REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Usługi telekomunikacyjne, Konsument

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Co zrobić gdy operator nie podłączył Internetu

Zawarłem umowę z jednym z operatorów o przyłączeniu do sieci internetowej. Jednak od miesiąca, pomimo ponagleń, nadal nie została uruchomiona usługa. Co mam zrobić w takiej sytuacji?

Jak rozstrzygnąć spór z operatorem

Jeżeli reklamacja nie przyniesie efektu, spór z operatorem można rozstrzygnąć za pomocą sądu polubownego przy Urzędzie Komunikacji Elektronicznej.

Nowa ustawa dotycząca usług telekomunikacyjnych

Sejm uchwalił ustawę o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych. Jej celem jest ułatwienie procesu inwestycyjnego w infrastrukturę telekomunikacyjną oraz zwiększenie konkurencji na rynku.

SOKiK: Reklama niezgodna z ofertą jest zakazana

Emitowanie reklam o całkowicie darmowych rozmowach telefonicznych, podczas gdy operator przewidział ich miesięczny limit, jest zakazanym czynem nieuczciwej konkurencji. Tym samym Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przyznał rację UOKiK w sprawie decyzji dotyczącej Netii.

REKLAMA

Sąd podtrzymuje karę dla TP SA

Sąd Apelacyjny w Warszawie podtrzymał karę dla Telekomunikacji Polskiej, nałożoną przez Urząd Komunikacji Elektronicznej. Polski operator zapłaci 33 mln zł.

Zawarcie umowy przez telefon z konsultantem

Coraz częściej abonenci są kuszeni nowymi ofertami usług telekomunikacyjnych przez telefonicznych konsultantów. Co w sytuacji gdy warunki nowej umowy są inne od tych, na które się zgodziliśmy?

Europejski Szczyt Konsumencki

Usługi, internet, opłaty bankowe, wypożyczalnie samochodów, zielona energia i transport miejski – to obecnie gorące tematy dotyczące spraw konsumentów. W zeszłym tygodniu w Brukseli dyskutowali o nich przedstawiciele organizacji konsumenckich, przemysłu oraz świata polityki.

Wyrok w sprawie TP S.A. – sprzedaż łączona TP sprzeczna z prawem UE

Dnia 11 marca 2010 r. Europejski Trybunał Sprawiedliwości zajął się sprawą mającą bezpośredni związek z Polską i wydał wyrok w sprawie uzależniania przez Telekomunikację Polską  zawarcia umowy o świadczeniu usług szerokopasmowego dostępu do Internetu „neostrada tp” od zawarcia umowy o świadczenie usługi telefonicznej (sygn. sprawy: C-522/08).

REKLAMA

Mediacje konsumenckie

Mediacja jest alternatywną wobec sądowej metodą rozstrzygania sporów, umożliwiającą zaangażowanym w konflikt dwóm stronom osiągnięcie porozumienia.

Prezydent podpisał ustawę o świadczeniu usług

Ustawa wprowadzi do polskiego prawa postanowienia dyrektywy dotyczącej swobodnego przepływu usług. Dzięki niej zwiększa się jednak również uprawnienia konsumenta.

Koniec z wyłączaniem telefonu za niezapłacony rachunek

Telefon jest dobrem cywilizacyjnym, a pozbawienie możliwości korzystania z tego dobra może mieć jedynie wyjątkowy charakter - uznał Sąd Antymonopolowy. Dla operatorów oznacza to, że nie będą mogli odciąć abonenta za niezapłacony rachunek – pisze w środę Dziennik Gazeta Prawna.

Odszkodowanie od operatora telekomunikacyjnego za niezawarcie umowy

Świadczenie usług telekomunikacyjnych w ramach tzw. usługi powszechnej, oznacza iż przedsiębiorca wyznaczony ma obowiązek zawarcia umowy na każde żądanie użytkownika, który spełnia określone kryteria. Jeżeli pomimo tego, operator tego nie uczyni, wtedy też będzie musiał zapłacić odszkodowanie.

Niewykonanie umowy przez operatora telekomunikacyjnego

Operator telekomunikacyjny ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą w przypadku niewykonania lub nieprawidłowego wykonania świadczenia. Inaczej będzie odpowiadał operator świadczący usługę powszechną.

Usługi telekomunikacyjne można reklamować u przedsiębiorcy

Abonenci niezadowoleni z usług świadczonych przez przedsiębiorców telekomunikacyjnych mogą skorzystać z trybu reklamacyjnego. W takim wypadku przedsiębiorca ma obowiązek rozpatrzyć nasza skargę.

Sklepy internetowe nie są bez wad

Kupując taniej w sklepach internetowych pamiętajmy, że wirtualne zakupy mogą przynieść również kłopoty. W ubiegłym roku w związku z problemami zakupów poza lokalem przedsiębiorstwa i na odległość do rzeczników konsumentów trafiło ponad 15 tys. skarg.

Jakie prawo ma dziecko w sklepie

Czy przedsiębiorca może być traktowany jak konsument

Konsument, to w dzisiejszym świecie słabszy podmiot prawa cywilnego. Jest on chroniony przed lepiej zorganizowanym, bardziej doświadczonym i co najważniejsze posiadającym większy kapitał przedsiębiorcą. Zgodnie jednak z polskim prawem w niektórych sytuacjach osoba prowadząca własną działalność gospodarczą będzie traktowana jak konsument.

Przed kim chroniony jest konsument

Przepisy współczesnego prawa cywilnego skupiają się na ochronie interesów konsumenta. Konsument przez większość państw Europy Zachodniej traktowany jest jako podmiot uprzywilejowany. Takie a nie inne podejście do spraw konsumenckich wynika z ustawodawstwa Wspólnoty Europejskiej.

Kto nie jest konsumentem

Współczesne prawo cywilne w sposób szczególny chroni podmiot jakim jest konsument. Dlatego też warto wiedzieć kto jest a kto nie jest konsumentem i dlaczego.

Kto jest konsumentem

Wg Kodeksu cywilnego konsumentem jest osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Co wynika z tak sformułowanej definicji?

Jak sformułować pozew

Pokrzywdzony konsument często nie ma wyboru i musi ze swoim roszczeniem udać się po ochronę do sądu. W takich sytuacjach warto wiedzieć, jak poprawnie napisać pozew.

Jak są rozpatrywane sprawy konsumenckie

Większość spraw konsumenckich będzie rozstrzygana w trybie postępowania uproszczonego. Sprawy, które kwalifikują się do tego trybą mogą być również czasami rozpatrywane w postępowaniu nakazowym.

Czy można zwrócić towar gdy się rozmyślimy?

Kupiłam niedawno w dużym sklepie odzieżowym spodnie. Niestety w domu stwierdziłam, że dokonałam złego wyboru. Widziałam w innych sklepach, że można zwrócić towar bez podawania przyczyny w ciągu 7 dni. Czy mam do tego prawo?

Czy najemca może być konsumentem

Przy spełnieniu określonych warunków najemca może posiadać status konsumenta. Oznacza to, że może korzystać z praw, które przysługują konsumentowi.

Co daje status konsumenta

To, czy dokonując określonych czynności, posiadamy status konsumenta ma spore znaczenie odnośnie tego, jak kształtują się nasze prawa. W określonych przypadkach konsumentem może być także przedsiębiorca.

Kiedy nie zapłacisz operatorowi za zerwanie promocji


Zmiana regulaminu świadczenia usług przez operatora telekomunikacyjnego daje nam możliwość wypowiedzenia umowy. W takiej sytuacji przedsiębiorca nie może żądać zapłaty kary umownej z tytułu zerwania umowy promocyjnej.

Zwrot kosztów przy odstąpieniu od umowy timesharingu

Zawarłem umowę timesharingu, jednak po namyśle postanowiłem z niej zrezygnować. Przedsiębiorca zażądał ode mnie kwoty, która była oznaczona w umowie, jako koszty poniesione przez niego w celu zawarcia naszej umowy. Czy taka klauzula jest dozwolona?

Zmiany w kredytach konsumenckich

Szykują się zmiany w ustawie o kredycie konsumenckim. Zwiększenie maksymalnej kwoty kredytu oraz dłuższy termin na odstąpienie od umowy – takie zmiany zakłada rządowy projekt, który został przyjęty przez Radę Ministrów 5 stycznia 2010 r.

Poprawa systemu kontroli materiałów budowlanych

Dobra wiadomość dla konsumentów. Organy nadzoru mają efektywnie kontrolować jakość materiałów budowlanych. Te, które nie spełniają określonych parametrów mają być eliminowane z rynku.

Sylwester - nieudaną imprezę można reklamować

Pamiętajmy, że zarówno źle wykonaną fryzurę, jak i niespełniającą deklarowanych atrakcji imprezę sylwestrową można reklamować jak wszystkie usługi. Eksperci z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypominają o podstawowych zasadach.

Odpowiedzialność banku za niepotwierdzoną przez klienta wypłatę środków z konta

Podczas wakacji moja karta płatnicza została najprawdopodobniej zeskanowana. W wyniku tego z mojego konta wypłacono w Bułgarii kwotę 2000 złotych. Złożyłam reklamację w banku jednak została ona rozpatrzona negatywnie. Bank twierdzi, że nie ponosi w tej sytuacji odpowiedzialności. Jakie są moje prawa?

Mediacja ze sprzedawcą przy pomocy Inspekcji Handlowej

W przypadku sporu konsumenta ze sprzedawcą, czy usługodawcą warto spróbować mediacji prowadzonej przez Inspekcję Handlową. Ta forma rozstrzygania sporów jest dobrowolna - muszą się na nią zgodzić obie strony - ale z uwagi na wagę argumentów i sposób ich prezentowania przez mediatorów, bywa często skuteczna.

Z fachowcem podpisz umowę i korzystaj z gwarancji

Produkty wadliwe albo nie posiadające właściwości, o których zapewniał przedsiębiorca można reklamować. Wielu konsumentów nie zdaje sobie sprawy, że może skorzystać z uprawnień przysługujących na podstawie gwarancji, wystawianej dobrowolnie przez producenta lub też z przepisów ustawy o sprzedaży konsumenckiej, określającej obowiązki sprzedawcy.

Kto jest konsumentem usług ubezpieczeniowych?

Konsument w szerokim - potocznym znaczeniu rozumiany jest jako osoba nabywająca od przedsiębiorcy towar lub usługę.

Jak długo przechowywać rachunki

W zeszłym tygodniu otrzymałam od pewnego wydawnictwa wysyłkowego wezwanie do zapłaty. W piśmie firma żąda ode mnie uregulowania płatności za książkę zakupioną przed 5 laty. Pamiętam, że zapłaciłam za książkę jednak nie posiadam już dowodu wpłaty. Jak długo mam obowiązek przechowywać rachunki?

Jak bronić się przed windykacją nieistniejącego długu

Obecnie na rynku aktywnie działa wiele firm windykacyjnych. Z ich usług chętnie korzystają przedsiębiorcy, którym nie udaje się skutecznie egzekwować od konsumentów zapłaty. W większości przypadków żądanie spłaty zadłużenia jest uzasadnione. Jednakże zdarzają się sytuacje windykowania nieistniejącego długu.

Czy operator telekomunikacyjny może sprzedać wierzytelność wobec konsumenta

Od jakiegoś czasu zalegam z zapłatą 2 faktur za telefon. W zeszłym tygodniu dostałem list z przedsądowym wezwaniem do zapłaty. Pismo zostało nadane przez firmę windykacyjną, która twierdzi, że jest moim wierzycielem i żąda wpłaty na wskazane przez siebie konto. Jestem trochę zdezorientowany i zastanawiam się, czy operator mógł bez mojej zgody przekazać swoją wierzytelność?

Jak mądrze kupować na wyprzedażach

Wystartowały w pełni letnie wyprzedaże. Patrząc na metki z cenami obniżonymi o 50% lub więcej łatwo poddać się zakupowej gorączce. Specjaliści z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów podpowiadają jak nie popełniać błędów i egzekwować prawa konsumenta.

Co to jest obrót konsumencki

Wiele instytucji prawa cywilnego związanych jest z tak zwanym obrotem konsumenckim. Chodzi w tym wypadku o sytuacje gdy konsument zawiera umowę z przedsiębiorcą. Zgodnie z ogólnymi założeniami prawo w takich relacjach powinno chronić konsumenta przed bezprawnym działaniem przedsiębiorcy.

Nie każda zmiana regulaminu uprawnia do rozwiązania umowy

Od 6 lipca nie każda zmiana regulaminu operatora sieci będzie pozwalała abonentowi rozwiązać umowę bez żadnych konsekwencji. Dobrą zmianą jest natomiast zlikwidowanie opłaty za przejście do innej sieci.

Dziecko to też konsument

Wybieraj sprzęt oszczędzający energię

Kolorowa etykieta znakowania energetycznego, jaką znajdziemy na opakowaniu każdej nowej pralki, zmywarki, czy żarówki, stała się jednym z najbardziej skutecznych narzędzi poprawy efektywności urządzeń elektrycznych w Europie.

Ceny usług telefonii komórkowej

Zakup telefonu, czy też podpisanie umowy z operatorem na świadczenie usług telekomunikacyjnych to nie łatwy wybór. Ofert jest bardzo dużo, promocji jeszcze więcej. Dlatego warto się dobrze zastanowić.

Umowa sprzedaży czy umowa kupna-sprzedaży

Umowę sprzedaży zawieramy praktycznie każdego dnia, od zakupu świeżego pieczywa po kupno lub sprzedaż nieruchomości. Nazwą „umowa sprzedaży” oraz „umowa kupna-sprzedaży” posługujemy się wymiennie często w sposób automatyczny. Jednak, która nazwa jest właściwa i czy ma jakieś znaczenie, którą nazwą się posługujemy?

Krzywdzące umowy operatorów komórkowych

Opłata za zdjęcie blokady karty SIM, uciążliwe formalności w przypadku kradzieży telefonu czy pozbawienie konsumenta dostępu do usług, za które regularnie płaci – to tylko niektóre działania operatorów telekomunikacyjnych kwestionowane przez Prezes UOKiK. Urząd skierował do sądu pozwy przeciwko operatorom sieci: Era, Orange oraz Play.

Organizacje konsumenckie

Pułapki w umowach

Sprawdź w jakich umowach można znaleźć najwięcej pułapek, niekorzystnych dla konsumentów zapisów. Zobacz na co należy zwracać uwagę podpisując umowę z przedsiębiorcą.

Co może rzecznik konsumentów?

Wielu z nas tak naprawdę nie wie do czego władny jest rzecznik konsumentów. Sprawdź jakie ma kompetencje i w jakich sprawach możesz się do niego zgłaszać.

Miejski rzecznik konsumentów

Miejski rzecznik konsumenta ma za zadanie stanie na straży naszych praw jako konsumentów na danym obszarze, a także udzielanie wszystkim zainteresowanym lub pokrzywdzonym bezpłatnych informacji. Jakie jeszcze ma uprawnienia?

Uznanie postanowień wzorca umownego za niedozwolone

Wzorce umowne, którymi posługują się przedsiębiorcy mogą zawierać postanowienia niezgodne z prawem. Jednakże konsument, który zawarł umowę z nieuczciwym przedsiębiorcą może się bronić. Służy temu m.in. pozew o uznanie postanowienia wzorca za niedozwolone.

REKLAMA