| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Tematy > konsument

Temat: konsument

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu konsument. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące konsument.

Wpis wierzytelności banku hipotecznego w księdze wieczystej

Aktualizacja: 13.12.2011

Wierzytelność banku hipotecznego, która ma być wpisana do rejestru zabezpieczenia hipotecznych listów zastawnych, może być zabezpieczona wyłącznie hipoteką wpisaną w księdze wieczystej na pierwszym miejscu. »

Umowa o kredyt konsumencki

Aktualizacja: 13.12.2011

Przez umowę o kredyt konsumencki należy rozumieć umowę, na mocy której przedsiębiorca w zakresie swojej działalności (kredytodawca) udziela lub daje przyrzeczenie udzielenia konsumentowi kredytu w jakiejkolwiek postaci. Za umowę o kredyt konsumencki uważa się w szczególności: 1) umowę pożyczki, 2) umowę kredytu w rozumieniu przepisów prawa bankowego, 3) umowę o odroczeniu konsumentowi terminu spełnienia świadczenia pieniężnego, 4) umowę, na mocy której świadczenie pieniężne konsumenta ma zostać spełnione później niż świadczenie kredytodawcy, 5) umowę, na mocy której kredytodawca zobowiązany jest do zaciągnięcia zobowiązania wobec osoby trzeciej, a konsument – do zwrotu kredytodawcy spełnionego świadczenia. »

Spółdzielcza kasa oszczędnościowo-kredytowa

Aktualizacja: 14.12.2011

Kasa jest spółdzielnią, do której celów należy gromadzenie środków pieniężnych wyłącznie swoich członków, udzielanie im pożyczek i kredytów, przeprowadzanie na ich zlecenie rozliczeń finansowych oraz pośredniczenie przy zawieraniu umów ubezpieczenia na zasadach określonych w ustawie z dnia 28 lipca 1990 r. o działalności ubezpieczeniowej. »

Rejestr dłużników niewypłacalnych

Aktualizacja: 14.12.2011

Rejestr dłużników niewypłacalnych stanowi część Krajowego Rejestru Sądowego. »

Punkt kontaktowy

Aktualizacja: 14.12.2011

Minister właściwy do spraw gospodarki prowadzi punkt kontaktowy. Do zadań punktu należy: umożliwienie dopełnienia procedur związanych z podejmowaniem, wykonywaniem i zakończeniem działalności gospodarczej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz udzielanie informacji. »

Porozumienia ograniczające konkurencję

Aktualizacja: 14.12.2011

Porozumienia ograniczające konkurencję to porozumienia, których celem lub skutkiem jest wyeliminowanie, ograniczenie lub naruszenie w inny sposób konkurencji na rynku właściwym. »

Odstąpienie od umowy o kredyt konsumencki

Aktualizacja: 14.12.2011

Konsument może, bez podania przyczyny, odstąpić od umowy o kredyt konsumencki w terminie 10 dni od dnia zawarcia umowy. Jeżeli umowa o kredyt konsumencki nie zawierała informacji o uprawnieniu do odstąpienia od umowy, konsument może odstąpić od umowy w terminie 10 dni od dnia otrzymania informacji o prawie odstąpienia od umowy, nie później jednak niż w terminie 3 miesięcy od dnia zawarcia umowy. »

Europejski Fundusz Społeczny

Aktualizacja: 14.12.2011

Europejski Fundusz Społeczny to jeden z tzw. funduszy strukturalnych Unii Europejskiej. Jego głównym zadaniem jest rozwój społeczeństw w UE. Z Funduszu pochodzą środki przeznaczone m.in. na wsparcie polityki rynku pracy, przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu, adaptacyjność i rozwój kadr, wyrównywanie szans na rynku pracy. »

Centralna Informacja Krajowego Rejestru Sądowego

Aktualizacja: 14.12.2011

Centralną Informację KRS (z oddziałami przy sądach rejestrowych) tworzy Minister Sprawiedliwości. Do zadań Centralnej Informacji należy: prowadzenie zbioru informacji KRS oraz elektronicznego katalogu dokumentów spółek, udzielanie informacji z Rejestru oraz przechowywanie i udostępnianie kopii dokumentów z katalogu, utworzenie i eksploatacja połączeń Rejestru i katalogu w systemie informatycznym »

Całkowity koszt kredytu konsumenckiego

Aktualizacja: 14.12.2011

Całkowity koszt kredytu oznacza wszystkie koszty wraz z odsetkami i innymi opłatami i prowizjami, które konsument jest zobowiązany zapłacić za kredyt. »

Gwarancja konsumencka – kompendium

Aktualizacja: 03.10.2011

Gwarancja to bardzo ważny dla konsumentów dodatek do kupowanych produktów. Czy jednak tak powinno być naprawdę? Co warto wiedzieć o gwarancji? »

Krok po kroku poznaj prawa konsumenta – cz. 1

Aktualizacja: 01.09.2011

Konsumenci są szczególnie chronieni przez prawo, które przyznaje im szereg szczególnych uprawnień. Jakie to uprawnienia i kiedy możemy z nich korzystać? »

DGP: Błyskawiczne przelewy internetowe już od 2012 r.

Aktualizacja: 01.09.2011

Dokonanie przelewu, który u odbiorcy pojawi się w ciągu kilku minut. Teraz tylko dla nielicznych. Jednak w 2012 r. ma to już być standard w polskiej bankowości – czytamy w „Dzienniku Gazecie Prawnej”. »

Czy sprzedawca może zatrzymać reklamowany towar?

Aktualizacja: 08.11.2011

Uprawnienia reklamacyjne sprzedawca wykonuje nieodpłatnie. Sprzedawca nie może żądać pokrycia kosztów postępowania reklamacyjnego. Tym bardziej nie może zatrzymać reklamowanego produktu. »

Zgubiona gwarancja – co zrobić?

Aktualizacja: 03.10.2011

Gwarancja jest tylko jednym ze źródeł uprawnień konsumenta. Jej zgubienie nie oznacza, że utracimy prawo do reklamacji. Co można zrobić, gdy zgubimy gwarancję? »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Krystyna Jolanta Ptasińska

Doradca podatkowy, prawnik. Prowadzi kancelarię podatkową.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »