reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Infor.pl > Prawo > Wiadomości > ECC-Net: ponad 5000 zapytań związanych z epidemią koronawirusa

ECC-Net: ponad 5000 zapytań związanych z epidemią koronawirusa

Do tej pory Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) odnotowała ponad 5000 zapytań związanych z epidemią koronawiurusa. 60% skarg, które trafiło do Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polsce dotyczyło umów zawartych z włoskim przedsiębiorcą bądź usług realizowanych we Włoszech.

ECC-Net na pełnych obrotach – rezerwacje we Włoszech

Odwołane loty, brak możliwości skorzystania z hotelu, to podstawowe problemy, z jakimi mierzą się konsumenci. Do tej pory Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) odnotowała ponad 5000 zapytań związanych z epidemią koronawiurusa.

Polecamy: INFORLEX Twój Biznes Jak w praktyce korzystać z tarczy antykryzysowej Zamów już od 98 zł

60% skarg, które trafiło do Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polsce dotyczyło umów zawartych z włoskim przedsiębiorcą bądź usług realizowanych we Włoszech (najczęściej wyjazdy na narty).

Europejskie Centrum Konsumenckie we Włoszech przekazało informacje dotyczące wprowadzenia w tym kraju specjalnego prawa:

  • konsument ma prawo do zwrotu poniesionych kosztów za rezerwacje hotelu lub otrzymania vouchera (ważny 1 rok od momentu wydania) – przedsiębiorca decyduje jednak, którą opcje wybierze,
  • pieniądze za zakup biletów na usługi rekreacyjne i kulturalne (takie jak dostęp do muzeów) zostają konsumentom zwrócone za pomocą vouchera.

Skargi, które wpłynęły do ECC-Net dotyczyły:

  • 2138 (41 %) zapytań – usługi transportowe
    (z czego 2024 zapytań dotyczyła transportu lotniczego),
  • 1236 (24 %) zapytań – wycieczki zorganizowane,
  • 1013 (19 %) zapytań – usługi zakwaterowania,
  • 78 zapytań – wydarzenia kulturalno-sportowe,
  • 25 zapytań – wypożyczalnie samochodów,

Charakter reklamacji:

  • większość zapytań w zakresie transportu lotniczego dotyczyła: rezygnacji z lotu przez pasażera (808 zapytań) oraz odwołania lotu przez linię (533 zapytań),
  • 1832 (35 %) – rozwiązanie umowy oraz odstąpienia od umowy,
  • 798 zapytań – uzyskanie informacji,
  • 186 zapytań – problemy z dostawą (w tym 164 - brak dostawy),
  • 165 zapytań – inne.

Jakie prawa przysługują konsumentom w przypadku samodzielnej organizacji wyjazdu (zakwaterowanie, transport)? Odpowiedzi udzieliło Europejskie Centrum Konsumenckie – Prawa konsumenta a koronawirus

 

Polecamy serwis: Prawa konsumenta

reklama

Przydatne formularze online

Czytaj także

Data publikacji:

Ekspert:

Europejskie Centrum Konsumenckie

Pomoc prawna dla konsumentów w UE

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Odwołane loty, brak możliwości skorzystania z hotelu, to podstawowe problemy, z jakimi mierzą się konsumenci./Fot. Shutterstock
Odwołane loty, brak możliwości skorzystania z hotelu, to podstawowe problemy, z jakimi mierzą się konsumenci./Fot. Shutterstock

Przedsiębiorca i pracodawca w kryzysie – komplet e-booków59.00 zł
reklama

Narzędzia

reklama
reklama

POLECANE

reklama

KORONAWIRUS TWOJE PRAWA

reklama

Ostatnio na forum

reklama
reklama

Eksperci portalu infor.pl

Katarzyna Rogowska

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama