REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ile Polacy wydają średnio na paliwo i w których miastach najwięcej ? 

Subskrybuj nas na Youtube
Ile Polacy wydają średnio na paliwo i w których miastach najwięcej ? 
Ile Polacy wydają średnio na paliwo i w których miastach najwięcej ? 
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Ile pieniędzy wydają Polacy na paliwo? Jak często tankują kierowcy? Mieszkańcy których miast przemierzają najdłuższe dystanse?

Ile Polacy wydają średnio na paliwo i w których miastach najwięcej ? 

Zespół analityczny wyslijbusem.pl przeprowadził badanie ankietowe dotyczące zużycia i wykorzystania paliwa przez mieszkańców największych miast.

REKLAMA

Jak pokazują wyniki badań, Polacy oszczędzają na paliwie. To zrozumiałe w czasach, kiedy

REKLAMA

benzyny, diesla i gazu osiągają rekordową wartość na przestrzeni ostatnich lat. Ponad 54% Polaków tankuje paliwo na kwotę poniżej 500 zł miesięcznie. Natomiast wydatki na paliwo powyżej 1000 zł miesięcznie deklaruje tylko 16,2% ankietowanych.

Najmniej na paliwo wydają mieszkańcy Katowic (blisko 63%). Drugie miejsce zajął Wrocław – nieco ponad 60% ankietowanych odpowiedziało, że miesięcznie nie przeznacza na paliwo więcej niż 500 zł. W pierwszej trójce pojawiają się również mieszkańcy Łodzi osiągając ponad 2 punkty procentowe mniej od Wrocławia. Natomiast ankietowani ze Szczecina dominują w grupie ankietowanych wydających powyżej 1000 zł miesięcznie na paliwo. Mieszkańcy stolicy należą do grupy osób, które w porównaniu do innych miast wojewódzkich, przeznaczają równie dużą kwotę na paliwo w skali miesiąca.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W których miastach najwięcej mieszkańców uważa, że paliwo powinno być tańsze?

Na podstawie przeprowadzonych badań, Polacy nie są zadowoleni z cen paliw w Polsce. Aż 95,8% ankietowanych twierdzi, że paliwo powinno być tańsze. Rozbieżność procentowa w poszczególnych miastach nie jest zbyt duża – blisko 99% mieszkańców Poznania i Krakowa uważa, że paliwo w Polsce jest zbyt drogie. Zaledwie 3,2% ankietowanych nie narzeka na obecne ceny paliw lub nie ma zdania na ten temat. Dotyczy to szczególnie ankietowanych z Wrocławia, Gdańska i Warszawy. W przeprowadzonych badaniach Wrocław osiągnął 5 punktów procentowych mniej niż Poznań.

Jak często tankują mieszkańcy największych miast?

Częstotliwość uzupełniania baku w aucie jest uzależniona głównie od sposobu wykorzystania pojazdu. Nie bez znaczenia są również wysokie ceny paliwa w Polsce. Właściciele pojazdów to najczęściej osoby aktywne zawodowo, które dojeżdżają do miejsca pracy. Samochody wykorzystują również do załatwiania codziennych spraw, takich jak zakupy. Zgodnie z wynikami badań, większość kierowców poruszający się po polskich drogach musi tankować samochód przynajmniej raz w tygodniu – tak zadeklarowało blisko 59% ankietowanych. Ponad 41% badanych osób odwiedza stację benzynową raz na dwa tygodnie lub rzadziej. Samochód najczęściej tankują mieszkańcy Warszawy – prawie 66% warszawiaków robi to przynajmniej raz w tygodniu. Na drugim miejscu plasuje się Szczecin z wynikiem ponad 64%. Jednocześnie mieszkańcy tego miasta, zaraz po Białymstoku, pokonują najwięcej kilometrów w skali miesiąca. Na podium znajduje się również Gdańsk – ponad 58% ankietowanych gdańszczan tankuje samochód częściej niż raz w tygodniu. Najrzadziej tankują pojazdy mieszkańcy Wrocławia – 44,6% badanych osób odwiedza stację benzynową raz na dwa tygodnie lub rzadziej. To o 10,5 punktu procentowego mniej niż w przypadku warszawiaków. Warto zauważyć, że ankietowani z Wrocławia najmniej narzekają na ceny paliw.

Ilu Polaków tankuje mocniejsze paliwa do swoich samochodów?

Paliwo o większej liczbie oktanów spala się wolniej, bardziej równomiernie i pozwala wygenerować większą moc przez silnik w danej jednostce czasu. Może to być powód, dla którego prawie 44% Polaków inwestuje w mocniejsze paliwa. Dla ponad 56% kierowców nie ma to znaczenia i wolą tankować tańsze paliwo. Wśród miast wojewódzkich najwięcej mieszkańców Białegostoku inwestuje w lepsze paliwo – taką deklarację złożyło 52,4% ankietowanych. Jednocześnie białostoczanie pokonują najwięcej kilometrów w skali miesiąca w porównaniu do mieszkańców innych miast. Na drugim miejscu plasuje się Wrocław – prawie 52% mieszkańców tego miasta tankuje mocniejsze paliwo. W grupie ankietowanych, którzy również wolą wlewać do baku lepszej jakości benzynę zalicza się Łódź z wynikiem 46,6%, osiągając prawie 5 punktów procentowych mniej od Wrocławia. Jak się okazuje, mieszkańcy Krakowa wolą tankować słabsze paliwo. Taką deklarację złożyło prawie 64% mieszkańców tego miasta. To aż 16% więcej ankietowanych w porównaniu do Białegostoku. Niechęć do tankowania mocniejszego paliwa może wynikać zarówno z rosnących cen, jak i braku chęci podwyższania komfortu jazdy.

Mimo wysokich cen paliw w Polsce, zdecydowana większość ankietowanych nie rezygnuje z podróży. Na pierwszym miejscu plasuje się Białystok – aż 75,7% ankietowanych z tego miasta pokonuje dystans 1 tys. km i więcej w ciągu miesiąca. Na drugim miejscu znaleźli się respondenci ze Szczecina z wynikiem bardzo zbliżonym do ankietowanych z Białegostoku (75,6%). Na podium można znaleźć również Warszawę, która osiągnęła 2 punkty procentowe mniej niż wyżej wymienione miasta (73,7%). Jak wynika z przeprowadzonych badań różnice są niewielkie. Istnieje za to przepaść pomiędzy Białymstokiem a Krakowem, pomiędzy tymi miastami jest 10 punktów procentowych różnicy. Miesięcznie najwięcej mieszkańców Krakowa przemierza dystans pomiędzy 1 tys. a 2 tys. kilometrów w skali miesiąca. Jak wynika z raportu, statystycznie najwięcej Polaków robi w ciągu miesiąca 1-2 tys. km. Powyżej 5 tys. km miesięcznie pokonuje tylko 4,1% ankietowanych, a poniżej 1 tys. km prawie 30% badanych osób.

Poznaniacy najbardziej narzekają na wysokie ceny paliw w Polsce, jednocześnie najczęściej poruszają się droższymi autami w porównaniu do respondentów z innych miast. Badanie pokazuje, że 39,4% ankietowanych z Poznania posiada auto o wartości powyżej 20 tys. zł. Na samym końcu znalazł się Szczecin – nieco ponad 23% badanych porusza się samochodami o wartości przekraczającej 20 tys. zł. W Polsce dominują głównie starsze, tańsze samochody – jak wynika z danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców średni wiek samochodu osobowego wynosi nieco ponad 15 lat. Najwięcej mieszkańców Szczecina (prawie 77%) posiada samochód o wartości do 20 tys., na drugim miejscu znajduje się Warszawa (71,4%), natomiast czołówkę zamyka Białystok – trochę ponad 70% mieszkańców tego miasta deklaruje, że posiada samochód o wartości mniejszej niż 20 tys. zł.

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Prawo
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dwie składki emerytalne. Ale jedna emerytura. Nie tylko mundurowi, ale i KRUS

Do redakcji stale napływają listy od emerytów mundurowych, którzy płacą składki do ZUS (jako emeryci mundurowi), ale nie mają szansy na 1) otrzymanie drugiej emerytury (cywilnej obok wojskowej) albo 2)

Pomniejszył emeryturę o 2603,30 zł przez 60.526,60 zł. Nierówne traktowanie emerytów. Nie będzie nowelizacji [Emerytury mundurowe]

Do biura poselskiego zgłosili się emerytowani żołnierze, którzy wskazują na trudności wynikające z obecnych regulacji. Jednym z przykładów jest przypadek emeryta wojskowego, który w ciągu roku osiągnął dodatkowy dochód w wysokości 60 526,60 zł. Maksymalna kwota miesięcznego przychodu niepowodująca zmniejszenia świadczenia wynosiła 57 923,30 zł, przez co jego świadczenie emerytalne zostało pomniejszone o 2 603,30 zł.

Poczta Polska nie wygrała przetargu na dostarczanie przesyłek w sądownictwie i prokuraturze, mimo, że była jedynym oferentem. Ministerstwo Sprawiedliwości wyjaśnia dlaczego

Przetarg na świadczenie usług pocztowych w sądownictwie i prokuraturze został unieważniony. Jedyną ofertę w jego ramach złożyła Poczta Polska S.A., jednak jej cena była zbyt wysoka. Wiceminister sprawiedliwości Arkadiusz Myrcha zapewnił PAP, że nie dojdzie do przerwy w doręczeniach przesyłek.

Cena energii elektrycznej w 2026 roku. Minister finansów i gospodarki prognozuje obniżkę

Resort finansów oczekuje, że w przyszłym roku taryfa na energię dla gospodarstw domowych znajdzie się poniżej 500 zł/MWh - poinformował 2 września 2025 r. PAP Biznes minister finansów i gospodarki Andrzej Domański.

REKLAMA

Od 10 września 2025 r. zmiany w OC po zakupie auta. Kara za błąd nawet 9330 zł

Od 10 września 2025 r. zmieniają się przepisy dotyczące OC po zakupie auta. Nabywca używanego pojazdu będzie mógł wskazać konkretną datę zakończenia polisy poprzedniego właściciela, ale tylko pod warunkiem zachowania ciągłości ubezpieczenia. Brak choćby jednego dnia ochrony oznacza wysoką karę pieniężną. To nie wszystko, nowe zasady obejmą też rolników i ubezpieczenia budynków. Sprawdź, co musisz zrobić, żeby nie płacić.

Wielka reforma Centrów Usług Społecznych: Nowe prawo zmieni dostępność i jakość wsparcia w gminach – co planuje Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej?

Centra Usług Społecznych mają przejść długo wyczekiwaną reformę. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało projekt ustawy, który zmienia zasady ich funkcjonowania. Nowe przepisy mają zwiększyć dostępność i jakość usług, ułatwić gminom tworzenie CUS i dopasować wsparcie do realnych potrzeb mieszkańców. Co konkretnie się zmieni i dlaczego ta reforma jest tak istotna?

Choroby zakaźne i aktualna sytuacja epidemiologiczna w Polsce [RAPORT]

W odpowiedzi na rosnącą potrzebę dostępu do rzetelnych informacji o stanie zdrowia publicznego, Centrum e-Zdrowia – we współpracy z Ministerstwem Zdrowia oraz Głównym Inspektoratem Sanitarnym – opracowało nowoczesny, interaktywny raport poświęcony chorobom zakaźnym. To innowacyjne źródło danych, dostępne zarówno w języku polskim, jak i angielskim. Raport stanowi aktualny przegląd sytuacji epidemiologicznej w Polsce.

Asystencja osobista coraz bliżej. Kto dostanie darmowego asystenta i na jak długo?

Projekt ustawy o asystencji osobistej nabiera tempa i zbliża się do finalnych prac legislacyjnych. Rząd planuje objąć bezpłatnym wsparciem osoby z niepełnosprawnościami w wieku od 13 do 65 lat, zapewniając im pomoc asystenta finansowaną z budżetu państwa. Jeżeli ustawa zostanie uchwalona, część beneficjentów będzie mogła liczyć nawet na 240 godzin indywidualnej pomocy miesięcznie, w domu, pracy i w codziennym życiu.

REKLAMA

Za co rowerzysta może dostać mandat? ABC jazdy rowerem poza jezdnią: chodniki, ciągi pieszo-rowerowe, ścieżki rowerowe, pasy, użycie dzwonka, parkowanie

Jakie są aktualne zasady jazdy rowerem poza jezdnią (chodniki, droga dla pieszych i rowerów, ścieżki i pasy rowerowe) i pieszo ścieżką rowerową przedstawia radca prawny Mirosław Siwiński. Autor wyjaśnia m.in. za co rowerzysta może otrzymać mandat, czy może używać dzwonka jadąc chodnikiem i z jaką prędkością może się poruszać.

Trzeba będzie mieć certyfikat cyberbezpieczeństwa żeby wykazać cyberodporność. Nowe przepisy od 28 sierpnia 2025 r.

Kilka dni temu w życie weszły nowe, ważne przepisy dotyczące certyfikacji cyberbezpieczeństwa. Nowe przepisy pozwolą na wydawanie europejskich i krajowych certyfikatów bezpieczeństwa dla produktów, usług, systemów i procesów związanych z technologiami informacyjno-komunikacyjnymi (ICT). Będzie to potwierdzenie, że dany produkt, usługa lub proces spełnia określone standardy ochrony danych i odporności na cyberataki. Jest to też ważny dokument w przetargach publicznych.

REKLAMA