REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Prawa konsumenta, Internet

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

UOKiK karze miejskie wodociągi z Bydgoszczy

Spółka Miejskie Wodociągi i Kanalizacja z Bydgoszczy naruszała prawa konsumentów i narzucała im niekorzystne warunki umów – uznała Prezes UOKiKu. Obędzie się jednak bez finansowej kary.

Wielkanoc. Jak reklamować żywność – cz. 2

Podstawowym prawem konsumenta jest reklamacja. Dotyczy to nie tylko takich produktów jak odzież, czy obuwie. Reklamować można żywność, także tę kupioną luzem. Zobacz jakie masz prawa?

Wielkanoc. Jak reklamować żywność? – cz. 1

Podstawowym prawem konsumenta jest reklamacja. Dotyczy to nie tylko takich produktów jak odzież, czy obuwie. Reklamować można żywność, także tę kupioną luzem. Zobacz jakie masz prawa?

Sprawdź co pojawi się na twoim stole, czyli wielkanocna kontrola żywności

Przeczytaj etykiety zanim kupisz żywność na wielkanocny stół. Przed świętami Inspekcja Handlowa skontrolowała jakość produktów żywnościowych. Jakie przyniosło to efekty?

REKLAMA

UOKiK karze Castoramę

Możliwość podwyższenia ceny oraz wynagrodzenia za wykonane usługi – takie postanowienia w umowa zawierała Castorama. Ich zgodność z prawem zakwestionował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Jak obliczyć 14-dniowy termin na odpowiedź reklamacyjną?

Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej daje sprzedawcy 14 dni na udzielenie odpowiedzi reklamacyjnej. Niektórzy sprzedawcy uznają, że chodzi tutaj o 14 dni roboczych. Jak jest naprawdę?

UOKiK: benzyna i LPG coraz gorszej jakości

Badania paliw, jakie przeprowadziła Inspekcja Handlowa w 2010 r. pokazują, iż pogorszyła się jakość paliw płynnych. Najgorzej jest pod tym względem w województwie kujawsko-pomorskim - czytamy w raporcie, jaki pojawił się na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Siła portali społecznościowych w gminie

Konsultacje, opinie, wymiana poglądów na temat gminy lub jej włodarzy to tylko kilka z możliwości, jakie dają portale społecznościowe. Ale jest to także miejsce, które buduje relacje i wspólnotę między mieszkańcami.

REKLAMA

DGP: Jakie prawa przy zakupie biletów na Euro 2012?

Kupując bilety na Euro 2012 r. kibice będą zawierać umowę wedle prawa szwajcarskiego. Oznacza to mniej korzystne uprawnienia dla konsumentów – czytamy w „Dzienniku Gazecie Prawnej”.

Reklamacja: czy czas wniesienia reklamacji ma znaczenie?

Prawo do reklamacji to jedno z podstawowych uprawnień konsumentów. Co należy wiedzieć, by w pełni korzystać ze swoich uprawnień? Jedną z takich przydatnych informacji jest odpowiedź na pytanie, czy czas wniesienia reklamacji ma znaczenie?

Co warto wiedzieć, zanim złożysz reklamację?

Prawo do reklamacji to jedno z podstawowych uprawnień konsumentów. Co należy wiedzieć, by w pełni korzystać ze swoich uprawnień? Jakie błędy najczęściej popełniają konsumenci przy pisaniu reklamacji?

Co musisz wiedzieć o reklamacji towarów? - cz. 3

Prawo do reklamacji to jedno z podstawowych uprawnień konsumentów. Co należy wiedzieć, by w pełni korzystać ze swoich uprawnień? Jakie błędy najczęściej popełniają konsumenci przy pisaniu reklamacji?

Co musisz wiedzieć o reklamacji towarów? – cz. 2

Co należy wiedzieć, by w pełni korzystać ze swoich uprawnień? Jakie błędy najczęściej popełniają konsumenci? Czym jest niezgodność towaru z umową? Przeczytaj.

Poradnik: Prawa pasażera linii lotniczych

Transport lotniczy osób oraz wszelkiego rodzajów towarów, mimo panującej obecnie na świecie recesji gospodarczej, nadal pozostaje efektywną i ekonomicznie opłacalną formą komunikacji, toteż warto znać prawa jakie przysługują nam, jako pasażerom, w trakcie podróży.

Co musisz wiedzieć o reklamacji towarów? - cz. 1

Prawo do reklamacji to jedno z podstawowych uprawnień konsumentów. Co należy wiedzieć, by w pełni korzystać ze swoich uprawnień? Jakie błędy najczęściej popełniają konsumenci? Przeczytaj.

WieszJak radzi: Co musisz wiedzieć o reklamacji towarów?

Prawo do reklamacji to jedno z podstawowych uprawnień konsumentów. Co należy wiedzieć, by w pełni korzystać ze swoich uprawnień? Jakie błędy najczęściej popełniają konsumenci? Wszystko znajdziesz w najnowszym cyklu Wieszjaka.

Światowy Dzień Konsumenta

15 marca przypada Światowy Dzień Konsumentów. Z tej okazji przypominamy krótką historię prawa konsumenckiego oraz podstawowe uprawnienia każdego z nas.

Czy można składać reklamację w innym sklepie?

Kupując rzecz w sklepie zawieramy umowę z przedsiębiorcą, który ten sklep prowadzi. Stwierdzenie to może być istotne z punktu widzenia sytuacji, kiedy to chcemy wnieść reklamację do innego sklepu, niż ten w którym rzecz kupiliśmy.

Więcej internetu w budownictwie

Przedsiębiorcy działający w branży budowniczej będą mogli przesyłać niezbędne dokumenty przez internet – zakłada nowelizacja Prawa budowlanego i ustawy o gospodarce nieruchomościami.

Operator odpowiada za przerwy w dostępie do internetu

Dostarczanie internetu odbywa się na podstawie umowy o świadczeniu usług. Dostawca internetu odpowiada więc względem swojego klienta za straty spowodowane przerwą w dostępie do sieci. Odpowiedzialność ta nie może być całkowicie wyłączona.

Konsument

Konsumentem jest zawsze osoba fizyczna, która dokonuje czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. To oznacza, że nie będzie nim przedsiębiorca.

Gdzie reklamować zepsutą komórkę?

Domaganie się od abonenta, reklamującego zepsutą komórkę, gwarancji jest niezgodne z prawem. Konsumenci mogą skorzystać także z uprawnień, jakie dają im przepisy konsumenckie.

O czym warto wiedzieć przy zawieraniu umowy?

Umowę zawieramy nie tylko poprzez złożenie podpisu pod określonym pismem. Do zawarcia umowy dojdzie także w sposób dorozumiany. Warto pamiętać także o przepisach dotyczących oferty, które pomogą nam w sytuacji, gdy cena towaru przy kasie okaże się wyższa, niż ta na półce.

Inspekcja Handlowa

Inspekcja Handlowa jest wyspecjalizowanym organem kontroli powołanym do ochrony interesów i praw konsumentów oraz interesów gospodarczych państwa.

Jak czytać odpowiedź sprzedawcy na reklamację?

Podstawą reklamacji towaru przez konsumenta jest niezgodność towaru z umową, istniejąca już w chwili wydania towaru. Zrozumienie tego, pozwoli nam odczytać odpowiedź sprzedawcy oraz to, co kryje się pod częstym stwierdzeniem „uszkodzenie mechaniczne w toku użytkowania”.

Orlen i Lotos w porozumieniu wycofały benzynę U-95 - orzekł sąd

Zakończenie produkcji uniwersalnej benzyny U-95 na podstawie niedozwolonego porozumienia zarzucił Orlenowi i Lotosowi Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zarzuty te potwierdził ostatecznie sąd.

Czy za ponowne przyłączenie do internetu trzeba płacić?

Zaleganie z regulowaniem rachunków za dostęp do internetu może w ostateczności spowodować, że usługodawca odetnie nam dostęp do sieci. Czy jednak ma ona prawo pobierać ekstra opłatę za ponowne przyłączenie? Czy jest to niedozwolona klauzula umowna?

Czy można zrezygnować z reklam przesyłanych na maila?

Zawierając umowę z operatorem komórkowym, zakładając konto mailowe często jesteśmy proszeni o zgodę na przesyłanie informacji handlowych, czyli zwyczajnych reklam. Zgoda na informacje handlowe może być jednak w każdym czasie wycofana.

Kiedy dochodzi do naruszenia znaków towarowych w Internecie?

W jaki sposób może dojść do naruszenia znaków towarowych w Internecie? Z jakimi przypadkami wykorzystywania cudzych znaków towarowych można się spotkać w Internecie?

Konkursy SMS-owe: interwencja UKE

Urząd Komunikacji Elektronicznej zainteresował się konkursami SMS-owymi i wysłał list do operatorów telekomunikacyjnych. Urząd jest szczególnie zaniepokojony praktyką operatorów, którzy nie chcą brać żadnej odpowiedzialności za konkursy SMS-owe.

Konksurs SMS-owy ERY: komentarz redakcyjny

Sprawa konkursu SMS-owego jednego z największych polskich operatorów komórkowych jest znacznie poważniejsza, by ograniczyć ją jedynie do prostego zbadania, czy zostały naruszone prawa konsumenta.

Abonenci szykują pozew zbiorowy przeciwko sieci ERA

Abonenci, którzy czują się nabici w butelkę przez swojego operatora zamierzają wystąpić przeciwko niemu z pozwem grupowym do sądu. Sprawą konkursu SMS-owego „Czy stałeś się dzisiaj milionerem?” zainteresował się również Urząd Komunikacji Elektronicznej.

Jak przenieść numer do innego operatora?

Przeniesienie numeru komórkowego do innego operatora jest bezpłatne. Wszelkie formalności załatwi za nas nowy operator, działając na podstawie udzielonego przez nas pełnomocnictwa. Przeczytaj co zrobić, by zmienić operatora.

Przestępstwa w internecie: Przywłaszczenie tożsamości to stalking

Zakładanie fałszywych profili, podszywanie się pod inną osobę – to coraz częstsze zagrożenia, jakie możemy spotkać w Internecie. Będą one określone jako przestępstwa tzw. stalkingu.

Jakie roszczenia za naruszenie znaku towarowego w Internecie?

Ochrona prawna znaków towarowych zagwarantowana jest również w Internecie. Sprawdź, jakie uprawnienia przysługują Ci, gdy ktoś umieszcza Twój znak towarowy w witrynie internetowej.

Czy konsument ma wpływ na treść umowy?

W umowach masowych sprzedawcy w odniesieniu do konsumenta często posługują się gotowymi wzorcami umownymi. Nie oznacza to jednak, że konsument nie ma nigdy wpływu na ich treść. Wszystko zależy od negocjacji ze sprzedawcą.

Wezwanie do zapłaty z firmy windykacynej - co robić?

Zdarza się, że otrzymujemy z firmy windykacyjnej tajemnicze wezwanie do zapłaty. Wynika z niego, że jesteśmy zobowiązani do zapłaty kwoty X, w tym bardzo wysokich odsetek oraz kosztów windykacji. Gdzieś na marginesie wezwania zauważamy adnotację, że dochodzona wierzytelność została zakupiona np. od jednego z operatorów sieci komórkowej. Niestety brak jakichkolwiek załączonych dokumentów i lakoniczność informacji udzielonych przez firmę windykacyjną sprawie, że nie jesteśmy w stanie zweryfikować z czego wynika zobowiązanie, czy faktycznie istnieje, a jeżeli tak, to w jakiej kwocie.

Jakie są zalety i wady chmury antywirusowej?

Chmura antywirusowa to jedna z alternatywnych metod wykrywania i blokowania dzisiejszych zagrożeń. Czy jest skuteczna? Jakie są jej wady? Przeczytaj poradę eksperta.

Jak bezpiecznie prowadzić aukcje internetowe?

Czy istnieje taka firma, która może poszczycić się sprzedażą równą produktowi narodowego brutto? Istnieje, a nazywa się eBay. W roku 2009 jej klienci przeprowadzili transakcje o wartości 60 miliardów dolarów, co jest równe z produktem narodowym brutto Libii. Obecnie nie ma takiej rzeczy, której nie można by sprzedać na jednej z miliona aukcji. Oferty wystawione w postaci licytacji tworzą atmosferę pchlego targu, a ceny osiągają czasami poziom taki, jak na wyprzedażach.

Kiedy konsument może zostać wpisany do bazy dłużników?

Do bazy Biura Informacji Gospodarczej mogą zostać wpisani nie tylko dłużnicy, którzy uporczywie unikają płacenia swoich długów. Jest bowiem możliwe, aby do BIG trafiła osoba, która zapomniała zapłacić raty i zlekceważyła otrzymane od wierzyciela wezwanie do zapłaty.

Jak uniknąć ataków drive-by?

Cyberprzestępcy atakują z dwóch stron, co zapewnia im dużo większą skuteczność. Skuteczna obrona wymaga więc podjęcia działań na obu frontach. Tak, jak zmniejszenie ilości zainfekowanych komputerów będzie skutkować w mniejszej ilości zainfekowanych stron, tak i ograniczenie infekcji stron spowoduje spadek infekcji stacji roboczych. Czy istnieje sposób, jaki mogłyby zastosować firmy hostingowe, aby zapobiec rozprzestrzenianiu się szkodników w plikach przechowywanych na ich serwerach?

Vademecum konsumenta: kiedy sprzedawca nie ma racji?

„Reklamacji nie przyjmujemy”, „Szatnia nie ponosi odpowiedzialności za pozostawione rzeczy”, „Reklamacja tylko z paragonem” – taki świat dla konsumentów budują niekiedy sprzedawcy. Bardzo często nie ma to jednak nic wspólnego z przepisami prawa. Sprawdź mity, jakie najczęściej wmawiają konsumentom sprzedawcy.

Czym jest drive-by download - poradnik

Skutecznie, znaczy przez przeglądarkę! Metoda "Drive-by download" jest w dzisiejszych czasach jedną z najczęstszych metod infekcji systemu. Na czym polega i jak sobie z nią poradzić? Przeczytaj, co radzi ekspert.

Jak chronić firmowe komputery przed atakami na portalach społecznościowych?

Pracownicy, którzy odwiedzają portale społecznościowe w godzinach pracy, narażają firmę na znaczne straty. Portale te mogą być bowiem wykorzystane do różnego rodzaju ataków mających na celu zbieranie informacji, przechwytywania loginów i haseł, a także do reklamowania i spamowania.

Czy popularność firmy w Internecie może być niebezpieczna?


Coraz częściej firmy dzielą się niemal każdą informacją na blogach, w polach informacyjnych i profilach wpisują numery komunikatorów i telefonów kontaktowych. Nie zdają sobie jednak wtedy sprawy z tego, że te wszystkie drobne czynności mogą w przyszłości być dużym problemem. Jednym z największych jak brak kontroli nad opublikowanymi treściami.

Czy pracownik może być anonimowy w Internecie?

W Internecie nie nikt nie jest anonimowy. Nawet przy wielu staraniach, korzystaniu z serwerów pośredniczących, unikania wysyłania maili z przypadkowych miejsc. Zawsze jest mozliwość, że gdzieś popełniliśmy błąd. Dotyczy to również pracowników Twojej firmy.

Jakie są tradycyjne rodzaje oszustw internetowych?

Powiedzenie "wiedza to potęga" jest również prawdziwe w odniesieniu do ochrony przed oszustwami internetowymi. Czasami, aby zorientować się, że ktoś próbuje nas oszukać, wystarczy tylko znać różne taktyki stosowane przez cyberprzestępców. Poniżej przedstawiamy najpowszechniejsze rodzaje oszustw.

Jak rozwiązać umowę z serwisem internetowym?

Rejestracja w serwisie internetowym to zawarcie umowy. Jest to umowa zawierana na odległość, co oznacza, że można od niej odstąpić w terminie 10 dni od daty zawarcia. Jeżeli przedsiębiorca nie przekaże nam określonych informacji, okres ten może się wydłużyć nawet do 3 miesięcy.

Jak producenci oszukują na żywności?

Deser czekoladowy bez czekolady, mięso wieprzowe zamiast wołowego. To tylko niektóre uchybienia, które znajdują inspektorzy z Inspekcji Handlowej. Przeczytaj jakimi sposobami producenci oszukują na żywności.

Co zrobić z nietrafionymi prezentami?

Zły rozmiar, czy źle dobrany kolor nie są przyczynami, które uprawniają konsumentów do reklamacji. Zwrot towar w określonym terminie od daty zakupu jest możliwy tylko wtedy, gdy takie uprawnienia przewiduje sam sprzedawca. Przeczytaj co możesz zrobić z nietrafionym prezentem.

REKLAMA