REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Gwarancja, Odpowiedzialność sprzedawcy

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Co zrobić, gdy sprzedawca nie odpowiedział na reklamację?

Każdy sprzedawca ma dwa tygodnie na udzielenie odpowiedzi na złożoną reklamację. Jeżeli po upływie tego terminu nadal nie będziemy mieli odpowiedzi wtedy też reklamacja musi zostać bezapelacyjnie uwzględniona.

Czym się wyróżnia gwarancja konsumencka?

Konsumenci nie zwracają uwagi na treść gwarancji, ani na fakt, czy wręczany im dokument w ogóle można nazwać gwarancją. Nie widzą też różnicy pomiędzy gwarancją konsumencką, a gwarancją stosowaną w innych stosunkach prawnych.

Gwarancja a uprawnienia z tytułu niezgodności towaru z umową

Gwarancja, jako źródło uprawnień konsumenta, nie zamyka drogi do dochodzenia roszczeń wynikających z ustawy na podstawie niezgodności towaru z umową.

Gwarancja zapłaty powodem wzrostu kosztów inwestycji

Gwarancja zapłaty, wprowadzona do kodeksu cywilnego 8 stycznia 2010 roku to duży przywilej dla wykonawców robót budowlanych. Inwestorzy, będą musieli liczyć się z wzrostem kosztów inwestycji, rzędu 4%.

REKLAMA

Reklamacja obuwia – cz. 1

Reklamacja obuwia to jeden z najczęstszych problemów, z którymi borykają się konsumenci. Sprawdź, czego możesz oczekiwać od sprzedawcy i czego należy się wystrzegać. Część pierwsza: gwarancja a odpowiedzialność sprzedawcy.

Gwarancja a odpowiedzialność ustawowa sprzedawcy

Uprawnienia wynikające z ustawowej odpowiedzialności sprzedawcy mogą być inne od tych wynikających z gwarancji.

Czy sprzedawca może odesłać do producenta

Chciałem zareklamować buty, który rozkleiły mi się po kilku tygodniach używania. Sprzedawca powiedział, że on skarg nie przyjmuje i odesłał mnie do producenta. Czy rzeczywiście muszę szukać producenta?

Gdy sprzedawca łamie prawa konsumenta?

Zgłosiłem reklamację, a sprzedawca nie odpowiada na nią. Zakupiony sprzęt jest wadliwy, a sprzedawca nie chce mi tego uznać. Często równie poważnym problemem oprócz kiepskiej jakości produktów są także nierzetelni sprzedawcy. Gdzie wtedy się skierować?

REKLAMA

Czy można dochodzić od sprzedawcy odszkodowania

Zakupiony przeze mnie system grzewczy szybko się popsuł. W odpowiedzi sprzedawca obiecał wymienić go na nowy. W międzyczasie jednak z powodu braku ogrzewania poniosłem straty materialne. Przedsiębiorca powiedział, że nie zapłaci odszkodowania bo nie ma takiego obowiązku.

Czy gwarancja wyłącza ustawową odpowiedzialność sprzedawcy

Przy wystawianiu gwarancji sprzedawca poinformował mnie, iż dotyczy ona jedynie telewizora, a nie pilota. Stwierdził, iż wynika to z tego, że wcześniej zdarzały się sytuacje, w których pilot nie działał właściwie. Czy w takiej sytuacji mogę reklamować także pilota?

Różne terminy gwarancji w dokumencie i w reklamie

Kupiłem niedawno sprzęt elektroniczny, na które sprzedawca wystawił mi gwarancję. W domu zauważyłem, że w dokumencie okres gwarancji został określony na 6 miesięcy. Tymczasem w reklamie producent przekonywał, że gwarancja trwa rok. Czy to jest zgodne z prawem?

Z fachowcem podpisz umowę i korzystaj z gwarancji

Produkty wadliwe albo nie posiadające właściwości, o których zapewniał przedsiębiorca można reklamować. Wielu konsumentów nie zdaje sobie sprawy, że może skorzystać z uprawnień przysługujących na podstawie gwarancji, wystawianej dobrowolnie przez producenta lub też z przepisów ustawy o sprzedaży konsumenckiej, określającej obowiązki sprzedawcy.

Rękojmia za wady

Korzystając z atrakcyjnej ceny zakupiłam aparat fotograficzny na jednej z internetowych aukcji. Sprzedawcą nie był sklep. Poza ceną skusiła mnie opcja bezpośredniego druku w aparacie. Po otrzymaniu towaru okazało się, że niby wszystko jest bez zarzutu, jednak nie ma możliwości bezpośredniego druku, o czym sprzedawca zapewniał. Jakie prawne środki ochronne przysługują mi w tej sytuacji? Jeden ze znajomych wspomniał o rękojmi za wady. Na czym ona polega?

Czy można reklamować wyroby srebrne

Kupiłam srebrny zegarek, w którym zepsuło się zapięcie. Złożyłam na niego reklamacje, ale sprzedawca odmówił mi naprawy. Stwierdził, że może wykonać tylko naprawę grzecznościową. Czy to prawda? Czy istnieje jakaś różnica w przypadku wyrobów ze srebra?

Naprawa gwarancyjna nie pomogła

Zareklamowałeś sprzęt w serwisie i czekasz długo na jego naprawę? Przede wszystkim sprawdź jaki termin naprawy jest wpisany w karcie gwarancyjnej. Dowiedz się również czy nie przysługują Ci inne uprawnienia.

Co zrobić jeśli otrzymasz niekompletny towar

Żona kupiła sobie zestaw biżuterii. Po rozpakowaniu w domu zauważyła, że brakuje jednego kolczyka. Złożyła reklamacje, ale sprzedawca nie chce jej uznać. Twierdzi, że miała na to 2 dni, a ona zrobiła to 3 dnia, od momentu zakupu.

Mandat za brak gwarancji po polsku

Kupiłeś sprzęt, ale nie wiesz jak go używać, bo instrukcja obsługi nie jest w języku polskim? Zgodnie z nowymi przepisami sklep może dostać za to mandat. Kary nakładać mogą inspektorzy Inspekcji Handlowej.

Szkoda wyrządzona przez produkt niebezpieczny

Moja babcia zakupiła ostatnio czajnik. Już przy pierwszym użyciu odpadła rączka, w wyniku czego moja babcia doznała licznych poparzeń. Co mogę zrobić aby ustrzec inne osoby przed kupnem tego felernego czajnika?

Czy na podstawie wyblakłego paragonu można podbić kartę gwarancyjną?

W grudniu minionego roku kupiłem w jednym z dużych marketów telewizor i kino domowe. Jako dowód zakupu otrzymałem paragon, z którym miałem się zgłosić za jakiś czas, by podbić kartę gwarancyjną na kupiony towar. Gdy za jakiś czas wyjąłem z portfela paragon okazało się, że wyblakł tusz i zrobił się nieczytelny. Na paragonie widać jedynie pieczątkę ochrony (towar był sprawdzany przy wyjściu). Przy zakupie nie byłem sam, pamiętam też sprzedawcę. Czy mogę jeszcze podbić kartę gwarancyjną?

Wadliwy telewizor zakupiony w Irlandii

Wielu z nas korzystając z dobrodziejstw dzisiejszych czasów wybiera się na zakupy do sąsiednich krajów, m.in. do Irlandii. Co zrobić jeśli nasz wymarzony telewizor zaczął się psuć? Czy korzystniej jest zareklamować produkt z tytułu gwarancji czy ustawowej odpowiedzialności sprzedawcy?

Gwarancja europejska

Czy istnieje coś takiego jak gwarancja europejska? Na jak długo jest ona wydawana i czy prawdą jest, że niektórych przedmiotów, np. sprzętu elektronicznego, ona nie obejmuje?

Wady fizyczne i prawne

Pojęcie wady rzeczy lub nieruchomości używane jest bardzo często. Nie zawsze jednak wiadomo czego ono dokładnie dotyczy. Rozróżnia się wady fizyczne i wady prawne.

Naprawa gwarancyjna

Zgłosiłeś usterkę jakiejś rzeczy do serwisu i nie wiesz jak długo masz czekać na odpowiedź? A może gwarant zwleka z jej naprawą? Sprawdź czy są sztywne terminy napraw gwarancyjnych.

Jak wyegzekwować przesłanie karty gwarancyjnej

Kupiłem miesiąc temu telewizor LCD w sklepie internetowym. Do telewizora nie była dołączona karta gwarancyjna. Zgłosiłem mailem problem w sklepie, w którym kupowałem produkt. Zapewniano mnie, że w ciągu dwóch tygodni prześlą oryginalną gwarancję producenta. Jednakże nie otrzymałem jej. W jaki sposób mogę to wyegzekwować? Czy mogę zwrócić telewizor do sklepu i odebrać pieniądze ponieważ produkt nie posiada dokumentu gwarancyjnego?

Gwarancja nie obejmuje wszystkiego

Czy zdarzyło ci się zareklamować rzecz w serwisie i w odpowiedzi usłyszeć: "Gwarancja nie obejmuje takiej wady"? Jakie wówczas uprawnienia ci przysługują. Sprawdź czy możesz składać reklamacje na taki produkt.

Bezpieczeństwo produktów

Kupując towary dokonujemy wyboru rzeczy z pośród dziesiątków różnych przedmiotów. Trzeba mieć jednak na względzie nie tylko ich estetykę i przydatność, ale również, a może głównie ich bezpieczeństwo. Spójrz jakie produkty są uważane za bezpieczne.

Czy rzecz zakupioną w sieci można reklamować

Umowy zawierane na odległość różnią się od umów zawieranych bezpośrednio w sklepie tylko formą zakupu, niekiedy ceną oraz możliwością lub jej brakiem zapoznania się z produktem. Nie zmieniają się natomiast zasady odpowiedzialności sprzedawcy za towar niezgodny z umową.

Najczęstsze problemy przy korzystaniu z uprawnień gwarancyjnych

Gdy chcemy złożyć reklamacje z tytułu gwarancji należy pamiętać o tym, że to czego możemy się domagać wynika z dokumentu gwarancyjnego. Przepisy w tym zakresie są bardzo skąpe. To powoduje, że niekiedy uprawnienia konsumenta nie są dla niego korzystne.

Gdzie złożyć reklamacje jeżeli producent już nie istnieje

Zakupiłam rok temu cztery pary drzwi do całego mieszkania. Ponieważ drzwi są wadliwe, mają uszkodzone zamki i zawiasy, postanowiłam je reklamować. Jednak zostałam poinformowana, że  producenta już nie ma i nie wie, czy jest jego następca. Czy to prawda, że mogę teraz reklamować drzwi u sprzedawcy?

Jak długo trwa odpowiedzialność sprzedawcy

Jeżeli zakupiony produkt ma wady, usterki, nie ma takich cech jakie powinien posiadać produkt nie musimy od razu załamywać rąk. Nawet jeśli nie mamy gwarancji na daną rzecz. Za każdy towar konsumpcyjny sprzedawca odpowiada przez dwa lata od momentu jego wydania.

Kiedy można złożyć reklamację do sprzedawcy

Za niezgodność towaru z umową odpowiada sprzedawca. Jeżeli zauważymy w naszym towarze jakieś usterki można złożyć na niego reklamacje. O tym wiedzą prawie wszyscy. Lecz rzadko mamy świadomość, że w przypadku składania reklamacji konieczne jest przestrzeganie pewnych terminów. Mamy dwa miesiące na poinformowanie sprzedawcy o wadzie.

Czas trwania gwarancji

Gwarancja zawsze trwa rok. To jest hasło, którym często posługują się konsumenci. Nie jest ono jednak prawdziwe. Gwarancja trwa tyle, na ile została wydana.

Wady budynku

Zakup nieruchomości jest bardzo poważną i kosztowną decyzją. W momencie odbioru lokalu należy dokładnie sprawdzić czy nie ma żadnych wad, żeby je od razu zgłosić. Jednak niekiedy dopiero po odbiorze mieszkania od sprzedawcy okazuje się, że w lokalu znajdują się wady. Odpowiedzialność za to ponosi sprzedawca. Na rynku pierwotny jest to najczęściej deweloper, a na wtórnym spółdzielnia mieszkaniowa lub TBS. 

Czego można domagać się od gwaranta

Reklamację na popsuty, uszkodzony lub niedziałający towar można składać do gwaranta. Tylko pod warunkiem, że gwarancja została udzielona konsumentowi w momencie zakupu.

Reklamacja do sprzedawcy czy do gwaranta

Jeśli zakupiliśmy towar w celu niezwiązanym z działalnością zawodową bądź gospodarczą mamy do wyboru dwa sposoby jego reklamowania. Od nas zależy, czy wybierzemy reklamację do sprzedawcy czy do gwaranta. Zanim podejmiemy decyzję warto wiedzieć, który z nich jest korzystniejszy.

Czy gwarancja wyłącza reklamację?

Masz problem z popsutą rzeczą, a skończyła ci się gwarancja? Sprzedawca upiera się, że nie może przyjąć reklamacji? Sprawdź, czy ma rację.

Niedostarczona przesyłka

Kwestia odpowiedzialności sprzedawcy za towar po wydaniu rzeczy przewoźnikowi jest problematyczna. Oto kilka najistotniejszych informacji, jakie mogą przydać się konsumentowi, który zamówił towar przez Internet i nie otrzymał paczki albo dotarła ona uszkodzona.

E-sprzedawca odpowiada za towar niezgodny z umową

Na takich samych zasadach jak sprzedawca trudniący się sprzedażą bezpośrednią  odpowiada przedsiębiorca prowadzący sklep internetowy. Za towar niezgodny z umową odpowiada przez dwa lata od momentu jego wydania.

REKLAMA