Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu wadliwy towar. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące wadliwy towar.
Reklamacja towaru kupionego na bazarze
Aktualizacja: 27.11.2014
Reklamacja towaru kupionego na bazarze, mimo braku paragonu, jest możliwa. Zdaniem ekspertów UOKIK klientom targowisk przysługują takie same prawa jak tym kupującym w sklepach. Jak zatem przebiega reklamacja towaru zakupionego na bazarze? »
Rewolucja w rękojmi – nowe przywileje dla kupujących
Aktualizacja: 29.10.2014
Z dniem 25 grudnia 2014 r. wchodzi w życie ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 24 czerwca 2014 r.). Sama ustawa, jak i zmodyfikowane przez nią przepisy Kodeksu cywilnego, zastąpią dotychczasowe przepisy, regulujące sprzedaż z udziałem konsumentów: ustawę o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny i ustawę o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego. »
Jak napisać odwołanie od reklamacji?
Aktualizacja: 23.08.2019
„Jak napisać odwołanie od reklamacji?” to pytanie, które bardzo często pojawia się na licznych forach internetowych. Dobrze napisane odwołanie od reklamacji może uratować sytuację, gdy otrzymamy odmowną odpowiedź sklepu na reklamację. Poniżej krótki poradnik krok po kroku, jak poprawnie napisać i skutecznie wnieść odwołanie od reklamacji? »
W jaki sposób reklamować artykuły spożywcze?
Aktualizacja: 05.08.2013
Kupujący ma prawo zareklamować towar żywnościowy, który jest niezgodny z umową sprzedaży w terminie 3 dni od dnia otwarcia lub dnia sprzedaży. Konsument powinien zawiadomić sprzedawcę przed upływem terminu przydatności lub daty minimalnej trwałości. »
Jaki termin ma konsument na zawiadomienie o wadzie towaru?
Aktualizacja: 05.08.2013
Zawiadomienie profesjonalnego sprzedawcy o wadzie towaru powinno nastąpić przed upływem dwóch miesięcy od dnia dostrzeżenia wady. Jeżeli konsument nabył towar od innej osoby fizycznej, wówczas termin z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy wynosi miesiąc od dnia jej wykrycia. »
Prawa kupującego samochód używany
Aktualizacja: 29.11.2012
Należy pamiętać, że osoba kupująca samochód używany ma szereg uprawnień chroniących jej interesy. Na co przy zakupie samochodu zwrócić szczególną uwagę? Czy za wady samochodu odpowiada sprzedający? »
Wadliwe wykonanie pracy a wynagrodzenie
Aktualizacja: 30.10.2012
Osoba pracująca na produkcji, która ze swojej winy wykonała wadliwy produkt lub usługę może zostać pozbawiona wynagrodzenia. W jakich okolicznościach pracownik nie otrzyma wynagrodzenia za wadliwy produkt? »
Sprzęt elektroniczny w sklepach pod lupą UOKiK-u
Aktualizacja: 13.06.2012
Gdy zakupiony towar stwarza zagrożenie, konsument może zawiadomić Inspekcję Handlową. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zbadał bezpieczeństwo sprzętu elektronicznego. »
Kiedy kupujący może skorzystać z rękojmi za wady?
Aktualizacja: 22.05.2012
Uprawnienia z tytułu rękojmi dają kupującemu możliwość odstąpienia od umowy lub też obniżenia ceny sprzedaży. Jakie wady sprzedanej rzeczy dają możliwość skorzystania z rękojmi? »
Jak sporządzić reklamację? – vademecum
Aktualizacja: 21.03.2012
Reklamacja powinna zawierać kilka niezbędnych elementów, aby przyniosła pożądany skutek. Jakie to elementy? »
Jak korzystać z uprawnień rękojmi?
Aktualizacja: 12.12.2011
Przy umowie sprzedaży kupujący może korzystać ze specjalnych uprawnień, które gwarantują przepisy o rękojmi. Nie dotyczy to jednak sprzedaży konsumenckiej. »
Aktualizacja: 14.12.2011
Rękojmia za wady, to odpowiedzialność sprzedawcy względem kupującego za wady fizyczne i prawne rzeczy sprzedanej. Kodeksowych przepisów o rękojmi nie stosuje się przy obrocie konsumenckim. »
Wyprzedaże: jakie prawa mają konsumenci?
Aktualizacja: 01.09.2011
Kupiłam telefon na wyprzedaży. Po kilku dniach wyszły na jaw usterki, które uniemożliwiają mi korzystanie z aparatu. Zgłosiłam się do sprzedawcy, ten twierdzi jednak, że zaznaczył przy sprzedaży, iż towar objęty promocją nie podlega reklamacji. »
Reklamacja: kiedy zwrot pieniędzy
Aktualizacja: 21.12.2010
Wbrew częstym opiniom, jakiem panują wśród konsumentów, żądanie zwrotu pieniędzy nie jest głównym uprawnieniem przy reklamacji. Zwrot pieniędzy będzie możliwy jedynie w określonych sytuacjach. Sprawdź w jakich. »
Czy informacja o istniejących wadach wyklucza reklamację?
Aktualizacja: 17.10.2011
Chciałem kupić na wyprzedaży sprzęt elektroniczny. Sprzedawca kazał jednak podpisać oświadczenie o tym, że zostałem powiadomiony o jego wadach. Czy w związku z tym reklamacja mi nie przysługuje? »
Powikłania po szczepieniach przeciwko COVID–19. Państwo wypłaci odszkodowanie