Gdzie złożyć reklamacje jeżeli producent już nie istnieje
REKLAMA
REKLAMA
Tak, reklamować u sprzedawcy towar niezgodny z umową można zawsze. Niezależnie od tego czy konsument posiada ważną gwarancje czy nie. W udzielonej przez producenta gwarancji powinno znaleźć się stwierdzenie, że gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny, w tym przypadku okna, nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową.
REKLAMA
Jeśli kupujący nie może skorzystać z gwarancji, bo gwaranta nie ma, a następca nie jest znany, sprzedawca ma obowiązek przyjąć i rozpatrzyć reklamację. Konsument powinien jednak zachować obowiązujące terminy: zawiadomić sprzedawcę o niezgodności towaru z umową przed upływem 2 miesięcy od stwierdzenia czy też zauważenia tej niezgodności oraz zgłosić reklamację nie później niż w ciągu 2 lat od wydania towaru przez sprzedawcę.
Podstawa prawna:
art.13 ust. 4 oraz art. 4 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. nr 141, poz. 1176 z późn. zm.).
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat