| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Reklamacje > Terminy > W jakim terminie operator telekomunikacyjny powinien odpowiedzieć na reklamację

W jakim terminie operator telekomunikacyjny powinien odpowiedzieć na reklamację

Operator telekomunikacyjny po otrzymaniu reklamacji od konsumenta ma obowiązek odpowiedzieć na nią. Ważne jest również to w jakim czasie tego dokona. Przepisy wskazują, że powinno to nastąpić w ciągu 30 dni od momentu jej złożenia.

Składając reklamacje na usługę telekomunikacyjną operator ma obowiązek odpowiedzieć na nią w określonym czasie. Jeżeli nie dochowa tego obowiązku i konsument otrzyma pismo od operatora po ustawowym terminie, to przedsiębiorca musi uznać żądanie konsumenta wskazane w reklamacji.

Zobacz również: Jak napisać reklamację usługi telekomunikacyjnej

Odpowiedź powinna być udzielona w ciągu 30 dni

Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych jest obowiązany do rozpatrzenia reklamacji usługi telekomunikacyjnej. Ma na to 30 dni licząc od momentu jej złożenia. Jeżeli reklamacja usługi telekomunikacyjnej nie zostanie rozpatrzona w tym terminie, uważa się, że została uwzględniona.

Reklamacja uwzględniona, ale pieniądze nie wypłacone

Jeżeli cała procedura reklamacyjna została wyczerpana i mimo tego, przedsiębiorca nie uznał żądań konsumenta, to można złożyć wniosek o wszczęcie postępowania mediacyjnego prowadzonego przez Prezesa UKE albo złożyć wniosek do stałego polubownego sądu konsumenckiego przy Prezesie UKE o rozpatrzenie sporu i wydanie wyroku. W ostateczności pozostaje dochodzenie swoich prawa na drodze sądowej, czyli wystąpienie z powództwem do sądu powszechnego właściwego dla miejsca zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych.

Drogę postępowania reklamacyjnego uważa się za wyczerpaną, jeżeli operator telekomunikacyjny nie zapłaci dochodzonej należności w terminie 30 dni od dnia, w którym reklamacja usługi telekomunikacyjnej została uznana. Dotyczy to jednak tylko przedsiębiorcy wyznaczonego, czyli TP SA.

Przedawnienie roszczeń

Roszczenia konsumenta wynikające z nienależytego wykonania umowy przedawniają się z upływem 12 miesięcy. Bieg tego terminu rozpoczyna się z końcem okresu rozliczeniowego, w którym zakończyła się przerwa w świadczeniu usługi telekomunikacyjnej, albo od dnia, w którym usługa została nienależycie wykonana lub miała być wykonana.

Bieg przedawnienia roszczeń zawiesza się na okres od dnia wniesienia reklamacji usługi telekomunikacyjnej do dnia udzielenia na nią odpowiedzi, nie dłużej jednak niż na okres przewidziany do rozpatrzenia reklamacji.

Zobacz również serwis: Prawa konsumenta

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Radosław Hancewicz

prawnik, urzędnik, trener administracji publicznej

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »