Najważniejsze zmiany w prawie pracy w 2019 r. to: elektronizacja dokumentacji pracowniczej, skrócenie okresu przechowywania tej dokumentacji, wprowadzenie PPK, wzrost wysokości minimalnego wynagrodzenia, zwiększenie możliwości zrzeszania się w związkach zawodowych, ograniczenie szkoleń okresowych BHP oraz rozszerzenie katalogu pracodawców mogących pełnić zadania służby BHP, zmiana formy wypłaty wynagrodzenia, modyfikacja liczby niedziel handlowych oraz zasad waloryzacji emerytur i rent, wprowadzenie tzw. emerytur matczynych.
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji przygotował i skierował 6 grudnia 2016 r. do konsultacji publicznych projekt ustawy o dokumentach publicznych. Ustawa ta ma dać podstawę prawną dla lepszej ochrony przed fałszerstwami takich dokumentów, jak m.in. dowód osobisty, paszport, prawo jazdy, dowód rejestracyjny pojazdu, karta pojazdu, książeczka żeglarska itd. Powstanie Rejestr Dokumentów Publicznych, pozwalający na sprawdzenie wzorów obowiązujących dokumentów z ich opisem, a także opisem zabezpieczeń i sposobem weryfikacji ich autentyczności, który będzie dostępny przez internet.