REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Internet, Reklamacja

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Przedłużająca się naprawa gwarancyjna – co zrobić?

Reklamacja na podstawie gwarancji może powodować wiele kłopotów. Co zrobić w sytuacji, gdy naprawa gwarancyjna jest nieskuteczna albo się przedłuża?

Gwarancja czy reklamacja?

Reklamowanie wadliwego towaru na podstawie gwarancji może być kłopotliwe. W takiej sytuacji konsument musi stosować się do zapisów gwarancji. A te nie zawsze są korzystne dla konsumentów.

Produkt niezgodny z opisem. Czy można reklamować?

Często przy zakupach w sklepie decyzję podejmujemy na podstawie opisu kupowanego przedmiotu. Co jednak zrobić, gdy w domu produkt okaże się niezgodny z opisem? Jakie prawa mamy w takiej sytuacji?

Sprzedajesz w Internecie? Sprawdź, czy musisz płacić podatki!

Handel internetowy coraz bardziej interesuje fiskusa. Od kilku lat organy podatkowe i kontrola skarbowa uważnie kontrolują podmioty sprzedające towary i usługi w Internecie. Systematycznie rosną bowiem obroty sklepów internetowych i osób handlujących na portalach aukcyjnych. Nie wszyscy jednak stale handlujący w sieci płacą z tego tytułu podatki, niektórzy nawet nie przypuszczają, że mają taki obowiązek. Do czasu.

REKLAMA

Czym jest „cyberstalking”?

Pojęcie „cyberstalkingu” stosunkowo niedawno pojawiło się w Polsce. Cyberstalking to używanie Internetu oraz wszelkiego rodzaju mediów elektronicznych do nękania drugiej osoby. Nie ma zamkniętego katalogu zachowań obejmujących tego rodzaju nękanie.

Reklamacja: kiedy można żądać zwrotu pieniędzy

W ramach reklamacji konsument może domagać się bezpłatnej naprawy lub wymiany. Nie można od razu odstąpić i zażądać zwrotu pieniędzy. Kiedy jednak reklamacja uprawnia do żądania zwrotu pieniędzy?

Vademecum umowy o dzieło

Umowa o dzieło to jedna z powszechniej zawieranych umów w życiu codziennym. Warto więc dowiedzieć się jak poprawnie zawierać umowy o dzieło. Co należy zawrzeć w umowie, a także jakie prawa przysługują stronom umowy o dzieło?

Vademecum: Konsumenci w internecie

Coraz więcej umów zawieranych jest za pośrednictwem internetu. Jakich pułapek powinniśmy się wystrzegać? Jakie uprawnienia mają konsumenci?

REKLAMA

Prawa konsumentów. Gwarancja – cz. 2

Gwarancja jest jedynie dodatkowym uprawnieniem dla konsumentów i nie wpływ na zakres ich ustawowych uprawnień. Czy gwarancja jest rzeczywiście tak korzystna jak sądzą konsumenci?

Prawa konsumentów. Gwarancja – cz. 1

Gwarancja producenta jest jednym z istotnych czynników, branych pod uwagę przez konsumenta przy wyborze danego produktu. Czym tak naprawdę jest gwarancja i czy jest ona nam potrzebna?

Czy zaświadczenie o niekaralności można otrzymać przez Internet?

Obecnie, aby otrzymać zaświadczenia o niekaralności niezbędne jest złożenie wniosku na formularzu i uiszczenie stosownej opłaty. Być może wkrótce ulegnie to zmianie. Trwają prace nad nowelizacją ustawy o Krajowym Rejestrze Karnym, która umożliwi otrzymanie zaświadczenia przez Internet.

Kiedy należy powiadomić sprzedawcę o wadzie?

Wobec stwierdzenia wady kupujący jest obowiązany poinformować o tym sprzedawcę. W jakim jednak terminie powinien powiadomić sprzedawcę o spostrzeżeniu wad kupionej rzeczy? Czy do sprzedawcy trzeba udać się niezwłocznie?

Zakupy na licytacji – czy można powołać się na wady oświadczenia woli?

Zakupy przez Internet są coraz bardzie popularne. Kupując na licytacjach nie mamy czasu na dokładne przeczytanie oferty i przemyślenie zakupu. Kierując się z pozoru świetną ofertą, coraz częściej padamy ofiarą oszustów. Czy można powołać się na wadę oświadczenia woli i na tej podstawie żądać zwrotu pieniędzy?

Od 1 lipca można założyć „firmę” przez Internet

Od 1 lipca obowiązują przepisy ukształtowane według idei „zero okienek”. Dzięki nim przedsiębiorca będzie mógł założyć działalność gospodarczą za pośrednictwem internetu.

Czy reklamacja bez gwarancja jest możliwa?

Gwarancja zgubiona, a sprzedawca nie chce przez to przyjąć reklamacji do rozpatrzenia. Taki problem ma wielu konsumentów. Tak naprawdę przy reklamacji wcale nie potrzebujemy gwarancji.

Czy reklamacja przecenionego towaru jest możliwa?

Wakacje to czas wyprzedaży i przecen. Czy kupno przecenionego towaru oznacza, że nie będziemy mogli skorzystać z prawa do reklamacji? Jaki wpływ ma przecena na reklamację?

Ile czasu powinna trwać reklamacja?

Sprzedawca ma obowiązek przyjąć reklamację do rozpatrzenia, dać odpowiedź klientowi oraz uczynić zadość jego roszczeniu, jeżeli jest zasadne. Ile jednak czasu powinna trwać procedura reklamacyjna?

Czy reklama wiąże biuro podróży?

Gdy organizator wycieczki nie wywiązał się z umowy możemy złożyć reklamację i żądać odszkodowania. Co jeżeli wycieczka nie jest taka, jak na reklamie biura podróży?

Jak zarejestrować się w systemie ePUAP?

Rejestracja w ePUAP, czyli Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej jest darmowa i nieskomplikowana. Umożliwia nam załatwienie wielu spraw urzędowych za pośrednictwem Internetu.

Co to jest ePUAP i jak z niego skorzystać?

ePUAP czyli Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej to system, który umożliwia załatwienie wielu spraw korzystając z Internetu. Aby móc z niego skorzystać niezbędne założenie konta, które jest darmowe.

Czy sprzedawca może odmówić zwrotu towaru?

Często kupione przez nas rzeczy po przywiezieniu do domu okazują się za małe, za duże lub kupione na prezent nie trafiają w gust obdarowanego. Czy w takiej sytuacji można zwrócić towar i czy sprzedawca może nie przyjąć od nas zakupionego towaru?

Vademecum: Prawa turysty

Wakacje to czas turystycznych wyjazdów. Zwykle o prawach turysty myślimy dopiero po powrocie z nieudanej wycieczki. Może zatem warto wcześniej dowiedzieć się czego możemy domagać się od biura podróży?

Vademecum: Reklamacja obuwia

Reklamacja to jedno z podstawowych uprawnień każdego konsumenta. Jednym z częściej reklamowanych produktów jest obuwie. Kiedy udać się do sprzedawcy z reklamacją? Co napisać w treści reklamacji? Czytaj w Vademecum WieszJaka.

Co warto wiedzieć zanim wykupimy wycieczkę

Zanim kupimy wycieczkę powinniśmy dowiedzieć co powinna zawierać umowa o świadczenie usług turystycznych, a także jakie są obowiązki biura podróży.

Pomówienie na forum internetowym

Nie każdy nieprzychylny wpis na forum internetowym będzie uznany za pomówienie. Aby sprawca został ukarany należy wykazać, że informacje umieszczone na forum mogą poniżyć inną osobę w opinii publicznej lub narazić na utratę zaufania potrzebnego dla danego zawodu.

Reklamacja wycieczki last minute

Last minute to oferty skierowane do osób, które miejsce wypoczynku wybierają na krótko przed wyjazdem. Dzięki temu mogą wykupić dużo tańszą wycieczkę. Czy jednak last minute gwarantuje takie same prawa, jak innym klientom biur podróży?

Narodowy Spis Powszechny przez internet do 16 czerwca

Spis Powszechny przez Internet potrwa jeszcze tylko do 16 czerwca. Przeprowadzany przez ankieterów telefonicznych oraz rachmistrzów - do 30 czerwca.

Umawianie się na wizyty i badania przez Internet

Wraz z nową ustawą o systemie informacji w ochronie zdrowia pacjenci uzyskają możliwość m.in. umawiania się na wizyty u lekarza za pomocą komputera podłączonego do internetu. Co jeszcze wprowadza nowa ustawa?

Szykują się zmiany w e-handlu

Rząd chce zmian w ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Rada Ministrów przyjęła już założenia do projektu ustawy o zmianie ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przedłożone przez ministra spraw wewnętrznych i administracji.

Zaufany profil na ePUAP już działa

Od 9 czerwca 2011 r. możemy korzystać z bezpłatnego podpisu elektronicznego na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP).

Wniosek o wydanie prawa jazdy przez Internet

W życie weszła nowelizacja ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne umożliwią każdemu obywatelowi załatwienie sprawy urzędowej za pomocą komputera podłączonego do internetu. Dzięki takiemu rozwiązaniu będziemy mogli złożyć wniosek o wydanie prawa jazdy czy wnieść o dopisanie do rejestru wyborców.

Co grozi za pomówienie w Internecie?

W Internecie jesteśmy anonimowi, przez co czujemy się zupełnie bezkarni w krytykowaniu czy obrażaniu innych. Warto jednak wiedzieć, że ta bezkarność jest tylko pozorna, a za pomówienie w Internecie grozi nam nawet kara pozbawienia wolności.

Jak złożyć pozew przed e-sądem?

W celu złożenia pozwu przed e-sądem, należy zarejestrować się na stronie e-sądu i utworzyć własne konto użytkownika oraz dysponować ważnym certyfikatem służącym do składania podpisu elektronicznego.

Senior w sklepie: Zwrot towaru bez wad

Zdarza się, że towar, pomimo braku wad przestaje nam się podobać. Czy możemy go wówczas zwrócić do sklepu?

Senior w sklepie: Reklamacje żywności

Zdarza się także, że towar żywnościowy jest po prostu zepsuty. Nawet, jeśli nie jest to bezpośrednio winą sprzedawcy, ale wynika np. z błędów w transporcie, to sprzedawca odpowiada przed konsumentem, bo tylko z nim konsument zawierał umowę.

Senior w sklepie: Niezgodność towaru z umową

Sprzedawca w świetle przepisów odpowiada za niezgodność towaru z umową, a towar jest niezgodny z umową, jeśli podane konsumentowi informacje o towarze są nieprawdziwe, mylące lub towar nie posiada cech, o których zapewniał sprzedawca.

Urząd Stanu Cywilnego w Internecie czyli PLUSC

Platforma Usług Stanu Cywilnego (PLUSC) ma umożliwić internautom pozyskiwanie informacji dotyczących spraw załatwianych w Urzędzie Stanu Cywilnego. Skorzystają więc Ci, którzy chcą zawrzeć związek małżeński lub którym urodziło się dziecko.

Czy konsument musi płacić za nieuznaną reklamację?

Przepisy prawa gwarantują konsumentom bezpłatną naprawę lub wymianę w przypadku uznania reklamacji. Co jednak w sytuacji, gdy reklamacja nie zostanie uznana? Czy konsumenta obciążają koszta nieuzasadnionej reklamacji?

Praca za granicą: Wykaz przydatnych stron internetowych

Poniżej zamieszczamy adresy stron internetowych, zawierających informacje prawne, porady oraz adresy instytucji pomagających osobom wyjeżdżającym do pracy za granicą.

Jak działają hurtownie danych?

Do niedawana używane jedynie przez największe firmy, obecnie dostępne także dla mniejszych przedsiębiorców. Czym tak naprawdę są hurtownie danych? Ekspert wyjaśnia ich zasady działania.

Zwrot towaru a reklamacja

Zwrot towaru do sklepu to nie to samo co reklamacja. Zwrot jest możliwy jedynie za zgodą sprzedawcy. Reklamacja to uprawnienie konsumenta, którego żaden sprzedawca wyłączyć nie może.

Co zrobić, gdy skończy się gwarancja?

Produkt na gwarancji popsuł się tuż po tym jak ta wygasła? Nie oznacza to jednak, że nie mamy szans. Trzeba sprawdzić, czy upłynął już czas na reklamację z ustawy.

Nie opłaca się zwlekać z reklamacją

W przypadku spostrzeżenia wady zakupionego towaru powinniśmy jak najszybciej złożyć reklamację do sprzedawcy. Zbędna zwłoka w tej kwestii może mieć olbrzymie konsekwencje dla naszych roszczeń.

Operatorzy zagwarantują minimalną prędkość internetu?

Operatorzy Internetowi będą musieli określić w umowach gwarantowaną przez siebie minimalną prędkość połączenia internetu. Będzie musiała ona odpowiadać prędkości określanej w reklamach – pisze „Dziennik Gazeta Prawna”.

Czy sprzedawca musi zwrócić koszty poniesione podczas reklamacji

Reklamacja jest co do zasady bezpłatnym uprawnieniem każdego konsumenta. To oznacza, że na sprzedawcy będą ciążyły koszty wynikłe podczas reklamacji.

Czego można żądać przy reklamacji towaru?

Jeżeli zakupiony przez nas produkt zawiera wady, wtedy też będzie mogli udać się do sprzedawcy z reklamacją. Roszczenia konsumentów w takiej sytuacji są jednak ograniczony jedynie do żądania naprawy lub wymiany.

Co napisać w reklamacji butów?

Reklamacja nie jest sformalizowanym pismem, które tak jak pozew musi zawierać określone elementy. Niemniej jednak dobrze napisana reklamacja może ułatwić nam dochodzenie naszych praw. Co warto zawrzeć w reklamacji butów?

Wymiana butów na inny model

Przy reklamacji konsumenci mogą wybrać spośród dwóch uprawnień: bezpłatna naprawa lub bezpłatna wymiana wadliwego towaru. Co jednak w sytuacji, gdy sprzedawca każe nam wybrać inny produkt?

Rękojmia, niezgodność towaru z umową a gwarancja jakości

Reklamacja, rękojmia, niezgodność towaru z umową, czy gwarancja. To pojęcia, z którym najczęściej spotykają się konsumenci. Co one jednak tak naprawdę oznaczają?

Wielkanoc. Jak reklamować żywność – cz. 2

Podstawowym prawem konsumenta jest reklamacja. Dotyczy to nie tylko takich produktów jak odzież, czy obuwie. Reklamować można żywność, także tę kupioną luzem. Zobacz jakie masz prawa?

REKLAMA