| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Infor.pl > Prawo > Sprawy urzędowe > Gmina > Działalność gospodarcza > Kiedy dochodzi do naruszenia znaków towarowych w Internecie?

Kiedy dochodzi do naruszenia znaków towarowych w Internecie?

W jaki sposób może dojść do naruszenia znaków towarowych w Internecie? Z jakimi przypadkami wykorzystywania cudzych znaków towarowych można się spotkać w Internecie?

Przykładowo może to być:

1/ użycie znaku towarowego w nazwie domeny – może to być użycie znaku towarowego słownego, jego fragmentu albo wyrazu lub zbitki wyrazów podobnych do znaku towarowego;

2/ użycie znaku towarowego jako elementu treści strony internetowej, na przykład do opisania reklamowanych bądź oferowanych towarów i usług;

3/ cybersquatting – czyli rejestrowanie lub korzystanie ze znaków, jeśli rejestrowane są cudze znaki z wyprzedzeniem w celu blokowania dostępu do adresu domenowego lub tworzenia strony www przez uprawnionego do znaku towarowego;

4/ linking - który polega na korzystaniu z cudzych znaków towarowych w celu przekierowania użytkowników na własne strony. Linki są umieszczone na stronie www jako wyróżniony tekst lub rysunek.

5/ framing – pozwala na wyodrębnienie na jednej stronie www kilku odrębnych części, które działają niezależnie od siebie , ale które są wyświetlane na ekranie użytkownika jednocześnie. Ramki te są widoczne pomimo tego, że internauta przechodzi na inną stronę. Mimo odesłania do innej witryny widoczne są oznaczenia, logo serwisu , bannery reklamowe serwisu, w którym znajdował się link.

Więcej na Blogu o ochronie własności przemysłowej www.ZnakiTowarowe.net

Zobacz również: Jakie roszczenia za naruszenie znaku towarowego w Internecie?

Czytaj także

Narzędzia

POLECANE

KORONAWIRUS TWOJE PRAWA

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Liberty Direct

Liberty Direct to firma ubezpieczeniowa należąca do międzynarodowej Grupy Liberty Mutual Insurance, oferująca usługi dla Klientów indywidualnych oraz małych przedsiębiorstw.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »