| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Sprawy urzędowe > Gmina > Nieruchomości > Jak wygląda procedura przyznawania mieszkań komunalnych w Warszawie

Jak wygląda procedura przyznawania mieszkań komunalnych w Warszawie

Podpisanie umowy najmu jest finalnym elementem procedury przyznawania mieszkań komunalnych. W zależności od sytuacji mieszkaniowej poszczególnych gmin, na uzyskanie mieszkania można czekać od kilku miesięcy do nawet kilku lat.

Wniosek o przyznanie mieszkania komunalnego

Pierwszą czynnością jakiej powinny dokonać osoby zainteresowane przyznaniem mieszkania komunalnego jest złożenie wypełnionego wniosku o przyznanie mieszkania komunalnego wraz z oświadczeniami i dokumentami potwierdzającymi wysokość dochodów uzyskiwanych przez wnioskodawcę i inne osoby zgłoszone we wniosku do wspólnego zamieszkiwania oraz dokumentację potwierdzającą posiadane przez te osoby tytuły prawne do lokali.

Nowość: Umowy zlecenia 2015

Wniosek składamy do Wydziału Spraw Lokalowych Urzędu Dzielnicy, na trenie której mieszkamy, w przypadku osób bezdomnych w urzędzie dzielnicy, w której wnioskodawca posiadał ostatnie miejsce zamieszkania, natomiast w przypadku osób bezdomnych, które nie wykazały swojego ostatniego miejsca zamieszkania w Warszawie w dowolnie wybranym urzędzie dzielnicy. Po złożeniu wniosek zostaje poddany analizie i weryfikacji.

Odmowa złożenia oświadczeń i dokumentów może stanowić podstawę do odmowy zakwalifikowania wniosku.

Rozpoznanie wniosku o mieszkanie

Przy rozpatrywaniu wniosków bierze się pod uwagę warunki mieszkaniowe w poprzednim miejscu zamieszkania wnioskodawcy oraz innych osób zgłoszonych przez niego do wspólnego zamieszkiwania. Burmistrz dzielnicy lub osoba przez niego upoważniona może zwrócić się do właściwego ośrodka pomocy społecznej o wydanie opinii na temat sytuacji osobistej, rodzinnej, dochodowej i majątkowej wnioskodawcy oraz osób zgłoszonych przez niego do wspólnego zamieszkiwania.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Komisja Mieszkaniowa i Zarząd Dzielnicy

Wniosek, po przeanalizowaniu i weryfikacji, zostaje przedstawiony do zaopiniowania Komisji Mieszkaniowej. Po zaopiniowaniu wniosku przez Komisję jest on rozpatrywany przez Zarząd Dzielnicy, który rozstrzyga o zakwalifikowaniu i umieszczeniu wnioskodawcy na liście osób oczekujących na najem lokalu.

Osoby, których wnioski zostaną pozytywnie rozpatrzone są wpisane na listę oczekujących na przyznanie konkretnego lokalu.

W celu zapewnienia kontroli społecznej listę, po zatwierdzeniu przez zarząd dzielnicy, podaje się do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie, najpóźniej do dnia 31 stycznia każdego roku i przez okres nie krótszy niż 14 dni, na tablicy ogłoszeń urzędu dzielnicy.

Pozytywne rozpatrzenie wniosku

Po informacji o pozytywnym rozpatrzeniu wniosku czekamy na propozycję przyznania konkretnego mieszkania. Jeśli zaproponowane przez Urząd mieszkanie nie będzie nam odpowiadało, możemy nie przyjąć propozycji, ale powinniśmy uzasadnić swoje stanowisko. Trzeba zdawać sobie sprawę, że kolejne propozycje wysuwane przez gminę mogą niestety skutkować coraz niższym poziomem naszego zadowolenia z proponowanych mieszkań. Przyczyną tego jest dość niska liczba lokali, którymi dysponuje gmina.

Maksymalna opłata śmieciowa 2015

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Myloview.pl

Fachowcy branży designu wnętrzarskiego, postanowili stworzyć miejsce dla użytkowników internetu, które pozwoli na wybór dekoracji ściennej najwyżej jakości - myloview.pl. Platforma artystyczna myloview.pl, to sklep internetowy, który pozwoli Państwu na wyposażenie wnętrz oryginalnymi naklejkami, muralami, fototapetami oraz obrazami.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »