REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak wypełnić i złożyć wniosek o dodatek do pelletu? [Instrukcja]

Paulina Karpińska, Redaktor
Z Grupą Infor PL zwązana od grudnia 2021 roku. Pełni w niej funkcję redaktora prowadzącego serwis Nieruchomości oraz współprowadzącego serwisy Prawo i Biznes.
Wniosek o dodatek do pelletu można składać od 21 września 2022
Wniosek o dodatek do pelletu można składać od 21 września 2022
INFOR

REKLAMA

REKLAMA

Dopłata do pelletu to jednorazowe świadczenie pieniężne do ogrzewania w wysokości 3 tys. zł. Wniosek o nią należy skierować do samorządu na przygotowanym przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska, opublikowanym w Dzienniku Ustaw. Jak go wypełnić?

Jak wypełnić wniosek o dodatek do pelletu – instrukcja krok po kroku

Krok 1. Dane osobowe

W pierwszej kolejności wpisz informację do kogo kierujesz wniosek. Dopłatę do pelletu wypłaca wójt, burmistrz albo prezydent miasta właściwy ze względu na miejsce zamieszkania osoby wnioskującej o tą dopłatę. I to do nich, wraz z nazwą urzędu, należy kierować ten formularz.

REKLAMA

Jak wypełnić wnioske o dodatek do pelletu - organ

Jak wypełnić wniosek o dodatek do pelletu - organ

Instrukcja

INFOR

Krok 2. CZĘŚĆ I

Następnie uzupełnij swoje dane osobowe. Wpisz kolejno drukowanymi literami: swoje imię (jeśli posiadasz dwa uzupełnij dwa), nazwisko, obywatelstwo, a także numer PESEL.

Jak wypełnić wniosek o dodatek do pelletu  - dane wnioskodawcy

Jak wypełnić wniosek o dodatek do pelletu - dane wnioskodawcy

Instrukcja

INFOR

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pozycja numer 5 przeznaczona jest do wypełnienia przez obcokrajowców. Osoby, które mają nadany numer PESEL nie muszą podawać serii i numeru dokumentu tożsamości.Jeśli jesteś cudzoziemcem, któremu przysługuje ten dodatek i nie posiadasz numeru PESEL, wpisz serię i numer dokumentu stwierdzającego twoją tożsamość.

Jak wypełnić wniosek o dodatek do pelletu - dokument tożsamości

Jak wypełnić wniosek o dodatek do pelletu - dokument tożsamości

INFOR

Obcokrajowcom posiadającym miejsce zamieszkania w Polsce i przebywającym na jej terenie również przysługuje dofinansowanie do pelletu.

Krok 3. Adres i miejsce zamieszkania

W kolej części zostaniesz poproszony o uzupełnienie danych dotyczących twojego miejsca zamieszkania. Wpisz nazwę gminy, czy też dzielnicy miasta, którą zamieszkujesz, a następnie podaj dokładny adres. Nie ma znaczenia twój adres zameldowania ani to, czy jesteś właścicielem danej nieruchomości, czy ją zamieszkujesz na innej podstawie prawnej. Ważny jest adres zamieszkania na dzień złożenia wniosku.

Pozycja nr 06 i 07, czyli numer telefonu i adres poczty elektronicznej nie są obowiązkowe. Nie musisz ich wpisywać.

Jak wypełnić wniosek o dodatek do pelletu - adres wnioskodawcy

Jak wypełnić wniosek o dodatek do pelletu - adres wnioskodawcy

Instrukcja

INFOR

Jeśli chcesz zostać powiadomiony o przyznanym Ci dodatku do ogrzewania drogą elektroniczną podaj swój adres e_mail. Nie jest to część obowiązkowa, a wypłata świadczenia nie jest uzależniona od przekazania takiej decyzji.

Krok 4. Forma wypłaty [przelew na rachunek bankowy bądź gotówka]

Tą część wypełnij, jeśli chcesz otrzymać pieniądze na rachunek bankowy. Nie jest to jedyna forma. Możesz go otrzymać również w formie gotówki „do ręki”. Jeśli chcesz dostać świadczenie w gotówce, pozostaw to miejsce niewypełnione. Dla pewności możesz je również przekreślić poziomą kreską.

Jeśli wybierasz wypłatę dodatku na rachunek bankowy wpisz najpierw numer składający się z 26 cyfr, a poniżej imię i nazwisko jego posiadacza.

Jak wypełnić wniosek o dodatek do pelletu - sposób wypłaty pieniędzy

Jak wypełnić wniosek o dodatek do pelletu - sposób wypłaty pieniędzy

Instrukcja

INFOR

Krok 5. Dane członków gospodarstwa domowego

W drugiej części zostaniesz poproszony o zadeklarowanie liczby osób twojego gospodarstwa domowego. Jeśli prowadzisz je samodzielnie, zaznacz znakiem X bądź V „jednoosobowe”, jeśli liczy ono więcej niż jednego członka, wpisz X bądź V w drugim okienku i uzupełnij dokładną liczbę osób, uwzględniając w niej siebie.

Jak wypełnić wniosek o dodatek do pelletu - dane członków gospodarstwa

Jak wypełnić wniosek o dodatek do pelletu - dane członków gospodarstwa

Instrukcja

INFOR

W kolejnej części podaj dane wszystkich pozostałych członków twojego gospodarstwa domowego. Jeśli liczy ono więcej niż sześć osób, dane pozostałych wpisz na drugim formularzu. Serię i numer dokumentu tożsamości uzupełnij tylko, jeśli członek twojego gospodarstwa domowego nie posiada numeru PESEL.

Jak wypełnić wniosek o dodatek do pelletu - dane członków 2

Jak wypełnić wniosek o dodatek do pelletu - dane członków

Instrukcja

INFOR

Pamiętaj, że dodatek do pelletu przysługuje w myśl zasady „jeden dodatek na jeden adres”. Zatem wszystkie osoby zamieszkujące pod tym samym adresem otrzymają tylko jedno świadczenie, niezależnie od tego, czy prowadzą wspólne, czy samodzielne gospodarstwo domowe.

W przypadku, gdy wniosek złoży kilka osób z tego samego gospodarstwa domowego dopłata zostanie przyznana pierwszej osobie, która złożyła wniosek. Pozostałe zostaną odrzucone.

.

Krok 6. Główne źródła ogrzewania domu

Następnie w formularzu zaznacz jedno – główne, źródło ogrzewania.

Jak wypełnić wniosek o dodatek do drewna - główne źródło

Jak wypełnić wniosek o dodatek do pelletu - główne źródło

Instrukcja

INFOR

Dodatek do pelletu przysługuje Ci tylko, jeśli do dnia 11 sierpnia 2022 roku została złożona deklaracja do CEEB o źródłach ogrzewania w twoim budynku – w przypadku starszych źródeł ciepła. Data graniczna nie ma znaczenia jeśli to źródło ciepła zgłoszone po raz pierwszy. Przy czym nie ma znaczenia kto składał deklarację – obowiązek ten spoczywał bowiem na właścicielu nieruchomości. Jeśli jesteś najemcą, bądź użytkownikiem i nie składałeś jej, a zrobił to właściciel, to ty masz prawo do dodatku do pelletu. Zweryfikuj jednak, czy została ona przekazana. Możesz to zrobić pod adresem:

https://www.gunb.gov.pl/aktualnosc/sprawdz-swoja-deklaracje-ceeb-nowa-e-usluga

Krok 7. Rodzaj wykorzystywanego paliwa

W tej części przekaż informację o paliwie, którym zasilane jest główne źródło ciepła w twoim domostwie. W przypadku dodatku do pelletu zaznacz pierwszą pozycję – „pelet”.

Jak wypełnić wniosek o dodatek do pelletu - rodzaj wykorzystywanego paliwa

Jak wypełnić wniosek o dodatek do pelletu - rodzaj wykorzystywanego paliwa

Instrukcja

INFOR

Krok 8. Oświadczenie o podaniu prawdziwych danych, po rygorem odpowiedzialności karnej

W ostatniej części znajdują się oświadczenia. Złożenie podpisu na wniosku jest jednoznaczne ze złożeniem oświadczeń. Deklarujesz, że wszystkie wymienione w niniejszym wniosku osoby są członkami twojego gospodarstwa domowego, że nie wnioskowałeś o dodatek węglowy oraz, że wszystkie podane tu informacje są zgodne z prawdą.

Nie zapomnij złożyć odręcznego podpisu na formularzu. Możesz również każdą stronę opatrzeć parafą – nie jest to jednak warunek konieczny.

Jak wypełnić wniosek o dodatek do pelletu - oświadczenia

Jak wypełnić wniosek o dodatek do pelletu - oświadczenia

Instrukcja

INFOR

Ważne! Jeśli korzystasz z lokalnej sieci ciepłowniczej dołącz do wniosku oświadczenie właściciela lub zarządy budynku o takim sposobie ogrzewania budynku ze zgłoszeniem lub wpisem do centralnej ewidencji budynków.

Jak złożyć wniosek o dodatek do pelletu?

Wypełniony wniosek o dopłatę do tego paliwa możesz dostarczyć na trzy sposoby: osobiście, wysłać pocztą nadając list polecony, bądź wysłać przez Internet. Do tego ostatniego potrzebujesz konto ePUAP oraz profil zaufany

 

Jak wysłać wniosek o dodatek do pelletu przez Internet?

Możesz to zrobić tylko w jeden sposób. Mianowicie wydrukowany, wypełniony i podpisany wniosek załącz do pisma skierowanego do urzędu przez ePUAP. Zrobisz to pod adresem:
https://epuap.login.gov.pl/

Nie ma do tego dedykowanej zakładki, przez którą możesz to zrobić bezpośrednio wypełniając tam aktywny wniosek. Może zostać przesłany tylko w formie załącznika do „Pisma ogólnego do podmiotu publicznego".

Tu znajdziesz pełną instrukcję wysyłki wniosku o dodatek do drewna przez ePUAP >>>>>>

Wzór wniosku o dodatek do pelletu do pobrania:

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Wynagrodzenie minimalne 2023 [quiz]
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/15
Kiedy będą miały miejsce podwyżki minimalnego wynagrodzenia w 2023 roku?
od 1 stycznia i od 1 lipca
od 1 stycznia i od 1 czerwca
od 1 lutego i od 1 lipca
Następne
Prawo
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Podwyżka dla nauczycieli w roku szkolnym 2024/2025. Decyzja ma zapaść 22 sierpnia. Spłaszczenie wynagrodzeń to duży problem

Podwyżka dla nauczycieli mianowanych w roku szkolnym 2024/2025. Decyzja ma zapaść 22 sierpnia 2024 roku. Spłaszczenie wynagrodzeń jest dużym problemem i w praktyce utrudnia funkcjonowanie systemu awansu zawodowego.

W 2025 r. kolejna waloryzacja progów dochodowych w świadczeniach z ZUS

Od 1 marca 2024 r. kryterium dochodowe uprawniające do otrzymania świadczenia uzupełniającego dla osób niezdolnych do samodzielnej egzystencji wynosi 2419,33 zł, w 2025 r. zostanie zwaloryzowane. Z informacji przekazanych przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej wynika, iż próg dochodowy dla tzw. świadczenia 500 plus nie zostanie w najbliższym czasie zniesiony. 

Renta wdowia: od kiedy i dla kogo 2024, czy będzie działała wstecz

W piątek, 26 lipca komisja rozpatrzyła poprawki zgłoszone w drugim czytaniu do obywatelskiego projektu nowelizacji ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych oraz niektórych innych ustaw. Chodzi o wprowadzenie tzw. renty wdowiej.

Czy renta wdowia weszła już w życie?

Przepisy wprowadzające instytucję renty wdowiej nie weszły jeszcze w życie. Ustawa została uchwalona przez Sejm w piątek 26 lipca, jednak to nie koniec prac legislacyjnych. Nowelizacją zajmie się teraz Senat. Co już wiemy o rencie wdowiej? Jakie rozwiązania zaproponował rząd i kiedy miałyby wejść w życie?

REKLAMA

Zadania na egzamin ósmoklasisty w roku szkolnym 2024/2025. W Dzienniku Ustaw ukazało się rozporządzenie dotyczące informatorów

W Dzienniku Ustaw opublikowano nowelizację rozporządzenia w sprawie szczegółowych warunków i sposobu przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty. Chodzi o informatory zawierające przykładowe zadania na egzamin ósmoklasisty w roku szkolnym 2024/2025 r.

Emerytury stażowe w lipcu? OPZZ informuje co się dzieje z projektem

Na piątek, 26 lipca 2024 r. na godzinę 12:15 zaplanowane jest posiedzenie sejmowej Komisji Polityki Społecznej i Rodziny, która zajmie się kwestią emerytur stażowych. Jest to odpowiedź na wniosek OPZZ przypominający o projekcie ustawy OPZZ i Lewicy dotyczący emerytur stażowych.

2520 zł dodatku dopełniającego do renty socjalnej, ale nie dla wszystkich

Trwają prace nad projektem nowelizacji ustawy o rencie socjalnej. Zakłada on wypłatę dodatku dopełniającego osobom uprawnionym do renty socjalnej, które są całkowicie niezdolne do pracy i samodzielnej egzystencji. Od kiedy będzie przysługiwał nowy dodatek?

Wydłużenie ważności orzeczeń o niepełnosprawności albo stopniu niepełnosprawności. Co zadecydował Senat?

Senat obradował nad nowelizacją ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych. Nowe przepisy mają przedłużyć maksymalnie o 6 miesięcy ważność orzeczeń o niepełnosprawności albo stopniu niepełnosprawności, które wygasają 30 września 2024 r.

REKLAMA

Renta wdowia: Będą dalsze prace – projekt został skierowany do komisji sejmowej

W czwartek, 25 lipca 2024 r., podczas debaty w Sejmie wszystkie kluby zadeklarowały chęć dalszej pracy nad projektem w sprawie renty wdowiej. Regulacja została skierowana do Komisji Polityki Społecznej i Rodziny. Jej posiedzenie zaplanowano na piątek, 26 lipca.

Lista organizacji mających prawo do otrzymania 1,5% podatku rolnego. Wnioski w wpis do końca roku

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi informuje, że do 31 grudnia 2024 r. można składać wnioski o wpis na listę podmiotów uprawnionych do otrzymania 1,5 proc. podatku rolnego za bieżący rok.

REKLAMA