Kategorie

Kompetentny pracownik

21 sie 2021
17 wrz 2021
Zakres dat:
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Pracodawco, pozwól pracownikowi podejmować decyzje!

Pracodawca powinien pozwalać podejmować decyzje swoim pracownikom. W ten sposób będą mieli wpływ na to, co dzieje się w firmie. Obecnie bardzo ważne jest skupienie się na budowaniu relacji i przynależności pracownika do firmy.

Zintegrowany System Kwalifikacji (ZSK) pomocny dla mam wracających do pracy

Zintegrowany System Kwalifikacji (ZSK) pomaga dowiedzieć się, jakich umiejętności i kompetencji wymaga dana kwalifikacja oraz gdzie można je potwierdzić poprzez uzyskanie certyfikatu z numerem Polskiej Ramy Kwalifikacji (PRK). Jest to narzędzie niezwykle pomocne mamom, które nie pracują ze względu na opiekę nad nowo narodzonym dzieckiem i mogą ten czas poświęcić także na zdobywanie nowych kompetencji.

Podnoszenie kwalifikacji w rozumieniu Kodeksu pracy

Wykwalifikowany pracownik jest obecnie jednym z najbardziej poszukiwanych na rynku pracy. Widząc braki właściwych kandydatów, część pracodawców we własnym zakresie oferuje różne formy podnoszenia kwalifikacji np. przez udział w szkoleniach czy organizacji kursów. Jak zatem należy rozumieć określenie podnoszenia kwalifikacji?

Doceniaj albo zgiń! Dlaczego warto dbać o pracownika?

W najbliższym czasie na rynku pracy może brakować minimum miliona pracowników. Zatrzymanie w firmie najlepszych osób będzie stanowiło wyzwanie. Brak rąk do pracy często prowadzi do bankructwa. Warto więc dbać o pracownika. Jak doceniać, by pracownicy zostali w firmie?

Jak zwiększyć swoją „zatrudnialność”?

„Ważność” kompetencji, czyli czas, kiedy jest ona atrakcyjna w firmie, branży, na rynku, jest coraz krótsza. To sprawia, że zdolność uczenia się, a zatem motywacja do nieustannego poszerzania wiedzy i gotowość do podnoszenia kwalifikacji, będą stanowiły o naszej przewadze konkurencyjnej na rynku.

Praca w grupie – czy i jak można jej się nauczyć?

Współpraca to umiejętność, która jest jedną z najbardziej pożądanych przez pracodawców bez względu na specyfikę, wielkość organizacji czy branżę. Jest ona kluczowa, by osoby w organizacjach efektywniej realizowały procesy i osiągały cele firmy.

Kompetencje potrzebne w szybko zmieniającym się środowisku pracy

Środowisko pracy ewoluuje bardzo dynamicznie - następuje zmiana organizacji pracy oraz stylu zarządzania, technologii w rekrutacji i wdrożeniach. Dział HR uświadamia sobie, że przed nim nowe wyzwania, np. dbałość o markę pracodawcy. Jak możemy się przygotować na kolejne 10 lat? Czy to możliwe? Jakie kompetencje rozwijać już dziś, żeby wyjść naprzeciw przyszłości? W przededniu kolejnej rewolucji technologicznej i zagrożeń ekologicznych oraz społecznych warto zadać sobie pytanie, za rozwój jakich kompetencji będziemy odpowiedzialni w naszych przedsiębiorstwach?

Wiele pokoleń w jednej firmie - różnice między pracownikami

Wiele pokoleń pracowników w jednej firmie stanowi wyzwanie dla pracodawców. Czym różnią się od siebie młodsi i starsi pracownicy? Jak pogodzić występujące w zespole odmienności?

Ścieżki awansów – oczekiwania młodego i starszego pokolenia pracowników?

Dynamizm zmian na rynku pracy może niejednego pracodawcę przyprawić o zawrót głowy. Koniecznością jest stałe dostosowywanie się do dokonujących się przeobrażeń, także pod względem zarządzania zasobami ludzkimi. Jednym z narządzi, które ciągle ewoluuje, są ścieżki awansów. Odgrywają one ważną rolę motywacyjną i pozwalają rozwijać się przedsiębiorstwu w określonym kierunku. Jak zaplanować ścieżki awansów, mając na uwadze różne oczekiwania pracowników?

Polski manager - charakterystyka zawodu

Polski manager jest dobrze wykształcony i otwarty na nowoczesne technologie. Ma niską samoocenę, odporność na stres i małą pewność siebie. Czym różni się kobieta manager od mężczyzny managera? Co ich motywuje? W jaki sposób podejmują decyzje?

Automatyzacja pracy księgowych - wpływ na pracowników

Automatyzacja pracy księgowych staje się rzeczywistością. Roboty zastępujące pracę ludzi wprowadzają już duże przedsiębiorstwa. Jaka jest przyszłość działów księgowych? Jakie umiejętności powinni rozwijać księgowi?

Matryca kompetencji pracownika - wzór

Matryca kompetencji pracownika stanowi odpowiedź na sprawne zarządzanie zespołem i jego rozwój. Czym jest matryca kompetencji? Jakie korzyści płyną z zastosowania matrycy? Poznaj wzór matrycy kompetencji.

Silver tsunami na rynku pracy - co to jest?

Silver tsunami to określenie pokolenia dojrzałego. Statystyki ukazują coraz większy udział pracowników 55+ na rynku pracy. Czy warto zatrudniać dojrzałych pracowników? Jakie korzyści mogą przynieść dla firmy i kraju?

Związki w miejscu pracy - czy można zakazać?

Związki pomiędzy pracownikami w miejscu pracy mogą oddziaływać na wykonywanie obowiązków przez pracowników, ale nie muszą. Jak Polacy oceniają bliższe kontakty ze współpracownikami? Czy pracodawca może ich zakazać?

Pokora cechą dobrego managera

Pokora jest cechą pożądaną wśród managerów. Przywódcy charakteryzujący się tą cechą tworzą najlepsze zespoły osiągające sukcesy. Zdarza się, że praca takich osób wpływa znacząco na rozwój firmy.

Jak dbać o rozwój pracowników?

Pracownik, który jest ambitny i zaangażowany w pracę, bez odpowiedniego docenienia ze strony pracodawcy prędzej czy później obniży swoją aktywność zawodową do minimum. Inną konsekwencją braku docenienia pracy może okazać się rozwiązanie stosunku pracy i znalezienie nowego pracodawcy. Jak zarządzać talentami w firmie?

Jak efektywnie zarządzać swoim czasem w miejscu pracy?

Aby poprawić efektywność pracy, warto się stosować do zasad zarządzania czasem i zarządzania sobą w czasie. Na czym one polegają? Dlaczego tak ważne jest codzienne planowanie dla pracy?

Prawa studenta w Konstytucji dla Nauki

Konstytucja dla Nauki wprowadziła kilka istotnych praw dla studentów m.in. stabilny system stypendialny.

Wykształcenie zdobyte za granicą uznawane w Polsce

Katalog świadectw potwierdzających uzyskane wykształcenie za granicą, które nie muszą być dodatkowo potwierdzane w Polsce jest zamknięty. O jakie dokumenty chodzi?

Zmiana klasyfikacji zawodów i specjalności

Dnia 7 sierpnia 2014 r. wydane zostało nowe rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie klasyfikacji i specjalności na potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania, które zastąpi aktualnie obowiązujące rozporządzenie w tym samym zakresie z dnia 27 kwietnia 2010 r. Zaktualizowany został przede wszystkim załącznik stanowiący klasyfikację zawodów i specjalności.

Jak zostać architektem po 10 sierpnia 2014 r.?

Zgodnie z ustawą o ułatwieniu dostępu do wykonywania niektórych zawodów regulowanych zliberalizowane zostały zasady wykonywania niektórych zawodów, m.in.: architekta, inżyniera budownictwa, urbanisty, doradcy podatkowego oraz księgowego. Jak więc zostać architektem po 10 sierpnia 2014 r.?

Ponowny wpis na listę członków samorządu zawodowego

12 sierpnia 2014 r. wchodzą w życie regulacje umożliwiające ponowny wpis na listę członków samorządu zawodowego. Zgodnie z nowelizacją ustawy - Prawo o adwokaturze oraz niektórych innych ustaw powrót do zawodu będzie możliwy.

Konsekwencje naruszenia tajemnicy przedsiębiorstwa

Zachowanie w tajemnicy informacji istotnych dla pracodawcy jest obowiązkiem każdego pracownika. Za naruszenie tego obowiązku można narazić się na sankcje prawne, w tym na odpowiedzialność karną.

Etapy dobrze prowadzonego spotkania

Każde dobrze przeprowadzone zebranie składa się z określonych etapów, zaczynając od planowaniu kończąc na wnioskach końcowych.

Jak przeprowadzić dobre zebranie

Czy zebrania są potrzebne, po co w ogóle odbywać zebrania – jakże często sami zadajemy sobie takie pytania idąc na kolejne spotkanie? Pamiętać należy, że prowadzenie zebrań jest także formą zarządzania. Niestety wielu pracowników wciąż traktuje zebrania jako zło konieczne a zebrania prowadzi bardzo nieskutecznie.