REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Reklamacja, Usługi turystyczne

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Co zrobić jeśli produkt na zdjęciu sklepu internetowego wygląda inaczej niż w rzeczywistości

Parę dni temu chciałam zakupić w sklepie internetowym lampkę. Na zdjęciu przedstawiona było ona w 3 różnych kolorach. Mnie najbardziej pasowała srebrna, więc taka zaznaczyłam w zamówieniu. Byłam bardzo zdziwiona kiedy otrzymałam lampkę, ale w kolorze złotym. Sprzedawca powiedział mi, że ten produkt sprzedają tylko w takim kolorze. Dlaczego więc z oferty wynikało co innego?

Czy można złożyć reklamacje grupową do biura podróży

Wyjechaliśmy na wycieczkę do Hiszpanii. Już po przybyciu na miejsce okazało się, że nie będzie to nasz wymarzony wypoczynek. Prawie żaden z warunków umowy nie został dotrzymany. Począwszy od hotelu, jego standardu, położenia, wyżywienia, transportu lotniczego itp. Ponieważ nasze rozgoryczenie podzielali wszyscy turyści postanowiliśmy złożyć wspólną reklamacje do biura podróży. Jednak nie chciano nam jej przyjąć i kazano składać pismo każdemu z osobna. Czy mieli do tego prawo?

Biuro podróży żąda innej ceny niż w ofercie zamieszczonej na stronie internetowej

Zawiercie umowy na odległość, czyli m.in. za pośrednictwem strony internetowej biura podróży różni się od tradycyjnego sposobu jedynie formą zawarcia zobowiązania. W tym przypadku następuje to w  formie elektronicznej. Jednak oferta skierowana do konsumenta powinna spełniać pewne wymogi, np. powinna być rzetelna i zgodna z prawdą.

Co zrobić jeśli linie lotnicze nie uwzględnią reklamacji

Zdarzyło ci się, że lot którym miałeś lecieć w podróż został w ostatniej chwili zlikwidowany, a ty nie otrzymałeś żadnej informacji na ten temat? Możesz w takiej sytuacji złożyć reklamacje do przewoźnika lotniczego. Co jednak zrobić w przypadku, gdy twoje roszczenia nie zostaną uznane?

REKLAMA

Reklamacja do francuskiego banku

Przebywasz we Francji i otworzyłeś w tamtejszym banku rachunek bankowy? Sprawdź co zrobić jeśli po pewnym czasie okaże się, że na koncie na ma środków pieniężnych.

Wyprzedaże

Ten, kto próbował nie poddać się szaleństwu wyprzedaży, wie, iż z momentem przekroczenia progu centrum handlowego coraz ciężej jest dotrzymać danego sobie przyrzeczenia. Rozliczne promocje, gwar oraz poczucie ogólnie panującego chaosu na pewno nie ułatwia podejmowania racjonalnych, przemyślanych decyzji.

Wakacje - timesharing

Jeśli coraz częściej zaczynasz marzyć o posiadaniu własnego miejsca, gdzieś na skraju świata, o piaszczystej plaży czy białych szczytach gór, powinieneś pomyśleć o skorzystaniu z usług Timesharing.

Przedświąteczne zakupy

Święta zbliżają się do nas coraz mniejszymi kroczkami. Jak co roku będziemy kupować mnóstwo prezentów dla najbliższych. Może się okazać, że niektóre z nich będą mniej trafione niż przypuszczaliśmy. Czy zawsze w takiej sytuacji będziemy mogli zwrócić prezent do sklepu?

REKLAMA

Produkt zastępczy

Oddałeś rzecz do naprawy i nie wiesz czy należy ci się na jej czas produkt zastępczy? Przeczytaj i dowiedz się czy masz do tego prawo.

Protokół odbioru

Zakupiłam na Allegro drukarkę. Dostarczona drukarka jest niestety uszkodzona, ma zbite szkło od skanera. W momencie odbioru paczki od kuriera nie widziałam na zewnątrz żadnego uszkodzenia. Sprzedawca nie chce uznać mi reklamacji. Co mogę w tej sytuacji?

Podwyższenie ceny za wycieczkę

Wykupiłam wycieczkę do Egiptu. Podróż ma odbyć się za miesiąc. Jednakże już teraz otrzymałam wezwanie do dokonania dopłaty ze względu na wzrost kosztów opłaty paliowej. Czy biuro podróży może ode mnie żądać tego typu zapłaty? Czy mogę tej sytuacji odstąpić od umowy?

Naprawa gwarancyjna

Zgłosiłeś usterkę jakiejś rzeczy do serwisu i nie wiesz jak długo masz czekać na odpowiedź? A może gwarant zwleka z jej naprawą? Sprawdź czy są sztywne terminy napraw gwarancyjnych.

Źle wywołane zdjęcia

Wywołałam negatyw zdjęć w jednym z punktów fotograficznych. Jednakże klisza była prześwietlona. Czy powinnam zareklamować tę usługę? Zapłaciłam za kolorowy negatyw. A jestem stratna kilka złotych co zrobić, ponieważ nie mam wszystkich zdjęć.

Jaki jest czas naprawy

Jeżeli reklamujemy rzecz u sprzedawcy bardzo często zastanawiamy się jak długo będziemy musieli czekać na jego naprawę bądź wymianę. Problemtyczna jest również kwestia dotycząca uznania samego żądania reklamacyjnego, ale nie wykonywania go. Zobacz czy istnieją ustawowe terminy.

Co to jest oferta last minute

Byłam ostatnio w biurze podróży. Zaoferowano mi wycieczkę typu last minute, ale co to dokładnie oznacza? Czy turysta może korzystać z takich samych prawa i obowiązków jak w przypadku zwykłej wycieczki?

Czy można domagać się odszkodowania za źle wykonaną usługę

Czy zdarzyło ci się, że fachowiec zamiast dokonać naprawy to dokonał uszkodzenia rzeczy? Należy pamiętać, że w takim przypadku zawsze można zażądać stosownego odszkodowania za wyrządzoną szkodę.

Zareklamuj złą usługę

Zleciłeś wykonanie mebli i są niezgodne z projektem, chciałeś aby zamontowano Ci nowe drzwi, ale teraz są krzywe, a może pralnia uszkodziła Twój płaszcz? W każdym z tych przypadków masz prawo złożyć reklamacje. Sprawdź jak należy to zrobić i jakie żądania Ci przysługują.

Czy ubezpieczenie turystyczne jest potrzebne

Wykupiłam zagraniczną wycieczkę sylwestrową. Znajoma bardzo się zdziwiła, gdy jej powiedział, że nie zawarłam przy tej okazji umowy ubezpieczenia. Po co ubezpieczać się przed wyjazdem turystycznym, czy warto korzystać z ubezpieczeń turystycznych?

Jakie są rodzje ubezpieczeń turystycznych

Jestem zainteresowana wykupieniem ubezpieczenia turystycznego. Jak się kształtuje oferta ubezpieczeń turystycznych na polskim rynku i na co zwracać uwagę przy ich wyborze?

Gwarancja nie obejmuje wszystkiego

Czy zdarzyło ci się zareklamować rzecz w serwisie i w odpowiedzi usłyszeć: "Gwarancja nie obejmuje takiej wady"? Jakie wówczas uprawnienia ci przysługują. Sprawdź czy możesz składać reklamacje na taki produkt.

Kiedy można powierzyć prace innemu fachowcowi

Zleciłeś wykonie prac remontowych fachowcowi i widzisz, że wykonuje on je w sposób wadliwy, sprzeczny z umową i twoim wskazówkami. W takiej sytuacji masz do wyboru: albo zrezygnować usług tego przedsiębiorcy i odstąpić od umowy albo zlecić poprawienie i dalsze wykonanie prac innemu fachowcowi na koszt i niebezpieczeństwo pierwszego wykonawcy.

Odstąpienie od umowy

Odstąpić od umowy o usługę turystyczną można tylko w określonych przypadkach i nie może nastąpić bez powodu. Przyczyną rezygnacji może być np. zmiana istotnych warunków umowy. W innym razie trzeba liczyć się z koniecznością zapłaty kary umownej.

Nieprawidłowo wykonana usługa turystyczna

Organizator turystyki jest odpowiedzialny za nienależyte wykonanie usługi turystycznej. Jeżeli wycieczka jest  organizowana w sposób inny niż umawiano się podczas zawierania umowy, np. hotel ma inne położenie albo jest o niższym standardzie, to można żądać stosownego odszkodowania.

Co to jest świadczenie zastępcze

Organizator turystyki, który w czasie trwania danej imprezy turystycznej nie wykonuje przewidzianych w umowie usług, stanowiących istotną część programu tej imprezy, ma obowiązek wykonać w ramach tej imprezy odpowiednie świadczenie zastępcze.

Obowiązki informacyjne organizatora turystyki

Kolorowe foldery, broszury reklamowe kuszą klientów swoją atrakcyjnością i dobrą ceną. Nie można jednak zapomnieć, że wszystkie zwarte w nich informacje muszą być prawdziwe, aby konsument znał warunki umowy przed jej zawarciem.

Kiedy cena za wycieczkę może zostać podwyższona

Prawdą jest, że istnieje obowiązek dotrzymywania umów. Dotyczy to również obowiązku  zachowania stałej wysokości ceny. Chodzi o to, że konsument musi wiedzieć przed zawarciem umowy ile ma zapłacić i że jest to stawka, która się nie zmieni. Prawo o usługach turystycznych przewiduje jednak możliwość podwyższenia ceny w kilku przypadkach.

Co powinno znajdować się w umowie o świadczenie usług turystycznych

Zanim podejmiemy decyzję o zawarciu umowy z konkretnym biurem podróży należy dokładnie przeczytać umowę. Trzeba pamiętać, że powinny się w niej znajdować szczegółowe dane odnośnie organizatora turystyki oraz programu wycieczki.

W jakim terminie żądania konsumenta powinny być spełnione

Termin wykonania żądania jest dość problematyczną kwestią. Chociażby dlatego, że nie jest dokładnie określona w przepisach prawa. Powoduje to często nadużycia ze strony sprzedawcy, który czas ten traktuje jako nieograniczony. Tak jednak nie jest.

Co zrobić, aby odstąpienie od umowy było skuteczne?

Odstąpić od umowy zawartej prze internet należy w ciągu 10 dni. Wystarczy przed upływem tego okresu wysłać oświadczenie woli. Oprócz tego konsument musi zwrócić sprzedawcy towar, a ten musi oddać kupującemu pieniądze.

Czy rzecz zakupioną w sieci można reklamować

Umowy zawierane na odległość różnią się od umów zawieranych bezpośrednio w sklepie tylko formą zakupu, niekiedy ceną oraz możliwością lub jej brakiem zapoznania się z produktem. Nie zmieniają się natomiast zasady odpowiedzialności sprzedawcy za towar niezgodny z umową.

Domniemanie zgodności towaru z umową

Ustalenie czy towar jest zgodny z umową w chwili jego wydania czy nie skutkuje uznanie  reklamacji albo nieuwzględnieniem roszczeń konsumenta. Z punktu widzenia kupującego istotne jest kiedy ta wada się ujawniła. Jeżeli nastąpiło to przed upływem 6 miesięcy od momentu zakupu, to domniemuje się, że niezgodność miała miejsce już w chwili wydania towaru.

Kiedy towar jest niezgodny z umową

Niezgodność z umową to pojęcie odnoszące się do właściwości towaru, a raczej ich braku. Może to polegać na tym, że towar nie ma cech właściwych dla rzeczy danego rodzaju albo jest niezgodny z przedstawioną próbką bądź wzorek. W języku potocznym używa się częściej określenia, ze towar ma usterki, jest wadliwy.

W jakim terminie sprzedawca powinien odpowiedzieć na reklamacje

Samo złożenie reklamacji do sprzedawcy nie powoduje jej automatycznego uznania. Przedsiębiorca  powinien ustosunkować się do roszczenia konsumenta. Sprzedawca ma na to odpowiedni termin w zależności od roszczenia kupującego.

Łatwiejsze reklamacje w sklepach internetowych

Wszyscy konsumenci, którzy będą chcieli złożyć reklamacje do sklepu internetowego będą mogli to uczynić w specjalnie do tego przeznaczonym punkcie kontaktowym. Tak wynika z noweli ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Reklamacja usługi fryzjerskiej

Umawiając się z fryzjerem na wykonanie pięknej fryzury, modelowanie, strzyżenie albo zakupując preparaty kosmetyczne zawieramy umowę. Jak dochodzić swoich praw jeżeli nie jest ona wykonana w sposób należyty?

Usługi dentystyczne też można reklamować

Kiedy korzystamy z odpłatnej usługi dentysty, to zawieramy umowę cywilnoprawną. Dentysta ma obowiązek wykonać usługę w sposób należyty, a klient musi za nią zapłacić. Niekiedy jednak umowa nie jest wykonana w sposób prawidłowy. Wówczas konsumentowi przysługuje prawo do reklamacji.

"Po odejściu od kasy reklamacji nie uwzględniamy"

Tytułowe zdanie to sprytny, choć niezgodny z prawem wybieg sprzedawców. Niestety wielu klientów zostało w ten sposób odstraszonych od złożenia reklamacji. Pamiętajmy zatem, że jeżeli zakupiony przez nas towar jest wadliwy – mamy prawo złożyć reklamację. Tylko jak to skutecznie zrobić?

Co i jak reklamujemy

Z badań przeprowadzonych na zlecenie UOKIK wynika, że większość konsumentów nie zdarzyło się w poprzednim roku nabyć wadliwego lub niezgodnego z umową produktu. Jeśli respondent kupił wadliwy produkt, to najczęściej była to żywność. Być może dlatego, że żywność kupuje się najczęściej. Bardzo często badani kupowali także wadliwe obuwie. Nieco rzadziej wady ujawniały się w nabytym sprzęcie RTV i AGD oraz w odzieży.

Gdzie złożyć reklamacje jeżeli producent już nie istnieje

Zakupiłam rok temu cztery pary drzwi do całego mieszkania. Ponieważ drzwi są wadliwe, mają uszkodzone zamki i zawiasy, postanowiłam je reklamować. Jednak zostałam poinformowana, że  producenta już nie ma i nie wie, czy jest jego następca. Czy to prawda, że mogę teraz reklamować drzwi u sprzedawcy?

Czy do reklamacji trzeba załączyć uszkodzone opakowanie

Paczka, którą wysłałam został doręczona, ale niestety brakowało w niej pewnych części. Poza tym samo opakowanie okazało się być uszkodzone. Chciałam złożyć reklamację skradzionych rzeczy. Poczta jednak domaga się, abym dołączyła uszkodzone opakowanie. Czy to jest zgodne z prawem?

Termin na odpowiedź od poczty

Zareklamowałem usługę pocztową, ponieważ w ogóle nie została ona wykonana. Od momentu wysłania paczki minęły cztery tygodnie, a adresat nadal jej nie otrzymał. Jak długo mam czekać na odpowiedź od poczty?

Czy za niedoręczoną paczkę przysługuje odszkodowanie

Minęły trzy tygodnie odkąd powinienem otrzymać paczkę. Niestety nadal nie dotarła. Czy w tej sytuacji złożyć reklamację? Jaki jest czas na doręczenie paczki adresatowi?

Kiedy trzeba poinformować wykonawcę o wadach

Z usług fachowców korzystamy bardzo często. Dotyczą one zwykłych spraw życia codziennego, np. naprawa butów u szewca oraz poważnych inwestycji związanych np. z remontem domu. W sytuacji gdy zauważymy wady w wykonanej usłudze należy pamiętać o tym, że mamy miesiąc na poinformowanie wykonawcy o nich.

Termin udzielenia odpowiedzi na reklamację usługi turystycznej

Pojechałeś na wycieczkę i wróciłeś z niej niezadowolony? Usługa turystyczna nie została wykonana zgodnie z umową? Masz prawo złożyć reklamację a organizator turystyki ma obowiązek odpowiedzieć na nią w terminie 30 dni.

Towar promocyjny też można reklamować

Często, zwabieni dobrą ceną, zakupujemy towary promocyjne. Jeżeli promocja nie była spowodowana uszkodzeniem produktu, a jedynie sezonową wyprzedażą, to mamy prawo oczekiwać, że zakupiony przez nas produkt będzie sprawny. W przypadku gdyby okazał się niezgodny z umową możemy składana niego reklamacje do sklepu.

Czy do przedsiębiorstwa energetycznego można złożyć reklamacje

Jednym z najczęstszych problemów jakie pojawiają się między konsumentem a przedsiębiorstwem energetycznym jest przerwa w dostawie energii elektrycznej. Często mamy do czynienia również ze źle naliczoną fakturą. W obu przypadkach konsument nie jest pozbawiony praw. Może składać reklamacje.

Kiedy można złożyć reklamację do sprzedawcy

Za niezgodność towaru z umową odpowiada sprzedawca. Jeżeli zauważymy w naszym towarze jakieś usterki można złożyć na niego reklamacje. O tym wiedzą prawie wszyscy. Lecz rzadko mamy świadomość, że w przypadku składania reklamacji konieczne jest przestrzeganie pewnych terminów. Mamy dwa miesiące na poinformowanie sprzedawcy o wadzie.

Co przysługuje konsumentowi za niezgodną z umową wycieczkę

Niekiedy wyobrażenia o pięknej plaży i cudownym hotelu pozostają tylko marzeniami. W szczególności jeśli jadąc na wycieczkę jesteśmy przekonani, że wszystko będzie w odpowiedni sposób wykonane. Problemy zaczynają się gdy w miejscu basenu są krzaki, plaża jest oddalona od hotelu 2 km , a nie 200 m, a w pokoju nie ma klimatyzacji.

Czego można żądać od sprzedawcy

Osoba, która zakupiła towar na własny użytek i który okazał się popsuty, posiadający jakiekolwiek wady może złożyć reklamacje do sklepu. Zgodnie z przepisami konsument ma prawo wyboru co do żądania, ale niestety nie ma tu całkowitej dowolności.

Reklamacja usługi telekomunikacyjnej

Trudno jest dzisiaj wyobrazić sobie świat bez telefonów komórkowych, a tym bardziej jakikolwiek dom bez telefonu stacjonarnego. Lecz mimo, iż są to tak powszechne usługi nadal bywają wykonywane przez operatorów w sposób nieprawidłowy. Jakie uprawnienia nam przysługują jeśli nagle nasz telefon nie będzie chciał dzwonić?

REKLAMA