| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Tematy > konsument

Temat: konsument

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu konsument. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące konsument.

Porozumienia ograniczające konkurencję

Aktualizacja: 14.12.2011

Porozumienia ograniczające konkurencję to porozumienia, których celem lub skutkiem jest wyeliminowanie, ograniczenie lub naruszenie w inny sposób konkurencji na rynku właściwym. »

Odstąpienie od umowy o kredyt konsumencki

Aktualizacja: 14.12.2011

Konsument może, bez podania przyczyny, odstąpić od umowy o kredyt konsumencki w terminie 10 dni od dnia zawarcia umowy. Jeżeli umowa o kredyt konsumencki nie zawierała informacji o uprawnieniu do odstąpienia od umowy, konsument może odstąpić od umowy w terminie 10 dni od dnia otrzymania informacji o prawie odstąpienia od umowy, nie później jednak niż w terminie 3 miesięcy od dnia zawarcia umowy. »

Europejski Fundusz Społeczny

Aktualizacja: 14.12.2011

Europejski Fundusz Społeczny to jeden z tzw. funduszy strukturalnych Unii Europejskiej. Jego głównym zadaniem jest rozwój społeczeństw w UE. Z Funduszu pochodzą środki przeznaczone m.in. na wsparcie polityki rynku pracy, przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu, adaptacyjność i rozwój kadr, wyrównywanie szans na rynku pracy. »

Centralna Informacja Krajowego Rejestru Sądowego

Aktualizacja: 14.12.2011

Centralną Informację KRS (z oddziałami przy sądach rejestrowych) tworzy Minister Sprawiedliwości. Do zadań Centralnej Informacji należy: prowadzenie zbioru informacji KRS oraz elektronicznego katalogu dokumentów spółek, udzielanie informacji z Rejestru oraz przechowywanie i udostępnianie kopii dokumentów z katalogu, utworzenie i eksploatacja połączeń Rejestru i katalogu w systemie informatycznym »

Całkowity koszt kredytu konsumenckiego

Aktualizacja: 14.12.2011

Całkowity koszt kredytu oznacza wszystkie koszty wraz z odsetkami i innymi opłatami i prowizjami, które konsument jest zobowiązany zapłacić za kredyt. »

Gwarancja konsumencka – kompendium

Aktualizacja: 03.10.2011

Gwarancja to bardzo ważny dla konsumentów dodatek do kupowanych produktów. Czy jednak tak powinno być naprawdę? Co warto wiedzieć o gwarancji? »

Krok po kroku poznaj prawa konsumenta – cz. 1

Aktualizacja: 01.09.2011

Konsumenci są szczególnie chronieni przez prawo, które przyznaje im szereg szczególnych uprawnień. Jakie to uprawnienia i kiedy możemy z nich korzystać? »

DGP: Błyskawiczne przelewy internetowe już od 2012 r.

Aktualizacja: 01.09.2011

Dokonanie przelewu, który u odbiorcy pojawi się w ciągu kilku minut. Teraz tylko dla nielicznych. Jednak w 2012 r. ma to już być standard w polskiej bankowości – czytamy w „Dzienniku Gazecie Prawnej”. »

Czy sprzedawca może zatrzymać reklamowany towar?

Aktualizacja: 08.11.2011

Uprawnienia reklamacyjne sprzedawca wykonuje nieodpłatnie. Sprzedawca nie może żądać pokrycia kosztów postępowania reklamacyjnego. Tym bardziej nie może zatrzymać reklamowanego produktu. »

Zgubiona gwarancja – co zrobić?

Aktualizacja: 03.10.2011

Gwarancja jest tylko jednym ze źródeł uprawnień konsumenta. Jej zgubienie nie oznacza, że utracimy prawo do reklamacji. Co można zrobić, gdy zgubimy gwarancję? »

„Reklamacja tylko na podstawie gwarancji”

Aktualizacja: 03.10.2011

Reklamację przyjmujemy tylko na podstawi gwarancji – takie slogany dość często można znaleźć w sklepach. Jest to jednak nieprawda a posługujący się nimi przedsiębiorcy narażają się na dotkliwe kary finansowe. »

Gwarancja czy reklamacja?

Aktualizacja: 03.10.2011

Reklamowanie wadliwego towaru na podstawie gwarancji może być kłopotliwe. W takiej sytuacji konsument musi stosować się do zapisów gwarancji. A te nie zawsze są korzystne dla konsumentów. »

Prawa konsumenta w usługach telekomunikacyjnych - vademecum

Aktualizacja: 02.08.2011

Co zrobić w sytuacji, gdy mamy prawny problem z operatorem? Gdzie szukać pomocy? Co konsument powinien wiedzieć o usługach telekomunikacyjnych? Przeczytaj bezpłatną poradę prawną. »

Co zrobić, gdy sprzedawca nas oszukał? cz. 2

Aktualizacja: 18.10.2011

Wprowadzenie konsumenta w błąd stanowi nieuczciwą praktykę rynkową . Co zrobić w sytuacji, gdy sprzedawca przedstawił nieprawdziwe informacje? Jakimi prawami dysponujemy i na co się powołać? »

Co zrobić, gdy sprzedawca nas oszukał? cz. 1

Aktualizacja: 18.10.2011

Przypadki oszukiwania przy sprzedaży są dość częste. Co zrobić w sytuacji, gdy sprzedawca przedstawił nieprawdziwe informacje? Jakimi prawami dysponujemy i na co się powołać? »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Prawnicza FORUM r.pr. K. Piluś i s-ka sp.k.

Masowe odzyskiwanie wierzytelności

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »