REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Zawarcie umowy, Prawa konsumenta

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Umowa przelewu wierzytelności - WZÓR UMOWY

Wierzyciel może przelać wierzytelność na inną osobę bez zgody dłużnika, chyba że sprzeciwiałoby się to ustawie, zastrzeżeniu umownemu albo właściwości zobowiązania. Cesja następuje na podstawie umowy przelewu wierzytelności.

Uniwersytet Mikołaja Kopernika pod lupą UOKiK

Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu stosował niedozwolone postanowienia umowne naruszające prawa konsumentów – uznał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Umowa o roboty budowlane na prawie niemieckim. Cz. 1

W Niemczech, inaczej jak w Polsce, umowa o roboty budowlane nie jest - jako szczególny typ umowy - uregulowana w Kodeksie cywilnym.

Pozew konsumenta . Co musisz wiedzieć zanim go wniesiesz? – cz. 2

Konsumenci swoich roszczeń przeciwko przedsiębiorcom mogą dochodzić w sądzie. Najczęściej właściwe ku temu będzie postępowanie uproszczone. To oznacza, że pozew powinien być wniesiony na formularzu. Co jeszcze powinieneś wiedzieć?

REKLAMA

Kiedy sprzedawca może odmówić reklamacji

Sprzedawca ponosi odpowiedzialność względem konsumenta za niezgodność towaru. W jakich sytuacjach sprzedawca może reklamację, a w jakich nie?

Krok po kroku poznaj prawa konsumenta – cz. 2

Konsumenci są szczególnie chronieni przez prawo, które przyznaje im szereg szczególnych uprawnień. Jakie to uprawnienia i kiedy możemy z nich korzystać?

Krok po kroku poznaj prawa konsumenta – cz. 1

Konsumenci są szczególnie chronieni przez prawo, które przyznaje im szereg szczególnych uprawnień. Jakie to uprawnienia i kiedy możemy z nich korzystać?

Kradzież rzeczy przed wydaniem kupującemu

Co zrobić w sytuacji, jeżeli sprzedana rzecz została skradziona zanim sprzedawca zdążył ją wydać kupującemu? Jakie roszczenia przysługują w takiej sytuacji?

REKLAMA

To będzie koniec loteryjnych sms-ów?

Operatorzy będą blokować numery, z których wysyłane są loteryjne sms-y na każde żądanie abonenta. Takie założenia przyjęto przy projekcie zmian prawa telekomunikacyjnego.

KIA Motors pod lupą UOKiK

Informacje na temat gwarancji udzielanej na samochody KIA Motors wprowadzały konsumentów w błąd – uznał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Kupujący zalega z zapłatą – co zrobić?

Zawierając umowę sprzedaży kupujący zobowiązuje się do zapłaty oznaczonej w umowie ceny. Co może zrobić sprzedawca w przypadku zwłoki w uiszczeniu ceny?

Firma z zagranicy, konsument z Polski - porada

Zagraniczny sprzedawca oraz polski kupujący powinni wiedzieć jakie uprawnienia przysługują konsumentowi. Co z uprawnieniami wynikającymi z polskich ustaw konsumenckich?

Zawarcie umowy przez dziecko

Niepełnoletni nie mogą zawierać każdej umowy. Kiedy dziecko może zawrzeć umowę? Jakie są tego skutki? Czy umowa zawarta przez 10-latka jest ważna? Co zrobić w takiej sytuacji?

Produkt niezgodny z opisem. Czy można reklamować?

Często przy zakupach w sklepie decyzję podejmujemy na podstawie opisu kupowanego przedmiotu. Co jednak zrobić, gdy w domu produkt okaże się niezgodny z opisem? Jakie prawa mamy w takiej sytuacji?

Ochrona konsumentów: surowa kara dla operatora T-Mobile

Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej nałożył karę na PTC, operatora sieci T-Mobile. To efekt nieuczciwej loterii sms-owej przeprowadzonej jeszcze pod szyldem Ery.

Zapis na sąd polubowny

Spory między kontrahentami nie muszą wcale trafiać do sądów powszechnych. Warto pomyśleć o sądownictwie polubownym (arbitrażu). Przeczytaj więcej o zapisie na sąd polubowny.

Prawa konsumenta w usługach telekomunikacyjnych - vademecum

Co zrobić w sytuacji, gdy mamy prawny problem z operatorem? Gdzie szukać pomocy? Co konsument powinien wiedzieć o usługach telekomunikacyjnych? Przeczytaj bezpłatną poradę prawną.

Kiedy reklama wywołuje nieuzasadniony lęk?

Reklamodawcy od dawna wiedzą, że przekazy odwołujące się do emocji często stanowią skuteczniejszą zachętę do zakupu danego towaru niż reklama rzeczowa. Często celem reklamy jest wywołanie u odbiorcy obawy lub lęku. Ekspert tłumaczy do jakich granic takie praktyki są dopuszczalne w reklamie.

Kiedy reklama porównawcza jest dopuszczalna?

Do niedawna przedsiębiorcy stosunkowo rzadko posługiwali się reklamą porównawczą z obawy, by ich działania nie uznano za bezprawne. Obecnie tendencja ta zaczyna się zmieniać, jednakże nadal pojawiają się wątpliwości dotyczące dopuszczalności reklamy porównawczej, której przesłanki określa ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.

Kim jest „przeciętny konsument”?

Polski ustawodawca w wielu aktach prawnych posługuje się pojęciem „konsumenta” lub „przeciętnego konsumenta”. Ekspert wyjaśnia, kto kryje się za tymi pojęciami i komu prawo przyznaje ochronę.

Reklamacja: kiedy można żądać zwrotu pieniędzy

W ramach reklamacji konsument może domagać się bezpłatnej naprawy lub wymiany. Nie można od razu odstąpić i zażądać zwrotu pieniędzy. Kiedy jednak reklamacja uprawnia do żądania zwrotu pieniędzy?

Czy mechanik może wykonać dodatkowe naprawy?

Mechanik dokonuje naprawy samochodu na podstawie umowy o dzieło. Na jakich warunkach mechanik może dokonać dodatkowych napraw i żądać dodatkowego wynagrodzenia?

Kto jest konsumentem i jakie są jego prawa? – cz. 2

Bycie konsumentem wiąże się z szeregiem istotnych uprawnień. Nie zawsze jednak możemy cieszyć się z dobrodziejstw statusu konsumenta. Kiedy bycie konsumentem ma znaczenie?

Kto jest konsumentem i jakie są jego prawa? – cz. 1

Bycie konsumentem wiąże się z szeregiem istotnych uprawnień. Nie zawsze jednak możemy cieszyć się z dobrodziejstw statusu konsumenta. W jakich sytuacjach mamy do czynienia z obrotem konsumenckim?

Prawa konsumentów. Gwarancja – cz. 2

Gwarancja jest jedynie dodatkowym uprawnieniem dla konsumentów i nie wpływ na zakres ich ustawowych uprawnień. Czy gwarancja jest rzeczywiście tak korzystna jak sądzą konsumenci?

Prawa konsumentów. Gwarancja – cz. 1

Gwarancja producenta jest jednym z istotnych czynników, branych pod uwagę przez konsumenta przy wyborze danego produktu. Czym tak naprawdę jest gwarancja i czy jest ona nam potrzebna?

Pułapki prawne w umowie sprzedaży – cz. 3

Zawierając umowę sprzedaży możemy ją w znaczny sposób zmodyfikować. Trzeba jednak wykazać się znajomością podstawowych pojęć. Warto wiedzieć czym różni się zadatek od zaliczki.

Pułapki prawne w umowie sprzedaży – cz. 2

Zawierając umowę sprzedaży powinniśmy mieć świadomość jakie pułapki prawne mogą na nas czyhać. Warto wiedzieć kiedy sprzedawca może ograniczyć swoją odpowiedzialność, a kiedy nie może.

Pułapki prawne w umowie sprzedaży – cz. 1

Zawierając umowę sprzedaży powinniśmy mieć świadomość jakie pułapki prawne mogą na nas czyhać. Skutki naszej umowy mogą zależeć nie tylko do jej treści lecz również od tego kto jest sprzedawcą.

Kiedy należy powiadomić sprzedawcę o wadzie?

Wobec stwierdzenia wady kupujący jest obowiązany poinformować o tym sprzedawcę. W jakim jednak terminie powinien powiadomić sprzedawcę o spostrzeżeniu wad kupionej rzeczy? Czy do sprzedawcy trzeba udać się niezwłocznie?

UOKiK ukarał szkołę językową z Bydgoszczy

Naruszenie zbiorowych interesów konsumentów zarzucił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów szkole English Academy z Bydgoszczy. Szkoła musi zmienić wzory umów proponowanych klientom.

Vademecum: umowy w usługach

Naprawa butów, szycie garnituru, czy projektowanie mebli. Wszystkie te usługi są świadczone na podstawie umowy. Jakie umowy zawiera się w usługach? Jakie prawa mają strony takich umów? Czytaj o tym w Vademecum.

Czy reklamacja bez gwarancja jest możliwa?

Gwarancja zgubiona, a sprzedawca nie chce przez to przyjąć reklamacji do rozpatrzenia. Taki problem ma wielu konsumentów. Tak naprawdę przy reklamacji wcale nie potrzebujemy gwarancji.

Czy reklamacja przecenionego towaru jest możliwa?

Wakacje to czas wyprzedaży i przecen. Czy kupno przecenionego towaru oznacza, że nie będziemy mogli skorzystać z prawa do reklamacji? Jaki wpływ ma przecena na reklamację?

Ile czasu powinna trwać reklamacja?

Sprzedawca ma obowiązek przyjąć reklamację do rozpatrzenia, dać odpowiedź klientowi oraz uczynić zadość jego roszczeniu, jeżeli jest zasadne. Ile jednak czasu powinna trwać procedura reklamacyjna?

Kolej lepiej wykorzysta środki unijne?

Rada Ministrów chce uchwalenia zmian w prawie, która mają zwiększyć tempo absorpcji środków unijnych przy inwestycjach kolejowych. Zmianie ulegną przepisy dotyczące Funduszu Kolejowego.

Vademecum: Reklamacja obuwia

Reklamacja to jedno z podstawowych uprawnień każdego konsumenta. Jednym z częściej reklamowanych produktów jest obuwie. Kiedy udać się do sprzedawcy z reklamacją? Co napisać w treści reklamacji? Czytaj w Vademecum WieszJaka.

Umowa sprzedaży - krok po kroku

Co warto wiedzieć o umowie sprzedaży? Jak oznaczyć cenę? Co zrobić, gdy towar ma wady? Kiedy mamy do czynienia ze sprzedażą konsumencką i co z tego wynika? Czytaj w Vademecum WieszJaka.

Od 1 lipca odszkodowanie za spóźniony pociąg

Od 1 lipca PKP będą zmuszone do wypłaty odszkodowań za spóźnione pociągi.

Jaka umowa przy remoncie?

Wybierając fachowca do remontu mieszkania warto zadbać o porządną umowę, która zabezpieczy nas przed fuszerką oraz innymi przykrymi niespodziankami. W takich sytuacjach zawieramy umowę o roboty budowlane.

Pułapki prawne w umowie sprzedaży samochodu

Na jakie pułapki prawne możemy natrafić przy zawieraniu umowy sprzedaży samochodu? Dlaczego zadatek jest korzystniejszy dla kupującego, a zaliczka dla sprzedającego? Czy sprzedawca może ograniczyć swoją odpowiedzialność?

Jakich błędów unikać przy zawieraniu umów? – cz. 2.

Zawierając umowę powinniśmy mieć świadomość pułapek, jakie mogą się w niej czaić. Warto pamiętać o kilku podstawowych zasadach, które pozwolą nam zawrzeć dobrą umowę.

Jakich błędów unikać przy zawieraniu umów? – cz. 1.

Zawierając umowę powinniśmy mieć świadomość pułapek, jakie mogą się w niej czaić. Warto pamiętać o kilku podstawowych zasadach, które pozwolą nam zawrzeć dobrą umowę.

Senior i usługi: Sprzedaż poza lokalem przedsiębiorstwa

Jeśli konsument zdecyduje się na zakup w miejscu, które nie jest zazwyczaj przeznaczone do takiej działalności i nie jest oznaczone jako siedziba sprzedawcy – dochodzi do zawarcia umowy poza lokalem przedsiębiorstwa.

Prawo pierwokupu i odkupu

Prawo pierwokupu i odkupu to instrumenty prawne, które przy sprzedaży rzeczy pozwalają nam zachować pewną kontrolę nad ich losem. Zarówno pierwokup, jak i prawo odkupu powinny być zawarte w umowie sprzedaży.

Lepiej zapłać zadatek, niż zaliczkę

Zadatek, czy zaliczka? W praktyce obrotu często zdarza się, że klient musi zapłacić przedsiębiorcy określoną sumę przed wykonaniem umowy. Przybiera to postać zaliczki lub zadatku. Zaliczka jest dużo korzystniejsza dla przedsiębiorcy.

Co zrobić, gdy przedsiębiorca stosuje niedozwolone klauzule umowne?

Niedozwolone klauzule umowne, to takie postanowienia, które nie zostały bezpośrednio uzgodnione z konsumentem, a kształtują jego prawa lub obowiązki w sposób rażąco naruszający jego interesy, przy tym sprzeczny z dobrymi obyczajami.

Czy konsument musi płacić za nieuznaną reklamację?

Przepisy prawa gwarantują konsumentom bezpłatną naprawę lub wymianę w przypadku uznania reklamacji. Co jednak w sytuacji, gdy reklamacja nie zostanie uznana? Czy konsumenta obciążają koszta nieuzasadnionej reklamacji?

Zwrot towaru a reklamacja

Zwrot towaru do sklepu to nie to samo co reklamacja. Zwrot jest możliwy jedynie za zgodą sprzedawcy. Reklamacja to uprawnienie konsumenta, którego żaden sprzedawca wyłączyć nie może.

Jak udowodnić, że nie zawieraliśmy umowy z konsultantem telefonicznym?

Nasz operator może umożliwić nam zmianę warunków umowy przez telefon. Co jednak zrobić w sytuacji, gdy mimo odmowy na nasz adres przyjdzie potwierdzenie zawarcia umowy?

REKLAMA