| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Infor.pl > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Co nowego > Zawieszenie i odwieszenie biletu ZTM (miesięcznego i kwartalnego) z uwagi na epidemię koronawirusa [AKTUALIZACJA]

Zawieszenie i odwieszenie biletu ZTM (miesięcznego i kwartalnego) z uwagi na epidemię koronawirusa [AKTUALIZACJA]

Pasażerowie, którzy zrezygnowali w czasie epidemii koronawirusa z podróży komunikacją publiczną, mogą przez internet na stronie https://zawieswkm.wtp.waw.pl/ zawiesić i odwiesić bilet długookresowy zakodowany na karcie miejskiej.

Zarząd Transportu Miejskiego wprowadził nadzwyczajne rozwiązanie. Pasażerowie, którzy w czasie zagrożenia epidemicznego zrezygnowali z podróży Warszawskim Transportem Publicznym, mogą drogą elektroniczną zwrócić się z wnioskiem o zawieszenie biletu długookresowego. Przygotowaliśmy specjalną stronę internetową, gdzie szybko i sprawnie można złożyć wniosek. Strona dostępna jest pod adresem zawieswkm.wtp.waw.pl. Wystarczy podać numer karty, na której zakodowany jest bilet i przepisać kod z obrazka; można też pobrać potwierdzenie złożenia wniosku. W przypadku biletu zakodowanego na innej karcie niż WKM, np. elektronicznej legitymacji studenckiej, trzeba podać 11 cyfrowy numer karty. Uwaga, bilet można zawiesić i odwiesić tylko raz.

Zawiesić można bilety 30- i 90-dniowe, ważne w dowolnej strefie biletowej, także Bilety Metropolitalne. Pasażer nie otrzyma zwrotu pieniędzy, będzie mógł natomiast przekodować niewykorzystany czas ważności biletu na inny termin, po zgłoszeniu się do Punktu Obsługi Pasażerów, w dowolnie wybranym przez siebie terminie. Przekodowywany okres ważności będzie się liczył od dnia złożenia wniosku przez Internet. Nie przewidujemy ograniczeń czasowych w zakresie możliwości przywrócenia zawieszonych biletów.

Na stronie zawieswkm.wtp.waw.pl jest także możliwość odwieszenia biletu bez konieczności wychodzenia z domu. Konieczne jest podanie numeru karty i przepisanie kodu z obrazka. Bilet będzie aktywny od dnia wysłania formularza ze strony. Przekodowanie niewykorzystanej części biletu na inny termin będzie możliwe w POP.

Nie trzeba zgłaszać się do POP niezwłocznie po podjęciu decyzji o powrocie do korzystania z komunikacji publicznej. W sytuacji, gdy ważność biletu jeszcze nie dobiegła końca wystarczy na stronie zawieswkm.wtp.waw.pl odwiesić bilet. Można wykorzystać zapisany na karcie bilet do końca ważności, a zawieszony okres biletu odzyskać w terminie późniejszym. Jeśli ważność biletu się skończyła, można zakodować nowy bilet. Nagranie nowego biletu tego samego rodzaju, podczas gdy mamy już wgrany na kartę zawieszony bilet nie spowoduje usunięcia tego zawieszonego biletu – można go będzie odwiesić później.

Pasażerowie, którzy chcą otrzymać zwrot pieniędzy za niewykorzystany okres ważności biletów powinni zgłosić się bezpośrednio do POP – w czasie trwania ważności biletu. Zwrot wymaga zmiany zapisu na Warszawskiej Karcie Miejskiej co można zrobić tylko w Punktach Obsługi Pasażerów.

Źródło: Warszawski Transport Publiczny

190 tys. osób zawiesiło Warszawską Kartę Miejską

190 tys. pasażerów, którzy na czas epidemii zrezygnowali z podróży komunikacją publiczną w stolicy zawiesiło swoją Warszawską Kartę Miejską – poinformowała 27 marca 2020 r. PAP rzecznik ratusza Karolina Gałecka.

Przypomniała, że wnioski o zawieszenie biletu długookresowego można składać przez stronę internetową: www.zawieswkm.wtp.waw.pl. Podkreśliła, że jest tam także możliwość odwieszenia biletu bez konieczności wychodzenia z domu.

Aby odwiesić bilet trzeba podać numeru karty i przepisać kod z obrazka. Bilet będzie aktywny od dnia wysłania formularza ze strony.

Przepisanie niewykorzystanej części biletu na inny termin będzie możliwe w Punktach Obsługi Pasażerów.

Czytaj także

Narzędzia

POLECANE

KORONAWIRUS TWOJE PRAWA

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Diana Renata Bożek

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »