możemy się domagać

Zobacz: Odszkodowanie od operatora telekomunikacyjnego za niezawarcie umowy

Zobacz: Operator telewizji kablowej odmawia połączenia

reklama

Czytaj także

Narzędzia

reklama
reklama

POLECANE

reklama

KORONAWIRUS TWOJE PRAWA

reklama

Ostatnio na forum

reklama
reklama

Eksperci portalu infor.pl

Milena Wilczak

Właścicielka biura rachunkowego Account Finance

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama