reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Infor.pl > Prawo > Sprawy rodzinne > Pomoc Społeczna > Zasiłki > Jak działają ośrodki pomocy społecznej w czasie epidemii?

Jak działają ośrodki pomocy społecznej w czasie epidemii?

Z powodu epidemii zamknięta została większość ośrodków pomocy społecznej dla osób korzystających ze wsparcia. Nie przestały one jednak pracować. W jaki zatem sposób obecnie rozpatrywane są wnioski i przyznawane świadczenia?

Pomoc społeczna odmraża się powoli

Niektóre ośrodki zaczęły przywracać bezpośrednią obsługę wnioskujących o wsparcie. Wyjścia w teren pracowników socjalnych są jednak nadal ograniczane do niezbędnego minimum

Epidemia spowodowała zamknięcie większości ośrodków pomocy społecznej dla osób korzystających z wsparcia. Nie oznacza to jednak, że przestały pracować. Wręcz przeciwnie, cały czas rozpatrują wnioski, przyznają świadczenia, udzielają specjalistycznego poradnictwa – tyle że bez osobistego kontaktu z interesantami. I chociaż część obostrzeń, które mają zapobiegać rozprzestrzenianiu się SARS-CoV-2, jest już łagodzonych lub znoszonych, to ośrodki na razie nie wprowadzają większych zmian w funkcjonowaniu.

Polecamy: Pomoc społeczna. Komentarz do ustawy

Stopniowe otwieranie

Rozwiązania na czas epidemii

Rozwiązania na czas epidemii

źródło: DGP

Od ponad dwóch miesięcy wnioski są przyjmowane drogą elektroniczną: e-mailowo lub przez skrzynkę ePUAP. Można je też przesyłać w formie papierowej pocztą albo wkładać do specjalnych urn wystawionych w budynkach tych instytucji. Oczywiście z urzędnikami można kontaktować się telefonicznie.

– Staramy się, by pomoc była przyznawana szybko i sprawnie. Ponieważ wprowadzone przez nas rozwiązania organizacyjne się sprawdziły, na razie nie planujemy otwarcia się na bezpośrednią obsługę osób zainteresowanych wsparciem – mówi Magdalena Suduł, rzecznik MOPR w Lublinie.

Wypracowaną na początku epidemii formułę działania zachowują również ośrodki m.in. w Łodzi, Białymstoku, Krakowie i Gdyni (w tamtejszych dzielnicowych jednostkach przez siedem dni w tygodniu pracownicy w systemie rotacyjnym dyżurują przy telefonie interwencyjnym).

Są jednak i takie placówki, gdzie w warunkach ogłoszonej przez rząd tzw. nowej normalności ponownie jest możliwe osobiste złożenie wniosku i uzyskanie potrzebnych informacji. Tak jest np. w Stargardzie i Bochni.

– Zaczęliśmy przyjmowanie osób od 22 kwietnia, przy zachowaniu wszystkich obowiązujących rygorów sanitarnych. Dla większego bezpieczeństwa prosimy mieszkańców, aby wcześniej zadzwonili i umówili się na konkretny termin, dzięki czemu nie tworzy się kolejka oczekujących – wyjaśnia Norbert Paprota, dyrektor MOPS w Bochni.

Od tego poniedziałku zostały ponownie uruchomione punkty obsługi klienta w dzielnicowych oddziałach ośrodka w Poznaniu.

– Budynki oraz stanowiska pracowników zostały wyposażone w odpowiednie środki ochrony, ale na razie nie mamy wielu zainteresowanych osobistym pobraniem któregoś z wniosków czy jego złożeniem – wskazuje Lidia Leońska, rzecznik MOPR w Poznaniu.

reklama

Czytaj także

Data publikacji:

Ekspert:

Dziennik Gazeta Prawna

Największy polski dziennik prawno-gospodarczy

Autor:

Zdjęcia

Epidemia spowodowała zamknięcie większości ośrodków pomocy społecznej dla osób korzystających z wsparcia. Nie oznacza to jednak, że przestały pracować./Fot. Shutterstock
Epidemia spowodowała zamknięcie większości ośrodków pomocy społecznej dla osób korzystających z wsparcia. Nie oznacza to jednak, że przestały pracować./Fot. Shutterstock

Kodeks pracy 2020. Praktyczny komentarz z przykładami129.00 zł
reklama

Narzędzia

reklama
reklama

POLECANE

reklama

KORONAWIRUS TWOJE PRAWA

reklama

Ostatnio na forum

reklama
reklama

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Stasiewski

Doradca podatkowy, biegły rewident

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama