REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Reklamacja, Umowa o dzieło

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Umowa o dzieło czy roboty budowlane

Chcesz zawrzeć umowę z fachowcem o wykonanie remontu i nie wiesz, które przepisy regulującego typu zobowiązanie. Czy to jeszcze jest umowa o dzieło, czy prace dokonane przez usługobiorcę kwalifikują się bardziej jako umowa o roboty budowlane? Sprawdź.

Co zrobić jeśli prace nie zostają rozpoczęte w terminie

Zleciłeś mechanikowi wykonanie naprawy auta, ale nawet ich zaczął? A może zawarłeś umowę dotyczącą położenia dachu, jednakże fachowiec nie dotrzymał terminu realizacji. Nie jesteś takiej sytuacji bezbronny. Możesz zrezygnować z umowy bez żadnych konsekwencji.

Kiedy można powierzyć prace innemu fachowcowi

Zleciłeś wykonie prac remontowych fachowcowi i widzisz, że wykonuje on je w sposób wadliwy, sprzeczny z umową i twoim wskazówkami. W takiej sytuacji masz do wyboru: albo zrezygnować usług tego przedsiębiorcy i odstąpić od umowy albo zlecić poprawienie i dalsze wykonanie prac innemu fachowcowi na koszt i niebezpieczeństwo pierwszego wykonawcy.

Co zrobić jeśli umowa o dzieło jest wykonana w sposób nienależyty

Źle zamontowane okna albo nieprawidłowy montaż drzwi świadczą o tym, że umowa o dzieło jaką zawarliśmy została wykonana w sposób nienależyty.  W takiej sytuacji należy złożyć reklamacje do wykonawcy prac.

REKLAMA

Co to jest umowa o dzieło

Umowa o dzieło kojarzy się nam przede wszystkim z inną formą umowy o pracę. Jednak bardzo często mamy z nią do czynienia w przypadku dokonywania zwykłych czynności życia codziennego. Jest to umowa, w której istotny jest efekt końcowy prac. Chodzi o stworzenie nowego dzieła lub zmianę jego do postaci, w której wcześniej nie istniało.

Jak księgować wynagrodzenia wypłacane na podstawie umowy o dzieło

Prowadzę działalność w zakresie usług reklamowych. Rozliczam się na podstawie podatkowej księgi przychodów i rozchodów. Zamierzam zawrzeć kilka umów o dzieło z różnymi osobami. W jaki sposób powinienem te umowy wpisać do pkpir? Czy powinienem je ujmować w kwocie brutto czy netto?

W jakim terminie żądania konsumenta powinny być spełnione

Termin wykonania żądania jest dość problematyczną kwestią. Chociażby dlatego, że nie jest dokładnie określona w przepisach prawa. Powoduje to często nadużycia ze strony sprzedawcy, który czas ten traktuje jako nieograniczony. Tak jednak nie jest.

Co zrobić, aby odstąpienie od umowy było skuteczne?

Odstąpić od umowy zawartej prze internet należy w ciągu 10 dni. Wystarczy przed upływem tego okresu wysłać oświadczenie woli. Oprócz tego konsument musi zwrócić sprzedawcy towar, a ten musi oddać kupującemu pieniądze.

REKLAMA

Czy rzecz zakupioną w sieci można reklamować

Umowy zawierane na odległość różnią się od umów zawieranych bezpośrednio w sklepie tylko formą zakupu, niekiedy ceną oraz możliwością lub jej brakiem zapoznania się z produktem. Nie zmieniają się natomiast zasady odpowiedzialności sprzedawcy za towar niezgodny z umową.

Domniemanie zgodności towaru z umową

Ustalenie czy towar jest zgodny z umową w chwili jego wydania czy nie skutkuje uznanie  reklamacji albo nieuwzględnieniem roszczeń konsumenta. Z punktu widzenia kupującego istotne jest kiedy ta wada się ujawniła. Jeżeli nastąpiło to przed upływem 6 miesięcy od momentu zakupu, to domniemuje się, że niezgodność miała miejsce już w chwili wydania towaru.

Kiedy towar jest niezgodny z umową

Niezgodność z umową to pojęcie odnoszące się do właściwości towaru, a raczej ich braku. Może to polegać na tym, że towar nie ma cech właściwych dla rzeczy danego rodzaju albo jest niezgodny z przedstawioną próbką bądź wzorek. W języku potocznym używa się częściej określenia, ze towar ma usterki, jest wadliwy.

W jakim terminie sprzedawca powinien odpowiedzieć na reklamacje

Samo złożenie reklamacji do sprzedawcy nie powoduje jej automatycznego uznania. Przedsiębiorca  powinien ustosunkować się do roszczenia konsumenta. Sprzedawca ma na to odpowiedni termin w zależności od roszczenia kupującego.

Umowa zlecenia czy umowa o dzieło

Jednostka budżetowa chce zlecić osobie fizycznej, niebędącej pracownikiem jednostki, umycie okien. Czy na taką pracę może być zawarta umowa o dzieło, czy też powinna to być umowa zlecenia? W jakim paragrafie ująć wykonaną usługę?

Łatwiejsze reklamacje w sklepach internetowych

Wszyscy konsumenci, którzy będą chcieli złożyć reklamacje do sklepu internetowego będą mogli to uczynić w specjalnie do tego przeznaczonym punkcie kontaktowym. Tak wynika z noweli ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Reklamacja usługi fryzjerskiej

Umawiając się z fryzjerem na wykonanie pięknej fryzury, modelowanie, strzyżenie albo zakupując preparaty kosmetyczne zawieramy umowę. Jak dochodzić swoich praw jeżeli nie jest ona wykonana w sposób należyty?

Zbieg tytułów do ubezpieczeń społecznych (cz. 2)

Osoby, które w okresie urlopu wychowawczego prowadzą działalność gospodarczą, podlegają obowiązkowo ubezpieczeniom społecznym z tytułu prowadzenia tej działalności.

Usługi dentystyczne też można reklamować

Kiedy korzystamy z odpłatnej usługi dentysty, to zawieramy umowę cywilnoprawną. Dentysta ma obowiązek wykonać usługę w sposób należyty, a klient musi za nią zapłacić. Niekiedy jednak umowa nie jest wykonana w sposób prawidłowy. Wówczas konsumentowi przysługuje prawo do reklamacji.

"Po odejściu od kasy reklamacji nie uwzględniamy"

Tytułowe zdanie to sprytny, choć niezgodny z prawem wybieg sprzedawców. Niestety wielu klientów zostało w ten sposób odstraszonych od złożenia reklamacji. Pamiętajmy zatem, że jeżeli zakupiony przez nas towar jest wadliwy – mamy prawo złożyć reklamację. Tylko jak to skutecznie zrobić?

Co i jak reklamujemy

Z badań przeprowadzonych na zlecenie UOKIK wynika, że większość konsumentów nie zdarzyło się w poprzednim roku nabyć wadliwego lub niezgodnego z umową produktu. Jeśli respondent kupił wadliwy produkt, to najczęściej była to żywność. Być może dlatego, że żywność kupuje się najczęściej. Bardzo często badani kupowali także wadliwe obuwie. Nieco rzadziej wady ujawniały się w nabytym sprzęcie RTV i AGD oraz w odzieży.

Gdzie złożyć reklamacje jeżeli producent już nie istnieje

Zakupiłam rok temu cztery pary drzwi do całego mieszkania. Ponieważ drzwi są wadliwe, mają uszkodzone zamki i zawiasy, postanowiłam je reklamować. Jednak zostałam poinformowana, że  producenta już nie ma i nie wie, czy jest jego następca. Czy to prawda, że mogę teraz reklamować drzwi u sprzedawcy?

Czy do reklamacji trzeba załączyć uszkodzone opakowanie

Paczka, którą wysłałam został doręczona, ale niestety brakowało w niej pewnych części. Poza tym samo opakowanie okazało się być uszkodzone. Chciałam złożyć reklamację skradzionych rzeczy. Poczta jednak domaga się, abym dołączyła uszkodzone opakowanie. Czy to jest zgodne z prawem?

Termin na odpowiedź od poczty

Zareklamowałem usługę pocztową, ponieważ w ogóle nie została ona wykonana. Od momentu wysłania paczki minęły cztery tygodnie, a adresat nadal jej nie otrzymał. Jak długo mam czekać na odpowiedź od poczty?

Czy za niedoręczoną paczkę przysługuje odszkodowanie

Minęły trzy tygodnie odkąd powinienem otrzymać paczkę. Niestety nadal nie dotarła. Czy w tej sytuacji złożyć reklamację? Jaki jest czas na doręczenie paczki adresatowi?

Nie wykonano poprawek w terminie

Zamówiłem u stolarza wykonanie mebli kuchennych. Jednak nie zostały one wykonane zgodnie z ustaleniami i nie da się ich w ogóle zamontować. Próbowano je poprawić, ale bezskutecznie. Czy mogę w takiej sytuacji zrezygnować z zamówionych mebli?

Czy można zastrzec sobie prawo do wykonania poprawek

Czy już w chwili zawarcia umowy dotyczącej remontu mieszkania można zastrzec w niej prawo zamawiającego do domagania się przeprowadzenia poprawek wykonanych prac?

Kiedy trzeba poinformować wykonawcę o wadach

Z usług fachowców korzystamy bardzo często. Dotyczą one zwykłych spraw życia codziennego, np. naprawa butów u szewca oraz poważnych inwestycji związanych np. z remontem domu. W sytuacji gdy zauważymy wady w wykonanej usłudze należy pamiętać o tym, że mamy miesiąc na poinformowanie wykonawcy o nich.

Termin udzielenia odpowiedzi na reklamację usługi turystycznej

Pojechałeś na wycieczkę i wróciłeś z niej niezadowolony? Usługa turystyczna nie została wykonana zgodnie z umową? Masz prawo złożyć reklamację a organizator turystyki ma obowiązek odpowiedzieć na nią w terminie 30 dni.

Przedawnienie w umowie o dzieło

Przedawnienie roszczeń w umowie o dzieło jest skomplikowanym i jednocześnie bardzo ważnym zagadnieniem. Należy zapamiętać, że jeżeli składamy reklamacje na wady dzieła, to nasze uprawnienia z tym związane nie przedawniają się, lecz wygasają z upływem roku od momentu a gdy chodzi o wady budynku - po upływie lat trzech, licząc od dnia, kiedy rzecz została kupującemu wydana.

Decyzje pokontrolne inspektora pracy

Inspektor pracy, jeśli stwierdzi naruszenie przepisów prawa pracy, może bez zgody pracodawcy nałożyć karę finansową lub wydać nakaz natychmiastowego zamknięcia stanowisk pracy stwarzających zagrożenie dla życia pracowników.

Towar promocyjny też można reklamować

Często, zwabieni dobrą ceną, zakupujemy towary promocyjne. Jeżeli promocja nie była spowodowana uszkodzeniem produktu, a jedynie sezonową wyprzedażą, to mamy prawo oczekiwać, że zakupiony przez nas produkt będzie sprawny. W przypadku gdyby okazał się niezgodny z umową możemy składana niego reklamacje do sklepu.

Czy do przedsiębiorstwa energetycznego można złożyć reklamacje

Jednym z najczęstszych problemów jakie pojawiają się między konsumentem a przedsiębiorstwem energetycznym jest przerwa w dostawie energii elektrycznej. Często mamy do czynienia również ze źle naliczoną fakturą. W obu przypadkach konsument nie jest pozbawiony praw. Może składać reklamacje.

Kiedy można złożyć reklamację do sprzedawcy

Za niezgodność towaru z umową odpowiada sprzedawca. Jeżeli zauważymy w naszym towarze jakieś usterki można złożyć na niego reklamacje. O tym wiedzą prawie wszyscy. Lecz rzadko mamy świadomość, że w przypadku składania reklamacji konieczne jest przestrzeganie pewnych terminów. Mamy dwa miesiące na poinformowanie sprzedawcy o wadzie.

Czego można żądać od sprzedawcy

Osoba, która zakupiła towar na własny użytek i który okazał się popsuty, posiadający jakiekolwiek wady może złożyć reklamacje do sklepu. Zgodnie z przepisami konsument ma prawo wyboru co do żądania, ale niestety nie ma tu całkowitej dowolności.

Reklamacja usługi telekomunikacyjnej

Trudno jest dzisiaj wyobrazić sobie świat bez telefonów komórkowych, a tym bardziej jakikolwiek dom bez telefonu stacjonarnego. Lecz mimo, iż są to tak powszechne usługi nadal bywają wykonywane przez operatorów w sposób nieprawidłowy. Jakie uprawnienia nam przysługują jeśli nagle nasz telefon nie będzie chciał dzwonić?

Czego można domagać się od gwaranta

Reklamację na popsuty, uszkodzony lub niedziałający towar można składać do gwaranta. Tylko pod warunkiem, że gwarancja została udzielona konsumentowi w momencie zakupu.

Źle wykonana usługa

Montaż mebli kuchennych, położenie płytek, wymiana okien czy drzwi, prace remontowe mogą stać się pasmem kłopotów i rozczarowań. Nawet jeśli wybierzemy bardzo dobrą ekipę fachowców, to wady w montażu albo usterki techniczne mogą nas nie ominąć. W takiej sytuacji trzeba wiedzieć jakie prawa nam przysługują.

Jak sporządzić reklamację do sprzedawcy?

Każdy wie, że w przypadku, gdy jakaś rzecz się popsuje, to można na nią złożyć reklamację do sprzedawcy. Problem pojawia się kiedy trzeba ją sporządzić. Telefon do sklepu z informacją, że nasz sprzęt nie działa może czasem nie wystarczyć. Dobrze jest wiedzieć o kilku podstawowych rzeczach, o których należy pamiętać podczas reklamowania towaru niezgodnego z umową.

Co zawrzeć w reklamacji usługi turystycznej

Wykupując wycieczkę w biurze podróży klient powinien mieć świadomość, że jest chroniony prawem w przypadku jej nie wykonania zgodnie z umową. W przypadku naruszenia postanowień umowy, gdy usługa turystyczna została wykonana w sposób nienależyty albo w ogóle niewykonana konsument ma prawo złożyć reklamacje.

Reklamacja przelewu bankowego

W banku dokonujemy bardzo dużo czynności. Zawieramy umowy kredytu, umowy o karty płatnicze albo kredytowe, wypłacamy pieniądze albo dokonujemy płatności na inny rachunek. Co zrobić jeśli damy do realizacji przelew i nie dotrze on na rachunek adresata we właściwym terminie? Jeżeli bank nie wywiąże się z umowy to możemy składać reklamacje. Oto co powinno się w niej znajdować.

Jak napisać reklamację na usługę pralni chemicznej

Często korzystamy usług pralni i pewnie niejednokrotnie zdarzyło się nam, że garnitur czy sukienka, które oddaliśmy do czyszczenia nie wracały do nas w stanie idealnym. Nie dość, że plamy nie zostały wyprane to jeszcze pojawiły się nowe. W takiej sytuacji mamy prawo złożyć reklamacje. Jednak nie każda pralnia posiada własny druk.

Co powinno znajdować się w reklamacji przesyłki pocztowej

Co powinna zawierać reklamacja usługi telekomunikacyjnej

Jeżeli operator telekomunikacyjny nie wykonał usługi albo wykonał ją w sposób nienależyty, to można złożyć do niego reklamacje. Pismo reklamacyjne może być złożone zarówno pisemnie, ustnie do protokołu, jak i telefonicznie do biura obsługi klienta albo w formie elektronicznej.

Reklamacja do sprzedawcy czy do gwaranta

Jeśli zakupiliśmy towar w celu niezwiązanym z działalnością zawodową bądź gospodarczą mamy do wyboru dwa sposoby jego reklamowania. Od nas zależy, czy wybierzemy reklamację do sprzedawcy czy do gwaranta. Zanim podejmiemy decyzję warto wiedzieć, który z nich jest korzystniejszy.

Czy umowa musi być na piśmie?

Czy umowa z wykonawcą remontu mieszkania musi być sporządzona na piśmie? Jak skutecznie zabezpieczyć swoje interesy?

Czy bank ma prawo pobierać opłaty za reklamację

Przeanalizowałam tabelę opłat mojego banku i znalazłam tam zapis, który stanowi, że bank pobierze poniesione koszty w przypadku rozpatrzenia nieuzasadnionej reklamacji. Czy ma do tego prawo? 

Ile czasu na rozpatrzenie reklamacji ma biuro podróży

Brałem udział w wycieczce, jednak okazało się, że nie wszystko było zgodne z zawartą z biurem podróży umową. Nie mogłem uczestniczyć we wskazywanych wcześniej wycieczkach. Hotel był niższej klasy od wskazywanej w umowie. Trzy tygodnie po powrocie postanowiłem złożyć reklamację. W odpowiedzi usłyszałem, że nie może być ona przyjęta, bo termin na składanie reklamacji wynosi dwa tygodnie. Czy faktycznie reklamacja mi już nie przysługuje? 

Czy konsument musi udowodnić niezgodność towaru z umową

Zdarzyło ci się złożyć reklamacje z tytułu niezgodności towaru z umową i nie została ona uznana, ponieważ minęło 6 miesięcy od momentu zakupu reklamowanej rzeczy? Przekonaj się czy takie postępowanie sprzedawcy jest uzasdnione.

Czy mogę od razu żądać zwrotu pieniędzy

Dwa miesiące przed świętami kupiłam synowi iPod’a. Kiedy sprawdziłam go w domu, okazało się, że jest zepsuty. Zażądałam zwrotu pieniędzy. Natomiast sklep nie dość, że rozpatrywał moją reklamację ponad miesiąc, to w dodatku nie chce mi zwrócić pieniędzy za sprzęt. Czy muszę godzić się na naprawę? 

Nietrafiony prezent

Na prezent urodzinowy kupiłem żonie biżuterię. Niestety, nie jestem pewien, czy jej się spodoba. Czy sprzedawca ma obowiązek przyjęcia z powrotem takiego nietrafionego zakupu lub przynajmniej wymienienia go na inny towar?

Czy brak odpowiedzi oznacza uznanie reklamacji

Kupiłem kolekcję płyt DVD. Po rozpakowaniu ich w domu okazało się, że część z nich jest pusta. Złożyłem więc reklamację u sprzedawcy domagając się w niej wymiany wadliwych płyt na nowe. Sprzedawca poinformował mnie, że w ciągu dwóch tygodni otrzymam odpowiedź. Minął już prawie miesiąc i nadal nie mam żadnej informacji od sprzedawcy. Czy brak odpowiedzi oznacza, że moja reklamacja została uwzględniona? 

REKLAMA