REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ile Polacy wydają średnio na paliwo i w których miastach najwięcej ? 

Subskrybuj nas na Youtube
Ile Polacy wydają średnio na paliwo i w których miastach najwięcej ? 
Ile Polacy wydają średnio na paliwo i w których miastach najwięcej ? 
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Ile pieniędzy wydają Polacy na paliwo? Jak często tankują kierowcy? Mieszkańcy których miast przemierzają najdłuższe dystanse?

Ile Polacy wydają średnio na paliwo i w których miastach najwięcej ? 

Zespół analityczny wyslijbusem.pl przeprowadził badanie ankietowe dotyczące zużycia i wykorzystania paliwa przez mieszkańców największych miast.

REKLAMA

REKLAMA

Jak pokazują wyniki badań, Polacy oszczędzają na paliwie. To zrozumiałe w czasach, kiedy

benzyny, diesla i gazu osiągają rekordową wartość na przestrzeni ostatnich lat. Ponad 54% Polaków tankuje paliwo na kwotę poniżej 500 zł miesięcznie. Natomiast wydatki na paliwo powyżej 1000 zł miesięcznie deklaruje tylko 16,2% ankietowanych.

REKLAMA

Najmniej na paliwo wydają mieszkańcy Katowic (blisko 63%). Drugie miejsce zajął Wrocław – nieco ponad 60% ankietowanych odpowiedziało, że miesięcznie nie przeznacza na paliwo więcej niż 500 zł. W pierwszej trójce pojawiają się również mieszkańcy Łodzi osiągając ponad 2 punkty procentowe mniej od Wrocławia. Natomiast ankietowani ze Szczecina dominują w grupie ankietowanych wydających powyżej 1000 zł miesięcznie na paliwo. Mieszkańcy stolicy należą do grupy osób, które w porównaniu do innych miast wojewódzkich, przeznaczają równie dużą kwotę na paliwo w skali miesiąca.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W których miastach najwięcej mieszkańców uważa, że paliwo powinno być tańsze?

Na podstawie przeprowadzonych badań, Polacy nie są zadowoleni z cen paliw w Polsce. Aż 95,8% ankietowanych twierdzi, że paliwo powinno być tańsze. Rozbieżność procentowa w poszczególnych miastach nie jest zbyt duża – blisko 99% mieszkańców Poznania i Krakowa uważa, że paliwo w Polsce jest zbyt drogie. Zaledwie 3,2% ankietowanych nie narzeka na obecne ceny paliw lub nie ma zdania na ten temat. Dotyczy to szczególnie ankietowanych z Wrocławia, Gdańska i Warszawy. W przeprowadzonych badaniach Wrocław osiągnął 5 punktów procentowych mniej niż Poznań.

Jak często tankują mieszkańcy największych miast?

Częstotliwość uzupełniania baku w aucie jest uzależniona głównie od sposobu wykorzystania pojazdu. Nie bez znaczenia są również wysokie ceny paliwa w Polsce. Właściciele pojazdów to najczęściej osoby aktywne zawodowo, które dojeżdżają do miejsca pracy. Samochody wykorzystują również do załatwiania codziennych spraw, takich jak zakupy. Zgodnie z wynikami badań, większość kierowców poruszający się po polskich drogach musi tankować samochód przynajmniej raz w tygodniu – tak zadeklarowało blisko 59% ankietowanych. Ponad 41% badanych osób odwiedza stację benzynową raz na dwa tygodnie lub rzadziej. Samochód najczęściej tankują mieszkańcy Warszawy – prawie 66% warszawiaków robi to przynajmniej raz w tygodniu. Na drugim miejscu plasuje się Szczecin z wynikiem ponad 64%. Jednocześnie mieszkańcy tego miasta, zaraz po Białymstoku, pokonują najwięcej kilometrów w skali miesiąca. Na podium znajduje się również Gdańsk – ponad 58% ankietowanych gdańszczan tankuje samochód częściej niż raz w tygodniu. Najrzadziej tankują pojazdy mieszkańcy Wrocławia – 44,6% badanych osób odwiedza stację benzynową raz na dwa tygodnie lub rzadziej. To o 10,5 punktu procentowego mniej niż w przypadku warszawiaków. Warto zauważyć, że ankietowani z Wrocławia najmniej narzekają na ceny paliw.

Ilu Polaków tankuje mocniejsze paliwa do swoich samochodów?

Paliwo o większej liczbie oktanów spala się wolniej, bardziej równomiernie i pozwala wygenerować większą moc przez silnik w danej jednostce czasu. Może to być powód, dla którego prawie 44% Polaków inwestuje w mocniejsze paliwa. Dla ponad 56% kierowców nie ma to znaczenia i wolą tankować tańsze paliwo. Wśród miast wojewódzkich najwięcej mieszkańców Białegostoku inwestuje w lepsze paliwo – taką deklarację złożyło 52,4% ankietowanych. Jednocześnie białostoczanie pokonują najwięcej kilometrów w skali miesiąca w porównaniu do mieszkańców innych miast. Na drugim miejscu plasuje się Wrocław – prawie 52% mieszkańców tego miasta tankuje mocniejsze paliwo. W grupie ankietowanych, którzy również wolą wlewać do baku lepszej jakości benzynę zalicza się Łódź z wynikiem 46,6%, osiągając prawie 5 punktów procentowych mniej od Wrocławia. Jak się okazuje, mieszkańcy Krakowa wolą tankować słabsze paliwo. Taką deklarację złożyło prawie 64% mieszkańców tego miasta. To aż 16% więcej ankietowanych w porównaniu do Białegostoku. Niechęć do tankowania mocniejszego paliwa może wynikać zarówno z rosnących cen, jak i braku chęci podwyższania komfortu jazdy.

Mimo wysokich cen paliw w Polsce, zdecydowana większość ankietowanych nie rezygnuje z podróży. Na pierwszym miejscu plasuje się Białystok – aż 75,7% ankietowanych z tego miasta pokonuje dystans 1 tys. km i więcej w ciągu miesiąca. Na drugim miejscu znaleźli się respondenci ze Szczecina z wynikiem bardzo zbliżonym do ankietowanych z Białegostoku (75,6%). Na podium można znaleźć również Warszawę, która osiągnęła 2 punkty procentowe mniej niż wyżej wymienione miasta (73,7%). Jak wynika z przeprowadzonych badań różnice są niewielkie. Istnieje za to przepaść pomiędzy Białymstokiem a Krakowem, pomiędzy tymi miastami jest 10 punktów procentowych różnicy. Miesięcznie najwięcej mieszkańców Krakowa przemierza dystans pomiędzy 1 tys. a 2 tys. kilometrów w skali miesiąca. Jak wynika z raportu, statystycznie najwięcej Polaków robi w ciągu miesiąca 1-2 tys. km. Powyżej 5 tys. km miesięcznie pokonuje tylko 4,1% ankietowanych, a poniżej 1 tys. km prawie 30% badanych osób.

Poznaniacy najbardziej narzekają na wysokie ceny paliw w Polsce, jednocześnie najczęściej poruszają się droższymi autami w porównaniu do respondentów z innych miast. Badanie pokazuje, że 39,4% ankietowanych z Poznania posiada auto o wartości powyżej 20 tys. zł. Na samym końcu znalazł się Szczecin – nieco ponad 23% badanych porusza się samochodami o wartości przekraczającej 20 tys. zł. W Polsce dominują głównie starsze, tańsze samochody – jak wynika z danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców średni wiek samochodu osobowego wynosi nieco ponad 15 lat. Najwięcej mieszkańców Szczecina (prawie 77%) posiada samochód o wartości do 20 tys., na drugim miejscu znajduje się Warszawa (71,4%), natomiast czołówkę zamyka Białystok – trochę ponad 70% mieszkańców tego miasta deklaruje, że posiada samochód o wartości mniejszej niż 20 tys. zł.

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Prawo
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kapitał początkowy: Możesz stracić setki złotych miesięcznie. ZUS apeluje o pilne dokumenty!

Pilne wezwanie Zakładu Ubezpieczeń Społecznych dotyczy osób, które pracowały przed 1 stycznia 1999 r. i nie ustaliły kapitału początkowego. Brak tego kluczowego składnika może skutkować stałą utratą setek złotych miesięcznie na przyszłej emeryturze. Omawiamy wymagane dokumenty oraz zasady postępowania, aby odzyskać należne świadczenia.

Wigilia 2025 dniem wolnym od pracy. Czy ustawa już obowiązuje i kto dostanie pełne wynagrodzenie?

Senat Rzeczypospolitej Polskiej poparł obywatelski projekt ustawy ustanawiającej Wigilię (24 grudnia) dodatkowym, ustawowo wolnym dniem od pracy. Zmiana ta wywołała szereg pytań o jej praktyczne konsekwencje: Kiedy dokładnie wejdzie w życie? Jak wpłynie na roczny wymiar czasu pracy i prawo do wynagrodzenia? Wyjaśniamy, co w świetle nowych przepisów czeka zarówno pracodawcę jak i pracownika.

MOPS: świadczenie pielęgnacyjne 3287 zł nie jest tylko za sprzątanie mieszkania, zmianę pościeli, robienie zakupów, przygotowywanie posiłków

Świadczenie pielęgnacyjne 3287 zł na sprzątanie, pościel, zakupy, posiłki? Częsty element wywiadów środowiskowych. MOPS skrupulatnie gromadzą wykaz prostych czynności opiekuńczych twierdząc, że nie uzasadniają wypłaty świadczenia pielęgnacyjnego 3287 zł (stare świadczenie). Jest to świadczenie dla opiekunów osób niepełnosprawnych ze znacznym stopniem niepełnosprawności. Sądy zgadzają się z MOPS. Takie czynności jak np. sprzątanie mieszkania, zmiana pościeli, robienie zakupów, przygotowywanie posiłków, zasadniczo nie wymagają rezygnacji z zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej. Dlaczego więc MOPS przegrywają w sądach i opiekunowie mają szanse na świadczenie pielęgnacyjne? Właśnie za te czynności opiekuńcze?

Ile godzin odpoczynku po pracy się należy? Gigantyczna kara dla pracodawcy za naruszenie Kodeksu Pracy (art. 132 i 133)

Kodeks Pracy jednoznacznie reguluje, że pracownik nie może być dostępny dla pracodawcy non stop. Obowiązkowy czas odpoczynku jest nieprzerwaną przerwą między zakończeniem pracy w jednym dniu a rozpoczęciem pracy w dniu następnym. Wyjaśniamy szczegółowo, jakie normy muszą być przestrzegane i jakie kary grożą za ich ignorowanie

REKLAMA

Ryczałt energetyczny 2026 r.: Ponad 302 zł od ZUS. Kto z kombatantów i wdów dostanie pieniądze na prąd i gaz?

Ryczałt energetyczny to świadczenie pieniężne, którego celem jest częściowe pokrycie rosnących opłat za media (prąd, gaz, ciepło). To wsparcie jest ściśle powiązane ze statusem kombatanta i ofiary represji. Od 1 marca 2026 r. kwota ryczałtu wzrośnie do około 302,51 zł. Kto dokładnie może ubiegać się o te pieniądze? Jakie są różnice między ryczałtem a Dodatkiem Kombatanckim i czy świadczenie przysługuje wdowom i wdowcom? Wyjaśniamy krok po kroku.

Dentysta bezpłatnie na NFZ – sprawdź, jakie zabiegi Ci przysługują za 0 zł, lista jest długa

Profilaktyka stomatologiczna oraz wcale nie taka krótka lista zabiegów dentystycznych jest dostępna bezpłatnie. Wystarczy być ubezpieczonym w NFZ i mieć opłaconą składkę zdrowotną. Wizyta u dentysty nieodpłatnie, jak u każdego innego lekarza na NFZ, jest jak najbardziej możliwa, jednak nie wszyscy o tym wiedzą.

20 proc. podwyżki i 3 miesiące dodatkowego urlopu dla 150 tys. pracowników. Od kiedy?

Przedstawiciele związkowi tych pracowników przedstawili postulaty – co najmniej 20 proc. podwyżki, a do tego urlop regeneracyjny co 7 lat pracy. Kto i od kiedy miałby skorzystać z takich uprawnień? Chodzi o grupę 150 tys. pracowników.

Kodeksowe zwolnienia od pracy 2025: aktualna lista i zasady wynagradzania

W życiu zawodowym każdemu może zdarzyć się sytuacja, w której konieczne jest czasowe przerwanie pracy – z powodów rodzinnych, zdrowotnych czy organizacyjnych. Kodeks pracy przewiduje wiele takich przypadków i gwarantuje pracownikom prawo do zwolnienia od pracy w określonych sytuacjach. W 2025 roku katalog tych zwolnień jest wyjątkowo szeroki – obejmuje zarówno klasyczne przypadki, takie jak choroba, przestój czy szkolenie, jak i nowsze rozwiązania, jak pięciodniowy urlop opiekuńczy czy zwolnienie z powodu siły wyższej. Warto przyjrzeć się im bliżej, by wiedzieć, kiedy można z nich skorzystać i jakie wynagrodzenie przysługuje za czas nieobecności.

REKLAMA

Nowe przepisy dot. sędziów - założenia w wykazie prac rządu. Konsytytucyjne wątpliwości co tzw. ustawy praworządnościowej

Zapowiedziany przez Ministra Sprawiedliwości Waldemara Żurka projekt ustawy „praworządnościowej”, a także projekt nowelizacji przepisów o ustroju sądów mający ułatwić sędziom pełnienie służby po 65. roku życia - trafiły 14 października 2025 r. do wykazu prac rządu. Planowany termin przyjęcia obu projektów przez rząd, to pierwszy kwartał 2026 r. Projekt ustawy „praworządnościowej” dzieli konstytucjonalistów. Zdaniem prof. Ryszarda Piotrowskiego projekt narusza Konstytucję RP, z opinią tą nie zgadza się prof. Marek Chmaj, który podkreśla, że ustawa jest odpowiedzią na wadliwość powołań sędziów po 2018 r.

Algorytmiczne ustalanie cen. Na czym polega i czy jest zgodne z prawem?

Algorytmiczne ustalanie cen to proces polegający na wykorzystaniu zautomatyzowanych programów komputerowych do ustalania cen produktów lub usług w oparciu o dane wprowadzane w czasie rzeczywistym. Algorytmy te analizują zmienne, takie jak ceny konkurencji, popyt, stany magazynowe, a czasami dane konsumentów, aby dynamicznie dostosowywać ceny w celu maksymalizacji zysku lub realizacji innych celów biznesowych. Przykładami mogą być linie lotnicze i usługi współdzielenia przejazdów, które dostosowują ceny do popytu, lub sprzedawcy internetowi zmieniający ceny na podstawie historii przeglądania stron przez klientów lub aktywności konkurencji. K. Jakub Gładkowski, partner, radca prawny z Kancelarii KIEŁTYKA GŁADKOWSKI KG LEGAL opisuje aspekty prawne tego sposobu ustalania cen.

REKLAMA