REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Sprzedaż konsumencka, Firma

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Rejestr funduszy inwestycyjnych

Fundusze podlegają obowiązkowi wpisu do rejestru funduszy inwestycyjnych. Rejestr prowadzi Sąd Okręgowy w Warszawie (sąd rejestrowy).

Mikroprzedsiębiorca, mały i średni przedsiębiorca

Za mikroprzedsiębiorcę uważa się przedsiębiorcę, który w co najmniej jednym roku z dwóch ostatnich lat obrotowych spełniał łącznie następujące warunki: a) zatrudniał średniorocznie mniej niż 10 pracowników oraz b) osiągnął roczny obrót netto ze sprzedaży towarów, wyrobów i usług oraz z operacji finansowych nieprzekraczający równowartości w złotych 2 milionów euro, lub sumy aktywów jego bilansu sporządzonego na koniec jednego z tych lat nie przekroczyły równowartości w złotych 2 milionów euro.

Komisja Nadzoru Audytowego

Komisja Nadzoru Audytowego sprawuje nadzór publiczny nad: wykonywaniem zawodu biegłego rewidenta oraz działalnością podmiotów uprawnionych do badania sprawozdań finansowych, a także działalnością Krajowej Izby Biegłych Rewidentów.

Karta prywatyzacji

Z przebiegu procesu prywatyzacyjnego sporządza się kartę prywatyzacji, którą prowadzi się od momentu rozpoczęcia procesu prywatyzacji.

REKLAMA

Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. (GPW)

Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie to spółka akcyjna powołana przez Skarb Państwa. Jej kapitał zakładowy wynosi 41 972 000 złotych. Zadaniem GPW jest organizacja obrotu instrumentami finansowymi. Giełda zapewnia koncentrację w jednym miejscu i czasie ofert kupujących i sprzedających w celu wyznaczenia kursu i realizacji transakcji.

Działalność maklerska

Prowadzenie działalności maklerskiej wymaga zezwolenia Komisji Nadzoru Finansowego wydanego na wniosek złożony przez zainteresowany podmiot.

Doradca inwestycyjny

Przez wykonywanie zawodu doradcy inwestycyjnego należy rozumieć wykonywanie funkcji w organach zarządzających lub nadzorczych firmy inwestycyjnej bądź wykonywanie lub nadzorowanie wykonywania m.in. takich czynności jak: a) zarządzanie portfelami, w skład których wchodzi jeden lub większa liczba instrumentów finansowych; b) doradztwo dla przedsiębiorstw w zakresie struktury kapitałowej, strategii przedsiębiorstwa lub innych zagadnień związanych z taką strukturą lub strategią; c) doradztwo i inne usługi w zakresie łączenia, podziału oraz przejmowania przedsiębiorstw.

Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej (CEIDG)

CEIDG prowadzi w systemie teleinformatycznym minister właściwy do spraw gospodarki.

REKLAMA

Agent firmy inwestycyjnej

Przez agenta firmy inwestycyjnej należy rozumieć osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, której firma inwestycyjna może w drodze umowy zawartej w formie pisemnej powierzyć wykonywanie stałe lub okresowe w imieniu i na rachunek firmy inwestycyjnej czynności pośrednictwa w zakresie działalności prowadzonej przez tę firmę inwestycyjną.

Krok po kroku poznaj prawa konsumenta – cz. 2

Konsumenci są szczególnie chronieni przez prawo, które przyznaje im szereg szczególnych uprawnień. Jakie to uprawnienia i kiedy możemy z nich korzystać?

Czy sprzedawca może zatrzymać reklamowany towar?

Uprawnienia reklamacyjne sprzedawca wykonuje nieodpłatnie. Sprzedawca nie może żądać pokrycia kosztów postępowania reklamacyjnego. Tym bardziej nie może zatrzymać reklamowanego produktu.

Zgubiona gwarancja – co zrobić?

Gwarancja jest tylko jednym ze źródeł uprawnień konsumenta. Jej zgubienie nie oznacza, że utracimy prawo do reklamacji. Co można zrobić, gdy zgubimy gwarancję?

„Reklamacja tylko na podstawie gwarancji”

Reklamację przyjmujemy tylko na podstawi gwarancji – takie slogany dość często można znaleźć w sklepach. Jest to jednak nieprawda a posługujący się nimi przedsiębiorcy narażają się na dotkliwe kary finansowe.

Działanie na szkodę spółki a odpowiedzialność karna

Spowodowanie znacznej szkody przez osobę obowiązaną do zajmowania się sprawami majątkowymi jest zagrożone karą nawet do 10 lat pozbawienia wolności. Jakie są zasady ponoszenia odpowiedzialności przez te osoby? Czy szkoda musi wystąpić czy wystarczy jej bezpośrednie niebezpieczeństwo?

Produkt niezgodny z opisem. Czy można reklamować?

Często przy zakupach w sklepie decyzję podejmujemy na podstawie opisu kupowanego przedmiotu. Co jednak zrobić, gdy w domu produkt okaże się niezgodny z opisem? Jakie prawa mamy w takiej sytuacji?

Jak założyć własną firmę?

Od 1 lipca 2011 roku założenie własnej firmy jest dużo łatwiejsze, gdyż możemy większość czynności dokonać przez Internet. Pierwszym krokiem jest określenie rodzaju naszej działalności, następnie – złożenie wniosku CEDIG-1.

Ile kosztuje założenie własnej działalności gospodarczej?

Choć ustawa deregulacyjna, która weszła w życie 1 lipca 2011 roku, zmniejszyła liczbę formalności, które należy dopełnić, by założyć swoją działalność, to nie obniżyła kosztów. Za co i ile trzeba zapłacić?

Ile kosztuje założenie własnej działalności gospodarczej?

Choć ustawa deregulacyjna, która weszła w życie 1 lipca 2011 roku, zmniejszyła liczbę formalności, które należy dopełnić, by założyć swoją działalność, to nie obniżyła kosztów. Za co i ile trzeba zapłacić?

Reklamacja: kiedy można żądać zwrotu pieniędzy

W ramach reklamacji konsument może domagać się bezpłatnej naprawy lub wymiany. Nie można od razu odstąpić i zażądać zwrotu pieniędzy. Kiedy jednak reklamacja uprawnia do żądania zwrotu pieniędzy?

Kto jest konsumentem i jakie są jego prawa? – cz. 2

Bycie konsumentem wiąże się z szeregiem istotnych uprawnień. Nie zawsze jednak możemy cieszyć się z dobrodziejstw statusu konsumenta. Kiedy bycie konsumentem ma znaczenie?

Kto jest konsumentem i jakie są jego prawa? – cz. 1

Bycie konsumentem wiąże się z szeregiem istotnych uprawnień. Nie zawsze jednak możemy cieszyć się z dobrodziejstw statusu konsumenta. W jakich sytuacjach mamy do czynienia z obrotem konsumenckim?

Prawa konsumentów. Gwarancja – cz. 1

Gwarancja producenta jest jednym z istotnych czynników, branych pod uwagę przez konsumenta przy wyborze danego produktu. Czym tak naprawdę jest gwarancja i czy jest ona nam potrzebna?

Pułapki prawne w umowie sprzedaży – cz. 2

Zawierając umowę sprzedaży powinniśmy mieć świadomość jakie pułapki prawne mogą na nas czyhać. Warto wiedzieć kiedy sprzedawca może ograniczyć swoją odpowiedzialność, a kiedy nie może.

Pułapki prawne w umowie sprzedaży – cz. 1

Zawierając umowę sprzedaży powinniśmy mieć świadomość jakie pułapki prawne mogą na nas czyhać. Skutki naszej umowy mogą zależeć nie tylko do jej treści lecz również od tego kto jest sprzedawcą.

Samochód z komisu – kto odpowiada za wady?

Popularność zakupów samochodów w komisach wynika z faktu małej zamożności Polaków. W komisie można znaleźć ciekawy egzemplarz tak pod względem ceny jak i jakości. Niestety nadal często zdarzają się samochody z wadami, które ujawniają się dopiero po zakupie. Kto odpowiada za wady samochodu zakupionego w komisie?

Czy sprzedawca może odmówić zwrotu towaru?

Często kupione przez nas rzeczy po przywiezieniu do domu okazują się za małe, za duże lub kupione na prezent nie trafiają w gust obdarowanego. Czy w takiej sytuacji można zwrócić towar i czy sprzedawca może nie przyjąć od nas zakupionego towaru?

Czy konsument musi płacić za nieuznaną reklamację?

Przepisy prawa gwarantują konsumentom bezpłatną naprawę lub wymianę w przypadku uznania reklamacji. Co jednak w sytuacji, gdy reklamacja nie zostanie uznana? Czy konsumenta obciążają koszta nieuzasadnionej reklamacji?

Czy wiesz kiedy jesteś konsumentem?

Bycie konsumentem to przywilej, z którym łączą się spore uprawnienia. W pewnych sytuacjach konsumenci mogą odstąpić od umowy bez powodu, czy doprowadzić do unieważnienia niekorzystnych postanowień umownych. Przekonaj się kiedy może skorzystać z tych uprawnień.

Co zrobić, gdy skończy się gwarancja?

Produkt na gwarancji popsuł się tuż po tym jak ta wygasła? Nie oznacza to jednak, że nie mamy szans. Trzeba sprawdzić, czy upłynął już czas na reklamację z ustawy.

Kiedy członek zarządu nie ponosi odpowiedzialności za niewypłacalną spółkę?

Członkowie zarządu mogą odpowiadać za długi niewypłacalnej spółki, jeżeli w porę nie zgłosili wniosku o upadłość. Nie dotyczy to byłego członka, który w tym czasie nie pełnił swojej funkcji, nawet jeżeli nadal był wpisany do KRS.

Rękojmia, niezgodność towaru z umową a gwarancja jakości

Reklamacja, rękojmia, niezgodność towaru z umową, czy gwarancja. To pojęcia, z którym najczęściej spotykają się konsumenci. Co one jednak tak naprawdę oznaczają?

Jak wygląda ochrona oznaczeń na podstawie przepisów Kodeksu cywilnego?

Zakładając działalność gospodarczą, nawet jeżeli jest to jednoosobowa działalność gospodarcza oznaczamy ta działalność nazwą i logiem/logotypem lub samym nazwiskiem (firmą).  W związku z tym, pojawia się pytanie, czy musimy rejestrować znak towarowy w Urzędzie Patentowym i ponosić w związku z tym dodatkowe koszty, aby mieć ochronę prawną na nasze oznaczenie?

Co zrobić, gdy kupiony samochód okazał się wadliwy?

Samochód, który kupiliśmy okazał się niesprawny, a sprzedawca mówi, że nic nie może z tym zrobić? Sprawdź, jakie masz uprawnienia w takiej sytuacji?

Zawiązanie spółki z o.o. w jeden dzień?

Od 1 stycznia 2012 roku osoby, które będą chciały zawiązać spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością, będą mogły to zrobić w uproszczony sposób – poprzez zawarcie umowy w formie elektronicznej, a nie tylko, tak jak dotychczas, przed notariuszem.

Wchodzą w życie nowe przepisy dotyczące świadectw pracy

Od dziś firma nie musi wydawać pracownikowi świadectwa pracy po rozwiązaniu umowy terminowej, jeśli chce go ponownie zatrudnić po krótkiej przerwie.

Co warto wiedzieć, zanim złożysz reklamację?

Prawo do reklamacji to jedno z podstawowych uprawnień konsumentów. Co należy wiedzieć, by w pełni korzystać ze swoich uprawnień? Jakie błędy najczęściej popełniają konsumenci przy pisaniu reklamacji?

Co musisz wiedzieć o reklamacji towarów? - cz. 3

Prawo do reklamacji to jedno z podstawowych uprawnień konsumentów. Co należy wiedzieć, by w pełni korzystać ze swoich uprawnień? Jakie błędy najczęściej popełniają konsumenci przy pisaniu reklamacji?

Co musisz wiedzieć o reklamacji towarów? – cz. 2

Co należy wiedzieć, by w pełni korzystać ze swoich uprawnień? Jakie błędy najczęściej popełniają konsumenci? Czym jest niezgodność towaru z umową? Przeczytaj.

Co musisz wiedzieć o reklamacji towarów? - cz. 1

Prawo do reklamacji to jedno z podstawowych uprawnień konsumentów. Co należy wiedzieć, by w pełni korzystać ze swoich uprawnień? Jakie błędy najczęściej popełniają konsumenci? Przeczytaj.

WieszJak radzi: Co musisz wiedzieć o reklamacji towarów?

Prawo do reklamacji to jedno z podstawowych uprawnień konsumentów. Co należy wiedzieć, by w pełni korzystać ze swoich uprawnień? Jakie błędy najczęściej popełniają konsumenci? Wszystko znajdziesz w najnowszym cyklu Wieszjaka.

Światowy Dzień Konsumenta

15 marca przypada Światowy Dzień Konsumentów. Z tej okazji przypominamy krótką historię prawa konsumenckiego oraz podstawowe uprawnienia każdego z nas.

Firmy nie zwalniają starszych pracowników

Firmy więc nie tylko nie zwalniają osób powyżej 50. roku życia, ale inwestują w ich rozwój. Wysyłają je na szkolenia, kursy, a także powierzają naukę młodszych i mniej doświadczonych pracowników.

Czy można składać reklamację w innym sklepie?

Kupując rzecz w sklepie zawieramy umowę z przedsiębiorcą, który ten sklep prowadzi. Stwierdzenie to może być istotne z punktu widzenia sytuacji, kiedy to chcemy wnieść reklamację do innego sklepu, niż ten w którym rzecz kupiliśmy.

Zmiany w gwarancji konsumenckiej – sprawdź co się zmieniło

Konsumenci nie będą musieli obawiać się, że udzielona im gwarancja z powodów jakichkolwiek braków formalnych może zostać uznana za nieważną. Korzystne dla konsumenta zmiany w gwarancji konsumenckiej weszły w życie 3 marca 2011 r.

Obowiązki sprzedawcy

W przypadku sprzedaży konsumenckiej sprzedawca ma szereg obowiązków względem kupującego. Wśród nich należy przede wszystkim wyróżnić obowiązek przyjęcia i rozpatrzenia reklamacji.

Firma

Firma służy oznaczeniu przedsiębiorcy. Firmą osoby fizycznej jest jej imię i nazwisko, zaś firmą osoby prawnej – jej nazwa.

Sprzedaż konsumencka

Sprzedaż konsumencka dotyczy sprzedaży w zakresie działalności przedsiębiorstwa rzeczy ruchomej (nie dotyczy energii elektrycznej i gazu), osobie fizycznej, która nabywa tę rzecz w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą [towar konsumpcyjny].

Spółka komandytowa

Spółka komandytowa to spółka mająca na celu prowadzenie przedsiębiorstwa pod własną firmą. Za zobowiązania spółki wobec wierzycieli co najmniej jeden wspólnik odpowiada w sposób nieograniczony (komplementariusz), a odpowiedzialność co najmniej jednego wspólnika jest ograniczona (komandytariusz).

Spółka jawna

Spółka jawna to spółka osobowa, która prowadzi przedsiębiorstwo pod własną firmą, a nie jest inną spółką handlową.

Czy konsument ma wpływ na treść umowy?

W umowach masowych sprzedawcy w odniesieniu do konsumenta często posługują się gotowymi wzorcami umownymi. Nie oznacza to jednak, że konsument nie ma nigdy wpływu na ich treść. Wszystko zależy od negocjacji ze sprzedawcą.

REKLAMA