reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama

Kompetentny pracownik

Pracodawco, pozwól pracownikowi podejmować decyzje!

Aktualizacja: 04.03.2020

Pracodawca powinien pozwalać podejmować decyzje swoim pracownikom. W ten sposób będą mieli wpływ na to, co dzieje się w firmie. Obecnie bardzo ważne jest skupienie się na budowaniu relacji i przynależności pracownika do firmy. »

Zintegrowany System Kwalifikacji (ZSK) pomocny dla mam wracających do pracy

Aktualizacja: 28.02.2020

Zintegrowany System Kwalifikacji (ZSK) pomaga dowiedzieć się, jakich umiejętności i kompetencji wymaga dana kwalifikacja oraz gdzie można je potwierdzić poprzez uzyskanie certyfikatu z numerem Polskiej Ramy Kwalifikacji (PRK). Jest to narzędzie niezwykle pomocne mamom, które nie pracują ze względu na opiekę nad nowo narodzonym dzieckiem i mogą ten czas poświęcić także na zdobywanie nowych kompetencji. »

Podnoszenie kwalifikacji w rozumieniu Kodeksu pracy

Aktualizacja: 14.02.2020

Wykwalifikowany pracownik jest obecnie jednym z najbardziej poszukiwanych na rynku pracy. Widząc braki właściwych kandydatów, część pracodawców we własnym zakresie oferuje różne formy podnoszenia kwalifikacji np. przez udział w szkoleniach czy organizacji kursów. Jak zatem należy rozumieć określenie podnoszenia kwalifikacji? »

Doceniaj albo zgiń! Dlaczego warto dbać o pracownika?

Aktualizacja: 17.01.2020

W najbliższym czasie na rynku pracy może brakować minimum miliona pracowników. Zatrzymanie w firmie najlepszych osób będzie stanowiło wyzwanie. Brak rąk do pracy często prowadzi do bankructwa. Warto więc dbać o pracownika. Jak doceniać, by pracownicy zostali w firmie? »

Jak zwiększyć swoją „zatrudnialność”?

Aktualizacja: 14.01.2020

„Ważność” kompetencji, czyli czas, kiedy jest ona atrakcyjna w firmie, branży, na rynku, jest coraz krótsza. To sprawia, że zdolność uczenia się, a zatem motywacja do nieustannego poszerzania wiedzy i gotowość do podnoszenia kwalifikacji, będą stanowiły o naszej przewadze konkurencyjnej na rynku. »

Praca w grupie – czy i jak można jej się nauczyć?

Aktualizacja: 18.12.2019

Współpraca to umiejętność, która jest jedną z najbardziej pożądanych przez pracodawców bez względu na specyfikę, wielkość organizacji czy branżę. Jest ona kluczowa, by osoby w organizacjach efektywniej realizowały procesy i osiągały cele firmy. »

Kompetencje potrzebne w szybko zmieniającym się środowisku pracy

Aktualizacja: 11.12.2019

Środowisko pracy ewoluuje bardzo dynamicznie - następuje zmiana organizacji pracy oraz stylu zarządzania, technologii w rekrutacji i wdrożeniach. Dział HR uświadamia sobie, że przed nim nowe wyzwania, np. dbałość o markę pracodawcy. Jak możemy się przygotować na kolejne 10 lat? Czy to możliwe? Jakie kompetencje rozwijać już dziś, żeby wyjść naprzeciw przyszłości? W przededniu kolejnej rewolucji technologicznej i zagrożeń ekologicznych oraz społecznych warto zadać sobie pytanie, za rozwój jakich kompetencji będziemy odpowiedzialni w naszych przedsiębiorstwach? »

Wiele pokoleń w jednej firmie - różnice między pracownikami

Aktualizacja: 23.07.2019

Wiele pokoleń pracowników w jednej firmie stanowi wyzwanie dla pracodawców. Czym różnią się od siebie młodsi i starsi pracownicy? Jak pogodzić występujące w zespole odmienności? »

Ścieżki awansów – oczekiwania młodego i starszego pokolenia pracowników?

Aktualizacja: 18.07.2019

Dynamizm zmian na rynku pracy może niejednego pracodawcę przyprawić o zawrót głowy. Koniecznością jest stałe dostosowywanie się do dokonujących się przeobrażeń, także pod względem zarządzania zasobami ludzkimi. Jednym z narządzi, które ciągle ewoluuje, są ścieżki awansów. Odgrywają one ważną rolę motywacyjną i pozwalają rozwijać się przedsiębiorstwu w określonym kierunku. Jak zaplanować ścieżki awansów, mając na uwadze różne oczekiwania pracowników? »

Polski manager - charakterystyka zawodu

Aktualizacja: 18.06.2019

Polski manager jest dobrze wykształcony i otwarty na nowoczesne technologie. Ma niską samoocenę, odporność na stres i małą pewność siebie. Czym różni się kobieta manager od mężczyzny managera? Co ich motywuje? W jaki sposób podejmują decyzje? »

Automatyzacja pracy księgowych - wpływ na pracowników

Aktualizacja: 04.06.2019

Automatyzacja pracy księgowych staje się rzeczywistością. Roboty zastępujące pracę ludzi wprowadzają już duże przedsiębiorstwa. Jaka jest przyszłość działów księgowych? Jakie umiejętności powinni rozwijać księgowi? »

Matryca kompetencji pracownika - wzór

Aktualizacja: 06.05.2019

Matryca kompetencji pracownika stanowi odpowiedź na sprawne zarządzanie zespołem i jego rozwój. Czym jest matryca kompetencji? Jakie korzyści płyną z zastosowania matrycy? Poznaj wzór matrycy kompetencji. »

Silver tsunami na rynku pracy - co to jest?

Aktualizacja: 18.04.2019

Silver tsunami to określenie pokolenia dojrzałego. Statystyki ukazują coraz większy udział pracowników 55+ na rynku pracy. Czy warto zatrudniać dojrzałych pracowników? Jakie korzyści mogą przynieść dla firmy i kraju? »

Związki w miejscu pracy - czy można zakazać?

Aktualizacja: 13.02.2019

Związki pomiędzy pracownikami w miejscu pracy mogą oddziaływać na wykonywanie obowiązków przez pracowników, ale nie muszą. Jak Polacy oceniają bliższe kontakty ze współpracownikami? Czy pracodawca może ich zakazać? »

Pokora cechą dobrego managera

Aktualizacja: 29.01.2019

Pokora jest cechą pożądaną wśród managerów. Przywódcy charakteryzujący się tą cechą tworzą najlepsze zespoły osiągające sukcesy. Zdarza się, że praca takich osób wpływa znacząco na rozwój firmy. »

reklama
reklama

POLECANE

reklama

KORONAWIRUS TWOJE PRAWA

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Artykuł Sponsorowany

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Adwokacka Ziobrowski Tax & Law

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »

reklama
reklama
reklama