REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Od 2025 roku spore zmiany w orzeczeniach lekarskich, wypłatach świadczeń chorobowych i kontroli zwolnień lekarskich. Oto lista

Absolwentka filologii polskiej oraz dziennikarstwa. Autorka licznych publikacji o tematyce gospodarczej i emerytalnej. Świat świadczeń społecznych nie jest jej obcy. Z Grupą INFOR związana od 2023 roku.
lekarz, doktor, 2025
Nadchodzą istotne zmiany w obszarze orzecznictwa lekarskiego, kontroli zwolnień lekarskich i wypłat świadczeń chorobowych. Nowe przepisy mają na celu m.in. zwiększenie efektywności systemu.
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Nadchodzą istotne zmiany w obszarze orzecznictwa lekarskiego, kontroli zwolnień lekarskich i wypłat świadczeń chorobowych. Nowe przepisy mają na celu m.in. zwiększenie efektywności systemu poprzez delegowanie części zadań orzeczniczych na innych specjalistów oraz ograniczenie biurokracji. Ale na tym nie koniec. Jakie jeszcze zmiany? Oto szczegóły. 

rozwiń >

W październiku 2024 roku rozpoczęto szerokie konsultacje społeczne nad projektem nowelizacji ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. Projekt ten zakłada kompleksową reformę systemu orzecznictwa medycznego, kontroli zwolnień lekarskich i wypłat świadczeń chorobowych.

REKLAMA

REKLAMA

Zmiany w orzeczeniach lekarskich 

Nowe przepisy wprowadzają istotne zmiany w systemie orzecznictwa lekarskiego w ZUS, dotykając zarówno zasad wydawania orzeczeń, jak i warunków pracy lekarzy orzeczników. Główne zmiany obejmują:

  • Standaryzacja orzecznictwa: Wprowadzenie jednolitych zasad wydawania orzeczeń dla różnych świadczeń, co ma poprawić spójność i przejrzystość procesu oceny zdolności do pracy.
  • Uelastycznienie zatrudnienia lekarzy orzeczników: Możliwość wyboru między umową o pracę a umową cywilnoprawną, co ma przyciągnąć większą liczbę lekarzy do pracy w ZUS. Jednocześnie lekarze pełniący funkcje nadzorcze będą zatrudniani wyłącznie na podstawie umowy o pracę.
  • Nowe zasady wynagradzania: Wynagrodzenie zasadnicze lekarzy orzeczników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę będzie określone w ustawie i rozporządzeniu, co ma zapewnić bardziej przejrzyste i sprawiedliwe wynagrodzenia.
  • Zmiana wymagań kwalifikacyjnych: Oprócz lekarzy specjalistów, możliwe będzie zatrudnienie lekarzy w trakcie specjalizacji oraz lekarzy z pięcioletnim stażem pracy. Ma to na celu zwiększenie puli dostępnych lekarzy orzeczników.
  • Wzmocnienie kontroli jakości orzeczeń: Wprowadzenie dodatkowych mechanizmów kontroli, takich jak:
    • Kontrola przez lekarzy bezpośredniego nadzoru (główny lekarz orzecznik i jego zastępca).
    • Kontrola przez lekarzy inspektorów nadzoru orzeczniczego.
    • Możliwość odwołania od orzeczenia.
    • Możliwość uzupełnienia dokumentacji medycznej o opinie specjalistów.
    • Wyznaczanie lekarza specjalisty do rozpatrywania spraw spornych.

Celem tych zmian jest:

  • Poprawa jakości i spójności orzeczeń lekarskich.
  • Ułatwienie pozyskiwania i utrzymania kadry lekarskiej w ZUS.
  • Zapewnienie bardziej sprawnego i rzetelnego procesu orzekania o zdolności do pracy.
  • Zwiększenie satysfakcji zarówno lekarzy orzeczników, jak i osób ubiegających się o świadczenia.

Fizjoterapeuta i pielęgniarka będą mogli wydać orzeczenia

Projekt zakłada znaczące zmiany w sposobie wydawania orzeczeń lekarskich w ZUS. Jedną z kluczowych nowości jest rozszerzenie grona osób uprawnionych do wydawania orzeczeń o fizjoterapeutów i pielęgniarki.

REKLAMA

Delegowanie zadań

  • Fizjoterapeuci będą mogli orzekać w sprawach dotyczących rehabilitacji leczniczej związanej z problemami układu ruchu, które mogą prowadzić do renty.
  • Pielęgniarki i pielęgniarze będą mogli orzekać w sprawach dotyczących ustalenia niezdolności do samodzielnej egzystencji.
  • Główny lekarz orzecznik będzie decydował, które sprawy mogą być przekazane do rozpatrzenia przez wymienionych specjalistów.

Zapewnienie jakości

Mimo rozszerzenia grona orzekających, jakość wydawania orzeczeń ma pozostać na wysokim poziomie. Wprowadzone zostaną mechanizmy kontrolne analogiczne do tych stosowanych w przypadku lekarzy orzeczników.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Warunki zatrudnienia

Zarówno lekarze orzecznicy, jak i nowi specjaliści będą mogli wybrać formę zatrudnienia – umowę o pracę lub umowę cywilnoprawną. Wynagrodzenia specjalistów zatrudnionych na podstawie umowy o pracę będą ustalane na podobnych zasadach jak w przypadku lekarzy orzeczników.

Zmiany organizacyjne

  • Centra orzecznicze zostaną zreorganizowane i scentralizowane.
  • Lokalizacja centrów będzie dostosowana do potrzeb mieszkańców i dostępności kadry medycznej.
  • Lekarze orzecznicy otrzymają wsparcie asystentów medycznych w czynnościach administracyjnych, co pozwoli im skupić się na samym procesie orzekania.

Cel zmian

Celem tych zmian jest poprawa efektywności i jakości orzecznictwa poprzez:

  • Delegowanie zadań do specjalistów z różnych dziedzin.
  • Uproszczenie procedur dzięki wsparciu asystentów medycznych.
  • Zwiększenie dostępności usług dla pacjentów poprzez lepszą organizację pracy.

Jednoosobowe orzekanie w ZUS

Projekt nowelizacji przepisów przewiduje istotną zmianę w procesie orzekania w ZUS, dotyczącą liczby osób uczestniczących w podejmowaniu decyzji. Obecnie, w pierwszej instancji orzeczenie wydaje jeden lekarz, natomiast w drugiej instancji, w przypadku odwołania, decyzję podejmuje trzyosobowa komisja lekarska. Proponuje się, aby zarówno w pierwszej, jak i drugiej instancji orzeczenia były wydawane przez jednego lekarza. Główne cele tej zmiany to:

  • Efektywne wykorzystanie kadr medycznych: Eliminacja konieczności tworzenia komisji lekarskich w każdej sprawie odwoławczej pozwoli na szybsze rozpatrywanie spraw.
  • Zapewnienie bezstronności: Aby uniknąć sytuacji, w której lekarz, który wydał pierwotne orzeczenie, miałby wpływ na jego ewentualną zmianę, proponuje się, aby w przypadku odwołania sprawa była przekazywana do innego lekarza.
  • Ujednolicenie procedur: Wprowadzenie zasady jednoosobowego orzekania na każdym etapie postępowania przyczyni się do standaryzacji procedur i zwiększenia ich przejrzystości.

Nadzór nad orzecznictwem

Równolegle do zmian w sposobie wydawania orzeczeń, proponuje się wzmocnienie nadzoru nad orzecznictwem lekarskim. Prezes ZUS, za pośrednictwem Naczelnego Lekarza ZUS, będzie miał szersze uprawnienia do kontroli wydawanych orzeczeń. Będzie mógł weryfikować, czy orzeczenia są zgodne z obowiązującymi przepisami, zasadami medycznymi oraz zebraną dokumentacją. Celami tego nadzoru są:

  • Zapewnienie jakości orzeczeń: Kontrola ma na celu wyeliminowanie błędów i nieprawidłowości w orzeczeniach.
  • Ujednolicenie praktyki orzeczniczej: Nadzór przyczyni się do tego, że orzeczenia będą wydawane w sposób bardziej spójny i zgodny z obowiązującymi standardami.
  • Skuteczniejsze egzekwowanie prawa: Dzięki wzmocnionemu nadzorowi będzie można szybciej wykrywać i usuwać ewentualne nieprawidłowości.

Kontrola świadczeń lekarskich

Projekt nowelizacji przepisów przewiduje szereg zmian mających na celu usprawnienie i zaostrzenie kontroli zaświadczeń lekarskich wystawianych przez lekarzy. Główne zmiany to:

  • Ujednolicenie procedur odwoławczych: Wszystkie odwołania od decyzji ZUS będą rozpatrywane w ramach jednego, ujednoliconego postępowania.
  • Wymiana danych z innymi rejestrami: ZUS będzie mógł automatycznie weryfikować dane lekarzy upoważnionych do wystawiania zwolnień lekarskich, korzystając z informacji zawartych w Centralnym Rejestrze Lekarzy i Lekarzy Dentystów oraz Centralnym Rejestrze Felczerów.
  • Rozszerzenie zakresu danych gromadzonych przez ZUS: ZUS będzie zbierał bardziej szczegółowe informacje o lekarzach, w tym dotyczące przyznawania i odbierania uprawnień do wystawiania zwolnień lekarskich.
  • Udostępnianie dokumentacji dla organów samorządu zawodowego: ZUS będzie mógł udostępniać dokumentację z postępowań dotyczących kontroli zwolnień lekarskich organom samorządu zawodowego lekarzy, co ułatwi prowadzenie postępowań dyscyplinarnych.
  • Ułatwienie dostępu do dokumentacji medycznej: Lekarze będą zobowiązani do udostępnienia ZUS dokumentacji medycznej stanowiącej podstawę wystawienia zwolnienia lekarskiego.
  • Zaostrzenie konsekwencji odmowy udostępnienia dokumentacji: W przypadku odmowy udostępnienia dokumentacji, ZUS będzie mógł na okres 3 miesięcy odebrać lekarzowi uprawnienie do wystawiania zwolnień lekarskich.
  • Rozszerzenie zakresu kontroli: ZUS będzie mógł kontrolować zarówno zwolnienia lekarskie wystawiane z powodu choroby, jak i zwolnienia z tytułu opieki nad chorym członkiem rodziny.
  • Nowy sposób powiadamiania o kontroli: ZUS będzie mógł powiadamiać ubezpieczonych o terminie kontroli za pomocą automatycznych połączeń telefonicznych (voiceboty).

Celem tych zmian jest zwiększenie skuteczności kontroli zaświadczeń lekarskich, zapobieganie nadużyciom oraz zapewnienie, że zwolnienia lekarskie są wystawiane zgodnie z obowiązującymi przepisami. Dzięki tym zmianom ZUS będzie mógł szybciej wykrywać nieprawidłowości i podejmować odpowiednie działania.

Prawo do zasiłku chorobowego

Projekt ma na celu doprecyzowanie zasad przyznawania i pozbawiania prawa do zasiłku chorobowego. Główne zmiany to:

  • Definicja pracy zarobkowej: Praca zarobkowa zostanie zdefiniowana szeroko, obejmując każdą działalność zarobkową, niezależnie od formy zatrudnienia. Jednakże, drobne czynności, które nie są związane bezpośrednio z chorobą i są konieczne w wyjątkowych sytuacjach, nie będą uważane za pracę zarobkową.
  • Aktywność niezgodna z celem zwolnienia: Zostanie precyzyjnie określone, jakie działania mogą prowadzić do utraty zasiłku, np. takie, które utrudniają leczenie lub rekonwalescencję. Jednocześnie, zwykłe czynności dnia codziennego lub konieczne w wyjątkowych sytuacjach nie będą sankcjonowane.
  • Miejsce pobytu: Obowiązek przebywania w miejscu wskazanym na zwolnieniu będzie bardziej elastyczny, zwłaszcza jeśli jest to uzasadnione zdrowotnie lub innymi ważnymi przyczynami.
  • Kontrole: Zostaną wprowadzone bardziej szczegółowe zasady kontroli wykorzystania zwolnień lekarskich.
  • Zatrudnienie u kilku pracodawców: Będzie możliwe pobieranie zasiłku chorobowego z jednego tytułu, a jednocześnie wykonywanie pracy, która nie jest utrudniona przez chorobę, na rzecz innego pracodawcy.

Celem tych zmian jest:

  • Ujednolicenie interpretacji przepisów: Dzięki precyzyjnym definicjom będzie mniej wątpliwości co do tego, jakie zachowania prowadzą do utraty zasiłku.
  • Ułatwienie procedur: Nowe przepisy mają uprościć zarówno przyznawanie, jak i kontrolę zasiłków.
  • Zwiększenie elastyczności: Ubezpieczony będzie miał większą swobodę w planowaniu swojej aktywności podczas choroby, o ile nie będzie to utrudniało leczenia.

Zmiany zasad kontroli zwolnień lekarskich

Projekt nowelizacji ma na celu uszczegółowienie zasad przeprowadzania kontroli zwolnień lekarskich. Celem tych zmian jest zapewnienie, że zasiłki chorobowe i opiekuńcze są wypłacane prawidłowo i tylko osobom, które faktycznie potrzebują zwolnienia. Główne zmiany to:

  • Rozszerzenie kręgu osób kontrolowanych: Kontrole będą obejmowały nie tylko osoby obecnie ubezpieczone, ale również tych, którzy już nie są ubezpieczeni, jeśli pobierają świadczenia z ZUS. Dotyczy to również osób na kwarantannie lub izolacji.
  • Uściślenie zakresu kontroli: Kontrole będą skupiać się na ustaleniu, czy osoba na zwolnieniu nie podejmuje działań niezgodnych z jego celem, czyli takich, które utrudniają leczenie lub rekonwalescencję.
  • Częstotliwość kontroli: Kontrole będą przeprowadzane w miarę potrzeby, a ich częstotliwość może wzrosnąć w okresach zwiększonej absencji chorobowej.
  • Sposób przeprowadzania kontroli: Kontrole będą przeprowadzane w sposób mniej uciążliwy dla kontrolowanych, z poszanowaniem ich prywatności i zdrowia.
  • Formalności: Określono szczegółowo, kto może przeprowadzać kontrolę, jakie są uprawnienia kontrolerów i jakie obowiązki mają osoby kontrolowane.
  • Kontrola zaświadczeń lekarskich: ZUS będzie mógł kontrolować, czy zaświadczenia lekarskie zostały wystawione prawidłowo.

Polecamy miesięczną subskrypcję cyfrową DGP - Pakiet Premium

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Prawo
Likwidacja abonamentu RTV nie wcześniej niż w 2027 roku – jest pierwszy prawny konkret. Co w zamian? Kto będzie płacił na publiczną telewizję i radiofonię?

O likwidacji abonamentu RTV mówiło się wiele od dłuższego czasu. Mamy wreszcie pierwszy prawny konkret w tej sprawie, a jest nim projekt nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji oraz niektórych innych ustaw, którego obszerne założenia zostały opublikowane 5 grudnia 2025 r. w Wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów. W tych założeniach wprost planowane jest uchylenie ustawy o opłatach abonamentowych, a co za tym idzie likwidację obowiązku płacenia tzw. abonamentu RTV. Za opracowanie gotowego projektu jest odpowiedzialna Marta Cienkowska Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Projekt – zgodnie z założeniami MKiDN- ma być przyjęty przez Radę Ministrów i skierowany do Sejmu w II albo III kwartale 2026 r. A zatem – jeżeli wszystko pójdzie po myśli projektodawców – likwidacja abonamentu RTV będzie możliwa najwcześniej od 2027 roku.

Koniec z nadużywaniem przez pracodawców B2B, umów zlecenia i umów o dzieło – 1 stycznia 2026 r. zostaną one przekształcone w umowy o pracę. PIP zyskuje uprawnienia, jakich nie miał dotąd żaden inny urząd

W dniu 4 grudnia br. Stały Komitet Rady Ministrów przyjął projekt reformy Państwowej Inspekcji Pracy. Zakłada on m.in. uprawnienie Państwowej Inspekcji Pracy (PIP) do wydawania decyzji administracyjnych o przekształceniu nieprawidłowo zawartych umów cywilnoprawnych (czyli umów zlecenia i umów o dzieło) oraz B2B w umowy o pracę. Ma to istotnie ograniczyć nadużycia pracodawców względem pracowników, polegające na zawieraniu przez nich umów cywilnoprawnych lub nawiązywaniu stosunku B2B z pracownikami, w warunkach, w których powinna zostać zawarta z nimi umowa o pracę.

Masz słup na działce? Ten wyrok TK otwiera Ci drogę do pieniędzy za bezumowne korzystanie przez firmę przesyłową. Nie można zasiedzieć służebności gruntowej o treści służebności przesyłu

W dniu 2 grudnia 2025 r. Trybunał Konstytucyjny wyrokiem w sprawie P 10/16 orzekł, że art. 292 w związku z art. 285 § 1 i 2 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2025 r. poz. 1071, ze zm.), rozumiane w ten sposób, że umożliwiają nabycie przez przedsiębiorcę przesyłowego lub Skarb Państwa, przed wejściem w życie art. 305(1)-305(4) ustawy – Kodeks cywilny, w drodze zasiedzenia służebności gruntowej odpowiadającej treścią służebności przesyłu, są niezgodne z art. 21 ust. 1, art. 64 ust. 2 i 3 w związku z art. 31 ust. 3 oraz art. 2 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej. Trybunał uznał, że dotychczasowe orzecznictwo dopuszczające możliwość nabycia służebności odpowiadającej treścią służebności przesyłu naruszyło zasadę numerus clausus praw rzeczowych kreując niespójny systemowo rodzaj służebności, przez co doszło do ograniczenia prawa własności. Właściciele nieruchomości nie byli bowiem w stanie przewidzieć skutków braku swojej aktywności czyli utraty swoich praw względem nieruchomości skoro przed rokiem 2008 r. nie istniała służebność przesyłu. Wyrok ten jest bardzo ważny dla przedsiębiorstw przesyłowych, które nie posiadają tytułu prawnego do posadowionych na nieruchomościach innych osób urządzeń, jak również dla tysięcy właścicieli działek, przez które te urządzenia przebiegają. O ile dla tej drugiej grupy osób to bardzo dobra wiadomość bo otwiera przed nimi nowe możliwości, o tyle dla przedsiębiorstw przesyłowych wyrok Trybunału oznacza duże kłopoty i jeszcze większe koszty.

Bon senioralny 2026: dla kogo, ile, od kiedy, kryteria dochodowe. Rzadko kto dostanie 2150 zł miesięcznie - tylko niektórzy seniorzy 85+ najbardziej potrzebujący pomocy

W 2026 roku ma wejść w życie ustawa o bonie senioralnym. Głównym celem tej ustawy ma być wsparcie finansowe osób aktywnych zawodowo w zapewnieniu opieki nad członkami ich rodzin - seniorami w wieku 75 lat lub więcej. Projekt tej ustawy – przygotowany przez Ministra ds. Polityki Senioralnej - jest obecnie na finiszu rządowych prac legislacyjnych (obecnie na etapie Stałego Komitetu Rady Ministrów) i nie został jeszcze wniesiony do Sejmu. Zatem ustawa ta ma bardzo niewielkie szanse wejść w życie 1 stycznia 2026 r. – jak przewiduje obecny projekt.

REKLAMA

Komisja. WZON albo PZON. Trzy pytania. I z orzeczenia o niepełnosprawności znika niepełnosprawność
W 2026 r. opiekun + osoba niepełnosprawna nie będą mieli 7421 zł. Opiekun nie pójdzie też do pracy

Pierwsza oczekiwana przez osoby niepełnosprawne zmiana, to łączenie: 1) świadczenia wspierającego (otrzymuje osoba niepełnosprawna - przeszło 4000 zł w wariancie 100 punktów - dokładnie jest to 4134 zł) i 2) pielęgnacyjnego (otrzymuje opiekun - w 2026 r. przeszło 3000 zł - dokładnie 3287 zł). Dałoby to poważną kwotę do 7421 zł miesięcznie według wysokości świadczeń do końca lutego 2026 r. O ile świadczenie wspierające WZON i ZUS przyznaliby w maksymalnym wymiarze (za 100 punktów). Od marca 2026 r. (po podwyżkach świadczenia wspierającego) byłoby jeszcze więcej. No, ale nie będzie możliwości łączenia tych popularnych świadczeń. To już pewne, że tak nie będzie. Dlaczego? To oczywiste - nie ma środków w budżecie. Druga oczekiwana przez osoby niepełnosprawne zmiana to zgoda przepisów na możliwość pójścia do pracy przez opiekuna osoby niepełnosprawnej (mającego stare świadczenie pielęgnacyjne). Dziś opiekun musi wybrać - 1) praca albo 2) opieka nad np. schorowaną matką. W 2026 r. obie zmiany (łączenie świadczeń i łączenie pracy z opieką) są nierealne (na dziś) do wprowadzenia. Dużo się dyskutowało o tym w środowisku osób niepełnosprawnych, były nadzieje, ale rząd nie wprowadzi tych zmian.

Wyrok: Osoba niepełnosprawna ważyła 30 kg. MOPS: No i co z tego. Nie ma świadczenia pielęgnacyjnego. Co zrobił sąd?

Łamanie prawa przez MOPS polega na podważaniu treści orzeczeń o niepełnosprawności (stopień znaczny). Wydane w PZON orzeczenie o niepełnosprawności (stopień znaczny) wobec ciężko chorego człowieka mówi "wymaga stałej opieki" a MOPS podważa dokument orzeczenia. I to poprzez takie dokumenty "niemedyczne" jak wywiad środowiskowy i ankieta. Generalnie od dekady pracownicy MOPS podważają orzeczenia o niepełnosprawności na dwa sposoby. Pierwszy to żądanie dodatkowej (niż orzeczenie o niepełnosprawności) dokumentacji medycznej, która jest zestawiona z wywiadem środowiskowym, ankietą i orzeczeniem o niepełnosprawności. Druga praktyka tego typu to przeprowadzenie wywiadu środowiskowego (rodzinnego) i wyciągnięcie wniosków: "Osoba niepełnosprawna wcale nie jest tak chora jak wynika z orzeczenia. Całkiem nieźle sobie radzi". I następnie odmowa przyznania świadczenia pielęgnacyjnego opiekunowi. Wywiad przeprowadzają pracownicy socjalni nie mający uprawnień lekarskich, ale MOPS nie widzą tu problemu prawnego. Dodatkowo MOPS nie stosują zaleceń NSA, że wywiad środowiskowy to absolutny wyjątek, gdy jest orzeczenie o niepełnosprawności, a nie standardowe narzędzie w postępowaniu administracyjnym.

Zleceniobiorca może korzystać z samochodu, ale musi zapłacić podatek. Tylko jak to prawidłowo policzyć?

Nie tylko pracownik uzyskuje przychód, gdy korzysta ze służbowego samochodu na potrzeby prywatne. Ale tylko w jego przypadku ten przychód określa się ryczałtowo. Co to oznacza i jak to prawidłowo policzyć?

REKLAMA

Nowe świadczenie dla seniorów: bon senioralny 2150 zł miesięcznie. Decyduje średni miesięczny dochód

Rząd kończy prace nad trzema rozwiązaniami, które mają odmienić życie osób starszych w Polsce. Bon senioralny, najem senioralny oraz nowy program dziennych miejsc pobytu to kompleksowy pakiet wsparcia, który ma zapewnić seniorom bezpieczeństwo, lepsze warunki mieszkaniowe i codzienną opiekę. Minister Marzena Okła-Drewnowicz zapowiada, że to początek nowej jakości w polityce senioralnej – opartej na godności, aktywności i realnym wsparciu dla osób starszych oraz ich rodzin.

Rewolucyjne przepisy weszły w życie! Aż 5 dni wolnego z rzędu bez konieczności brania urlopu

W te Święta Bożego Narodzenia czeka nas wyjątkowo długi, bo aż pięciodniowy odpoczynek z rzędu. Dlaczego? Wynika to z nowych przepisów, dzięki którym Wigilia po raz pierwszy jest dniem wolnym od pracy. Świętowanie rozpocznie się już w środę. Oto szczegóły.

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA