reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama

Temat: reklamacja

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu reklamacja. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące reklamacja.

Ile kosztują Święta Bożego Narodzenia 2014?

Aktualizacja: 23.12.2014

Święta Bożego Narodzenia 2014 mają kosztować konsumentów znacznie mnie niż te w ubiegłym roku. Ceny niektórych produktów spożywczych są bowiem nawet o połowę niższe niż rok temu. Taniej kupimy m.in.: jabłka, kapustę, mięso wieprzowe oraz cukier. »

Reklamacja produktów spożywczych

Aktualizacja: 11.02.2014

Reklamacja produktów spożywczych uregulowana jest na mocy ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (DzU z 2002 r. nr 141, poz. 1176 ze zm.). Reklamacji produktów spożywczych dokonujemy bezpośrednio u sprzedawcy, u którego kupiliśmy towar. Składamy ją w ciągu trzech dni od daty sprzedaży, otrzymania towaru bądź otwarcia opakowania. »

Konsument na wyprzedaży

Aktualizacja: 04.01.2012

Okres poświąteczny to czas najlepszych promocji. Kupujemy taniej sprzęty agd, rtv, ubrania oraz meble. Wraz z obniżką cen redukcji nie ulegają jednak nasze prawa. Warto więc je poznać. »

Krok po kroku poznaj prawa konsumenta – cz. 2

Aktualizacja: 02.09.2011

Konsumenci są szczególnie chronieni przez prawo, które przyznaje im szereg szczególnych uprawnień. Jakie to uprawnienia i kiedy możemy z nich korzystać? »

Czy sprzedawca może zatrzymać reklamowany towar?

Aktualizacja: 08.11.2011

Uprawnienia reklamacyjne sprzedawca wykonuje nieodpłatnie. Sprzedawca nie może żądać pokrycia kosztów postępowania reklamacyjnego. Tym bardziej nie może zatrzymać reklamowanego produktu. »

Zgubiona gwarancja – co zrobić?

Aktualizacja: 03.10.2011

Gwarancja jest tylko jednym ze źródeł uprawnień konsumenta. Jej zgubienie nie oznacza, że utracimy prawo do reklamacji. Co można zrobić, gdy zgubimy gwarancję? »

„Reklamacja tylko na podstawie gwarancji”

Aktualizacja: 03.10.2011

Reklamację przyjmujemy tylko na podstawi gwarancji – takie slogany dość często można znaleźć w sklepach. Jest to jednak nieprawda a posługujący się nimi przedsiębiorcy narażają się na dotkliwe kary finansowe. »

Produkt niezgodny z opisem. Czy można reklamować?

Aktualizacja: 01.09.2011

Często przy zakupach w sklepie decyzję podejmujemy na podstawie opisu kupowanego przedmiotu. Co jednak zrobić, gdy w domu produkt okaże się niezgodny z opisem? Jakie prawa mamy w takiej sytuacji? »

Reklamacja: kiedy można żądać zwrotu pieniędzy

Aktualizacja: 29.11.2018

W ramach reklamacji konsument może domagać się bezpłatnej naprawy lub wymiany. Nie można od razu odstąpić i zażądać zwrotu pieniędzy. Kiedy jednak reklamacja uprawnia do żądania zwrotu pieniędzy? »

Prawa konsumentów. Gwarancja – cz. 1

Aktualizacja: 03.11.2011

Gwarancja producenta jest jednym z istotnych czynników, branych pod uwagę przez konsumenta przy wyborze danego produktu. Czym tak naprawdę jest gwarancja i czy jest ona nam potrzebna? »

Czy sprzedawca może odmówić zwrotu towaru?

Aktualizacja: 03.11.2011

Często kupione przez nas rzeczy po przywiezieniu do domu okazują się za małe, za duże lub kupione na prezent nie trafiają w gust obdarowanego. Czy w takiej sytuacji można zwrócić towar i czy sprzedawca może nie przyjąć od nas zakupionego towaru? »

Czy konsument musi płacić za nieuznaną reklamację?

Aktualizacja: 17.10.2011

Przepisy prawa gwarantują konsumentom bezpłatną naprawę lub wymianę w przypadku uznania reklamacji. Co jednak w sytuacji, gdy reklamacja nie zostanie uznana? Czy konsumenta obciążają koszta nieuzasadnionej reklamacji? »

Co zrobić, gdy skończy się gwarancja?

Aktualizacja: 03.11.2011

Produkt na gwarancji popsuł się tuż po tym jak ta wygasła? Nie oznacza to jednak, że nie mamy szans. Trzeba sprawdzić, czy upłynął już czas na reklamację z ustawy. »

Rękojmia, niezgodność towaru z umową a gwarancja jakości

Aktualizacja: 03.10.2011

Reklamacja, rękojmia, niezgodność towaru z umową, czy gwarancja. To pojęcia, z którym najczęściej spotykają się konsumenci. Co one jednak tak naprawdę oznaczają? »

Co warto wiedzieć, zanim złożysz reklamację?

Aktualizacja: 17.10.2011

Prawo do reklamacji to jedno z podstawowych uprawnień konsumentów. Co należy wiedzieć, by w pełni korzystać ze swoich uprawnień? Jakie błędy najczęściej popełniają konsumenci przy pisaniu reklamacji? »

reklama

POLECANE

reklama
reklama

Ostatnio na forum

reklama

Artykuł partnerski

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Monika Brzostowska

Konsultant podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama