Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu zwrot towaru. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące zwrot towaru.
Automatyczna procedura zwrotu towaru - jak uniknąć problemów?
Aktualizacja: 04.01.2021
Zwrot towaru za pomocą automatycznej procedury to rozwiązanie, które oferuje wiele sklepów internetowych. Jak wygląda zwrot? Co robić, gdy pojawią się problemy? Na te pytania odpowiada Europejskie Centrum Konsumenckie przy UOKiK. »
Zwrot towaru bez paragonu - czy jest możliwy?
Aktualizacja: 15.11.2019
Zwrot towaru bez paragonu w wielu przypadkach jest możliwy. Warto jednak pamiętać, iż paragon ułatwia dochodzenie praw przez konsumenta. »
Korzyści dla konsumentów w 2015 r.
Aktualizacja: 30.12.2014
Podstawowe korzyści dla konsumentów w 2015 roku to: prawo do wyczerpującej informacji, wydłużenie terminu odstąpienia od umowy oraz przywrócenie stosowania kodeksu cywilnego do gwarancji konsumenckiej. Jakie inne korzyści wprowadza od 25 grudnia 2014 r. ustawa o prawach konsumenta? »
Aktualizacja: 29.12.2014
Możliwość zwrotu przecenionego towaru, kupionego na wyprzedaży w sklepie stacjonarnym zależy wyłącznie od dobrej woli sprzedawcy. Przeceniony towar podlega jednak, w ciągu dwóch lat, reklamacji. Czy możliwy jest zwrot przecenionego towaru kupionego przez Internet? »
Aktualizacja: 29.12.2014
Na zwrot towaru kupionego online konsumenci mają – zgodnie z nową ustawą o prawach konsumenta, która weszła w życie 25 grudnia 2014 – 14 dni od momentu otrzymania towaru. Jakie inne zmiany wprowadziła ustawa? »
Aktualizacja: 17.12.2014
Wzór formularza odstąpienia od umowy zawartej na odległość został umieszczony w formie załącznika w ustawie o prawach konsumenta. Od 25 grudnia 2014 roku konsumenci będą mogli posługiwać się ustawowym wzorem odstąpienia albo tym, samodzielnie zredagowanym. »
Aktualizacja: 17.12.2014
Już 25 grudnia 2014 roku wejdą w życie istotne zmiany przepisów prawa konsumenckiego. Konsumenci zyskają jeszcze większą ochronę swych praw. Czy po zmianach, dotyczących m.in. wydłużenia terminu zwrotu towaru zakupionego w sklepie internetowym, łatwiej będzie zwrócić niechciany prezent świąteczny? »
Aktualizacja: 17.12.2014
Zwrot nietrafionego prezentu to coraz częstszy problem w okresie po Świętach Bożego Narodzenia. Mimo bardzo szerokiej oferty handlowej trudno odpowiedzieć na potrzeby obdarowanego i trafić w jego gust. Jak zgodnie z prawem i skutecznie zwrócić prezent świąteczny, z którego nie jesteśmy zadowoleni? »
Jak zwrócić świąteczny prezent? – zmiana przepisów
Aktualizacja: 10.12.2014
W okresie Świąt Bożego Narodzenia niektórych z nas ogarnia zakupowa gorączka. Co zrobić, gdy prezent się nie spodoba i będzie trzeba go zwrócić? Te święta będą wyjątkowe, bowiem w ich trakcie zmienią się przepisy, które uregulują na nowo kwestie zwrotu prezentów. »
Reklamacja towaru kupionego na bazarze
Aktualizacja: 27.11.2014
Reklamacja towaru kupionego na bazarze, mimo braku paragonu, jest możliwa. Zdaniem ekspertów UOKIK klientom targowisk przysługują takie same prawa jak tym kupującym w sklepach. Jak zatem przebiega reklamacja towaru zakupionego na bazarze? »
Zwrot towaru a brak opakowania
Aktualizacja: 26.11.2014
Zwrot towaru jest możliwy także mimo braku oryginalnego i nienaruszonego opakowania – na takim stanowisku stanął w dniu 17 listopada 2014 roku Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Konsument nie traci prawa do zwrotu towaru poprzez rozpakowanie i sprawdzenie go. »
Prawa konsumenta – 25 grudnia 2014
Aktualizacja: 04.11.2014
W związku ze zmianami w prawach konsumenta, które 25 grudnia 2014 roku wejdą w życie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów opracował specjalną stronę internetową prawakonsumenta.uokik.gov.pl. Serwis pomoże przygotować się do zmian w prawach konsumenta. »
Rewolucja w rękojmi – nowe przywileje dla kupujących
Aktualizacja: 29.10.2014
Z dniem 25 grudnia 2014 r. wchodzi w życie ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 24 czerwca 2014 r.). Sama ustawa, jak i zmodyfikowane przez nią przepisy Kodeksu cywilnego, zastąpią dotychczasowe przepisy, regulujące sprzedaż z udziałem konsumentów: ustawę o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny i ustawę o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego. »
Jak sprawnie składać reklamacje?
Aktualizacja: 29.09.2014
25 grudnia 2014 roku zmienią się regulacje dotyczące prawa do reklamacji. Z jakiego uprawnienia skorzystać - reklamacji czy gwarancji? Eksperci UOKIK przypominają, jak sprawnie i skutecznie złożyć reklamacje, gdy zakupiony produkt jest wadliwy. »
Wyprzedaże 2014 – poradnik konsumenta
Aktualizacja: 04.07.2014
U progu letnich wyprzedaży 2014 Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów postanowił przypomnieć o podstawowych prawach przysługujących zarówno konsumentom jak i sprzedającym. Poniżej krótki poradnik konsumenta. »
Powikłania po szczepieniach przeciwko COVID–19. Państwo wypłaci odszkodowanie
Specjalizuje się w prawie rolnym oraz dochodzeniem odszkodowań z różnych zdarzeń
Zostań ekspertem portalu Infor.pl »