reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Infor.pl > Prawo > Sprawy urzędowe > Pomoc prawna > Urzędy > Jak założyć tymczasowy profil zaufany?

Jak założyć tymczasowy profil zaufany?

Tymczasowy profil zaufany to rozwiązanie przygotowane na czas pandemii koronawirusa. Założenie tymczasowego profilu nie wymaga wizyty w urzędzie. Wystarczy rozmowa video z urzędnikiem.

Tymczasowy profil zaufany to nowa usługa, która została uruchomiona 23 kwietnia 2020 r. Została ona przewidziana dla tych osób, które z różnych powodów nie posiadają profilu zaufanego.

Zarówno profil zaufany, jak i podpis osobisty (funkcjonalność dowodu osobistego z warstwą elektroniczną) umożliwiają załatwienie spraw urzędowych bez wychodzenia z domu.

Zobacz również:

Jest to niezwykle istotne w czasie pandemii. Aby założyć profil zaufany, należy go potwierdzić w jednym z punktów. Możliwość założenia i potwierdzenia profilu zaufanego daje również 10 banków w Polsce. Osoby, które nie mogą skorzystać z takich form potwierdzenia mogą założyć tymczasowy profil zaufany.

Tymczasowy profil zaufany jest ważny przez trzy miesiące, a jego założenie nie wymaga wizyty w urzędzie.

Polecamy: INFORLEX Twój Biznes Jak w praktyce korzystać z tarczy antykryzysowej Zamów już od 98 zł

Jak założyć tymczasowy profil zaufany?

Co jest wymagane do założenia tymczasowego profilu zaufanego?

Do założenia tymczasowego profilu zaufanego będą potrzebne:

1. urządzenie z dostępem do internetu wyposażone w kamerę i mikrofon

Musi na nim działać aplikacja do rozmowy video: Skype lub Microsoft Teams.

2. ważny dowód osobisty

Możliwe jest użycie paszportu przez osobę, która ma lub miała polski dowód osobisty.

3. dane do kontaktu, takie jak adres e-mail i numer telefonu komórkowego

Adres e-mail jest potrzebny do otrzymywania powiadomień o statusie spraw i wysłanych wnioskach.

Na podany numer SMS przesyłane są kody do potwierdzenia logowania do usługi czy podpisania dokumentu.

4. przygotowana nazwa użytkownika i hasło

Ustala się je samodzielnie.

Nazwa użytkownika powinna zawierać duże i małe litery, cyfry oraz podkreślenie (_) i łącznik (–). Nie może zawierać polskich znaków, spacji oraz innych znaków specjalnych i kropki. Wielkość liter ma znaczenie. Nazwy użytkownika nie będzie można zmienić.

Hasło powinno mieć minimum 8 znaków, w tym: 1 dużą literę, 1 małą literę oraz 1 cyfrę lub 1 znak specjalny.

Pierwszym krokiem jest złożenie wniosku. Po kilku dniach odbywa się rozmowa z urzędnikiem.

Złożenie wniosku

Aby złożyć wniosek, należy wejść na stronę https://www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany i wybrać opcję „TYMCZASOWY PROFIL ZAUFANY”.

Tymczasowy profil zaufany/Źródło: gov.pl

Następnie trzeba kliknąć w „ZAŁÓŻ TYMCZASOWY PROFIL ZAUFANY”. Wyświetli się strona, na której można wypełnić wniosek.

Tymczasowy profil zaufany/Źródło: gov.pl

We wniosku wpisuje się:

- dane logowania i dane wnioskodawcy;

- wybraną aplikację oraz możliwe godziny do rozmowy z urzędnikiem.

reklama

Czytaj także

Data publikacji:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Co jest wymagane do założenia tymczasowego profilu zaufanego?/Fot. Shutterstock
Co jest wymagane do założenia tymczasowego profilu zaufanego?/Fot. Shutterstock

Czas pracy 2020. Planowanie, rozliczanie i ewidencja59.00 zł
reklama

Narzędzia

reklama
reklama

POLECANE

reklama

KORONAWIRUS TWOJE PRAWA

reklama

Ostatnio na forum

reklama
reklama

Eksperci portalu infor.pl

Katarzyna Hoffmann

dyrektor sieci zewnętrznej Aureus

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama