Kiedy jest Black Friday w 2021 r.?
REKLAMA
REKLAMA
Black Fiday - co to?
Black Friday to – najprościej rzecz ujmując – dzień wyprzedaży. W tym dniu wiele sklepów oferuje klientom zniżki. Ci zaś mogą nabyć towary w promocyjnych cenach.
REKLAMA
Black Friday w Polsce
Do Polski tradycja Black Friday dotarła ze Stanów Zjednoczonych. Warto pamiętać, iż w USA Black Friday obchodzi się następnego dnia po Święcie Dziękczynienia.
Black Friday vs Cyber Monday
W najbliższy poniedziałek po Black Friday przypada zaś Cyber Monday. Jest to dzień, w którym obniżki dotyczą zakupów online.
Black Friday - kiedy w 2021 r.?
W 2021 r. Black Friday wypada 26 listopada.
Black Friday - czy warto?
Zanim skorzystamy z promocji, warto zastanowić się czy rzeczywiście warto w tym czasie dokonać zakupów. Na co zwrócić szczególną uwagę?
Przede wszystkim sprawdźmy kim jest sprzedawca. Na stronie internetowej powinny znajdować się adres i dane kontaktowe. Pamiętajmy, iż prawa konsumenckie są lepiej chronione, gdy mamy do czynienia ze sprzedawcą działającym w Polsce lub w Unii Europejskiej. Pomocne może być też zweryfikowanie okresu, w jakim działa oraz opinii klientów.
Black Friday – historia cen
Niestety, okres wyprzedaży może zostać wykorzystany przez nieuczciwych sprzedawców. Co roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów otrzymuje z tego tytułu skargi. Najczęściej dotyczą one podnoszenia cen kilka dni wcześniej, aby później je obniżyć czy niejasnego naliczania rabatów. Konsument może też spotkać się z zachętą wysokiej obniżki, gdy w rzeczywistości dotyczy ona tylko wybranych produktów.
Z tego powodu nie zawsze mamy do czynienia z korzystną promocją. W wyborze sklepu mogą pomóc wiarygodne porównywarki cen i ostrożność.
Black Friday a prawa konsumenta
Czy konsumentom podczas wyprzedaży przysługują takie prawa jak reklamacja czy zwrot towaru?
Tak, w Black Friday i Cyber Monday konsumenci mają takie same prawa jak zawsze.
Oznacza to, iż można reklamować towar z wyprzedaży. Jeżeli produkt ma wadę, to sprzedawca powinien dokonać naprawy, wymiany, obniżki ceny albo zwrotu pieniędzy. Reklamację można złożyć w ciągu dwóch lat od daty zakupu.
Procedura zwrotu towaru różni się w zależności od tego czy kupujemy w sklepie internetowym czy w stacjonarnym. W sklepach internetowych towar można zwrócić bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od jego otrzymania. Niektóre sklepy oferują dłuższy okres zwrotu. Jeżeli przedsiębiorca nie poinformuje o prawie do odstąpienia od umowy, to 14-dniowy termin wydłuża się do 12 miesięcy.
Black Friday – oszustwo
W przypadku problemów możemy zwrócić się o pomoc do organizacji konsumenckich takich jak m.in. rzecznicy konsumentów czy Europejskie Centrum Konsumenckie. Co zrobić, gdy zostaliśmy oszukani? W takiej sytuacji można złożyć na policji lub w prokuraturze zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat