REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Odpowiedzialność sprzedawcy, Rękojmia

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Pułapki prawne w umowie sprzedaży samochodu

Na jakie pułapki prawne możemy natrafić przy zawieraniu umowy sprzedaży samochodu? Dlaczego zadatek jest korzystniejszy dla kupującego, a zaliczka dla sprzedającego? Czy sprzedawca może ograniczyć swoją odpowiedzialność?

Rękojmia, niezgodność towaru z umową a gwarancja jakości

Reklamacja, rękojmia, niezgodność towaru z umową, czy gwarancja. To pojęcia, z którym najczęściej spotykają się konsumenci. Co one jednak tak naprawdę oznaczają?

Wyłączenie rękojmi przy sprzedaży samochodu

Umowa między stronami może być ukształtowana wedle ich woli. To oznacza, że strony mogą również wyłączyć obowiązywanie przepisów o rękojmi za wady sprzedanej rzeczy.

Co zrobić, gdy kupiony samochód okazał się wadliwy?

Samochód, który kupiliśmy okazał się niesprawny, a sprzedawca mówi, że nic nie może z tym zrobić? Sprawdź, jakie masz uprawnienia w takiej sytuacji?

REKLAMA

Rękojmia za wady

Rękojmia za wady, to odpowiedzialność sprzedawcy względem kupującego za wady fizyczne i prawne rzeczy sprzedanej. Kodeksowych przepisów o rękojmi nie stosuje się przy obrocie konsumenckim.

Jak dochodzić uprawnień z rękojmi w sądzie?

Przy umowie sprzedaży, sprzedawca odpowiada względem kupującego za wady sprzedanej rzeczy. W sądzie, do określonej wartości przedmiotu, sprawy te będą rozpatrywane w postępowaniu uproszczonym. Co należy wiedzieć o dochodzeniu takich roszczeń?

Jak ograniczyć rękojmię za wady sprzedanego samochodu?

Poinformowanie kupującego o istniejących wadach samochodu oraz wskazanie wad w umowie zdejmie z nas odpowiedzialność z tytułu rękojmi. W umowie między prywatnymi osobami przepisy o rękojmi mogą być ograniczone a nawet wyłączone.

Czy prywatny sprzedawca odpowiada za sprzedaną rzecz?

Sprzedawca ma obowiązek prawidłowego wykonania umowy sprzedaży, co oznacza, że w przypadku wystąpienia wad sprzedanej rzeczy, może zostać on pociągnięty przez kupującego do odpowiedzialności. Dotyczy to zarówno sprzedawców – przedsiębiorców jak i osób prywatnych.

REKLAMA

Jak skorzystać z rękojmi i gwarancji na mieszkanie?


Jeśli zdarzy się, że mimo sprawdzenia dokładnie mieszkania podczas jego oficjalnego odbioru, po kilku miesiącach wyjdą na jaw jego ukryte wady, możemy skorzystać z gwarancji lub rękojmi. Jak to zrobić?

Kogo chroni rękojmia wiary publicznej ksiąg wieczystych

Księgi wieczyste prowadzi się w celu ustalenia stanu prawnego nieruchomości. Domniemywa się, że prawo jawne z księgi wieczystej jest wpisane zgodnie z rzeczywistym stanem prawnym, a prawo wykreślone nie istnieje. Dobra wiara chroni tego, kto przez czynność prawną z osobą uprawnioną według treści księgi nabył własność lub inne prawo rzeczowe. Ważne jest, aby nabywca był w dobrej wierze.

Czy sprzedawca odpowiada również wtedy, gdy nie ponosi winy?

Niedawno sprzedawca odmownie rozpatrzył moją reklamację. W uzasadnieniu stwierdził, iż nie ponosi on winy i poradził, bym z ewentualnymi roszczeniami zwrócił się do producenta. Co mam zrobić?

Czy sprzedawca musi wydać gwarancję?

Niedawno kupiłem telewizor. W domu okazało się, że wraz z dokumentami nie dostałem gwarancji. Sprzedawca wyjaśnił, że nie udziela gwarancji. Czy to oznacza, że nie mam prawa do reklamacji?

Jakie uprawnienia przysługują przy rękojmi za wady fizyczne?

Nie zawsze do umowy sprzedaży będą miały zastosowanie przepisy konsumenckie. W takich sytuacjach inne są uprawnienia kupującego przy zaistnieniu wady kupionej rzeczy. Chodzi o rękojmie za wady fizyczne rzeczy.

Kto ponosi odpowiedzialność za wady samochodu w leasingu?

Samochód wzięty w leasing okazał się mocno „awaryjny”. Kto w związku z tym ponosi odpowiedzialność za wady pojazdu w leasingu konsumenckim? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz poniżej.

Co zrobić, gdy sprzedawca nie odpowiedział na reklamację?

Każdy sprzedawca ma dwa tygodnie na udzielenie odpowiedzi na złożoną reklamację. Jeżeli po upływie tego terminu nadal nie będziemy mieli odpowiedzi wtedy też reklamacja musi zostać bezapelacyjnie uwzględniona.

Umowa sprzedaży za pośrednictwem Internetu z osobą małoletnią - porada

Coraz częściej umowy sprzedaży zawierane są za pośrednictwem Internetu. Zdarza się, że stroną takich umów są osoby małoletnie. Na co powinny zwrócić uwagę osoby zawierające umowy sprzedaży z małoletnimi? Jakie wiążą się z tym konsekwencje prawne? Czytaj w poniższym artykule.

Gwarancja a odpowiedzialność ustawowa sprzedawcy

Uprawnienia wynikające z ustawowej odpowiedzialności sprzedawcy mogą być inne od tych wynikających z gwarancji.

Czy sprzedawca może odesłać do producenta

Chciałem zareklamować buty, który rozkleiły mi się po kilku tygodniach używania. Sprzedawca powiedział, że on skarg nie przyjmuje i odesłał mnie do producenta. Czy rzeczywiście muszę szukać producenta?

Zakupy przez Internet od osoby prywatnej

Kupiłem niedawno telefon komórkowy przez Internet. Po otrzymaniu go okazało się, że zamiast nowego dostałem używany. Sprzedawcą była osoba prywatna. Czy w tej sytuacji mają zastosowanie przepisy dotyczące sprzedaży konsumenckiej?

Czy można dochodzić od sprzedawcy odszkodowania

Zakupiony przeze mnie system grzewczy szybko się popsuł. W odpowiedzi sprzedawca obiecał wymienić go na nowy. W międzyczasie jednak z powodu braku ogrzewania poniosłem straty materialne. Przedsiębiorca powiedział, że nie zapłaci odszkodowania bo nie ma takiego obowiązku.

Czy gwarancja wyłącza ustawową odpowiedzialność sprzedawcy

Przy wystawianiu gwarancji sprzedawca poinformował mnie, iż dotyczy ona jedynie telewizora, a nie pilota. Stwierdził, iż wynika to z tego, że wcześniej zdarzały się sytuacje, w których pilot nie działał właściwie. Czy w takiej sytuacji mogę reklamować także pilota?

Rękojmia za wady

Korzystając z atrakcyjnej ceny zakupiłam aparat fotograficzny na jednej z internetowych aukcji. Sprzedawcą nie był sklep. Poza ceną skusiła mnie opcja bezpośredniego druku w aparacie. Po otrzymaniu towaru okazało się, że niby wszystko jest bez zarzutu, jednak nie ma możliwości bezpośredniego druku, o czym sprzedawca zapewniał. Jakie prawne środki ochronne przysługują mi w tej sytuacji? Jeden ze znajomych wspomniał o rękojmi za wady. Na czym ona polega?

Źle wykonana usługa u szewca

Niedawno oddałam buty do szewca. Naprawa polegała na przyklejeniu podeszwy do butów. W zeszłym tygodniu jedna podeszwa znów się odkleiła mimo iż obuwie użytkowałam w normalny sposób. Czy mogę reklamować tego typu usługę w taki sam sposób jak reklamuje się towar u sprzedawcy?

Czy można reklamować wyroby srebrne

Kupiłam srebrny zegarek, w którym zepsuło się zapięcie. Złożyłam na niego reklamacje, ale sprzedawca odmówił mi naprawy. Stwierdził, że może wykonać tylko naprawę grzecznościową. Czy to prawda? Czy istnieje jakaś różnica w przypadku wyrobów ze srebra?

Co zrobić jeśli otrzymasz niekompletny towar

Żona kupiła sobie zestaw biżuterii. Po rozpakowaniu w domu zauważyła, że brakuje jednego kolczyka. Złożyła reklamacje, ale sprzedawca nie chce jej uznać. Twierdzi, że miała na to 2 dni, a ona zrobiła to 3 dnia, od momentu zakupu.

Szkoda wyrządzona przez produkt niebezpieczny

Moja babcia zakupiła ostatnio czajnik. Już przy pierwszym użyciu odpadła rączka, w wyniku czego moja babcia doznała licznych poparzeń. Co mogę zrobić aby ustrzec inne osoby przed kupnem tego felernego czajnika?

Rękojmia przy wadach mieszkania

Zawarliśmy z deweloperem umowę sprzedaży mieszkania. Jeżeli okaże się, że będzie ono miało wady, to czy można żądać naprawienia ich na podstawie ustawy o sprzedaży konsumenckiej? Czy konieczne jest sporządzenie protokołu odbioru? Czy po sporządzeniu takiego protokołu nie będzie można już zgłaszać żadnych wad?

Wady fizyczne i prawne

Pojęcie wady rzeczy lub nieruchomości używane jest bardzo często. Nie zawsze jednak wiadomo czego ono dokładnie dotyczy. Rozróżnia się wady fizyczne i wady prawne.

Bezpieczeństwo produktów

Kupując towary dokonujemy wyboru rzeczy z pośród dziesiątków różnych przedmiotów. Trzeba mieć jednak na względzie nie tylko ich estetykę i przydatność, ale również, a może głównie ich bezpieczeństwo. Spójrz jakie produkty są uważane za bezpieczne.

Czy rzecz zakupioną w sieci można reklamować

Umowy zawierane na odległość różnią się od umów zawieranych bezpośrednio w sklepie tylko formą zakupu, niekiedy ceną oraz możliwością lub jej brakiem zapoznania się z produktem. Nie zmieniają się natomiast zasady odpowiedzialności sprzedawcy za towar niezgodny z umową.

Kiedy sprzedawca musi przyjąć zwrot towaru?

Zdarza się, że konsument kupuje towar a następnie zmienia zdanie i chce go zwrócić. Czy sprzedawca ma obowiązek przyjąć zwrot? Jeśli tak, to pod jakimi warunkami i w jakim terminie?

Gdzie złożyć reklamacje jeżeli producent już nie istnieje

Zakupiłam rok temu cztery pary drzwi do całego mieszkania. Ponieważ drzwi są wadliwe, mają uszkodzone zamki i zawiasy, postanowiłam je reklamować. Jednak zostałam poinformowana, że  producenta już nie ma i nie wie, czy jest jego następca. Czy to prawda, że mogę teraz reklamować drzwi u sprzedawcy?

Jak długo trwa odpowiedzialność sprzedawcy

Jeżeli zakupiony produkt ma wady, usterki, nie ma takich cech jakie powinien posiadać produkt nie musimy od razu załamywać rąk. Nawet jeśli nie mamy gwarancji na daną rzecz. Za każdy towar konsumpcyjny sprzedawca odpowiada przez dwa lata od momentu jego wydania.

Kiedy można złożyć reklamację do sprzedawcy

Za niezgodność towaru z umową odpowiada sprzedawca. Jeżeli zauważymy w naszym towarze jakieś usterki można złożyć na niego reklamacje. O tym wiedzą prawie wszyscy. Lecz rzadko mamy świadomość, że w przypadku składania reklamacji konieczne jest przestrzeganie pewnych terminów. Mamy dwa miesiące na poinformowanie sprzedawcy o wadzie.

Wady budynku

Zakup nieruchomości jest bardzo poważną i kosztowną decyzją. W momencie odbioru lokalu należy dokładnie sprawdzić czy nie ma żadnych wad, żeby je od razu zgłosić. Jednak niekiedy dopiero po odbiorze mieszkania od sprzedawcy okazuje się, że w lokalu znajdują się wady. Odpowiedzialność za to ponosi sprzedawca. Na rynku pierwotny jest to najczęściej deweloper, a na wtórnym spółdzielnia mieszkaniowa lub TBS. 

Reklamacja do sprzedawcy czy do gwaranta

Jeśli zakupiliśmy towar w celu niezwiązanym z działalnością zawodową bądź gospodarczą mamy do wyboru dwa sposoby jego reklamowania. Od nas zależy, czy wybierzemy reklamację do sprzedawcy czy do gwaranta. Zanim podejmiemy decyzję warto wiedzieć, który z nich jest korzystniejszy.

Niedostarczona przesyłka

Kwestia odpowiedzialności sprzedawcy za towar po wydaniu rzeczy przewoźnikowi jest problematyczna. Oto kilka najistotniejszych informacji, jakie mogą przydać się konsumentowi, który zamówił towar przez Internet i nie otrzymał paczki albo dotarła ona uszkodzona.

E-sprzedawca odpowiada za towar niezgodny z umową

Na takich samych zasadach jak sprzedawca trudniący się sprzedażą bezpośrednią  odpowiada przedsiębiorca prowadzący sklep internetowy. Za towar niezgodny z umową odpowiada przez dwa lata od momentu jego wydania.

REKLAMA