REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Odwołanie wycieczki, Bilet lotniczy

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Obniżka ceny wycieczki w związku z ograniczeniami pandemicznymi?

Trybunał Sprawiedliwości UE w Luksemburgu orzekł, iż podróżni, których wycieczka została dotknięta środkami przeciwdziałania Covid-19 mogą mieć prawo do obniżki ceny.

Czy przewoźnik powinien zwrócić koszt biletu lotniczego?

Czy przewoźnik powinien zwrócić koszt biletu lotniczego, jeżeli lot się nie odbędzie? Co z ewentualnym odszkodowaniem?

Overbooking z powodu pandemii?

Czy pandemia usprawiedliwia overbooking?Jakie prawa przysługują pasażerom linii lotniczych?

Zwrot pieniędzy za odwołane wycieczki - ok. 90 tys. wniosków

Po zwrot pieniędzy za odwołane wycieczki zgłosiło się ok. 90 tys. Polaków. Lista beneficjentów jest jednak kilkukrotnie większa. Z jakiego powodu?

REKLAMA

Odwołane loty i imprezy turystyczne z powodu pandemii - skargi konsumentów

Liczba skarg konsumentów w czasie pandemii wzrosła o 60 procent. Dotyczą one m.in. odwołanych lotów, imprez turystycznych czy noclegów.

Rezerwacja biletu lotniczego u pośrednika - problemy ze zwrotem pieniędzy

Pasażerowie, którzy zarezerwowali bilety lotnicze u pośrednika mają problem z uzyskaniem zwrotu pieniędzy. Co mogą zrobić w takiej sytuacji?

Konsument może żądać zwrotu pieniędzy - nie musi godzić się na vouchery

Podróżni w UE mają prawo do zwrotu pieniędzy za anulowane bilety i wycieczki z powodu pandemii. To od nich zależy, czy skorzystają z voucherów - informuje KE w przedstawionym pakiecie dotyczącym turystyki. KE rekomenduje, żeby vouchery były atrakcyjniejszą alternatywą dla zwrotu kosztów.

Czy to dobry moment na odwołanie wyjazdów wakacyjnych?

Czy z powodu obecnej sytuacji związanej z koronawirusem powinniśmy zdecydować się na odwołanie wyjazdu wakacyjnego zaplanowanego na przykład na czerwiec? "W przypadku imprez turystycznych, które mają miejsce za kilka miesięcy, powinniśmy obserwować rozwój wydarzeń i poczekać" - mówi agencji Newseria Biznes Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

REKLAMA

Odwołanie wycieczki z powodu epidemii koronawirusa – uprawnienia branży turystycznej

Uchwalona przez Sejm ustawa przewiduje szczególne rozwiązania w przypadku odwołanych podróży w związku z wybuchem epidemii koronawirusa. Nowe przepisy mają na celu zabezpieczenie rynku turystycznego.

Koronawirus a rezygnacja z wycieczki i zwrot biletu lotniczego

Czy z powodu koronawirusa konsument może zrezygnować z wykupionej w biurze podróży wycieczki lub zwrócić bilet lotniczy? Szczegółowe informacje zaprezentował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Zakup biletow lotniczych - bezpośrednio czy na stronie pośrednika?

Konsumenci mogą dokonać zakupu biletów bezpośrednio na stronie przewoźnika lub korzystając z wyszukiwarki pośrednika. Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada, który zakup jest bardziej opłacalny dla klienta.

Prawa pasażera w przypadku opóźnionego albo odwołanego lotu

Większa dostępność połączeń lotniczych i atrakcyjne oferty tanich przewoźników powodują, że częściej jako środek transportu wybieramy samolot. Niestety czasami z różnych przyczyn lot jest opóźniony albo odwołany. Warto wiedzieć jakie prawa przysługują pasażerowi i kiedy może ubiegać się o odszkodowanie.

Problemy z linią lotniczą - co robić?

Konsumenci często nie wiedzą co robić w przypadku problemów z linią lotniczą. Kiedy można zrezygnować z lotu, a kiedy uzyskać odszkodowanie?

Błędne dane w systemie rezerwacji lotu - jak temu zapobiec?

Błędy w zmianie danych pasażera są trudne do udowodnienia. Europejskie Centrum Konsumenckie zaleca, aby zachować ostrożność już w procesie rezerwacji.

Walentynki - poradnik dla konsumentów

Walentynki to dla wielu konsumentów okazja do kupna prezentu czy romantycznego wyjazdu. Europejskie Centrum Konsumenckie radzi, jakie prawa przysługują klientom sklepów, serwisów randkowych i hoteli.

Podróż z dronem - przewóz samolotem i bezpieczne loty za granicą

Jak zgodnie z prawem przewieźć drona samolotem? O czym pamiętać wykonując loty bezzałogowym statkiem powietrznym w kraju i za granicą? Urząd Lotnictwa Cywilnego przypomina o najważniejszych zasadach.

Problemy pasażerów linii lotniczych - jak pomaga Europejskie Centrum Konsumenckie?

Pasażerom linii lotniczych przysługuje wiele praw m. in. odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot. W takich sprawach bezpłatnie pomaga sieć Europejskich Centrów Konsumenckich.

Centralny Port Komunikacyjny (CPK) - Prezydent podpisał ustawę

W dniu 1 czerwca 2018 r. Prezydent podpisał ustawę o Centralnym Porcie Komunikacyjnym (CPK). Nowe przepisy zakładają budowę jednego z największych przesiadkowych portów lotniczych w Europie. Lotnisko ma powstać między Łodzią a Warszawą - wskazywany jest Stanisławów w gminie Baranów i jego budowa ma potrwać od końca 2019 r. do końca 2027 r.

Długi weekend w europejskim mieście - jakie mamy prawa?

Utrudnienia na lotnisku czy w hotelu mogą przydarzyć się każdemu, kto podczas zbliżającego się długiego weekendu wybierze się w podróż do jednego z europejskich miast. Jakie prawa przysługują konsumentom? Gdzie zwrócić się o pomoc?

Co zrobić, gdy organizator wycieczki nie dotrzymuje umowy?

Konsument, który uzna, że organizator danej imprezy turystycznej nie dotrzymuje postanowień umowy albo jakość usług znacznie odbiega od przewidzianej oferty, może żądać obniżenia ceny, odstąpić od umowy oraz żądać naprawienia szkody.

Reklamacje po powrocie z wycieczki

Jak napisać reklamacje po powrocie z wycieczki? Czego może ona dotyczyć? Europejskie Centrum Konsumenckie radzi niezadowolonym klientom.

W jakim terminie można zwrócić bilet lotniczy zakupiony przez Internet?

Pasażer, który dokonuje zakupu biletu lotniczego przez Internet powinien pamiętać, że w tym zakresie nie obowiązuje 10 dniowy termin zwrotu. Czy można zwrócić bilet lotniczy?

Urlop w Europie - pytania, odpowiedzi

Urlop w Europie to dla wielu z nas pasmo pytań i wątpliwości. Czy liczba gwiazdek zawsze odzwierciedla standard hotelu? W jaki sposób sprawdzić, czy hotel rzeczywiście wygląda jak na zdjęciach w katalogu? Odpowiadamy na pytania konsumentów.

Prawa podróżujących pociągiem i samolotem - poradnik na majówkę

Jakie prawa przysługują nam w przypadku odwołanego lotu? Co robić, gdy pociąg się opóźnia?

Reklamacja nieudanej wycieczki

Każdy, kto nie będzie zadowolony z usług organizatora ma prawo do złożenia reklamacji w ciągu 30 dni od zakończenia imprezy. Sprawdź jak złożyć reklamację za nieudaną wycieczkę.

Gdzie warto wybrać się na narty?

Szeroki wybór cen i udogodnień: Europejskie Centra Konsumenckie przedstawiają raport poświęcony ośrodkom narciarskim „Ski Resorts in Europe 2012/2013”.

Za opóźniony lot można uzyskać odszkodowanie

Jeżeli pasażerowie docierają do miejsca docelowego co najmniej trzy godziny po przewidzianej godzinie przylotu, mogą domagać się zryczałtowanego odszkodowania od przewoźnika lotniczego tak jak pasażerowie lotu odwołanego w ostatniej chwili. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy opóźnienie jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności.

Prawa pasażerów OLT Express Regional

Urząd Lotnictwa Cywilnego radzi pasażerom w jaki sposób zgłaszać swoje wierzytelności po ogłoszeniu upadłości OLT Express Regional sp. z o.o.

Pozwy grupowe w Polsce

W ciągu dwóch lat funkcjonowanie pozwów grupowych w Polsce wiele było głośnych powództw wytaczanych przez konsumentów.

Bezpłatne porady prawne dla pasażerów linii lotniczych

4 lipca 2012 r. w na lotnisku Chopina bezpłatnych porad prawnych pasażerom linii lotniczych udzielą eksperci z Europejskiego Centrum Konsumenckiego.

Prawa pasażerów lotniczych w Unii Europejskiej

Pasażerom przysługuje wiele praw w przypadku zaniedbań ze strony linii lotniczych. Sprawdź, kiedy możesz liczyć na bezpłatny nocleg, a kiedy na stosowne odszkodowanie.

Prawa turysty za granicą

Turysta ma prawo złożyć reklamację do organizatora wyjazdu, jeśli pokój hotelowy nie odpowiada standardowi, jaki gwarantowano w umowie. Gdy lot zostanie odwołany, konsument może domagać się odszkodowania od linii lotniczych.

Podróż samolotem – poradnik pasażera

Ile bagażu mogę wziąć na pokład samolotu? Co robić, gdy moja walizka zaginęła? Jak samolotem podróżują kobiety w ciąży? Na te i inne pytania odpowiadamy w poniższym artykule.

Oszczędności emeryta - zniżki w muzeach, teatrach i na loty samolotem

Wiek emerytalny uprawnia do wielu zniżek występujących w wielu sferach życia. Są to przede wszystkim zniżki komunikacyjne ale nie tylko. Gdzie emeryt może znaleźć ofertę korzystną dla siebie?

Poradnik: Prawa pasażera linii lotniczych

Transport lotniczy osób oraz wszelkiego rodzajów towarów, mimo panującej obecnie na świecie recesji gospodarczej, nadal pozostaje efektywną i ekonomicznie opłacalną formą komunikacji, toteż warto znać prawa jakie przysługują nam, jako pasażerom, w trakcie podróży.

Kto odpowiada za bagaż zniszczony w czasie podróży?

Za rzeczy, które podróżny przewozi ze sobą pod własnym nadzorem, przewoźnik ponosi odpowiedzialność tylko, o ile szkoda powstała z jego winy. Pamiętaj zawsze o tym, by udokumentować fakt zniszczenia bagażu.

Gdy samolot wyląduje na innym lotnisku?

W związku z remontem na warszawskim lotnisku, rodzi się poważne pytanie. Co w sytuacji, gdy samolot wyląduje na innym lotnisku, niż docelowe?

Czy za przesunięty termin urlopu można domagać się zwrotu poniesionych kosztów

W styczniu uzgodniłam z szefem termin mojego urlopu wypoczynkowego. Na trzy dni przed planowanym urlopem pracodawca poinformował mnie, że zmuszony jest przesunąć termin urlopu na wrzesień z powodu choroby czterech pracowników. Czy mogę żądać od pracodawcy zwrotów poniesionych kosztów (zaliczka na zakwaterowanie, bilety lotnicze)?

Ułatwienia dla niepełnosprawnych podróżujących samolotem

Osobom niepełnosprawnym nie powinno odmawiać się prawa do odbycia podróży samolotem. Takie sytuacje mogą być uzasadnione jedynie względami bezpieczeństwa lub fizyczną niemożliwością wprowadzenia na pokład samolotu podróżnego.

Jak podróżować ze zwierzętami

Wakacje to czas podróży. Często naszymi towarzyszami są również domowe zwierzęta. Warto się wiedzieć, co należy zrobić, aby bez problemów przewieźć zwierzę na pokładzie samolotu czy statku.

Czy cena biletu lotniczego przy rezerwacji jest ostateczna?

Rezerwując bilet, przewoźnik lotniczy jest obowiązany do zaprezentowania pełnej jego ceny w każdym etapie rezerwacji. Nie dotyczy to jednak opłat dodatkowych..

Co trzeba wiedzieć o rezerwacji biletu lotniczego

Zakup biletu lotniczego od taniego przewoźnika wymaga kilkustopniowego procesu rezerwacji. Poczytaj co może cię podczas niej spotkać.

Jakie rzeczy trzeba zostawić w luku bagażowym

Nie wszystkie rzeczy, które można zabrać w rejs samolotem można wnieść w bagażu podręczny. Część będziemy musieli zostawić w luku bagażowym.

Czy można zabrać leki na pokład samolotu

Na pokład samolotu można zabrać jedynie niezbędne leki. Do kabiny pasażerskiej nie wejdziesz z sokiem, wodą, czy innym napojem o pojemności 100 ml, który został zakupiony przez kontrolą bezpieczeństwa

Odpowiedzialność przewoźników lotniczych za utratę bagażu

W maju Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej orzekł, iż całkowita odpowiedzialność przewoźników lotniczych za utratę bagażu ograniczona jest do wartości około 1134,71 Euro. ETS podkreślił przy tym, że z uwagi na interpretację pojęcia „szkoda” w konwencji o ujednoliceniu niektórych zasad dotyczących międzynarodowego przewozu lotniczego, zawartej w Montrealu w dniu 28 maja 1999 r., w kwocie tej mieści się zarówno szkoda, jak i krzywda poniesiona przez pasażera z tytułu utraty bagażu.

Ubezpieczenie kosztów rezygnacji z imprezy turystycznej

Rezygnacja z wycieczki turystycznej pociąga za sobą zwykle spore koszty. Co do zasady im bliższy termin wyjazdu, tym większe straty powoduje rezygnacja. Możliwe jest jednak zminimalizowanie negatywnych skutków finansowych spowodowanych rezygnacją z wyjazdu poprzez zawarcie umowy ubezpieczenia na taką okoliczność.

Czy przewoźnicy zapłacą odszkodowania za odwołane loty

Eksplozja wulkanu na Islandii uziemiła na jakiś czas pasażerów na większości europejskich lotnisk. Jak w takiej sytuacji wyglądają prawa pasażera i czy można ubiegać się o odszkodowanie?

Ukryte opłaty w cenie biletu lotniczego

Na etapie rezerwacji podróży lotniczej pasażer powinien znać nie tylko ostateczną cenę biletu, ale powinien wiedzieć za co płaci. UOKIK alarmuje, że nie wszyscy przewoźnicy udostępniają pasażerom informację o należnościach, które zawierają się w cenie biletu.

Opóźniony lot

Nieterminowy odlot samolotu to duża niedogodność dla podróżujących. Jeśli opóźnienie jest znaczne przewoźnik ma szereg obowiązków względem pasażerów. Sprawdź czego możesz się domagać, gdy start twojego samolotu opóźnia się.

Ciąża a podróż samolotem

Ciąża to chwile radosnego oczekiwania ale również czas, w którym kobieta chce żyć swoim normalnym trybem. Jednym z wielu pojawiających się pytań, które dotyczą zagadnienia co można robić w czasie ciąży a czego nie, jest pytanie o podróż samolotem. Oprócz uwzględnienia oczywiście najważniejszej kwestii zdrowia kobiety warto jest przed podróżą zapoznać się z pewnymi zasadami, które dość powszechnie stosowane są przez przewoźników lotniczych.

REKLAMA