REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Reklamacja, Turysta

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Podróż samolotem – poradnik pasażera

Ile bagażu mogę wziąć na pokład samolotu? Co robić, gdy moja walizka zaginęła? Jak samolotem podróżują kobiety w ciąży? Na te i inne pytania odpowiadamy w poniższym artykule.

Vademecum: Konsumenci w internecie

Coraz więcej umów zawieranych jest za pośrednictwem internetu. Jakich pułapek powinniśmy się wystrzegać? Jakie uprawnienia mają konsumenci?

Prawa konsumentów. Gwarancja – cz. 2

Gwarancja jest jedynie dodatkowym uprawnieniem dla konsumentów i nie wpływ na zakres ich ustawowych uprawnień. Czy gwarancja jest rzeczywiście tak korzystna jak sądzą konsumenci?

Prawa konsumentów. Gwarancja – cz. 1

Gwarancja producenta jest jednym z istotnych czynników, branych pod uwagę przez konsumenta przy wyborze danego produktu. Czym tak naprawdę jest gwarancja i czy jest ona nam potrzebna?

REKLAMA

Kiedy należy powiadomić sprzedawcę o wadzie?

Wobec stwierdzenia wady kupujący jest obowiązany poinformować o tym sprzedawcę. W jakim jednak terminie powinien powiadomić sprzedawcę o spostrzeżeniu wad kupionej rzeczy? Czy do sprzedawcy trzeba udać się niezwłocznie?

Timesharing: będą ułatwienia dla konsumentów

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o timeshare, który ma ułatwić życie konsumentom korzystającym z tego typu usług. Projekt został przygotowany przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Czy reklamacja bez gwarancja jest możliwa?

Gwarancja zgubiona, a sprzedawca nie chce przez to przyjąć reklamacji do rozpatrzenia. Taki problem ma wielu konsumentów. Tak naprawdę przy reklamacji wcale nie potrzebujemy gwarancji.

Czy reklamacja przecenionego towaru jest możliwa?

Wakacje to czas wyprzedaży i przecen. Czy kupno przecenionego towaru oznacza, że nie będziemy mogli skorzystać z prawa do reklamacji? Jaki wpływ ma przecena na reklamację?

REKLAMA

Ile czasu powinna trwać reklamacja?

Sprzedawca ma obowiązek przyjąć reklamację do rozpatrzenia, dać odpowiedź klientowi oraz uczynić zadość jego roszczeniu, jeżeli jest zasadne. Ile jednak czasu powinna trwać procedura reklamacyjna?

Czy reklama wiąże biuro podróży?

Gdy organizator wycieczki nie wywiązał się z umowy możemy złożyć reklamację i żądać odszkodowania. Co jeżeli wycieczka nie jest taka, jak na reklamie biura podróży?

Czy sprzedawca może odmówić zwrotu towaru?

Często kupione przez nas rzeczy po przywiezieniu do domu okazują się za małe, za duże lub kupione na prezent nie trafiają w gust obdarowanego. Czy w takiej sytuacji można zwrócić towar i czy sprzedawca może nie przyjąć od nas zakupionego towaru?

Vademecum: Prawa turysty

Wakacje to czas turystycznych wyjazdów. Zwykle o prawach turysty myślimy dopiero po powrocie z nieudanej wycieczki. Może zatem warto wcześniej dowiedzieć się czego możemy domagać się od biura podróży?

Vademecum: Reklamacja obuwia

Reklamacja to jedno z podstawowych uprawnień każdego konsumenta. Jednym z częściej reklamowanych produktów jest obuwie. Kiedy udać się do sprzedawcy z reklamacją? Co napisać w treści reklamacji? Czytaj w Vademecum WieszJaka.

Od 1 lipca odszkodowanie za spóźniony pociąg

Od 1 lipca PKP będą zmuszone do wypłaty odszkodowań za spóźnione pociągi.

Co warto wiedzieć zanim wykupimy wycieczkę

Zanim kupimy wycieczkę powinniśmy dowiedzieć co powinna zawierać umowa o świadczenie usług turystycznych, a także jakie są obowiązki biura podróży.

Odszkodowanie za zmarnowany urlop. Jak je uzyskać?

Odszkodowanie jest jednym z możliwych roszczeń w przypadku zmarnowanego urlopu. Poszkodowani turyści mogą żądać od biura podróży odszkodowania, a nawet zadośćuczynienia za zmarnowany urlop. Jak dochodzić swoich roszczeń?

Nieudana wycieczka: czego domagać się od biura podróży?

Zawierając umowę z klientem biuro podróży zobowiązuje się wykonać usług w odpowiednim standardzie. Czego może domagać się klient w przypadku nieudanej wycieczki?

Czy biuro podróży odpowiada także za inne podmioty?

Odpowiedzialność biura podróży za nieprawidłowe wykonanie umowy jest ściśle regulowana w przepisach prawa. Czy jednak organizator będzie ponosił odpowiedzialność jedynie za swoje zaniechania?

Biuro podróży nie może ograniczać swojej odpowiedzialności

Jadąc na wakacje z biurem podróży nie spodziewamy się problemów. Kłopot zaczyna się wtedy, gdy nagle biuro podróży nie wywiązuje się z umowy. Jak dochodzić swoich praw? Co jeśli w umowie biuro podróży ograniczy swoją odpowiedzialność?

Reklamacja wycieczki last minute

Last minute to oferty skierowane do osób, które miejsce wypoczynku wybierają na krótko przed wyjazdem. Dzięki temu mogą wykupić dużo tańszą wycieczkę. Czy jednak last minute gwarantuje takie same prawa, jak innym klientom biur podróży?

Senior w sklepie: Zwrot towaru bez wad

Zdarza się, że towar, pomimo braku wad przestaje nam się podobać. Czy możemy go wówczas zwrócić do sklepu?

Senior w sklepie: Reklamacje żywności

Zdarza się także, że towar żywnościowy jest po prostu zepsuty. Nawet, jeśli nie jest to bezpośrednio winą sprzedawcy, ale wynika np. z błędów w transporcie, to sprzedawca odpowiada przed konsumentem, bo tylko z nim konsument zawierał umowę.

Kto jest zwolniony z opłaty klimatycznej?

Opłata miejscowa, potocznie określana klimatyczną pobierana jest za pobyt w celach turystycznych, wypoczynkowych bądź szkoleniowych. Jej wysokość ustalana jest przez ragę gminy, ale nie może być wyższa niż 1,99 zł za dzień. Czy opłata jest pobierana zawsze?

Senior w sklepie: Niezgodność towaru z umową

Sprzedawca w świetle przepisów odpowiada za niezgodność towaru z umową, a towar jest niezgodny z umową, jeśli podane konsumentowi informacje o towarze są nieprawdziwe, mylące lub towar nie posiada cech, o których zapewniał sprzedawca.

Czy konsument musi płacić za nieuznaną reklamację?

Przepisy prawa gwarantują konsumentom bezpłatną naprawę lub wymianę w przypadku uznania reklamacji. Co jednak w sytuacji, gdy reklamacja nie zostanie uznana? Czy konsumenta obciążają koszta nieuzasadnionej reklamacji?

Jak legalnie wywieźć zabytek?

Wywiezienie zabytku za granicę wiąże się z uzyskaniem pozwolenia. To, czy dany przedmiot jest zabytkiem i czy do jego wywiezienia niezbędne jest uzyskanie pozwolenia określa ustawa o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.

Zwrot towaru a reklamacja

Zwrot towaru do sklepu to nie to samo co reklamacja. Zwrot jest możliwy jedynie za zgodą sprzedawcy. Reklamacja to uprawnienie konsumenta, którego żaden sprzedawca wyłączyć nie może.

Co zrobić, gdy skończy się gwarancja?

Produkt na gwarancji popsuł się tuż po tym jak ta wygasła? Nie oznacza to jednak, że nie mamy szans. Trzeba sprawdzić, czy upłynął już czas na reklamację z ustawy.

Nie opłaca się zwlekać z reklamacją

W przypadku spostrzeżenia wady zakupionego towaru powinniśmy jak najszybciej złożyć reklamację do sprzedawcy. Zbędna zwłoka w tej kwestii może mieć olbrzymie konsekwencje dla naszych roszczeń.

Czy sprzedawca musi zwrócić koszty poniesione podczas reklamacji

Reklamacja jest co do zasady bezpłatnym uprawnieniem każdego konsumenta. To oznacza, że na sprzedawcy będą ciążyły koszty wynikłe podczas reklamacji.

Czego można żądać przy reklamacji towaru?

Jeżeli zakupiony przez nas produkt zawiera wady, wtedy też będzie mogli udać się do sprzedawcy z reklamacją. Roszczenia konsumentów w takiej sytuacji są jednak ograniczony jedynie do żądania naprawy lub wymiany.

Co napisać w reklamacji butów?

Reklamacja nie jest sformalizowanym pismem, które tak jak pozew musi zawierać określone elementy. Niemniej jednak dobrze napisana reklamacja może ułatwić nam dochodzenie naszych praw. Co warto zawrzeć w reklamacji butów?

Wymiana butów na inny model

Przy reklamacji konsumenci mogą wybrać spośród dwóch uprawnień: bezpłatna naprawa lub bezpłatna wymiana wadliwego towaru. Co jednak w sytuacji, gdy sprzedawca każe nam wybrać inny produkt?

Rękojmia, niezgodność towaru z umową a gwarancja jakości

Reklamacja, rękojmia, niezgodność towaru z umową, czy gwarancja. To pojęcia, z którym najczęściej spotykają się konsumenci. Co one jednak tak naprawdę oznaczają?

Beatyfikacja Jana Pawła II: Opieka zdrowotna we Włoszech

Wyjeżdżając za granicę powinniśmy odpowiednio się przygotować. Jednym z koniecznych punktów jest wyrobienie Europejskiej karty Ubezpieczenia Zdrowotnego.

Beatyfikacja Jana Pawła II: Gdzie znaleźć miasteczka namiotowe dla pielgrzymów?

Miasteczka namiotowe będą otwarte od 28 kwietnia do 3 maja. Jak wyjaśniły władze Lacjum, jest to ukłon w stronę wiernych z Polski, którzy mogą zatrzymać się w Rzymie na dłużej ze względu na dzień wolny z okazji Święta 3 maja.

Beatyfikacja Jana Pawła II: Porady dla zwiedzających Padwę i Wenecję

Aby dojechać do centrum Padwy, musimy posiadać specjalne zezwolenie. Wjazd autokarów na teren Wenecji podlega opłacie.

Wielkanoc. Jak reklamować żywność – cz. 2

Podstawowym prawem konsumenta jest reklamacja. Dotyczy to nie tylko takich produktów jak odzież, czy obuwie. Reklamować można żywność, także tę kupioną luzem. Zobacz jakie masz prawa?

Wielkanoc. Jak reklamować żywność? – cz. 1

Podstawowym prawem konsumenta jest reklamacja. Dotyczy to nie tylko takich produktów jak odzież, czy obuwie. Reklamować można żywność, także tę kupioną luzem. Zobacz jakie masz prawa?

Beatyfikacja Jana Pawła II: Praktyczne porady dla pielgrzymów

Przed wyjazdem zaopatrz się dowód tożsamości oraz w Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego. W razie wątpliwości możesz skorzystać z całodobowej infolinii dla pielgrzymów.

Beatyfikacja Jana Pawła II: Jak korzystać z komunikacji miejskiej w Rzymie?

Jaki jest rozkład jazdy autobusów? Kiedy zostaną uruchomione specjalne linie dla pielgrzymów? Do czego uprawnia karta pielgrzyma JPII Special Pass? Podpowiadamy jak podróżować po Rzymie w czasie beatyfikacji.

Beatyfikacja Jana Pawła II: Jakie są ceny biletów w Rzymie?

W Rzymie mamy do wyboru kilka rodzajów biletów komunikacji miejskiej. Dzieci pod opieką rodzica podróżują bezpłatnie.

Beatyfikacja Jana Pawła II: Jakie pozwolenia dla autobusów turystycznych w Rzymie?

W czasie beatyfikacji autobusy wjeżdżające do Rzymu będą musiały posiadać specjalne pozwolenie. Podpowiadamy, gdzie je nabyć oraz w jakich miejscach skorzystać z miejsc parkingowych.

Jak obliczyć 14-dniowy termin na odpowiedź reklamacyjną?

Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej daje sprzedawcy 14 dni na udzielenie odpowiedzi reklamacyjnej. Niektórzy sprzedawcy uznają, że chodzi tutaj o 14 dni roboczych. Jak jest naprawdę?

Beatyfikacja Jana Pawła II: jak dojechać samochodem do Rzymu?

Rzym podczas beatyfikacji papieża Jana Pawła II ma odwiedzić prawie 2 miliony pielgrzymów. Drogę do stolicy Włoch, liczącą około 1,8 tys. km, można pokonać także samochodem. Jaką drogę wybrać?

Czy istnieje ubezpieczenie domków letniskowych?

Tak jak można ubezpieczyć domu lub mieszkanie, tak samo możemy wykupić ubezpieczenie domku letniskowego. Dzięki takiemu ubezpieczeniu możemy zabezpieczyć się przed finansowymi skutkami kradzieży z włamaniem, czy zalania.

Reklamacja: czy czas wniesienia reklamacji ma znaczenie?

Prawo do reklamacji to jedno z podstawowych uprawnień konsumentów. Co należy wiedzieć, by w pełni korzystać ze swoich uprawnień? Jedną z takich przydatnych informacji jest odpowiedź na pytanie, czy czas wniesienia reklamacji ma znaczenie?

Co warto wiedzieć, zanim złożysz reklamację?

Prawo do reklamacji to jedno z podstawowych uprawnień konsumentów. Co należy wiedzieć, by w pełni korzystać ze swoich uprawnień? Jakie błędy najczęściej popełniają konsumenci przy pisaniu reklamacji?

Co musisz wiedzieć o reklamacji towarów? - cz. 3

Prawo do reklamacji to jedno z podstawowych uprawnień konsumentów. Co należy wiedzieć, by w pełni korzystać ze swoich uprawnień? Jakie błędy najczęściej popełniają konsumenci przy pisaniu reklamacji?

Co musisz wiedzieć o reklamacji towarów? – cz. 2

Co należy wiedzieć, by w pełni korzystać ze swoich uprawnień? Jakie błędy najczęściej popełniają konsumenci? Czym jest niezgodność towaru z umową? Przeczytaj.

REKLAMA