REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Ochrona praw konsumentów, Zakupy przez internet

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Praktyki serwisów z muzyką

Na pewno miałeś kiedyś okazje korzystać z serwisów muzycznych. Oferują one możliwość pobierania wybranej przez ciebie muzyki za darmo. Warto jest jednak bardzo wnikliwe przeczytać regulamin serwisu. W wielu przypadkach nie jest to do końca bezpłatna usługa.

Czy można zwrócić laptopa jeśli zmieniło się w nim oprogramowanie

Zakup towaru przez Internet daje nam możliwość rezygnacji z umowy, czyli skorzystania z tzw. prawa do namysłu. Termin na odstąpienie od umowy jest różny, w zależności od kraju, w którym produkt został nabyty. Są jednak pewne szczególne przypadki, kiedy odstąpienie od umowy nie jest możliwe.

Zawarcie umowy drogą mailową

Interesuje cie zakup sprzętu w obcym kraju, ponieważ ma korzystną ofertę cenową? W dzisiejszych czasach granice nie stanowią przeszkód. Co jednak można zrobić w przypadku, gdy nie można dokonać licytacji poprzez stronę internetową sklepu? Można wysłać zamówienie mailem?

Kto jest winny: sklep czy serwis aukcyjny

Ze względu na bogate i różnorodne oferty coraz częściej decydujemy się na zakupy w Internecie.  Problem może się pojawić w przypadku, gdy umowa sprzedaży nie zostanie wykonana w należyty sposób. Kto wtedy ponosi odpowiedzialność za to?

REKLAMA

Zakupy online

Internet zapewnia nam szybkość i komfort nabywania dóbr. Nie wychodząc z domu otrzymujemy dostęp do asortymentu sklepów nie tylko w Polsce, ale również w całym wirtualnym świecie. Zakupy w sieci wymagają jednak nieco innego podejścia niż te tradycyjnie dokonywane w sklepie.

Przedświąteczne zakupy

Święta zbliżają się do nas coraz mniejszymi kroczkami. Jak co roku będziemy kupować mnóstwo prezentów dla najbliższych. Może się okazać, że niektóre z nich będą mniej trafione niż przypuszczaliśmy. Czy zawsze w takiej sytuacji będziemy mogli zwrócić prezent do sklepu?

Moment otrzymania oświadczenia o odstąpieniu

Zamówiłem przez Internet część do komputera. Po otrzymaniu jej zauważyłem, że niestety się pomyliłem i zakupiłem nie ten model co potrzeba. Dwa dni później wysłałem do sklepu internetowego oświadczenie o odstąpieniu od umowy wraz z towarem. Po 2 tygodniach otrzymałem informacje, że sprzedawca nie uznał odstąpienia ponieważ pismo otrzymał 12 dnia od momentu dotracenia produktu do klienta. Czy taka odpowiedź jest słuszna?

Sprawdzenie rzeczy zakupionej w sklepie internetowym

Zakupiłam prostownicę z lokówką na allegro. Po sprawdzeniu okazało się że niestety nie działa w odpowiedni sposób. Zwróciłam towar następnego dnia od momentu jego odebrania. Sprzedawca poinformował mnie, że zwrot nie zostanie przyjęty ponieważ on nie odpowiada za dane które podaje producent i nie jest to jego wina że efekt nie jest taki jak w opisie, a poza tym towar został odpakowany i użyty. Czy w takiej sytuacji mogę się domagać zwrotu pieniędzy bez podania przyczyny w ciągu 10 dni? Czy mam prawo wypróbować zakupiony towar?

REKLAMA

Protokół odbioru

Zakupiłam na Allegro drukarkę. Dostarczona drukarka jest niestety uszkodzona, ma zbite szkło od skanera. W momencie odbioru paczki od kuriera nie widziałam na zewnątrz żadnego uszkodzenia. Sprzedawca nie chce uznać mi reklamacji. Co mogę w tej sytuacji?

Rezygnacja z zakupu internetowego

Kupiłem od sprzedawcy internetowego sprzęt, który jak się okazało jest sprowadzany z Niemiec. Gdy się zapytałem kiedy będzie wysłana przesyłka to otrzymałem odpowiedź, że następnego dnia. Dwa dni później wysłałem maila i dowiedziałem się że były problemy z transportem i przesyłka będzie wysłana dopiero za tydzień. Postanowiłem więc zrezygnować z zakupu i poprosiłem o zwrot pieniędzy. Sprzedawca zapewniał że pieniądze zostaną wysłane w ciągu 48 godzin, niestety nie dotarły. Jaki jest termin na zwrot pieniędzy?

Zakupy przez Internet

Internet jest bardzo pomocnym narzędziem w robieniu zakupów. W ten sposób można zaoszczędzić czas oraz pieniądze. Niestety niekiedy robienie zakupów za pośrednictwem Internetu niesie za sobą duże ryzyko. Poradnik pomoże Ci wystrzec się najważniejszych błędów, zwrócić uwagę na najistotniejsze problemy. Wskaże Ci jakie masz prawa i obowiązki. 

Co zrobić, żeby zakupy w sieci były bezpieczniejsze

Zakupy w sklepach internetowych są wygodne, szybkie i przyjemne. Sprzedawcy kuszą niższą ceną, dostępnością przez 24 godziny na dobę oraz dużym wyborem. Jednak kupowanie w sieci wiąże się również z pewnymi zagrożeniami.

Brak informacji o możliwości odstąpienia od umowy

Kupiłam na prezentacji piękną pościel. Jednak po oszacowaniu kosztów stwierdziłam, że nie stać mnie na ten wydatek. Chcę odstąpić od umowy, ale nigdzie w umowie nie ma o tym informacji. Jaki mam termin na rezygnację?

Czy odstąpienie od umowy powinno być wysłane na piśmie

Kupiliśmy na pokazie zestaw do ćwiczeń. Jednak okazało się, że nie jest o dla nas przydatny. Dlatego po trzech dniach od momenty zawarcia umowy postanowiliśmy go zwrócić. Jednak sprzedawca nie chciał go przyjąć. Twierdzi, że nie możemy odstąpić od umowy, bo nie złożyliśmy odpowiedniego oświadczenia. Czy ma racje?

Od kiedy liczy się termin do odstąpienia od umowy

Zakupiłam wózek dziecięcy w sklepie internetowym. Niestety po dokładnym go obejrzeniu stwierdziłam, że mi nie odpowiada i chcę go zwrócić. Sprzedawca nie chce mi go przyjąć ponieważ twierdzi, że minął termin 10 dni od momentu złożenia zamówienia.

Zwrot towaru zakupionego na licytacji

Kupiłem telefon komórkowy w sklepie internetowym. Następnego dnia chciałem go oddać korzystając z prawa do namysłu. Sprzedawca powiedział mi jednak, że nie odstąpić od umowy ponieważ telefon został zakupiony na licytacji. Czy miał racje?

Czy rzecz zakupioną w sieci można reklamować

Umowy zawierane na odległość różnią się od umów zawieranych bezpośrednio w sklepie tylko formą zakupu, niekiedy ceną oraz możliwością lub jej brakiem zapoznania się z produktem. Nie zmieniają się natomiast zasady odpowiedzialności sprzedawcy za towar niezgodny z umową.

Czy trzeba płacić za niezamówioną przesyłkę

Co zrobić, jeśli otrzymasz przesyłkę, której nie zamawiałeś?  Czy trzeba za nią zapłacić, odesłać czy zostawić w domu? Spełnienie świadczenia niezamówionego przez konsumenta następuje na ryzyko przedsiębiorcy.

Prawo do namysłu, czyli odstąpienie od umowy

Konsumenci, którzy  nabywają towary w sieci nie mają możliwości sprawdzenia ich przed zakupem. W przeciwieństwie do sprzedaży dokonywanej bezpośrednio w sklepie. Dlatego też kupujący zostali wyposażeni w prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni i zrezygnowania z zakupu.

Zawarcie umowy

Zawarcie umowy następuje pomiędzy dwoma stronami. Przyjęto, że umowa obejmuje zgodny zamiar stron, który ma wywołać powstanie, zmianę lub ustanie skutków prawnych. Istotne jest więc uzgodnienie oświadczeń woli podmiotów.

Łatwiejsze reklamacje w sklepach internetowych

Wszyscy konsumenci, którzy będą chcieli złożyć reklamacje do sklepu internetowego będą mogli to uczynić w specjalnie do tego przeznaczonym punkcie kontaktowym. Tak wynika z noweli ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Jak sklepy internetowe informują konsumentów

Sklepy internetowe przyzwyczaiły nas do niskich cen i szybkich dostaw. Jednak często nie informują konsumentów o prawie zwrotu zakupionego towaru w ciągu 10 dni od nadejścia przesyłki i innych uprawnieniach.

Czy można odstąpić od umowy

Kupiłem na aukcji internetowej („kup teraz”) narty. Sprzedawcą jest osoba prowadząca działalność gospodarczą. Kiedy je obejrzałem w domu, okazało się, że nie spełniają one kilku warunków, które są dla mnie istotne. Czy można odstąpić od umowy dotyczącej tego zakupu?

Za żądanie podwójnej opłaty za energię grożą kary

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdziła, że przedsiębiorstwo energetyczne Enea bezprawnie obciążała odbiorców energii podwójną opłatą abonamentową. Miało to miejsce w styczniu 2008 roku. Spółce nakazano zmianę tejże praktyki.  

Najczęstsze problemy na rynku energii

Wadliwe działanie licznika, zawyżone rachunki, zła jakość usług czy nieuzasadnione kary za nieterminowe opłaty. Sprawdź z jakimi innymi problemami na rynku energetycznym najczęściej zmagają  się konsumenci.

Gdzie szukać pomocy?

Masz problem ze sprzedawcą? Złożyłeś reklamacje, ale przedsiębiorca jest uparty i jej nie uznaje? Zobacz gdzie możesz szukać pomocy przy rozwiązywaniu sporów. Sprawdź gdzie najbliżej Twojego miejsca zamieszkania znajduje się odpowiednia jednostka.

Wadliwy towar reklamowany u sprzedawcy internetowego

Każdy towar, który jest niezgodny z umową, czyli ujawniły się w nim jakieś wady,  podlega reklamacji. Dotyczy to również towarów zakupionych w sklepach internetowych. Podlegają one takim samym zasadom jak produkty zakupione w normalnym sklepie.

Odstąpienie od umowy ubezpieczenia zawartej przez Internet

Umowy, które są zawierane na odległość, czyli m.in. za pośrednictwem Internetu są uprzywilejowane. Konsument może bowiem od nich odstąpić. Umowę uważa się wtedy za niezawartą.

Co to jest umowa na odległość

Coraz częściej konsumenci rezygnują z tradycyjnych sposób robienia zakupów. Coraz bardziej powszechne staje się korzystanie z bardziej wygodnych form, takich jak Internet. Umowy zawierane bez jednoczesnej obecności sprzedającego i kupującego są umowami na odległość.

Czy kupując na kredyt można odstąpić od umowy

Zakupy dokonane w Internecie często są przez konsumentów finalizowane za pomocą kredytu. Jest on przydatny, szczególnie w sytuacji, gdy nie posiadamy akurat odpowiedniej gotówki. Jeżeli jednak okazuje, że konsument chce zrezygnować z zawartej umowy i zwrócić towar pozostaje, to umowa o kredyt ulega automatycznie rozwiązaniu.

Czy można odstąpić od umowy zawartej z e-sprzedawcą

Zakupiłam buty w sklepie internetowym. Gdy zostały dostarczone do mojego domu i dokładnie je obejrzałam oraz przymierzyłam, to przestały mi się podobać. Czy mogę je zwrócić? 

Czy można reklamować rzecz zakupioną przez Internet

Zakupiłam żakiet przez Internet. Problemy pojawiły sie, gdy została ona zmoczona podczas deszczu. Materiał po prostu zmienił kolor. Czy mogę złożyć reklamację, skoro w ciągu dziesięciu dni nie skorzystałam z możliwości zwrotu zakupionego przez Internet towaru? 

Handel lekami w sieci

Wysyłkowa sprzedaż produktów leczniczych OTC (tj. wydawanych bez recepty) przez apteki ogólnodostępne i punkty apteczne jest dopuszczalna. Sprzedażą detaliczną leków bez recepty mogą trudnić sie tylko uprawnione podmioty.

Alkohol w Internecie

Mimo oferowania przez niektóre sklepy internetowe napojów alkoholowych prawo nie zezwala na ich sprzedaż w Internecie.  

Niedostarczona przesyłka

Kwestia odpowiedzialności sprzedawcy za towar po wydaniu rzeczy przewoźnikowi jest problematyczna. Oto kilka najistotniejszych informacji, jakie mogą przydać się konsumentowi, który zamówił towar przez Internet i nie otrzymał paczki albo dotarła ona uszkodzona.

E-sprzedawca odpowiada za towar niezgodny z umową

Na takich samych zasadach jak sprzedawca trudniący się sprzedażą bezpośrednią  odpowiada przedsiębiorca prowadzący sklep internetowy. Za towar niezgodny z umową odpowiada przez dwa lata od momentu jego wydania.

Towar zakupiony w sklepie internetowym nie zawsze można oddać

W przypadku zawarcia umowy na odległość można odstąpić od umowy bez podania przyczyny w ciągu 10 dni. Od tej zasady istnieją jednak pewne wyjątki.

Zwrot towaru

Możliwość zwrotu towaru to doskonałe rozwiązanie sytuacji, gdy zrobimy zakupy pod wpływem impulsu albo bardzo przekonującego sprzedawcy.

REKLAMA