REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Umowa na odległość, Zwrot towaru

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Co zrobić jeśli kupimy podróbkę

Podróbki od lat królują na bazarach i ulicznych straganach. Wraz z rozwojem internetu towary imitujące produkty znanych marek wkroczyły także do e-sklepów oraz portali aukcyjnych. Konsument nabywający towary w Internecie w większym stopniu narażony jest na niebezpieczeństwo kupna podróbki, niż ma to miejsce w zwykłym sklepie. Sprawdź, czego możesz się domagać, gdy zakupiony drogi sprzęt grający, kosmetyk czy element garderoby okaże się nie produktem oryginalnym a jedynie jego imitacją.

Czy można zwrócić zakupiony w internecie program komputerowy

Kupiłem program komputerowy w sklepie internetowym. Nie zastanawiałem się zbyt długo nad wyborem ponieważ byłem przekonany, że mogę go oddać ciągu 10 dni. Kiedy odebrałem przesyłkę i sprawdziłem program okazało się, że nie jest to dokładnie czego oczekiwałem. Zwróciłem przesyłkę, ale sprzedawca nie chce jej odebrać. Twierdzi, że w przypadku programów komputerowych prawo do odstąpienia nie przysługuje. Czy to prawda?

Zwrot towaru kupionego od firmy wysyłkowej

Przesłano mi katalog firmy wysyłkowej. Zamówiłem kilka urządzeń, ale okazało się, że jedno z nich nie jest takie jak w katalogu. Ma inne parametry. Takie już mam i drugiego nie potrzebuję. Czy mogę je odesłać?

Kto ponosi koszty zwrotu towaru?

Zwrot towaru zakupionego w sieci (przez Internet) jest możliwy. Zgodnie z obowiązującymi przepisami na zwrot towaru mamy 10 dni od daty jego otrzymania. Kto w takiej sytuacji ponosi koszty zwrotu towaru?

REKLAMA

Czy towar przeceniony można zwrócić

Zakupiłam parę dni temu rzecz na wyprzedaży. W domu okazało się, że nie dość, że mi się nie podoba to jeszcze na dodatek ma wadę. Chciałabym ją zwrócić. Czy jest to możliwe? A jeśli nie to czy mogę ją chociaż zareklamować?

Reklamacja i zwroty prezentów

Nie jesteś zadowolony z otrzymanego prezentu? Chcesz go zwrócić, ale nie wiesz czy masz do tego prawo? A może wymarzona rzecz, którą otrzymałeś pod choinkę niestety już zdążyła się popsuć? Sprawdź czy możesz zareklamować prezent.

Kto płaci za zwrot towaru

Zakupiłem ostatnio w sklepie internetowym prezent. W między czasie dowiedziałem się, że osobie obdarowanej nie podobają się rzeczy tego typu. W związku z tym postanowiłem odstąpić od umowy. Na szczęście termin jeszcze nie minął. Jednak pojawił się pewien problem. Kto ma zapłacić za tę przesyłkę: ja czy sprzedawca?

Biuro podróży żąda innej ceny niż w ofercie zamieszczonej na stronie internetowej

Zawiercie umowy na odległość, czyli m.in. za pośrednictwem strony internetowej biura podróży różni się od tradycyjnego sposobu jedynie formą zawarcia zobowiązania. W tym przypadku następuje to w  formie elektronicznej. Jednak oferta skierowana do konsumenta powinna spełniać pewne wymogi, np. powinna być rzetelna i zgodna z prawdą.

REKLAMA

Czy można zwrócić laptopa jeśli zmieniło się w nim oprogramowanie

Zakup towaru przez Internet daje nam możliwość rezygnacji z umowy, czyli skorzystania z tzw. prawa do namysłu. Termin na odstąpienie od umowy jest różny, w zależności od kraju, w którym produkt został nabyty. Są jednak pewne szczególne przypadki, kiedy odstąpienie od umowy nie jest możliwe.

Wyprzedaże

Ten, kto próbował nie poddać się szaleństwu wyprzedaży, wie, iż z momentem przekroczenia progu centrum handlowego coraz ciężej jest dotrzymać danego sobie przyrzeczenia. Rozliczne promocje, gwar oraz poczucie ogólnie panującego chaosu na pewno nie ułatwia podejmowania racjonalnych, przemyślanych decyzji.

Przedświąteczne zakupy

Święta zbliżają się do nas coraz mniejszymi kroczkami. Jak co roku będziemy kupować mnóstwo prezentów dla najbliższych. Może się okazać, że niektóre z nich będą mniej trafione niż przypuszczaliśmy. Czy zawsze w takiej sytuacji będziemy mogli zwrócić prezent do sklepu?

Moment otrzymania oświadczenia o odstąpieniu

Zamówiłem przez Internet część do komputera. Po otrzymaniu jej zauważyłem, że niestety się pomyliłem i zakupiłem nie ten model co potrzeba. Dwa dni później wysłałem do sklepu internetowego oświadczenie o odstąpieniu od umowy wraz z towarem. Po 2 tygodniach otrzymałem informacje, że sprzedawca nie uznał odstąpienia ponieważ pismo otrzymał 12 dnia od momentu dotracenia produktu do klienta. Czy taka odpowiedź jest słuszna?

Sprawdzenie rzeczy zakupionej w sklepie internetowym

Zakupiłam prostownicę z lokówką na allegro. Po sprawdzeniu okazało się że niestety nie działa w odpowiedni sposób. Zwróciłam towar następnego dnia od momentu jego odebrania. Sprzedawca poinformował mnie, że zwrot nie zostanie przyjęty ponieważ on nie odpowiada za dane które podaje producent i nie jest to jego wina że efekt nie jest taki jak w opisie, a poza tym towar został odpakowany i użyty. Czy w takiej sytuacji mogę się domagać zwrotu pieniędzy bez podania przyczyny w ciągu 10 dni? Czy mam prawo wypróbować zakupiony towar?

Zwrot nowej rzeczy

Kupiłam nowe buty, ale gdy je dokładnie obejrzałam domu okazało sie że nie są takie ładne jak mi się wydawało. Nie podobają mi się. Słyszałam od kolegi, że towar nieużywany można oddać w ciąg 14 dni. Czy to prawda, że mogę zwrócić buty do sklepu?

Rezygnacja z zakupu internetowego

Kupiłem od sprzedawcy internetowego sprzęt, który jak się okazało jest sprowadzany z Niemiec. Gdy się zapytałem kiedy będzie wysłana przesyłka to otrzymałem odpowiedź, że następnego dnia. Dwa dni później wysłałem maila i dowiedziałem się że były problemy z transportem i przesyłka będzie wysłana dopiero za tydzień. Postanowiłem więc zrezygnować z zakupu i poprosiłem o zwrot pieniędzy. Sprzedawca zapewniał że pieniądze zostaną wysłane w ciągu 48 godzin, niestety nie dotarły. Jaki jest termin na zwrot pieniędzy?

Czy możliwy jest zwrot do sklepu

Dostałem na urodziny łańcuszek. Okazał się on jednak za mały. Chciałbym go zwrócić do sklepu albo chociaż wymieć na inny, nawet za dopłatą. Wiem, że zakup miał miejsce tydzień temu w zwykłym sklepie, a nie internetowym. Czy mogę z takim żądaniem zwrócić się do sprzedawcy. Nadmienię tylko, że mam paragon.

Co zrobić z nierzetelnym przewoźnikiem

Jakiś czas temu zakupiłem meble. W firmie poinformowano mnie o terminie dostarczenia towaru, miało to nastąpić w ciągu miesiąca. Ponieważ mieszkam w innym mieście niż znajduje się sklep dostarczenia mebli do mojego domu miał dokonać przewoźnik. Niestety to nie nastąpiło. U sprzedawcy dowiedziałem się, że meble zostały wydane firmie przewozowej i on za to już nie odpowiada. Czy to prawda?

Zwrot pieniędzy

Kupiłam w firmie wysyłkowej zestaw kosmetyków. Po dostarczeniu przesyłki stwierdziłam, że zostałam oszukana i chciałam odstąpić od umowy. Sprzedawca obiecywał, że niezwłocznie zwraca pieniądze, jeżeli klient będzie niezadowolony z towaru. Od 2 miesięcy czekam na zwrot pieniędzy, ale bezskutecznie. Czy mogę zaskarżyć działania tej firmy?

Wykonanie umowy zawartej przez internet

Zakupiłem w e-sklepie laptopa. Od momentu złożenia przez mnie zamówienia minęło 3 tygodnie, a ja nadal nie otrzymałem towaru. Czy mogę zrezygnować z tej umowy?

Brak informacji o możliwości odstąpienia od umowy

Kupiłam na prezentacji piękną pościel. Jednak po oszacowaniu kosztów stwierdziłam, że nie stać mnie na ten wydatek. Chcę odstąpić od umowy, ale nigdzie w umowie nie ma o tym informacji. Jaki mam termin na rezygnację?

Zwrot towaru zakupionego na licytacji

Kupiłem telefon komórkowy w sklepie internetowym. Następnego dnia chciałem go oddać korzystając z prawa do namysłu. Sprzedawca powiedział mi jednak, że nie odstąpić od umowy ponieważ telefon został zakupiony na licytacji. Czy miał racje?

Co zrobić, aby odstąpienie od umowy było skuteczne?

Odstąpić od umowy zawartej prze internet należy w ciągu 10 dni. Wystarczy przed upływem tego okresu wysłać oświadczenie woli. Oprócz tego konsument musi zwrócić sprzedawcy towar, a ten musi oddać kupującemu pieniądze.

Niewykonanie umowy w terminie

Niewykonanie umowy w terminie to nie dostarczenie towaru konsumentowi w terminie. Termin wykonania umowy może wynikać albo z regulaminu przedsiębiorcy albo z zapisu ustawy. Zgodnie z nim umowa zawarta przez internet powinna być wykonana najpóźniej w terminie 30 dni.

Prawo do namysłu, czyli odstąpienie od umowy

Konsumenci, którzy  nabywają towary w sieci nie mają możliwości sprawdzenia ich przed zakupem. W przeciwieństwie do sprzedaży dokonywanej bezpośrednio w sklepie. Dlatego też kupujący zostali wyposażeni w prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni i zrezygnowania z zakupu.

Umowy dotyczące usług finansowych

W sieci oprócz dokonywania zakupów istnieje również możliwość zawierania umów bardziej skomplikowanych. Jeżeli chcemy zawrzeć umowę z bankiem, towarzystwem ubezpieczeniowym czy inną instytucją finansową możemy tego dokonać nie wychodząc z domu. 

Co to jest umowa na odległość

Coraz częściej konsumenci rezygnują z tradycyjnych sposób robienia zakupów. Coraz bardziej powszechne staje się korzystanie z bardziej wygodnych form, takich jak Internet. Umowy zawierane bez jednoczesnej obecności sprzedającego i kupującego są umowami na odległość.

Nietrafiony prezent

Na prezent urodzinowy kupiłem żonie biżuterię. Niestety, nie jestem pewien, czy jej się spodoba. Czy sprzedawca ma obowiązek przyjęcia z powrotem takiego nietrafionego zakupu lub przynajmniej wymienienia go na inny towar?

Czy można odstąpić od umowy zawartej z e-sprzedawcą

Zakupiłam buty w sklepie internetowym. Gdy zostały dostarczone do mojego domu i dokładnie je obejrzałam oraz przymierzyłam, to przestały mi się podobać. Czy mogę je zwrócić? 

Towar zakupiony w sklepie internetowym nie zawsze można oddać

W przypadku zawarcia umowy na odległość można odstąpić od umowy bez podania przyczyny w ciągu 10 dni. Od tej zasady istnieją jednak pewne wyjątki.

Zakupy spożywcze przez internet

Odzyskamy pieniądze, a sprzedawca zacznie dokładniej kontrolować towar - to najczęstszy efekt złożenia reklamacji zepsutego towaru kupionego w internetowym sklepie spożywczym.

Kiedy można zwrócić towar

Z zakupów dokonanych w internecie można zwykle zrezygnować w ciągu dziesięciu dni. Są jednak wyjątki - sklep nie musi przyjąć m.in. rozpakowanych płyt, kaset czy filmów DVD.

REKLAMA