Nieistniejący model
REKLAMA
REKLAMA
Jeżeli towar jest niezgodny z umową, to można w pierwszej kolejności zażądać od sprzedawcy naprawy albo wymiany. Okres trwania odpowiedzialności sprzedawcy trwa 2 lata od momentu wydania rzeczy.
REKLAMA
W tym przypadku naprawa ani wymiana nie jest możliwa. Zakupiona przez konsumenta pralka nie jest już produkowana i nie można zakupić do niej części zamiennych. Oznacza to, że klient ma prawo skorzystać z kolejnych roszczeń przewidzianych przepisami. To znaczy zażądać obniżenia ceny, a jeżeli niezgodność towaru z umową jest istotna, to odstąpić od umowy (przyjmuje się, że istotność wady istnieje, gdy użytkowanie rzeczy jest w znacznym stopniu utrudnione). Odstąpienie od umowy polega na zwrocie przez strony świadczeń, które od siebie otrzymały: konsument zwraca pralkę, a sprzedawca zapłacone za nią pieniądze.
Zobacz również: Gwarancja a uprawnienia z tytułu niezgodności towaru z umową
Podstawa prawna:
art. 8 ust. 4 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. nr 141, poz. 1176 z późn. zm.).
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat