reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Infor.pl > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument w sieci > Czy rzecz zakupioną w sieci można reklamować

Czy rzecz zakupioną w sieci można reklamować

Umowy zawierane na odległość różnią się od umów zawieranych bezpośrednio w sklepie tylko formą zakupu, niekiedy ceną oraz możliwością lub jej brakiem zapoznania się z produktem. Nie zmieniają się natomiast zasady odpowiedzialności sprzedawcy za towar niezgodny z umową.

Sprzedawca niezależnie od tego czy sprzedaje towary w siedzibie swoje firmy czy prowadzi sprzedaż internetową lub wysyłkową zawsze odpowiada za towar, który jest niezgodny z umową. Odpowiedzialność sprzedawca trwa 2 lata od momentu wydania rzeczy kupującemu. Natomiast obowiązkiem konsumenta jest poinformowanie przedsiębiorcy o niezgodności towaru z umową ciągu 2 miesięcy od momentu jej stwierdzenia. Zasady reklamowania oraz tryb reklamacyjny jest taki sam jak w zwykłym sklepie

Różnice

Istnieją jednak pewne różnice w sposobie składania reklamacji. Dotyczą one przede wszystkim sposobu złożenie pisa reklamacyjnego oraz dostarczenie reklamowanego towaru do przedsiębiorcy.

Ze względu na charakter umowy na odległość, złożenie reklamacji bezpośrednio, osobiście u przedsiębiorcy może być niemożliwe albo znacznie utrudnione. Niekiedy firma, u której zakupiona została rzecz znajduje się kilkaset kilometrów od miejsca zamieszkania konsumenta.

To samo dotyczy samego dostarczenia towaru do sprzedawcy celem jego sprawdzenia. Najwygodniejszą formą jest wysłanie do niego paczki i osobno wysłanie pisma reklamacyjnego.

Za co odpowiada sprzedawca

Niezgodny z umową jest towar, który nie nadaje się do celu do jakiego zwykle jest używany albo nie ma właściwości cechujących towar danego rodzaju. Za niezgodność uznaje się również sytuacje, w której produkt nie odpowiada oczekiwaniom opartym na składanych publicznie przez sprzedawcę bądź producenta zapewnieniach. Mogą być one również wyrażone w oznakowaniu towaru lub reklamie.

Czego może żądać kupujący

Towar, który jest niezgodny z umową podlega reklamacji. W pierwszej kolejności konsument ma prawo domagać się od sprzedawcy nieodpłatnej naprawy albo wymiany produktu na nowy.

Jeżeli zaistnieją odpowiednie przesłanki kupującemu przysługuje prawo złożenia zadania obniżenia ceny, a w niektórych sytuacjach nawet odstąpienie od umowy.

Zadaj pytanie: Forum

Zobacz serwis: Prawa konsumenta

reklama

Przydatne formularze online

Czytaj także

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Istnieją jednak pewne różnice w sposobie składania reklamacji.
Istnieją jednak pewne różnice w sposobie składania reklamacji.

Czas pracy 2020. Planowanie, rozliczanie i ewidencja44.25 zł
reklama

Narzędzia

reklama
reklama

POLECANE

reklama

KORONAWIRUS TWOJE PRAWA

reklama

Ostatnio na forum

reklama
reklama

Eksperci portalu infor.pl

Elżbieta Jachymczak

Dziennikarka ekonomiczna, szkoleniowiec z pasją

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama