REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Informatyzacja

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Automatyzacja a ludzka praca: Jak dostosować się do zmian

W dzisiejszym dynamicznym świecie gospodarczym nieuniknione są zmiany, które przynosi za sobą postęp technologiczny. Jednym z najbardziej widocznych przejawów tego postępu jest automatyzacja, która znacząco wpływa na rynek pracy. Choć automatyzacja przynosi ze sobą wiele korzyści, w tym efektywność i precyzję, jednocześnie budzi obawy dotyczące przyszłości zatrudnienia ludzi. 

Decyzje organu odwoławczego w sprawach o dostęp do informacji publicznej

Postępowanie w sprawie udostępnienia informacji publicznej. Od decyzji wydawanych w sprawach zainicjowanych wnioskiem o dostęp do informacji publicznej przysługuje odwołanie lub wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy. Organ rozpatrujący taki zwyczajny środek odwoławczy jest jednak ograniczony (w porównaniu z innymi postępowaniami administracyjnymi) w możliwych do zastosowania rozstrzygnięciach. Wynika to ze specyfiki postępowania dostępowego.

Informatyka kwantowa – nowy kierunek dla innowacji

Zastosowanie magicznego świata cząstek elementarnych w technologiach komputerowych będą zgłębiać studenci nowego kierunku na poznańskim uniwersytecie. Informatyka kwantowa już niebawem.

Pierwsza praca w IT - z polecenia

Pierwsza praca w IT - bez kosztownych kursów i rezygnowania z dotychczasowej pracy?

REKLAMA

Integracja SAP i Workday – to może być proste!

Pandemia zadziałała jak katalizator na rozwój cyfryzacji procesów oraz obiegu dokumentów w firmach. Coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na wdrożenie rozwiązań chmurowych do obsługi kadr (portali) – zarówno od strony pracownika, jak i menedżera. Warunkiem powodzenia jest jednak integracja portalu z systemem, w którym dotychczas rozliczane są kadry. Quercus, firma specjalizująca się we wdrożeniach SAP i autorskich rozwiązań w obszarze HR, stworzyła narzędzie, które ułatwia integrację systemów.

"Sąd w smartfonie" i dalsza informatyzacja sądownictwa

Ministerstwo Sprawiedliwości zmierza do pełnej cyfryzacji w polskim sądownictwie. W realizacji jest m.in. projekt "sąd w smartfonie". Resort zapowiada też "zdalny dostęp" sądów do informacji pochodzących z rejestrów państwowych.

Google pomoże zdobyć kompetencje cyfrowe młodym ludziom

„Umiejętności Jutra” czy „Kompetencje Jutra” to programy, dzięki którym młodzi ludzie będą mogli zdobyć kompetencje cyfrowe i budować karierę w branży marketingu internetowego. Eksperci w tej dziedzini będą mogli liczyć nie tylko na pewne zatrudnienie, ale i niezwykle atrakcyjne zarobki.

28 kwietnia 2022 r. GigaCon organizuje bezpłatną konferencję IT w Administracji

Informatyzacja polskich urzędów i instytucji administracji publicznej: 28 kwietnia 2022 r. GigaCon organizuje bezpłatną konferencję IT w Administracji

REKLAMA

Automatyzacja pracy działów HR

Automatyzacja pracy działów HR przyspieszyła wraz z rozwojem technologicznym wywołanym pandemią koronawirusa. Działy kadr mają nowe obowiązki. Czy automatyzacja HR może stanowić zagrożenie dla pracowników?

Cyberbezpieczeństwo w biznesie. Kto odpowiada za wyciek danych?

Prawie 50% polskich firm ma aktualnie problemy z rekrutacją specjalistów z dziedziny bezpieczeństwa w internecie. W 2021 roku liczba ofert pracy dla nich zwiększyła się o 83%. Brak specjalistów powoduje, że ochroną bezpieczeństwa danych w coraz większym stopniu zajmują się osoby z niewystarczającymi kompetencjami. Rynek ubezpieczeniowy oferuje polisy skutecznie chroniące zarówno organizację, jak i specjalistów IT przed negatywnymi konsekwencjami cyberprzestępczości, także wynikającymi z błędów specjalistów IT.

Co to jest higiena cyfrowa?

Higiena cyfrowa - co to jest? Niektórzy mogą przeznaczyć na używanie smartfona prawie 9 lat swojego życia. Jakie negatywne skutki wywołuje nadmierne korzystanie z narzędzi cyfrowych?

Kompetencje przyszłości - branża ICT

Kompetencje przyszłości w branży ICT (information and communication technologies) - sprawdź, na jakie umiejętności warto postawić już teraz. Kompetencje cyfrowe będą najważniejsze. Wraz ze zmianami na rynku pracy powinien zmienić się również system edukacji.

HR w chmurze – 5 mitów

Wokół HR w chmurze pojawiło się wiele mitów. Warto je sprostować i dać innym szansę na wdrożenie nowych możliwości w firmie. Jakie przekonania są nieprawidłowe i wymagają sprostowania? Wyjaśniamy poniżej.

Elektroniczne teczki kadrowe - dlaczego warto?

Elektroniczne teczki kadrowe to kontrola nad informacjami, które dotychczas były w formie papierowej. E-dokumenty to przede wszystkim porządek i usprawnienie pracy działów HR. Jakie korzyści przynosi digitalizacja dokumentacji kadrowej?

Kadry i płace w chmurze – czy warto?

Kadry i płace w chmurze to nowoczesne rozwiązanie korzystne dla każdej firmy. Co daje przeniesienie kadr i płac do chmury? Przede wszystkim niższe koszty i gwarancję bezpieczeństwa danych.

Potrzeby kompetencyjne w IT i TCB po pandemii [RAPORT]

Jakie są potrzeby kompetencyjne w sektorach IT i TCB po pandemii COVID-19? Wymienia je raport „Potrzeby kompetencyjne w kontekście skutków pandemii koronawirusa”.

Portal pracownika jako narzędzie employer branding

Portal pracownika jest jednym z narzędzi employer branding. Jeśli chcemy stworzyć silną markę pracodawcy, należy spojrzeć na działanie firmy z wielu różnych perspektyw. Budowanie wizerunku należy rozpocząć już od wnętrza firmy. W jaki sposób Portal pracownika przyczynia się do realizacji tego celu? Wyjaśniamy poniżej.

Przed jakimi wyzwaniami stoi sektor data center?

Centra danych w pandemicznej rzeczywistości stały się kluczowe dla funkcjonowania globalnej gospodarki. Można powiedzieć, że zapotrzebowanie na dane i zabezpieczenie ciągłości działania obiektów data center jeszcze nigdy w historii nie było tak wielkie. Możemy wskazać Polskę jako jeden ze „wschodzących” rynków, gdzie sektor w ostatnim czasie rozwija się bardzo dynamicznie.

Praca w IT - home office, ale projekty nierozwojowe

Warunki zatrudnienia na rynku pracy IT są lepsze niż przed pandemią – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez firmę HRK S.A. Zdaniem 39% specjalistów pracujących w IT COVID-19 miał pozytywny wpływ na ich branżę.

Od czego zależy bezpieczeństwo IT w firmie?

Bezpieczeństwo IT to podstawa w firmie. Bez odpowiednich regulacji i polityk w tym zakresie, organizacje same narażają się na szereg zagrożeń związanych z bezpieczeństwem wrażliwych danych, ciągłością działania, utratą reputacji a co za tym idzie stratami finansowymi.

System kadrowo-płacowy - na co zwrócić uwagę?

System kadrowo-płacowy - na co zwrócić uwagę przy zakupie? Jak prawidłowo dostosować system do wielkości firmy? Wybrać system z licencją czy wynajem? Ile kosztuje system kadrowo-płacowy?

Kompetencje cyfrowe - tego wymagają pracodawcy [RAPORT]

Kompetencje cyfrowe - tego przede wszystkim wymagają pracodawcy. Cyfryzacja rynku pracy to trend przyspieszony przez epidemię koronawirusa. Jak nową rzeczywistość oceniają pracownicy? Na to pytanie odpowiada raport "Cyfrowa ewolucja kariery".

Wyzwania w zarządzaniu ludźmi w czasie pandemii

Zarządzanie w czasie pandemii - jakie wyzwania stoją przed liderami? Czego im brakuje? Jak oceniają efektywność pracowników?

Kadry i płace bez wychodzenia z domu

Kadry i płace bez wychodzenia z domu? Zarządzanie procesami kadrowo-płacowymi zostało zinformatyzowane. Wszystko to dzięki możliwości elektronicznego podpisywania dokumentów. Czym jest portal pracowniczy i kiosk w firmie produkcyjnej? Jak wprowadzać innowacje?

Rok 2021 będzie dobrym rokiem dla branży IT

Gartner zapowiada dobry rok dla sektora IT. Według prognoz ekspertów, w 2021 rynek urośnie o 6,2%. Jak rozwinie się rynek? Jak będą postępować procesy automatyzacji?

Prognoza na 2021 r.: Pracy w IT nie zabraknie

Według ekspertów, rynek pracy będzie w bieżącym roku rósł, ale też ulegał transformacjom. Wynagrodzenia nie spadną, a podwyżek mogą spodziewać się najbardziej pożądani specjaliści.

Praca zdalna - większym wyzwaniem HR czy IT?

HR jest największym wyzwaniem pracy zdalnej. Okazuje się, że przewyższa nawet IT. Co wymusił na firmach nowy model pracy? Wylicza się digitalizację, inwestycje w oprogramowanie, chmurę obliczeniową, bezpieczeństwo cyfrowe i dodatkowy sprzęt IT. Prawdziwym problemem okazuje się jednak zarządzanie związane ze zmianą komunikacji w zespole. Jak zmieniła się praca działów IT?

Nie mamy specjalistów od sztucznej inteligencji AI

W zestawieniu nasycenia praktykami AI w Unii Europejskiej, Polska traci aż 70% do Estonii, regionalnego cyfrowego lidera. Takie zestawienie obala mit dużej liczby programistów i ekspertów AI w Polsce.

Jak zatrzymać w firmie programistów?

Programista to wciąż bardzo pożądany zawód. Nawet w czasie pandemii osoby te nie martwią się, że nie znajdą nowej pracy. Jak zatrzymać w firmie najlepszych z nich? Czego oczekują od pracodawcy?

Rusza kolejna edycja konkursu e-Pionier, czyli dotacje dla uzdolnionych programistów

Przed interdyscyplinarnymi zespołami uzdolnionych programistów nowa szansa na rozwiązanie ważnych problemów społecznych, zgłaszanych przez instytucje publiczne. Ogłosiliśmy „III konkurs e-Pionier GovTech”, realizowany w ramach Funduszy Europejskich – Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa. Budżet tegorocznej edycji e-Pioniera to 15 mln zł. Nabór wniosków będzie trwał do 2 października.

Czy IT uratuje polską gospodarkę?

Polski Instytut Ekonomiczny podaje, że pandemia koronawirusa spowodowała ograniczenia aktywności ponad 3 mld ludzi na świecie. Instytut szacuje, że światowa konsumpcja spadnie o 33 proc., a każdy miesiąc ograniczeń w działalności firm to spadek globalnego PKB o 2 punkty proc. Sposobem na funkcjonowanie przedsiębiorstw w czasach ograniczonych możliwości kontaktu z kontrahentami jest digitalizacja. Pandemia znacząco przyspieszyła procesy technologicznie w firmach. Ponadto sektor IT, który już przed pandemią generował 8 proc. PKB dziś może być jeszcze silniejszym motorem napędowym polskiej gospodarki.

Trwa rekrutacja do projektu wsparcia kobiet w IT

Lead IT, Lady! to 9 miesięczny program warsztatowy, którego celem jest wsparcie kobiet w podejmowaniu ról liderskich w IT i wspieranie ich w rozwoju tych kompetencji. Rekrutacja trwa do 14 września.

Cyber detox sposobem na Zoom fatigue

Epidemia koronawirusa spowodowała, że wielu pracowników przeszło na pracę zdalną. Przeznaczają teraz o 2-4 godziny więcej na pracę. Wszystko wskazuje na to, że mamy do czynienia ze zjawiskiem Zoom fatigue. Spędzanie o wiele więcej czasu przed komputerem i telefonem wpływa na ogromne zmęczenie i poczucie przytłoczenia społecznego. Rozwiązaniem tego problemu może być Cyber detox.

Jak powinien działać lider w warunkach transformacji cyfrowej? [PODCAST]

Pandemia COVID-19 wymusiła na wielu firmach proces transformacji cyfrowej. Co to w praktyce oznacza dla przedsiębiorstwa? Jak zmienia się sposób zarządzania firmą? Czym jest "cyfrowy bliźniak" i czy warto tworzyć długoterminowe plany? Na te pytania odpowie Dr Piotr Kaczmarek-Kurczak - adiunkt w Katedrze Przedsiębiorczości Akademii Leona Koźmińskiego, ekspert ds. innowacji Fundacji Platforma Przemysłu Przyszłości. Zapraszamy do odsłuchania podcastu.

Informatyzacja postępowania sądowoadministracyjnego

W dniu 31 maja weszły w życie: nowelizacja ustawy – Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi oraz niektórych innych ustaw oraz art. 4 ustawy z dnia 10 stycznia 2014 r. o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw. Nowe przepisy wprowadzają elektronizację postępowania przed sądami administracyjnymi.

Informatyzacja postępowania sądowoadministracyjnego w 2019 r.

Informatyzację postępowania sądowoadministracyjnego przewidują przepisy, które weszły w życie 31 maja 2019 r. Celem zmian jest umożliwienie stronom komunikacji elektronicznej z sądem.

Program rozwoju talentów informatycznych na lata 2019-2029

Program rozwoju talentów informatycznych na lata 2019-2029 został ustanowiony przez rząd. Ma na celu rozwój młodzieży o dużych zdolnościach z obszaru algorytmiki, programowania i projektowania gier komputerowych.

Praca w branży motoryzacyjnej - jakich pracowników brakuje?

Branża motoryzacyjna rozwija się w bardzo szybkim tempie. Część procesów związanych z pracą ulega automatyzacji. Jakich pracowników w związku z postępem poszukuje się w branży automotive?

47 mln zł z UE na informatyzację szpitali

Do szpitali świętokrzyskich trafiło 47 mln zł z UE na informatyzację. Dofinansowanie otrzymało 20 placówek medycznych.

15 marca Światowy Dzień Konsumenta

Jakie wyzwania przed instytucjami chroniącymi prawa konsumenta stawiają internet i nowoczesne technologie? Nad tymi problemami zastanawiają się uczestnicy Kongresu Konsument 2018, który odbywa się z okazji Światowego Dnia Konsumenta.

System Informacji Oświatowej 2017 r.

Sejm zdecydował o konsolidacji Systemu Informacji Oświatowej. Dane wprowadzane będą przez aplikację internetową. Do tej pory wprowadzane były przez bazy lokalne. Szkoły oraz placówki oświatowe muszą przesłać do Systemu Informacji Oświatowej dane między innymi o majątku placówki i jej wydatki. W Systemie znajdą się także dane dotyczące liczby nauczycieli oraz uczniów.

Forum Informatyki w Administracji

Forum Informatyki w Administracji "Profesjonalne oblicza administracji publicznej - bezpieczeństwo teleinformatyczne, aspekty społeczne i prawne" odbędzie się w dniach 19-20 października 2016 r. w Radziejowicach. Portal Infor.pl jest patronem medialnym wydarzenia.

Co zrobić, aby zabezpieczyć urząd przed atakiem hakerów

Cyberprzestępcy coraz śmielej biorą na celownik jednostki administracji publicznej, włamując się do urzędowych komputerów i instalując w nich szkodliwe oprogramowanie. W wyniku takich „wizyt” wykradane są poufne dane, a z bankowych kont znikają pieniądze. Zdaniem specjalistów, zajmujących się bezpieczeństwem informatycznym, skala takich zjawisk będzie rosła.

Dla rozwoju e-administracji konieczna zmiana procedur

Polska w zakresie e-administracji w rankingu ONZ zajmuje 42. miejsce. Zdaniem Instytutu Jagiellońskiego konieczne są zmiany procedur zamówień publicznych.

E-faktury w zamówieniach publicznych

Ministerstwo Rozwoju planuje wprowadzenie e-faktur w zamówieniach publicznych na początku 2018 r. Zmiany podyktowane są koniecznością implementacji Dyrektywy 2014/55/UE o elektronicznym fakturowaniu w dostawach publicznych.

XXV Forum Informatyki w Administracji

Zapraszamy do Fabryki Wełny Hotel & SPA do miejsca, w którym historia spotyka się z nowoczesnym designem, relaks ze sztuką, a surowy industrialny klimat z eleganckim komfortem. Obiekt mieści się w budynku dawnej fabryki rodziny Baruchów w samym centrum Pabianic, w niedalekiej odległości od Łodzi.

Zastosowanie technologii informacyjnych w administracji publicznej - multikonferencja w Bydgoszczy

Urząd Statystyczny w Bydgoszczy we współpracy z Polskim Stowarzyszeniem Zarządzania Wiedzą oraz Wydziałem Zarządzania Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy jest organizatorem Multikonferencji pt. Zastosowanie technologii informacyjnych w administracji publicznej oraz narzędzi Business Intelligence w zarządzaniu budżetami jednostek samorządu terytorialnego, która odbędzie się w Bydgoszczy w dniach 25-26 maja 2015 r.

Mieszkańcy dobrze oceniają e-administrację

Wskaźniki znajomości najważniejszych narzędzi służących do realizowania e-usług rosną, tak samo dzieje się z korzystaniem ze stron internetowych instytucji publicznych. To dobre wiadomości dla wielu urzędów, gdzie przyspieszenia nabiera informatyzacja, zwłaszcza w zakresie usług dla mieszkańców.

Adres elektroniczny jako adres do doręczeń

Od 11 maja 2014 r. podanie w formie dokumentu elektronicznego powinno zawierać, obok innych elementów, również adres elektroniczny wnoszącego. Wskazanie prawidłowego adresu elektronicznego warunkuje realizację doręczenia elektronicznego, co dla organu, jak również strony postępowania (innych uczestników), ma kluczowe znaczenie.

Zadania koordynatora czynności kancelaryjnych

Zmiany w przepisach prawa zmierzają do elektronizacji procedur realizowanych przez organy administracji publicznej i organy podatkowe. Ich celem jest głównie umożliwienie klientom urzędów realizacji spraw drogą elektroniczną. Równie istotne jest postępowanie z dokumentacją w urzędach, które muszą uwzględnić coraz większy procent dokumentów elektronicznych w sprawach często prowadzonych tradycyjnie – papierowo. Rola koordynatora jest tu istotna z punktu widzenia zapewnienia nadzoru nad właściwym prowadzeniem akt spraw.

REKLAMA