REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Black Friday a kryzys - czy kupujemy mniej? [BADANIE]

Intrum
Black Friday a kryzys - czy kupujemy mniej? [BADANIE]
Black Friday a kryzys - czy kupujemy mniej? [BADANIE]
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Jak wynika z nadchodzącego badania Intrum, „European Consumer Payment Report 2021”, zdecydowana większość europejskich konsumentów kieruje się podejściem sustainability podczas codziennych zakupów, co stwarza nowe wyzwania dla firm.

Blisko 50 proc. rodziców w Europie twierdzi, że zainteresowanie zrównoważonym rozwojem motywuje ich do ograniczenia wydatków, a 42 proc. konsumentów z pokolenia Z przyznaje, że nie czuliby się winni, płacąc nieetycznym firmom po terminie.

REKLAMA

REKLAMA

Konsumenci zainteresowani ograniczaniem wydatków

Według najnowszego badania Intrum "European Consumer Payment Report 2021", konsumenci w całej Europie coraz częściej są zainteresowani ograniczaniem swoich wydatków, ponieważ zwracają się w ku bardziej odpowiedzialnemu zarządzaniu swoimi finansami.

– Wyniki naszego badania podkreślają potrzebę lepszego zrozumienia przez biznes tego, w jaki sposób konsumenci postrzegają wpływ zarówno korporacji, jak i mniejszych firm na otoczenie. Widzimy również, że konsumenci, zwłaszcza młodsze pokolenie, zainteresowane podejściem sustainability – zrównoważoną konsumpcją – zaczyna wykorzystywać swój głos do wywierania nacisku na przedsiębiorstwa w zakresie ich wpływu na klimat – Krzysztof Krauze, Prezes Intrum w Polsce.

6 na 10 Europejczyków przyznaje, że obecnie kupuje mniej niż przed pandemią.

REKLAMA

Zainteresowanie ograniczaniem wydatków ze względu wdrażanie w codziennym życiu zrównoważonej konsumpcji jest największe wśród młodych dorosłych i kobiet (49 proc.).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wśród starszych konsumentów i rodziców w Europie, którzy chcą dawać pozytywny przykład swoim dzieciom, aż 67 proc. (zarówno seniorów, jak i rodziców) coraz częściej naprawia lub poddaje recyklingowi przedmioty, zamiast kupować nowe.

Ceny produktów

Jedną z przeszkód, która uniemożliwia konsumentom w Europie w pełni zrównoważoną konsumpcję, są ceny produktów przyjaznych dla środowiska, które są postrzegane jako drogie.

58% Europejczyków twierdzi, że nie stać ich na życie bardziej zgodne filozofią sustainability, którego by chcieli.

Wśród konsumentów o niskich dochodach blisko 7 na 10 osób przyznaje, że prowadziłoby bardziej zrównoważony styl życia, gdyby było ich na to stać.

Konsumenci coraz częściej oczekują od firm kierowania się na co dzień wyznawanymi przez nich wartościami i są skłonni „karać” firmy nieetyczne. Ponad połowa Europejczyków twierdzi, że nie kupiłaby produktu czy usługi od firmy, o której wie, że jest odpowiedzialna za szkody wyrządzone środowisku naturalnemu. Odsetek ten wzrasta do 68 proc. wśród konsumentów w Portugalii, która zobowiązała się do zwiększenia wysiłków na rzecz przeciwdziałania ekstremalnym zjawiskom pogodowym w następstwie ekstremalnych pożarów, które miały miejsce tego lata, oraz do 62 proc. w Grecji.

Blisko połowa respondentów badania Intrum twierdzi, że jako konsumenci wykorzystuje swoje wpływy do wprowadzania pozytywnych zmian społecznych. 3 na 10 ankietowanych (i 42 proc. pytanych z pokolenia Z) deklaruje, że nie czułoby winny, płacąc firmie później, niż ustalono, gdyby uważali, że jest ona nieetyczna.

O raporcie European Consumer Payment Report 2021

Raport ECPR pozwala na uzyskanie wglądu w codzienne życie konsumentów w całej Europie, ich wydatki i zdolność do zarządzania finansami domowymi każdego miesiąca. Raport powstał w oparciu o zewnętrzne badanie przeprowadzone przez firmę Longitude w 24 krajach Europy, także w Polsce. W tegorocznej edycji badania wzięło udział 24 012 konsumentów. Badanie zostało przeprowadzone w okresie od 21 lipca do 26 sierpnia 2021 roku.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Prawo
Czy pracodawca musi zapłacić pracownikowi za udział w szkoleniu po godzinach pracy albo w dniu wolnym? Zasady są proste

Czy pracownik ma obowiązek uczestniczyć w szkoleniu po godzinach pracy? W praktyce na tym tle powstaje wiele sporów. Gdzie kończy się prawo pracodawcy do ingerowania w czas wolny pracownika? Zasady są proste.

Jakie dokumenty należy przechowywać w części B akt osobowych pracownika?

Akta osobowe pracowników składają się aż z 5 części. I choć mogłoby się wydawać, że przyporządkowanie do nich odpowiednich dokumentów nie jest trudnym zadaniem, to w praktyce sprawia to trudności. Co należy przechowywać w najobszerniejszej części akt, części B?

Pracodawca nie zawsze musi płacić, aby wywiązać się z ciążących na nim obowiązków. Co wynika z przepisów?

Aby wywiązać się z obowiązków narzuconych przez ustawę, pracodawca nie zawsze musi ponieść koszty finansowe. Jakie inne rozwiązania mogą zostać zastosowane w przypadku podnoszenia przez pracownika kwalifikacji?

Gdy pracodawca płaci, może wymagać. W jakich przypadkach pracownik będzie zobowiązany zwrócić mu poniesione koszty?

Pracodawcy powinni wspierać podnoszenie przez pracowników kwalifikacji zawodowych. Jednak gdy to robią, mają prawo wymagać od pracowników określonych zachowań i liczyć docelowo na osiągnięcie korzyści.

REKLAMA

Nawet 21 dni dodatkowego płatnego urlopu dla pracowników, którzy podnoszą swoje kwalifikacje. Jak się ubiegać?

Podnoszenie kwalifikacji zawodowych to inwestycja w przyszłość. Jednak leży to nie tylko w interesie pracownika, ale również pracodawcy. To dlatego przepisy przewidują, że osobom, które się na to zdecydują, przysługują szczególne uprawnienia.

Nie każdy dokument, który pracownik przekaże w związku z rekrutacją, można przechowywać w aktach osobowych. Jakie są zasady?

Prowadzenie akt osobowych pracownika musi przebiegać zgodnie ze ściśle określonymi w przepisach zasadami. Nie można przechowywać w nich żadnych dokumentów, do których ustawodawca nie dał pracodawcy uprawnienia. Co to znaczy?

Pracodawca może zdecydować w jakiej formie będzie prowadził akta osobowe. Jednak tych zasad musi przestrzegać zawsze

Niezależnie od tego, czy akta osobowe pracowników są prowadzone w formie papierowej, czy elektronicznej, pracodawcy muszą przestrzegać zasad określonych w przepisach. Co to oznacza w praktyce? Stosując kilka prostych reguł, można ustrzec się przed problemami.

Niechciany spadek może zablokować konto. Żeby uniknąć problemów, trzeba działać. Ale co konkretnie trzeba zrobić?

Spadek nie zawsze cieszy. Szczególnie gdy trafia do spadkobiercy koniecznego, który nie może odmówić jego przyjęcia. Czy w takiej sytuacji można bronić się przed nadmiernymi konsekwencjami i ograniczyć odpowiedzialność odszkodowawczą?

REKLAMA

Ta branża przeżyje prawdziwy boom w 2026 roku

Producenci kasków rowerowych zacierają ręce. Prezydent RP Karol Nawrocki podpisał 27 listopada 2025 roku nowelizację ustawy Prawo o ruchu drogowym, która wprowadza obowiązek noszenia kasków przez dzieci do 16. roku życia podczas jazdy na rowerze, hulajnodze elektrycznej i innych urządzeniach transportu osobistego. Co to oznacza dla rodziców, branży i bezpieczeństwa najmłodszych?

Świąteczne zakupy przy pomocy sztucznej inteligencji. Jak kupujemy prezenty w 2025 roku?

Grudzień kojarzy się jednoznacznie z zakupową gorączką. Nie wszyscy jednak wybiorą się do sklepów w ostatnim momencie – badania pokazują, że 29 proc. Polaków rozpoczyna świąteczne zakupy już w listopadzie. Wcześniejszy start sezonu nie jest dla detalistów zaskoczeniem. O ich przygotowaniu świadczą choćby intensywne działania reklamowe i obecność odpowiednich produktów na sklepowych półkach.

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA